Auteur Topic: WK voetbal Qatar 2022  (gelezen 238142 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WK voetbal Qatar 2022
« Reactie #1480 Gepost op: 1-12-2022, 22:14:49 »
Even leek het erop dat Costa Rica Spanje er nog uit zou spelen. Maar zůver kwam het niet.

Offline wouterv

• Actief Lid
« Reactie #1481 Gepost op: 1-12-2022, 23:32:37 »
Nu de teleurstelling ingewerkt is:

Het is jammer dat wij er nu al uitliggen, 1 slechte match tegen Marokko kost je de kop.
Eindelijk kregen we deze match vechtslust, spirit en goed voetbal. Dat misten we de voorbije matchen (het is geleden van juni 6-1 tegen Polen dat we dit konden zeggen).
Als we een fitte Lukaku hadden gehad, of Doku eerder kansen gegeven was de situatie wss anders geweest (maar beiden waren lang geblesseerd dus geen optie).

Maar ik ga niet met stenen gooien, we hebben 10 mooie jaren gehad met onze gouden generatie. We wonnen wel geen toernooi maar dit is de beste ploeg die we ooit gehad hebben.  We komen van de 70ste plaats op de wereldranglijst, op een moment dat we verloren van Estland of ArmeniŽ.  Deze ploeg heeft ons sinds 2012 veel mooie momenten bezorgd. Als jonge student zag ik ons plaatsen voor het WK 2014 tegen KroatiŽ. Eindelijk kon ik nog een WK zien met BelgiŽ, dat was geleden van 2002 toen ik 12 was.

We konden ons plaatsen voor elk toernooi sinds 2014, zonder enig probleem met het WK 2018 als hoogtepunt, want we wonnen mooi met 5-2 van TunesiŽ, versloegen na een thriller en perfecte counter Japan en wisten zelfs BraziliŽ te kloppen. Het ging wat minder nadien, maar ik vond ons een mooi EK spelen en we hadden zelfs ItaliŽ kunnen verslaan. Het spel ging helaas achteruit maar we wisten toch vaak te winnen. Helaas, blessures op het foute moment en sterspelers die minder in vorm zijn of nog niet topfit zijn nekken ons nu.

Ik ben verdrietig, maar toch trots op onze ploeg.  Ik kijk uit naar de kwalificaties voor EK 2024, waar we een poule hebben waarin we toch met de eerste twee moeten zijn. Een groot deel van onze ploeg kan nu (en in 2026) nog voort. We houden Courtois, De Bruyne en Lukaku nog en we hebben nog sterke spelers als Tielemans, Castagne, Trossard en Dendoncker en jonge talenten als Doku, Onana, Lavia (die er nu niet bij was). Hopelijk staan er nu nieuwe spelers op (zeker vanachter maar ook voorin hebben we nieuw bloed nodig, want Openda komt er wel maar Batshuayi weegt te weinig op een verdediging vind ik). De nieuwe coach staat voor een uitdaging maar we komen er wel.

Daarom: een grote dank u wel aan deze ploeg en de spelers.
Een grote kop op, een nieuw toernooi en nieuwe kansen aan de spelers die nog blijven
en graÁias signor Martinez

We zijn trouwens niet de enige: Duitsland en Denemarken mogen ook al naar huis. Duitsland had ik verwacht, want ik had Japan als winnaar voorspeld en het had tegen Spanje al gedaan kunnen zijn maar Denemarken zat in een zwakke poule (TunesiŽ en AustraliŽ hadden ze gewoon moeten kloppen). ServiŽ en Uruguay die ik hoog had zitten, staan op de rand van de uitschakeling. 

Kop op Rode duivels, binnen 1,5 jaar spelen we het EK in Duitsland en in 2026 mogen er 16 europese landen mee (en met poules van 3 waarbij de eerste 2 doorgaan) kan je nog wel geraken als je loting meezit.

Succes aan de andere landen, hopelijk zien we nog veel leuke matchen en wordt het een topWK
klaar voor de strijd

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1482 Gepost op: 2-12-2022, 19:20:08 »
En ook Uruguay eruit ::zwaai::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1483 Gepost op: 2-12-2022, 22:24:13 »
ServiŽ-Zwitserland staat bij mij in de top 3, qua aantrekkelijkheid.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021, Winnaar Mol Online 2022
  • Forumlid
  • Winnaar Tour de France pool 2021
« Reactie #1484 Gepost op: 2-12-2022, 23:05:36 »
ServiŽ-Zwitserland staat bij mij in de top 3, qua aantrekkelijkheid.
ServiŽ - Kameroen ook in die top 3 toevallig?  ::vergroot:: (3-3), maar inderdaad heerlijke wedstrijd.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1485 Gepost op: 3-12-2022, 07:51:32 »
Ja, die mag er ook zeker bij.

Het is overigens geen criterium voor mij dat er doelpunten můeten vallen in een wedstrijd, om in die top te belanden. Maar deze 2 toevallig wťl.

Enige dissonant was het opstootje bijna op het eind. Ik dacht net aan het geringe aantal rode kaarten tot nu toe. Hier werd er hard aan gewerkt om dat aantal flink op te krikken.

En dan valt er een bij de andere wedstrijd, en nog wel voor een actie die op zich standaard met gťťl bestraft wordt. Ik heb zelden een speler gezien die die kaart zů makkelijk accepteerde.

Alsof ie een kadootje van Sinterklaas in zijn schoen aantrof...,

Offline Nicky991

• Forumlid
  • Reality/SoapVerslaafd
« Reactie #1486 Gepost op: Gisteren om 19:17:07 »
Omg KroatiŽ ja wat een lekkere stunt is dit

SC Cambuur, PSV fan

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #1487 Gepost op: Gisteren om 23:07:32 »
Het mocht niet zo zijn. Maar ondanks dat vond ik het een wedstrijd waarin van alles gebeurde. Leuke, maar ook onnodig foute dingen.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021, Winnaar Mol Online 2022
  • Forumlid
  • Winnaar Tour de France pool 2021
« Reactie #1488 Gepost op: Gisteren om 23:43:28 »
Dit is zoooo zuur. Je komt door slecht spel enigszins terecht 2-0 achter. Dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen ook. Dan kom je op bizarre wijze tot 2-2. En dan dit... echt KroatiŽ in de halve finale. De weg lag open. Helaas, het mocht niet zo zijn.

Maar goed, in de zomer is ook een prijs te pakken: de Nations League. Dan die maar he...
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 23:51:25 door MollenvangR »