Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 97411 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #800 Gepost op: 5-04-2023, 15:18:25 »
Dat hadden ze dan inderdaad wel beter kunnen uitzenden.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #801 Gepost op: 7-04-2023, 21:50:25 »
Zelden zo blij met een uitkomst bij de ronde tafel geweest als vandaag.
Toen Billy en Chahid voor Jan gingen had ik daar niet meer op gerekend.

Nu is voor Jan het gevaar nog niet geweken vanuit de getrouwen. En ook niet vanuit de verraders als ze Jordy erbij betrekken. Want Sander kan wel z'n woord geven, maar hij zal nooit zijn broer verraden ten faveure van Jan. Dus het slimste voor hem is om inderdaad Selma te vermoorden.
Zij is heel invloedrijk en het ligt er wellicht nu zo dik bovenop dat Jan hierachter zou zitten dat mensen eerder gaan denken dat iemand hem probeert te framen.

Wat betreft Katinka. Sommige mensen hoeven geen rol als verrader aan te nemen om hun slechte kant naar boven te laten komen en zij is daar een perfect voorbeeld van.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #802 Gepost op: 7-04-2023, 22:40:38 »
Team Jan  ::bravo::

"Die spreuk verzon ik ter plekke." En hoe boos ie was op Chahid ::rofl::

Ja Selma moet eruit, je kan dat prima op 'ik word geframed' gooien.

Sander heeft zich prima hersteld van een zwak begin, maar hij moet nu niet overmoedig worden, want dat is nou juist wat de ondergang van Maria en Katinka is geworden.

Offline ws4041

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #803 Gepost op: 7-04-2023, 22:43:55 »
Ik vind Jan als getrouwe veel leuker dan als een verrader. Hij is zo hard geworden ofz. ook tegen Chahid en tegen de andere. Dat gaat opvallen denk ik.
Selma vond ik deze aflevering best wel leuk en ze was nu ook lekker relaxed aan de ronde tafel.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #804 Gepost op: 7-04-2023, 23:29:01 »
Wat fijn dat Katinka eruit is! Ze vond zichzelf beter dan de rest, daar heb ik altijd de nodige moeite mee. Ook heeft ze het gewoon niet tactisch gespeeld met dat onsamenhangende betoog.

Jan is zeker nog niet uit de vuurlinie. Ik denk niet hij zich nog kan redden.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #805 Gepost op: 8-04-2023, 10:53:50 »
Interessante aflevering gisteravond, beter dan vorige week en minder fel aan de ronde tafel. Jan probeert het wel, maar hij zal er snel uit liggen ben ik bang. Wel fijn dat Katinka eruit is, voelde zich veel te goed ten opzichte van de andere Verraders. Sander heeft zich fantastisch hersteld, maar moet zichzelf wel een beetje op de vlakte houden. Zou tof zijn als hij Jordy er nog bij krijgt, twee broers die winnen van de Getrouwen. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #806 Gepost op: 8-04-2023, 11:02:32 »
Ik was ook echt blij dat Katinka er uitging, had 't niet meer verwacht aan het einde. Altijd lekker om iemand met iets teveel zelfvertrouwen af te zien gaan. ::tandpastasmiley::

Ben nu wel erg benieuwd naar volgende week. Denk ook dat Jan het meest gevaar loopt, wel pijnlijk voor hem dat precies vanaf de dag dat ie verrader is dat ie ineens zo genoemd wordt, maar daar had Katinka ook deels voor gezorgd natuurlijk.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #807 Gepost op: 8-04-2023, 22:23:09 »
Ik ben blij met de aflevering van vanavond. Ik heb altijd een beetje een zwak voor underdogs en een hekel aan overmoed, en Sander was de underdog en Katinka was overmoedig, dus ik ben blij dat het in het voordeel van Sander is uitgevallen. Ik vind Jan als verrader nu wel meer opvallen, maar dat kan ook gewoon komen doordat de groep kleiner wordt. Wat ik wel geestig vond was hoe iedereen verveeld leek te worden van Katinka's superlange verhaal (volgens mij in de montage ook wel aangedikt)

Wel hoop ik dat volgende week Selma wordt vermoord. ook omdat ik denk dat de 2 huidige verraders een goed team zijn. Met een 3e erbij is de kans best wel weer aanwezig dat er weer onderling gedoe komt, dat is met 2 verraders gewoon een veel kleinere kans. En Selma is nog steeds heel erg aanwezig en sturend, met haar "laten we gaan stemmen" op het moment dat het haar uitkomt. En ze lijkt het spel te doorzien (battle of the gladiators, of wat zei ze). Volgens mij kun je haar prima vermoorden terwijl ze op Jan zit, omdat "een verrader dat natuurlijk niet zou doen". Zonder Selma denk ik dat het spel rustiger wordt waardoor andere karakters meer naar voren kunnen komen.

Wat interessant is, is dat Sander nu nog steeds redelijk onder de radar blijft en vertrouwd lijkt te worden.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #808 Gepost op: 9-04-2023, 01:45:21 »
Als dat zo is, dan zegt dat vooral iets over die leden.
Jan doet mee aan een spel en speelt daarin een rol. Als je daarom je lidmaatschap van Omroep Max zou opzeggen dan denk je wel heel weinig na.
Mee eens, en ik zou het ook niet doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand dit zou doen. Maar gelukkig voor Jan zullen veel Omroep MAX abonnees hun kijktoestel wel afstellen op een NPO zender.
Maar hoe dan ook, ik vond het niet slim van Jan Slagter, want als de Getrouwen hun ogen open hebben dan moeten ze toch wel doorhebben dat Jan de vorige aflevering toch wel een heel andere Jan was dan de afleveringen daarvoor. Nog even los van het feit dat Selma hem had uitgekozen als nieuwe slachtoffer.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #809 Gepost op: 9-04-2023, 12:38:15 »
als de Getrouwen hun ogen open hebben dan moeten ze toch wel doorhebben dat Jan de vorige aflevering toch wel een heel andere Jan was dan de afleveringen daarvoor
Ik weet het niet.

Vanuit ons als kijkers, die de informatie hebben, lijkt het altijd overduidelijk en kunnen we denken "dat zie je toch?". En ongetwijfeld zien de kandidaten ook wel iets aan Jan, maar ze zien ook nog heel veel andere dingen aan al die anderen die helemaal niks betekenen. Elke gedraging van iedereen altijd kan iets betekenen. Dus ja, je ziet het, maar je ziet ook heel veel ruis.

Zelf vind ik het verschil bij Jan eigenlijk best meevallen. Ik vind hem niet anders op opkomende verdenkingen reageren dan ik zou denken dat hij als getrouwe zou doen. Anderen die ineens verdacht werden, veranderen ook.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #810 Gepost op: 9-04-2023, 17:19:15 »
Kijk naar het aantal stemmers op Jan en ook wie er op hem stemt en je weet dat er wel degelijk een verandering is geconstateerd door de getrouwen . Jan is nu de dans ontsprongen en katinka is beloond voor haar hoogmoed .

Volgende week zal Jan zijn hoofd echt wel op dat hakblok liggen en zal er heel wat moeten gebeuren wil het niet Jan zijn die verbannen zal worden .   

Over wie er vermoord moet worden , maak ik me echt geen illusie dat moet gewoon selma zijn.  Die heeft tegoed door wat er aan de hand is en krijgt mensen mee .

Ik heb het laatste stukje niet gezien dus weet niet of ze nog mogen verleiden ipv vermoorden, maar Selma proberen over te halen zou een leuke stunt zijn .

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #811 Gepost op: 9-04-2023, 18:27:09 »
Jan werd al voor deze aflevering verdacht door een deel.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #812 Gepost op: 9-04-2023, 20:40:20 »
Ondanks alles vond ik Katinka een vermakelijke kandidaat, maar afgelopen aflevering was ik er wel een beetje klaar mee. Ze wilde echt ieeedereen de heeeele tijd voor de bus gooien om de villain te zijn. Kiezen voor Jan en hem dan verraden was tactisch helemaal niet logisch maar volgens mij koos ze ervoor om 'stoer' te doen.

Overmoedig inderdaad, ik denk dat ze ook echt dacht dat ze een masterbetoog gaf bij de laatste ronde tafel.

Hoe vaak mogen ze een nieuwe verrader kiezen? Er mocht toch altijd maar 1 erbij? Als ze zo door gaan dan winnen verraders toch sowieso... dan blijven ze altijd met drie.

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: De Verraders
« Reactie #813 Gepost op: 10-04-2023, 09:51:15 »
Kijk naar het aantal stemmers op Jan en ook wie er op hem stemt en je weet dat er wel degelijk een verandering is geconstateerd door de getrouwen . Jan is nu de dans ontsprongen en katinka is beloond voor haar hoogmoed .

Volgende week zal Jan zijn hoofd echt wel op dat hakblok liggen en zal er heel wat moeten gebeuren wil het niet Jan zijn die verbannen zal worden .   

Over wie er vermoord moet worden , maak ik me echt geen illusie dat moet gewoon selma zijn.  Die heeft tegoed door wat er aan de hand is en krijgt mensen mee .

Ik heb het laatste stukje niet gezien dus weet niet of ze nog mogen verleiden ipv vermoorden, maar Selma proberen over te halen zou een leuke stunt zijn .

Selma zou te opzichtig zijn en dan is Jan sowieso de klos bij volgende verbanning

ik zou voor een van haar trouwste volgers gaan, Billy of Chahid voor de volgende moord, zou ik doen

als je Selma beetje bij beetje erin laat terwijl anderen zullen denken dat zij steeds toch nummer 1 target moet zijn of ze is een verrader kunnen die anderen op een bepaald moment ook denken  ;)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: De Verraders
« Reactie #814 Gepost op: 10-04-2023, 18:20:45 »
ik zou een goede verrader zijn, geen moorden plegen die terug te linken zijn naar mij, maar goed observeren wie er allemaal op wie zit, en als ik mijn eigen bondjes moet naaien, ja dan moet dat maar lol, zou ik ook totaal geen moeite mee hebben, gewoon poker face opzetten met flink acteerwerkje en wat tranen, iedereen valt wel voor tranen, zo is de mensheid nou eenmaal

en mijn mede-verraders nou ja ga met me mee of ik gooi jullie ook onder de bus lmao
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: De Verraders
« Reactie #815 Gepost op: 10-04-2023, 19:58:16 »
Het blijft een raar "off" seizoen. Geen één van de verraders is sympathiek of heeft de gun-factor. Maar de groep getrouwen is ook een beetje een laffe hap. Toch wel blij dat Katinka het veld heeft geruimd. Terugkijkend was ze niet de geniale verrader die ze zelf dacht te zijn. Maar Sander begint ook echt sluw te worden. Verbaasde me niet dat hij Katinka loosde, maar Jan heeft goed in de smiezen dat akkoord geven aan het broeder duo gelijkstaat aan zelfmoord. Dus waarschijnlijk is Selma vermoord en zal Sander linksom of rechtsom blijven proberen zijn broer als verrader erbij te krijgen. Mogelijk door bij de volgende ronde tafel Jan voor de bus te gooien. Kan Sander vervolgens helemaal alleen bepalen wie als nieuwe verrader wordt uitgenodigd....

Niets dan onsympathieke deelnemers lijkt het wel. Meh...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #816 Gepost op: 11-04-2023, 13:26:40 »
Verbaasde me niet dat [Sander] Katinka loosde
Dat zie ik toch echt anders. Het was Katinka (en Maria) die in aflevering 1 al besloten dat Sander niet goed genoeg was als verrader, en een aanval op hem inzetten. Dat heeft hij een kans gegeven, maar bij de tweede keer lijkt het me volkomken terecht dat hij denkt: "ok, als jullie het zó gaan spelen dan is de stront nu aan de knikker" en zich genoodzaakt ziet er tegen in verweer te gaan.

Ik vind zelf niet dat Sander het spel op een foute manier speelt, maar dat hij moest reageren op de destructieve speelstijl van de andere twee verraders.

Maar goed misschien zie ik iets anders dan anderen.

Niets dan onsympathieke deelnemers lijkt het wel. Meh...
Het lastige met deze groep is 1. dat er bij de meest opvallende deelnemers een aantal onsympathieke spelers zitten, èn 2. dat er vrij veel meelopers bij lijken te zitten. Ik denk dat de wat rustigere mensen zoals Pernille of Betty of Nathan ofzo best sympathieke mensen zijn, maar dat die worden overschreeuwd door een paar fanatiekelingen zoals Katinka en Selma die daardoor nogal een stempel op het spel drukken, en dat die het spel wat minder fris aanpakken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #817 Gepost op: 11-04-2023, 13:41:46 »
Blij dat katinka eruit is. Mooie payback van Sander, hoop dat Jan het volhoud maar denk dat die er snel uit zal liggen. Niet perse omdat zijn gedrag zo veranderd is, dit is best natuurlijk gedrag, hij wordt getarget door selma, dan schiet je in de verweer en kom je meer op de voorgrond. Maar wel omdat selma de groep steeds redelijk meekrijgt, of in ieder geval een deel.

Hoop dat Selma nu vermoord wordt, dit vooral zodat anderen wat meer op de voorgrond moeten treden. Of zou jordy er nu uitgaan?, alternatief voor hem verleiden omdat die sander door zou hebben.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #818 Gepost op: 11-04-2023, 16:27:49 »
Sander zal Jordy nooit vermoorden.
Dat vind ik ook wel het nadeel van twee broers in een serie waarbij er één ook nog verrader is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #819 Gepost op: 12-04-2023, 00:46:25 »
Zelf vind ik het verschil bij Jan eigenlijk best meevallen. Ik vind hem niet anders op opkomende verdenkingen reageren dan ik zou denken dat hij als getrouwe zou doen. Anderen die ineens verdacht werden, veranderen ook.
Eens wat betreft het op verdenkingen reageren. Ik zag het verschil in zijn gedrag binnen de groep. Sinds hij verrader is, treedt hij veel meer op de voorgrond in mijn ogen.