Auteur Topic: Tour de France pool 2023  (gelezen 4674 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #60 Gepost op: 1-07-2023, 12:41:34 »
Meest gekozen renners

1. Pogacar 32
2. Vingegaard 30



36 deelnemers, dus 4 geen Pogacar, en 6 geen Vingegaard. Ik ben 1 van die zes, zal inderdaad wel een foute keuze zijn dus :P Maar ik vond het zo duur om ze allebei te nemen.


Edit: Tristan heeft ze allebei niet zie ik (en al 2 reserverijders in zijn ploeg). Jelsir heeft ook allebei niet

Nog een edit: Simon Yates gevonden, bij Pac in het team. Geen Vingegaard als kopman bij Pac. Interessant team wel. Hij heeft ook Cavendish. Zou Cav het record verbreken?
« Laatst bewerkt op: 1-07-2023, 12:47:11 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #61 Gepost op: 1-07-2023, 12:50:00 »
Mijn sterren voor vandaag

**** Pidcock
*** Van der Poel, Van Aert
** Alaphilippe, Pogacar, Bilbao
* Powless, Teuns, Cosnefroy, Van Gils
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #62 Gepost op: 1-07-2023, 12:52:00 »
Volgens mij ga je het met dit ploegje beter doen dan in de F1 @Daisy :-)

 ::rofl:: Dat verwacht ik wel ja :P

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #63 Gepost op: 1-07-2023, 12:55:43 »
En ja hoor... ik ben kennelijk weer de enige die niet wist dat mevrouw Van Aert binnenkort moet werpen...

 ::ohno:: ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #64 Gepost op: 1-07-2023, 12:58:50 »
Iemand blij met deze kopgroep?  ::)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #65 Gepost op: 1-07-2023, 13:01:41 »
Mijn team

Vingegaard
Pogacar

Skjelmose (must have, dus zal wel verkeerd uitpakken)
Pedersen (in de giro afgestapt, anders had ik hem niet genomen...)
Girmay (zie ik wel veel punten schrapen, de Colbrelli van 2021)
Hindley (van alle AK mannen verwacht ik het meester)

Bernal (een grote gok, maar ik durf het aan, want ik denk dat lang niet iedereen dit gaat durven)
Traeen (ook een gokje, maar wel een goedkope)
Champoussin (zie ik wel voor de bollen gaan en vaak mee zitten)
Meeus (goede lead-out met van Poppel en kan een heuvel over sprinten)
Strong (ja goedkope sprinter en vluchter, kan de Gee van de Tour worden)
Gall (gaat sowieso mee kunnen met de besten, witte trui ook nog kanshebber, is een helper van Oconnor als die wegvalt kan hij nog voor goed AK gaan).

Bank
Philipsen (je verwacht het niet)
Rodriguez (stond lang basis, maar ja...)
Bilbao (komt vaak in de top 15)
Waerenskjold (stond lang basis
Zingle (ik had 3 miljoen over, wilde geen consessies meer doen, dan deze allrounder maar)

Twijfelpunten:
Sagan, duur, smijt zich er altijd voor, maar ja is dat 8 miljoen waard
Een extra sprinter bij de helpers of beschermd (nu voor 2-2 gedaan met Girmay / Mads en dan Meeus en Strong), al had ik ook nog een variant met alleen Girmay of alleen Mads en dan een extra AK man bij de beschermde (Oconnor/S. Yates) en dan een sprinter extra bij de helpers (Bauhaus of Sagan)

Verder had ik Matteo Jorgenson heel lang in mn ploeg idem voor Johanessen en Alaphilippe, Fred Wright maar die hebben de scheiding niet overleefd.
« Laatst bewerkt op: 1-07-2023, 13:03:40 door MollenvangR »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #66 Gepost op: 1-07-2023, 13:13:39 »
Iemand blij met deze kopgroep?  ::)

Volgens mij heb ik Guglielmi..
... Als reserve  ;D

Zal later ook nog wel een recap van m'n team schrijven.
Ben in ieder geval niet voor Skjelmose gegaan, en had tot een kwartier voor tijd Vingegaard op m'n reservebank  :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #67 Gepost op: 1-07-2023, 13:40:27 »
Mijn team:

Pogacar, Vingegaard -> was bij mij geen enkele twijfel, direct op het wedstrijdformulier

Hindley, Yates, Skjelmose, Ciccone -> Grote gok hier door geen enkele topsprinter te nemen, vraag me af hoe dat uit gaat pakken..... voor mijn waren Philipsen en WvA de 2 absoluut beste sprinters en die waren kopman. Daarna veel minder duidelijk in mij ogen, wellicht steekt er een bovenuit, maar zag niet direct wie. Pedersen en Bini natuurlijk erg sterk heuvel op, maar hoe gaan zij zich in een "echte" massasprint gaan houden. Ook nog flink over Alaphilippe getwijfeld. Gekozen voor Hindley omdat ik die zomaar op t podium zie eindigen, ook was Adam Yates heel goed (en hoop maar dat UAE hem samen met Pogi hoog houdt, ze gaven iig aan van wel voorlopig.... zal het waar zijn?), Skjelmose de man in vorm, niet erg als hij er dan uiteindelijk doorheen zakt. En Ciccone leuke aanvaller die aangegeven heeft om voor de bollen te gaan en ook meermaals dit al heeft laten zien.

Bauhaus, Madouas, Gall, Meeus, Van Gils, Strong. -> moest natuurlijk wel wat sprinters meenemen, ook nog over Welsford nagedacht maar die viel af (gaat hij uitrijden? Waar was hij in de Baloise Belgium Tour?). Van Gils een leuke puncheur met goede uitslagen en vrijheid en Gall was klimmend zeer sterk. Wilde 1 echte dark horse, in dit geval Madouas. Was echt beresterk tijdens beestachtig Frans kampioenschap en vorig jaar stiekem gewoon 10e in de Tour. Het kan helemaal niks worden, maar zou zomaar mooie dingen kunnen doen! Heeft natuurlijk een kopman voor zich, maar als ik t zo zie bij dit forum is er net als bij mijzelf enorm veel vertrouwen in stokertje Gaudu  ::rofl::


Heel benieuwd wat t oplevert! Vorig jaar viel het met unica G geweldig, hopelijk nu weer  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 1-07-2023, 13:42:38 door Telminator »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #68 Gepost op: 1-07-2023, 15:08:07 »
Oei! Jakobsen sprint nu al niet mee. Daar ben ik niet blij mee.

Vorig jaar sprintte ie gewoon keurig mee in rit 2 tm 4  ::)
You'll never walk alone

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #69 Gepost op: 1-07-2023, 15:12:42 »
Iemand blij met deze kopgroep?  ::)

 ::jaja:: want Eenkhoorn zit er bij.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #70 Gepost op: 1-07-2023, 16:58:46 »
Eerste geblesseerde opgever: Enrique Mas. Vier keer gekozen in deze pool.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #71 Gepost op: 1-07-2023, 17:01:10 »
Alright, ik had met pijn en moeite ook een team in elkaar gedraaid. Ben uiteindelijk wel redelijk tevreden met het eindresultaat, hoewel dat ook gaat afhangen van het resultaat van deze eerste etappe ;)

Kopmannen
Pogy & Vingy
(reserve: Jasper Philipsen)

Ik wilde heel graag Philipsen in m'n basisteam, want ik denk dat hij vrij overtuigend het groen gaat pakken. WvA gaat niet voor groen, en ik denk dat hij dat meent. Natuurlijk behalve als hij het zonder extra moeite in zn schoot geworpen krijgt. Maar hij gaat niet meesprinten in tussensprints, en is maar de vraag of hij doorgaat tot het eind. En ik denk dat Jakobsen niet over alle bergen komt. Pedersen wordt denk ik geklopt op snelheid...
Dus tot een kwartier voor tijd had ik Vingegaard op mn reservebank - ondanks dat ik denk dat Vingy 2e wordt. Met het idee dat als óf Pogy óf Vingy óf Philipsen afstapt, dat ik een fors voordeel zou kunnen hebben.
Alleen, ook als Philipsen groen pakt enzo, kan het best dat hij misschien 350 punten oplevert. Maar Vingy gaat vermoedelijk al vanaf het begin hoog in het klassement meerijden, dus dan kan je zo tegen de 500 punten aanlopen. Zou dus best kunnen dat als niemand van deze 3 kopmannen afstapt, ik een fors nadeel heb tegen vrijwel alle andere teams.
Ohja, en Pogy >> Vingy. Sowieso vanwege jongerenklassement, maar ik verwacht dat ook zonder die punten Pogy meer punten gaat pakken. Voor eindwinnaar klinkt het close, maar qua punten (ook zonder wit) mik ik op Pogy.

Beschermd:
Hindley + CRodriguez + Pidcock + OConnor
(reserve: Pedersen + Ciccone)

Meestal ben ik fan om zo'n outsider voor de winst te hebben die misschien duur is, maar die anderen niet hebben. Heb op zo'n manier bijvoorbeeld Porte, Mas en Carapaz als (bijna-)unica's gehad. Minder dit jaar. Ik zie het gewoon niet echt gebeuren met allerlei renners: Mas, Carapaz, Yates & Yates, Gaudu, Bardet, Skjelmose, DMartinez. (en dan vallen Mas en Carapaz ook nog eens)
Ik denk, na Pogy&Viny als top-2, dat OConnor 3e wordt, Hindley 4e, en Carlos Rodriguez 5e. Grofweg. Dus ja, goed, die waren mogelijk en betaalbaar, dus gekozen. CRod had ik wel een tijd op de bank, met Mads Pedersen in de basis. Ciccone wilde ik natuurlijk ook graag in de basis, maar geen plek, geen plek!

Pidcock is een intuïtie-keuze, wat ik normaal nauwelijks doe bij TdF-poules. Kan misschien klassement rijden, kan aanvallen, kan interessant zijn eerste etappe... maar het is allemaal zo vaag en onconcreet. Ik heb hem (evenals Niek) als favoriet voor de eerste etappe, maar als dat niet gebeurt.. is het minder helder.

Skjelmose was natuurlijk interessant, maar nooit écht overwogen. Verwacht eigenlijk dat hij er na de eerste week doorheen zakt. En als hij dan niet afstapt moet hij wel uitstekend scoren in de eerste week om het waard te zijn. Sure, hij was cheap, maar ik had al te veel opties voor beschermde renners.

Aanvankelijk had ik Alaphillipe in de basis. Maar wordt toch ouder, wat killing kan zijn voor die punch, en viel bij de Franse kampioenschappen ziek uit. Wat niet erg hoeft te zijn, maar mjamjamja. Beetje hetzelfde als Pidcock: als hij de eerste etappe niet goed doet, is de weg naar veel punten meteen onduidelijker. Maar Pidcock heeft toch een stuk meer andere opties nog.

Girmay, Pella Bilbao en Girmay ook interessant, maar gewoon geen plek.

Helpers:
Gall + Meeus + Halland Johanssen + Harper + Vermaeke + Shaw
(reserve: Traeen + Gugliemi)

Bij helpers heb ik elk jaar dat ik ergens, toevallig, een ogenschijnlijk obscuur briljantje tegenkom. En vervolgens blijkt die kennis al uitgebreid bekend, en heeft iedereen de renner. En evenzo mis ik soms zulke briljantjes, die ik dan net niet tegenkom.
Dus in dit geval met Gall, Meeus, en Johanssen. Ik had vorige week nog van geen van allen gehoord, maar ze lijken populair.

Ik weet werkelijk niet meer waarom ik precies voor Harper, Vermaeke of Shaw heb gekozen. Ik had m'n redenen, maar of een van hen niet beter op de reservebank had kunnen zitten... al sla je me dood  :P

Helpers zijn vooral nuttig voor degenen die echt heel veel van wielrennen weten, en dat ben ik niet. Daarom probeer ik altijd vooral mn beschermde renners te optimaliseren ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #72 Gepost op: 1-07-2023, 17:33:34 »
Tussenstand na dag 1:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Telminator met 134 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: widm1992 met 118 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::

 :) 3de plek: gokmaestro met 108 punten :)

Dagwinnaar: Telminator ::ok::
Grootste stijger: nvt ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #73 Gepost op: 1-07-2023, 17:39:26 »
Meerdere klassementsrenners kunnen hun echt goede klassement al vrijwel vergeten.

Mas natuurlijk niet gefinisht.
Dani Martinez op +3m13
Uran op +5m36
Lutsenko op +9m42
Carapaz op +15m24

En goed, misschien dat een Traeen hoopte 10e of 15e te worden in het klassement ofzo, maar om hen nu ook in zo'n overzicht op te nemen..  :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #74 Gepost op: 1-07-2023, 17:43:56 »
Mijn eigen poolklassement is ook al aardig om zeep  ::rofl::

You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #75 Gepost op: 1-07-2023, 18:13:24 »
Dit jaar had ik vooraf niet zo’n interesse in wielrennen na Zwitserland , maar toch de laatste week wel begonnen met de de tourpuzzel en wat een lijsten met renners hebben de revue gepasseerd.

In de giro heb ik gezien dat wat betere afwisseling voor sprinters en klassementsmannen een steadier stroom aan punten oplevert , maar dat is gewoon niet wat ik leuk aan wielrennen vind en aangezien ik toch geen ambitie heb op winst of podium weer gekozen waar ik voor gekozen heb  ::rofl::

Pogi , heeft geen uitleg nodig , volgens mij de sterkste in koers
Vingegaard , heeft geen uitleg nodig , maar net iets minder dan pogi

O Connor, reed super dauphine en dus plek verdiend
Pidcock , vind ik leuke renner ( zeker door Netflix docu )
Ciccone, sterk en in vorm , bollen met evt een etappe er bovenop
Skjelmose , wat een leuke renner vind ik dat, schroomt de aanval niet

Welsford ,  misschien de snelste , maar of het eruit gaat komen ?
Halland johanessen, talent uit Noorwegen , en als steun voor een ploeg als uno x
Traeen, beetje wispelturig maar kan mooie dingen laten zien, maar valt wel wat vaak
Gall, sterke klimmer , vaak in voorjaar beter dan in grote rondes, maar leuke aanvaller
Pinot , afscheid groot coureur en liet in giro zien in vorm te zijn
Meeus , sprintpunten en heeft een redelijke tot goede leadout

Niet gehaald en op laatst gesneuveld hindley , strong , gaudu en van gils . Hiervoor staan dus Meeus, pinot, o Connor en ciccone er wel.
Heel lang getwijfeld om naast pidcock ook Rodriguez mee te nemen.

Twijfels vaak geen goede raad gever.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #76 Gepost op: 1-07-2023, 21:43:16 »
Eerste geblesseerde opgever: Enrique Mas. Vier keer gekozen in deze pool.

Carapaz gebroken knieschijf: exit. Iemand had 'm als unica geloof ik.

Mijn team presenteer ik later nog, want mijn macbook heeft de geest gegeven en op een trage iPad werkt het niet zo lekker.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #77 Gepost op: 1-07-2023, 22:03:24 »
Carapaz gebroken knieschijf: exit. Iemand had 'm als unica geloof ik.

Ik heb hem deze ochtend nog omgewisseld voor Pedersen ::oink::.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #78 Gepost op: 1-07-2023, 23:37:56 »
Dan had je een vooruitziende blik.  ::vergroot::

Maar ik heb Carapaz ook zeker overwogen want ja toch een groot ronderenner en wellicht iemand voor de bolletjestrui, maar uiteindelijk toch niet voor hem gekozen.

OVer de etappe:

Ik vond deze vorm van 'proloog' wel leuk zo. Een reguliere proloog is toch vaak wat minder interessant behalve bij de favorieten en vandaag was er gelijk strijd. De truien met de groep van Eenkhoorn. Daarna in de finale met natuurlijk gelijk de lakmoesproef tussen Pogi en Vini (zullen we 'm zo maar noemen verkort?) En uiteindelijk de Yates Twins die 1 en 2 finishen.... Wie verzint dat?  ::rofl:: Geen voorspelde punchwinnaars zoals WVA, VDP, Alaphilippe, Pidcock en een heleboel anderen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2023
« Reactie #79 Gepost op: 2-07-2023, 00:40:03 »
Als de etappe van vandaag een voorbode is van de rest van de Tour... dan ben ik blij dat ik Pinot alsnog in mijn team heb opgenomen  ::joehoe::