Auteur Topic: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool  (gelezen 2089 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #80 Gepost op: 27-03-2024, 17:03:41 »
Wat een verschrikking! Als wielerfan is dit echt doodzonde, wat een onthoofding van De Ronde en Roubaix! Hopelijk zijn de gevallen mannen ok en komen ze er weer snel bovenop

Ik baalde al dat ik een meeting had die ik niet kon verzetten, .ik logde in met jas nog aan wn kreeg net de nasleep van de crash mee .

Echt jammer , niet enkel omdat het mijn pool zo hard raakt, maar gewoon voor de strijd in algemeen, pedersen stuyven, van aert, girmay het zijn niet de minste renners.
Zou wat zijn als dat volk er zondag niet bij is .  Met alle respect voor de ansere renners maar dan is de koers toch wat onthoofd.  Gek dat ik exact dezelfde bewoording gebruikte in discord , als telminator hier

Online VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #81 Gepost op: 27-03-2024, 17:50:24 »
Wat een drama. Zou me niet verbazen als Van Aert Italië niet eens haalt. Stuyven natuurlijk ook erg zuur (lijkt gebroken sleutelbeen), Pedersen en Girmay afwachten.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #82 Gepost op: 27-03-2024, 18:41:44 »
Als ie Italie niet haalt rijdt ie misschien wel weer de Tour. En dan hebben we wel duels Wout-Mathieu dan...

Ik probeer er ook maar t beste van te maken. Het is triest  ::ohno::
You'll never walk alone

Online VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #83 Gepost op: 27-03-2024, 20:13:52 »
Als ie Italie niet haalt rijdt ie misschien wel weer de Tour. En dan hebben we wel duels Wout-Mathieu dan...

Ik probeer er ook maar t beste van te maken. Het is triest  ::ohno::

Ik denk niet dat MVDP de Tour rijdt en anders als halve training. Hangt een beetje af van zijn OS programma. Baal wel van van Aert. Had graag gezien dat hij en van de Poel er de komende weekenden allebei een gewonnen hadden.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #84 Gepost op: 27-03-2024, 20:46:44 »
Er werd heel dit voorjaar al in elke podcast over de vlaamse en italiaanse klassiekers gesproken iver de krachtsmetingen van de grote 3 ( van aert, vd poel, pogacar ) ( zelf maakte ik daar big 5 van met pedersen en pidcock erbij ). Daarmee doen ze se andere renners misschien een beetje tekort, maar deze namen waren de voorgangers van de hoogmis en nu lijkt het erop alsof we heel dit seizoen nauwelijks koersen zullen zien waar al deze namen aanwezig zullen zijn. We hebben een duel mathieu-wout gezien in de e3


Jammer voor het wielrennen, ik hoop echt dat pedersen  weinig last ondervindt en zondag gewoon zijn koers kan rijden ( ook al heb ik hem niet in mijn pool opgenomen )

Volgens de laatste info die ik las, wout gebroken ribben en sleutelbeen, stuyven gebroken sleutelbeen .   Beide worden vanavond nog geopereerd.  Gevreesd wordt voor beide eindw voorjaar en dat zelfs giro te vroeg zal komen

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #85 Gepost op: 27-03-2024, 21:01:08 »
Heel jammer. De gevallen toppers wens ik een goed herstel, maar de klassiekers zijn helaas deels onthoofd.

Wat mijn team betreft mis ik dus vanaf nu WVA, Dylan van Baerle ziek. Dus nou ja, maar zien wat 't nog wordt verder.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #86 Gepost op: 31-03-2024, 16:52:16 »
Regen, kasseien. Heroische strijd, ik heb genoten.   Snap niet waarom matthews uit de uitslag is gehaald .

En de koppenberg daar viel eigenlijk gewoon niet te fietsen .

Mohoric vorig jaar gaf hij aan er voor te gaan en viel hij uit( letterlijk ), ook nu was het helaas voor hem weer van dat .

Pedersen geen idee wat die vandaag wilde doen, al heel vroeg gaf hij vol gas met een ploegmaat van mathieu in zijn wiel. Het peloton hield hem steeds binnen geringe afstand .

 Mooie koers gezien, afzien van de renners , jammer van het bier en het boegeroep.( nergens voor nodig denk ik )

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #87 Gepost op: 1-04-2024, 13:19:49 »
Tussenstand na Ronde van Vlaanderen
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Tarbozan (875 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2de: Telminator (838 punten)  ::ok:: ::ok::
 :) 3de plek: Nieky (794 punten)  :)


Winnaar Ronde van Vlaanderen: Eagles ::ok::
Grootste stijger: Eagles ::ok::


Klik hier voor de volledige tussenstand

You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #88 Gepost op: 3-04-2024, 18:04:31 »
Tussenstand na Scheldeprijs
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Telminator (898 punten)  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2de: Tarbozan (877 punten)  ::ok:: ::ok::
 :) 3de plek: Convans (865 punten)  :)


Winnaar Scheldeprijs: Piet Pelle op z'n Gazelle::ok::
Grootste stijger: VK ::ok::


Klik hier voor de volledige tussenstand

You'll never walk alone

Offline Piet Pelle op z’n Gazelle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I don’t need therapy, I just go cycling
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #89 Gepost op: 3-04-2024, 21:23:09 »
Slechts 15 punten bij de Hoogmis en dagwinnaar bij de Scheldeprijs… het kan verkeren. Top10 zit er vast niet meer in.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #90 Gepost op: 3-04-2024, 22:58:27 »
Ik heb voor de waalse klassiekers en de sprintkoersen te weinig renners voor een topklassering denk ik.  Maar we zullen zien.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #91 Gepost op: 3-04-2024, 23:23:53 »
Ik hoop nog op een goede Van Gils, Skjelmose, Zingle b.v. in de Waalse klassiekers. Met de vorm van Van Gils zit het wel goed, zo liet hij onlangs in de GP Indurain zien (2e achter McNulty). Over een topklassering hoef ik met een uitgevallen WVA al lang niet meer te dromen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #92 Gepost op: 4-04-2024, 08:58:17 »
Aangezien WvA is weggevallen, Laporte ziek is en niemand de combi MvdP - Philipsen heeft kunnen veel teams toch nog hopen op een topnotering.....  ::vergroot::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #93 Gepost op: 4-04-2024, 17:37:25 »
Bah ben echt even naar van de valpartij in de ronde van baskenland.  Het is een optelsom van valpartijen dit voorjaar.

Vingegaard vandaag afgevoerd in ambulance, gestabiliseerd en aan de zuurstof, mogelijk klaplong
Vine, gekukkig bij kennis, lag er heel slecht bij
Evenepoel,  waarschijnlijk “slechts” sleutelbeen breuk,
Roglic voor tweede dag op rij onderuit en uit koers.
Cras , afgevoerd in ambulance zat vreemd in de greppel.
En er lag nog meer volk bij.

Afdaling, 72 km per uur en ze gingen rechdoor in een bocht en knalden in een betonnen soort greppel. Waar evenepoel,overbeen sprong om tegen een boom aan te schuiven .
Erg nare beelden .

Ik ben groot wielerfan maar op zon momenten vraag ik me wel eens af wil ik dat deze sporters hun gezondheid riskeren voor mijn kijkplezier .
Hoop op meevallense medische bulletins, maar voor nu even raar gevoel in het lijf

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #94 Gepost op: 4-04-2024, 17:41:15 »
Het is eigenlijk echt een verschrikkelijk voorjaar  ::ohno::
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #95 Gepost op: 4-04-2024, 18:02:45 »
En toch kijken we zondag weer , al zal het boor mij groot deel uitgesteld kijken worden .
We zijn rare wezens.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #96 Gepost op: 4-04-2024, 18:38:49 »
Dit weekend racen op Suzuka in de regen is veiliger dan een gemiddelde wielerkoers tegenwoordig :-\\

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #97 Gepost op: 4-04-2024, 19:30:13 »
Pff ja je zou bijna zeggen van wel inderdaad Daisy...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #98 Gepost op: 4-04-2024, 19:48:45 »
Pff ja je zou bijna zeggen van wel inderdaad Daisy...

Autoracen is op dit moment veiliger dan wielrennen, die durf ik echt aan. Op een fiets met alleen een helm ben je zoveel meer kwetsbaar dan in een race auto.
Racen is zeker niet veilig, je kan van de FIA vinden wat je wil, maar dat onderdeel nemen ze serieus.
Itt tot de wielerbond. Groterere pelotons, rare parcours. Overigens gaan de teams en rijders zelf ook niet vrijuit imo.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Voorjaarsklassiekers 2024 - Pool
« Reactie #99 Gepost op: 4-04-2024, 19:53:52 »
Jup dat ben ik wel met je eens ja. En vandaag gebeurt het in een nietszeggend bochtje in een afdaling, maar inderdaad de parcoursen en de (te) grote pelotons zijn een probleem. En qua uitrusting, je kunt ook geen halo om een fietser heen plaatsen natuurlijk.