Auteur Topic: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland  (gelezen 1345 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #20 Gepost op: 12-06-2021, 20:46:13 »
Ja ik ben nog steeds geschokt hoor en prive traumas koomen omhoog ook, hopelijk kan ik rustig slapen vanavond
chipsverslaafde <3

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #21 Gepost op: 12-06-2021, 21:19:35 »
Ja ik ben nog steeds geschokt hoor en prive traumas koomen omhoog ook, hopelijk kan ik rustig slapen vanavond
::hug:: voor jou en alle anderen die dit als schokkend of traumatisch hebben ervaren of voor wie het gewoon naar was om te zien.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #22 Gepost op: 12-06-2021, 21:33:45 »
Ondanks alles , een totale verrassing de winst van Finland.

Rusland België lijkt op dit moment meer op mash, er ligt zo vaak iemand op de grond,

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #23 Gepost op: 12-06-2021, 22:00:11 »
Ik heb alleen het laatste gedeelte van de wedstrijd gezien (na de hervatting). Ik had het Denemarken wel echt gegund nu. maar ja hoe kan je nu voetballen ja zoiets?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #24 Gepost op: 12-06-2021, 23:03:14 »
Ik dacht precies hetzelfde, ik gun ze hun plekje hoor ::jaja::
chipsverslaafde <3

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #25 Gepost op: 12-06-2021, 23:20:18 »
In alle voetbalpools waaraan ik meedoe gaan nu spelers zonder al te veel voetbalkennis aan kop omdat ze Finland hebben laten winnen  ::rofl::

Eigenlijk vind ik het bizar dat die wedstrijd deze avond nog is uitgespeeld. Wel respect voor de Denen dat ze dat gedaan hebben, gun ze de volgende ronde.

Maar bovenal: hopelijk hersteld Christian snel!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #26 Gepost op: 12-06-2021, 23:48:29 »
In alle voetbalpools waaraan ik meedoe gaan nu spelers zonder al te veel voetbalkennis aan kop omdat ze Finland hebben laten winnen  ::rofl::
::zwaai::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #27 Gepost op: 13-06-2021, 03:17:15 »
Bizar dat ze hem uit gaan spelen .  Tuurlijk scheelt het dat er positief news kwam uit het Ziekenhuis.
En zullen ze zeggen dat eriksen deze wedstrijd wilde spelen .

Maar wat als je straks een inworp moet nemen in die hoek?  Brrrrrrrr

Respect voor de medische staf in het stadion, voor de regie om de camera weg te draaien . Respect voor d3 spelers dat ze het willen proberen, maar ik heb wat moeite dat de uefa de spelers niet tegen zichzelf beschermt en zegt dat ze deze poule vandaag niet hadden laten spelen.

Dat ze Denemarken - Finland opnieuw laten starten is discutabel maar dat je hier zegt dat België - Rusland niet gespeeld mocht worden, slaat wel nergens op

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #28 Gepost op: 13-06-2021, 07:30:54 »
Nee dat is niet wat ik bedoel. De uefa was aan het zoeken naar opties hoe om te gaan met wat er gebeurd was. En een van de opties is geweest om deze poule gisteren niet te laten spelen. Dit omdat aks ze bv België en Rusland wel en de Denen niet zouden laten spelen er ongelijke rusttijden waren geweest.

Dus indien ze Denemarken Finland niet hadden laten uitspelen, zou dat ook gevolgen hebben voor de andere match in deze poule. En zou er organisatorisch een groot probleem zijn geweest. (Statement uefa volgens diverse bronnen )

Ik heb nog steeds geen idee hoe je na het live meemaken van zoiets nog kunt voetballen, maar ze geven aan dat het de wil was van eriksen om verder te spelen . Maar ik gaf dus maar enkel aan dat ik vind dat de uefa het besluit had moeten nemen om de spelers te beschermen en Denemarken -Finland niet gisteren uit te laten spelen en in die beslissing dus ook de match België rusland te verzetten ivm de rusttijden

Volgens berichten vanuit het kamp der Belgen is hier ook sprake van geweest en was het vrij lang niet zeker of hun match ook door zou gaan.

Het is echter opvallend dat de uefa in dit geval vast zou houden aan gelijke speeldag voor matches uit dezelfde poule, want in veel andere gevallen doen ze dat niet, zo speelt Engeland vandaag al, terwijl poulegenoot Schotland morgen pas hun eerste match speelt en speelde Italië ook al 1 dag eerder dan Wales.

« Laatst bewerkt op: 13-06-2021, 07:49:45 door Tarbozan »

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #29 Gepost op: 13-06-2021, 09:33:30 »
Werkelijk schandalig dat ze de wedstrijd van Denemarken hebben herstart!
Na zo'n psychologisch trauma mag je dat gewoon überhaupt niet vragen aan spelers en moet je ze in bescherming nemen! Je bent dan helemaal niet in staat om een normale beslissing te nemen.
Wat je nu ook leest waren ze ook helemaal niet in staat om ook maar te spelen en was het een echt "moetje".
Neem bijv een Kjaer, echte held van de avond. Die heeft al zoveel moeten doen en moet dan alsnog gaan spelen. Geen wonder dat ie gewisseld moet worden. En het resultaat/de blunders ook geen wonder.

In mijn ogen schandalige actie van de UEFA. Geen menselijke maat

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #30 Gepost op: 13-06-2021, 11:51:54 »
Wanneer had je die wedstrijd dan moeten spelen? Vandaag? De shock gaat in zo'n korte tijd echt niet minder zijn. Mijns inziens was dit de enige echte juiste oplossing: de wedstrijd uitspelen. De spelers van beide ploegen waren zeker zichtbaar aangeslagen, maar dat zou vandaag even goed geweest zijn. Daarbij is de beslissing in overleg met beide bonden gemaakt.
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #31 Gepost op: 13-06-2021, 11:59:15 »
Ik ben van mening dat de beste oplossing was om de wedstrijd staken en 0-0 noteren.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #32 Gepost op: 13-06-2021, 12:18:50 »
Wanneer had je die wedstrijd dan moeten spelen? Vandaag? De shock gaat in zo'n korte tijd echt niet minder zijn. Mijns inziens was dit de enige echte juiste oplossing: de wedstrijd uitspelen. De spelers van beide ploegen waren zeker zichtbaar aangeslagen, maar dat zou vandaag even goed geweest zijn. Daarbij is de beslissing in overleg met beide bonden gemaakt.

In mijn ogen had je sowieso moeten staken gisteren en überhaupt niet iets moeten voorleggen aan de spelers in shocktoestand.
Vanochtend dan de psychische toestand van de spelers nagaan en kijken of ze kunnen spelen of niet. Aan de hand daarvan de beslissing maken. Als het niet gaat de wedstrijd schrappen, Denemarken terug laten trekken, of wat dan ook. Maar in ieder geval je beslissing maken obv de (psychische) gesteldheid van het team.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #33 Gepost op: 13-06-2021, 14:14:19 »
Blijft een moeilijke beslissing voor de uefa. Het gaat niet enkel om deze match maar ook om die hele poule, om de voortgang van het toernooi etc.

Maar waar het mij om had moeten gaan was de (on) menselijkheid om verder te spelen. Velen zeggen nu het is oké omdat eriksen dit gewild zou hebben voir zijn teamgenoten om voor hem nu door te gaan. Maar we hebben allemaal kunnen zien wat het Met de spelers deed en dat het bij velen niet ging om door te spelen, maar het moest.

Als ik hier een beslissing had moeten nemen had ik gisteren niet meer gespeeld en vanochtend met alle 4 bonden contact opgenomen om te kijken welke opties we hadden .

Maar ja de beslissing is genomen, de wedstrijden gespeeld en het belangrijkste is dat eriksen zelfstandig ademt en praten kan.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #34 Gepost op: 13-06-2021, 16:48:23 »
Als ik hier een beslissing had moeten nemen had ik gisteren niet meer gespeeld en vanochtend met alle 4 bonden contact opgenomen om te kijken welke opties we hadden .
Nog een probleem is ook dat indien de wedstrijd van België zou zijn afgelast, het hele programma in problemen zou komen, gezien morgen er al weer een wedstrijd in St. Petersburg gepland staat...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #35 Gepost op: 13-06-2021, 17:38:21 »
Nog een probleem is ook dat indien de wedstrijd van België zou zijn afgelast, het hele programma in problemen zou komen, gezien morgen er al weer een wedstrijd in St. Petersburg gepland staat...

Dat zal allemaal zeker zo zijn, maar je plaatst daarmee de logistiek en het schema boven de mens/speler. Vind dat zelf absoluut geen goede zaak

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #36 Gepost op: 13-06-2021, 17:52:57 »
Dat zal allemaal zeker zo zijn, maar je plaatst daarmee de logistiek en het schema boven de mens/speler. Vind dat zelf absoluut geen goede zaak
En hier ben ik het dan ook volledig mee eens.
 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #37 Gepost op: 16-06-2021, 17:28:19 »
Finland Rusland veel strijd maar matig voetbal. Rusland wel sterker dus terechte overwinning.
Op zich redelijk goed gefloten weer van makkelie, al mogen de scheidsrechters op dit toernooi van mij wel wat meer letten op de ellebogen die mee de lucht ingaan .

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #38 Gepost op: 17-06-2021, 18:03:08 »
Belgische blunder ::ohno::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Groep B: België - Denemarken - Finland - Rusland
« Reactie #39 Gepost op: 17-06-2021, 18:54:53 »
Erg slechte helft van België. Veel mandekking bij de Denen . Vraagt wel veel kracht.