Auteur Topic: Vuelta pool 2023  (gelezen 4345 keer)

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #40 Gepost op: 26-08-2023, 20:59:32 »
Opvallende Unica's
- Vendrame
- Thomas
- Ganna
- De gendt
- Hofstetter
- Cras

Jij vindt Julien Bernard geen opvallende unica? ::nieuwsgierig::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #41 Gepost op: 26-08-2023, 21:08:59 »
Tussenstand na dag 1:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Compuart (105 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

2de: LdHmolletje & Telminator (103 punten)
 ::bravo:: ::bravo::

 :) 3de plek: N.v.t.


Dagwinnaar: Compuart ::ok::
Grootste stijger: Compuart ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #42 Gepost op: 26-08-2023, 21:12:21 »
Wielrennen kan nog een hoop leren qua veiligheid van de autosport (hoewel vanmiddag op Zandvoort in de F2 ...)

Anyway, succes iedereen.  ::bravo::

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #43 Gepost op: 26-08-2023, 21:33:52 »
Tussenstand na dag 1:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Compuart (105 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
::oink::

Toch in elk geval één etappe een leuke positie...  ::tandpastasmiley::
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #44 Gepost op: 26-08-2023, 21:38:43 »
Jij vindt Julien Bernard geen opvallende unica? ::nieuwsgierig::

Nee dit was een super subjectief lijstje.
Maar dat ik er geen verstand van heb blijkt natuurlijk uit deze eerste rit  :\'(. En ik had zo'n vertrouwen in m'n team  ::ohno::
You'll never walk alone

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #45 Gepost op: 26-08-2023, 21:59:45 »
Kopmannen

Evenepoel
Roglic

Beschermde renners

Buitrago
Uijtdebroeks
Groves
Arensman

Helpers

Rubio
Poole
Gregoire
Van den Berg
Aular
Molano

Reserve

Almeida
Dainese
Martinez
Osborne
Govekar

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #46 Gepost op: 26-08-2023, 23:25:34 »
Mijn team, waar 1 zaak degene die me een beetje kennen al meteen opvalt. Geen ayuso in de basis als kopman, ik durfde het net als velen niet aan en ik heb juist wel redelijk vertrouwen in evenepoel ( of dat terecht gaat zijn zullen we zien)

Kopmannen :
Evenepoel , zie boven
Roglic, volgens de berichten in vorm, vraag blijft welke kaart jumbo gaat spelen tussen roglic en vingegaard

Beschermd.

Uijtdebroeks gewoon omdat het eindelijk kan en dat dit talent er ooit gaat staan is voor mij een zekerheid. Of het nu al is ?
Arensman , nog jong, talentvol, sterke ploeg, sterke renner
Groves, de sterkste sprinter aanwezig ?
lenny martinez, wat een ploegje heeft fdj bij zich , jonge hond, mijn soort renner
Gregoire, ook fdj ook talentje, werd vaak getipt , jong
Marijn vd berg, jong wat sprintpuntjes
Steff cras, sterke gast , reed een formidabele tour , tot hij moest opgeven ( iets wat velen wl vergeten zijn )
Max poole. Nog jong, maar ook overtuigd dat deze gast er wel komt, dsm mooie ploegje deze vuelta
Lennart van eetvelt , jonge gast heeft al paar keer zien niet bang te zijn in aanval bergop
, soort jonge de gendt met iets meer klassementsambities in de toekomst
Aular, sprinter uit een niet echt wielerland, goedkoop en paar sprintpuntjes zijn mooi meegenomen

Bank
Ayuso, durfde het niet aan om hem mee te pakken ip
Kuss , knechtenrol beloond met een vermelding
Dainese, altijd goed voor wat sprintpunten
Rest was vulling

Twijfels.  Wie vd twee rabo mannen moet het gaan doen deze ronde
               Caruso, mas, kamna zeker voor een klassement

Algemeen, een typische tarbozanploeg met veel jeugd , weinig sprinters





Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #47 Gepost op: 27-08-2023, 12:24:33 »
Nieuws: De tijden voor het klassement worden vandaag geregistreerd bovenop de montjuic. De afdaling is te gevaarlijk ivm de regen.
You'll never walk alone

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #48 Gepost op: 27-08-2023, 12:58:47 »
Nou, die een van die schimmen die op de weg lag was dus mijn gokje Laurens de Plus...  ::)

Hier mijn team:

Chasse Tapas:

Jonas Vingegaard - Jumbo-Visma
Primoz Roglic - Jumbo-Visma

Thymen Arensman - INEOS Grenadiers
Lenny Martinez - Groupama-FDJ
Bryan Coquard - Cofidis
Kaden Groves - Alpecin-Deceuninck

Michael Storer - Groupama-FDJ
Einer Augusto Rubio - Movistar
Laurens de Plus - INEOS Grenadiers
Marijn van den Berg - EF Education-EasyPost
Juan Sebastian Molano - UAE
Felix Engelhardt - Jayco-AlUla

Reserves:

Juan Ayuso - UAE

Eddie Dunbar - Jayco-AlUla
Lennard Kamna - Bora-Hansgrohe

Matevz Govekar - Bahrain-Victorious (invaller voor De Plus)
Pelayo Sanchez - Burgos-BH

Ik gok volledig op het scenario dat Roglic en Vingegaard allebei voor het klassement gaan. Niet voor b.v. Evenepoel/Roglic gegaan dus: scheelt wat budget en ik heb nog steeds geen idee waar Evenepoel staat (over een hele 3-weekse ronde) ten opzichte van Roglic/Vingegaard. Hopelijk gaan alle drie deze kopstukken zonder pech etc. deze ronde helemaal tot het einde kunnen strijden om wie de beste is. Of krijgen we een of meerdere verrassingen op het podium? Dan hoop ik dat dat in mijn geval b.v. Arensman e/o Martinez zijn. We zullen 't zien.

Veel plezier allemaal!
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #49 Gepost op: 27-08-2023, 13:40:16 »
Nieuws: De tijden voor het klassement worden vandaag geregistreerd bovenop de montjuic. De afdaling is te gevaarlijk ivm de regen.

Lees nu dat dat nog eerder is. 9 km voor de streep. Dan blijft DSM dus wel leider.
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #50 Gepost op: 27-08-2023, 13:46:33 »
Alright, dan mijn ploeg:

Kopmannen: Rogy & Vingy; bank Ayuso
Zoals anderen wilde ik eigenlijk graag Ayuso, maar ik vind 'm te veel vraagtekens hebben, en denk dat Roglic veel steadier gaat zijn, en waarschijnlijk beter gaat scoren inclusief de jongerenpunten meegerekend. Evenepoel heb ik sowieso twijfels over duurzaamheid over de gehele 3 weken + twijfel of hij z'n vormpiek goed heeft getimed + heel zwak team.
Vingy heeft de TdF in de benen, maar is zoveel beter dat hij niet 100% hoeft te zijn. Met 90% fitheid wint hij de Vuelta alsnog, denk ik, en komt met 80% op het podium. Also, Jumbo heeft expres gewacht tot na de Tour om te beslissen of Vingy meeging, en blijkbaar zat hij qua fitheid en hersteldheid helemaal prima, dus ik sluit niet eens uit dattie wel toppie in vorm gaat zijn.

Probleem bij de kopmannen: ik zou elke kopman hebben gekozen als beschermde renner. En toen had ik ineens weinig interessante opties bij beschermde renners.

Beschermde renners: Landa, Groves, Coquard, Mas. Bank: Dunbar, Dainese
Extreem weinig sprint-opties, dus was weinig spinters van plan. Maar moest toch iemand kiezen + elke dag worden de sprinttrui-punten tóch verdeeld, dus Groves en Coquard gekozen die ik als grootste kanshebbers zie.
Landa zie ik wel verrassen + goedkoop, dus klein risico die fors kan uitbetalen.
Mas was een keuze uit armoede. Ja, hij was duur + een renner die ik normaal graag kies, maar een deel van zijn jaar was zo rambagger.. En ook nog tijd niet gekoerst, en het is een diesel die vaak traaaag op gang komt. Dus wilde m eigenlijk niet kiezen. Tegelijk: een hoop theoretische kwaliteit, en als het er wel uitkomt, kan ook dit gokje ineens fors uitbetalen.

Zaterdagochtend wisselde ik nog Dunbar en Mas (ik had Mas op reservebank). Ik kreeg toch twijfels bij Dunbar: deed het goed in de Giro, maar tegelijk: hoeveel grote namen stonden er nu buiten het podium... Dit veld is veel sterker, dus als hij het prima doet en 7e of 10e wordt in het eindklassement is dat prima voor hem, maar zoveel levert het niet op.
Mas daarentegen wordt misschien 3 van de 4x huilen, maar de keren dat hij wél levert wordt dat meteen dikke mik.

Dat had ik sowieso bij de meeste van de zeer interessante jonge renners. Ik had extreem lang Gregoire en Buitrago in m'n team, maar kreeg niet helder in m'n hoofd hoe ik ze écht zag scoren. En Uytdebroeks, Lenny Martinez, Poole, Onley.. een serie van die jongelingen die vermoedelijk gaan strijden voor plek 5-15, nadat ze in allerlei koersen interessant en potentierijk zijn gebleken... maar overwegend allemaal ook met bergen vraagtekens, veel concurrentie voor die plekken, en het gros gaat waarschijnlijk niet zoveel punten pakken. Zelfs niet in jongerenklassement, want daar heb je Evenepoel, Ayuso en Almeida.
(Heb wel Poole gekozen)

Vlasov en Arensman verwacht ik eigenlijk niets van. Benieuwd naar Vine, maar dacht dat hij z'n kansen moet opofferen voor Ayuso en Almeida.

Helpers: Storer, Poole, MvdBerg, Romo, Rubio, Heiduk. Bank: Engelhardt, Aular.
Heb hier ongewoon veel tijd ingestoken, zodat ik voor de verandering eens daadwerkelijk achter al m'n keuzes qua helpers sta.
Ik hoop vooral dat Storer voor bergtrui gaat gaan. Ook nog Herrada overwogen, maar ik denk dat hij etappes > bergtrui. Ik ben nooit zo goed in aanvallers kiezen, dus kies ze ook weinig, maarja, zo houd ik dat wel in stand  ;) Rubio ook als aanvaller.
Had verwacht dat Romo meer zou zijn gekozen, als winnaar van jongerenklassement in Burgos.
Ohja, en Heiduk was puur voor de TTT, maar dat is kats in het water gevallen.

Ben benieuwd naar Zana. Die wilde ik ergens wel, maar kon 'm niet meer in m'n team breien.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #51 Gepost op: 27-08-2023, 14:43:19 »
Kopmannen: Evenepoel en Roglic (reserve: Ayuso). Denk de meest safe optie. Evenepoel ook nog omdat ie nog jongeren punten kan binnen halen
Beschermde renners: Buitrago, Carthy, Mas en Uijtdebroeks (reserve: Martinez & Buchmann). Uijtdebroeks stond in elk poule tip lijstje. Buitrago ook nog een jongere. Carthy wel een gok, nog niet veel van gezien. Mas harkt vaak ongezien veel punten binnen, ondanks de hoge prijs wel genomen.
Helpers: Engelhardt, Goosens, Gregoire, Menten, Molano, en M van den Berg (reserve: Barhe en Sanchez). Engelhardt had ik tot 5 dagen geleden nog nooit van gehoord, kwam 'm ergens in een poule tip lijstje tegen, dus de gok maar genomen. Goossens als rittenkaper en Gregoire als talent. De laatste 3 voor de punten in de vlakke etappes.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #52 Gepost op: 27-08-2023, 18:32:16 »
Ai, Onley is gevallen en stapt af - ze vrezen blijkbaar voor een sleutelbeenbreuk.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #53 Gepost op: 27-08-2023, 18:59:54 »
De eerste twee etappes van deze ronde zijn geen uithangbord voor de sport voorlopig.

Wat een chaos en wat een hopeloze organisatie!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vuelta 2023
« Reactie #54 Gepost op: 27-08-2023, 19:13:18 »
Tussenstand na etappe 2 (Mataro - Barcelona)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: hulpdakdekker met 164 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Telminator met 160 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: michaelroovers met 136 punten :)

Dagwinnaar: hulpdakdekker met 76 punten ::ok::
Grootste stijger: michael90 met 11 posities ::ok::

Klik hier voor de volledige tussenstand
You'll never walk alone

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #55 Gepost op: 27-08-2023, 20:33:37 »
Alweer 5e?  ::gordijn:: Ik voel me vereerd

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #56 Gepost op: 27-08-2023, 23:23:30 »
Ah, dat is ook wel eens leuk, om bovenaan te beginnen.
Scheelt een hoop inloopwerk  ::tandpastasmiley::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #57 Gepost op: 28-08-2023, 09:37:21 »
Bedankt voor het toevoegen van de 'alles uitklappen'-optie bij de ploegen! Maakt het zoveel makkelijker om snel de teams te bekijken. ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #58 Gepost op: 28-08-2023, 17:46:12 »
Rode Remco nam dat iets té letterlijk met dat bebloede gezicht  :-X dat zag er niet heel goed uit.

Online VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Vuelta pool 2023
« Reactie #59 Gepost op: 28-08-2023, 18:09:36 »
Valt hopelijk mee met REV. Wel mooi dat Bernal bij Thomas eindigde (op 0.47) en eigenlijk een heel eind had meegekund. En nee, ik heb Bernal niet in mijn ploeg.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden