Auteur Topic: De slimste mens ter wereld  (gelezen 199928 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #460 Gepost op: 20-06-2022, 23:46:08 »
Deelnemers: Francis van Broekhuizen, Klaas Dijkhoff, Bram Douwes, Nynke de Jong, Frank Heinen, George van Houts, Khalid Kasem, Stefano Keizers, Jeroen Kijk in de Vegte, Peter Hein van Mulligen, Joost Oomen, Owen Schumacher, Andries Tunru, Hiske Versprille, Roelof de Vries, Marieke van de Zilver

Mooi lijstje.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #461 Gepost op: 21-06-2022, 20:46:12 »
Ik miste er al een paar, maar lang niet iedereen zal beschikbaar zijn geweest.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #462 Gepost op: 24-06-2022, 21:41:03 »
Andries en Owen  ::bravo::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #463 Gepost op: 17-08-2022, 08:32:02 »
In België start binnenkort een allstarr-versie : 'De Allerslimste mens ter wereld'. (want 20ste seizoen)

Hierin doen de 32 beste deelnemers van de afgelopen 10 jaar mee.

Er doen slechts 2 Nederlandse kandidaten mee, hoewel er veel meer kanshebbers waren.
De deelnemers zijn: Merol (2de vorig seizoen) en Prem Radikushun (3de in 2013).

Helaas missen we zo deelnames van Marc-Marie Huijbrechts en Jan-Jaap van der wal (waarschijnlijk juryleden) en Paulien Cornelisse (wat ik persoonlijk wel jammer vind)
klaar voor de strijd

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #464 Gepost op: 17-08-2022, 21:13:34 »
Voor de molfans zijn Gilles De Coster en Gilles Van Bouwel wel van de partij (wonnen allebei een keer)  ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #465 Gepost op: 3-11-2022, 23:06:37 »
Ik kom er net achter dat ik met mijn Belgische telefoonnummer gewoon mee de Allerslimste Mens ter Wereld mag kijken ::love:: Is de serie al afgelopen of kan ik gerust spoilervrij op de website scrollen? (Het is een beetje vervelend dat je de thumbnails met alle kandidaten al gelijk ziet.)
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #466 Gepost op: 4-11-2022, 09:13:56 »
De voorlaatste week is net gedaan. Er komen nog 4 afleveringen.

De thumbnails zijn idd vervelend, valt weinig aan te doen.
klaar voor de strijd

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #467 Gepost op: 12-12-2022, 18:53:13 »
Verliezend finaliste van WIDM seizoen 9, Anniek Pheifer, voormalig politiek commentator Ron Fresen, en Paralympisch atlete Marlou van Rijn trappen het winterseizoen af van De Slimste Mens.

Vanaf tweede kerstdag, maandag tot en met donderdag, behalve in de finaleweek, waarin ook op vrijdag een uitzending is. NPO1, om 20.35.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #468 Gepost op: 26-12-2022, 21:02:28 »
Voor het eerst op NPO1, en meteen met 3 kandidaten die toch eigenlijk iedereen zou kunnen kennen.

Anniek Pheifer kennen we nog uit een grijs verleden (seizoen 9), als verliezend finaliste van Wie is de Mol?


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #469 Gepost op: 3-01-2023, 10:05:02 »
even een vraagje:

ik las dat er controverse was omdat een kandidaat zich had laten zakken onder een andere kandidaat om te mogen starten en zo de andere weg te spelen.

In onze versie is dat doodnormaal en krijg je zelfs commentaar (van media/presentator) als je dat niet doet.Ik verbaasde mij daar zelfs de paar keer dat ik naar een aflevering keek dat dit niet gedaan wordt.

Maar wat denken jullie hierover? kan dit en hoort dit erbij?
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #470 Gepost op: 3-01-2023, 17:12:16 »
Wat mij betreft kan en hoort het gewoon bij het spelletje. Het is volgens mij ook al vaak genoeg gebeurd, dat je jezelf juist in de problemen kan brengen door dat te doen! Zeker als je nog ruim in de tijd zit is het volgens mij wel zonde om kostbare seconden te gaan verliezen om maar onder de ander te komen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #471 Gepost op: 3-01-2023, 23:02:29 »
Sarah vond ik echt heel irritant. Zoals ze daar zat met een totaal gebrek aan expressie, bizar. Vooral omdat ik haar niet zo ken van eerdere interviews.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #472 Gepost op: 4-01-2023, 08:06:46 »
Het was wel een Houdini-act gisteravond.

Zelf onder de andere kandidaat zakken, passen om te kunnen beginnen, en dan alsnóg verliezen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #473 Gepost op: 4-01-2023, 13:31:23 »
even een vraagje:

ik las dat er controverse was omdat een kandidaat zich had laten zakken onder een andere kandidaat om te mogen starten en zo de andere weg te spelen.

In onze versie is dat doodnormaal en krijg je zelfs commentaar (van media/presentator) als je dat niet doet.Ik verbaasde mij daar zelfs de paar keer dat ik naar een aflevering keek dat dit niet gedaan wordt.

Maar wat denken jullie hierover? kan dit en hoort dit erbij?
Een controverse was het volgens mij niet, de kandidaat zelf voelde zich er wat ongemakkelijk bij om op deze manier te winnen.... Speltechnisch lijkt het me gewoon de juiste tactiek.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #474 Gepost op: 4-01-2023, 13:32:19 »
Het was wel een Houdini-act gisteravond.

Zelf onder de andere kandidaat zakken, passen om te kunnen beginnen, en dan alsnóg verliezen.
Het was gewoon niet slim. Als Sarah boven de 40 seconden past, dan wint ze. Anniek is goed maar die gaat niet meer dan 2 goede antwoorden geven in 3 seconden, ongeacht het onderwerp.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #475 Gepost op: 4-01-2023, 21:52:36 »
Ze heeft wel een abonnement op Houdini-acts.

Nu aan de andere kant. Ik heb het idee dat ze hiermee de finaleweek wel bereikt, al zullen er best nog kandidaten 7 op 7 kunnen halen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #476 Gepost op: 5-01-2023, 00:38:38 »
Als de kandidatenlijst op Wikipedia volledig is, dan kun je uitrekenen hoeveel kandidaten er 7 afleveringen halen.
In dat geval zit Anniek in de finaleweek!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #477 Gepost op: 5-01-2023, 07:59:53 »
In dat geval zit Anniek in de finaleweek!

Met 7 dagen waarvan 5x de slimste zit ze natuurlijk in de finaleweek. Er zijn er maar weinig die 6 of 7x de slimste van de dag worden.
Ik vind Anniek erg leuk en ik gun het haar, maar ze had ook niet de beste tegenstanders deze week.

Ik dacht dat de opmerkingen over het laten zakken niet zozeer over Sarah gingen (want zij was tactisch juist niet slim, ze was vergeten dat Anniek nog moest), maar over Matyas een dag eerder. Over de mosselen. Overigens had hij natuurlijk best op 'weekdier' kunnen komen en dan was hij ook door geweest.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #478 Gepost op: 5-01-2023, 09:02:17 »
Als de kandidatenlijst op Wikipedia volledig is, dan kun je uitrekenen hoeveel kandidaten er 7 afleveringen halen.
In dat geval zit Anniek in de finaleweek!
daar ben ik niet zo'n held in. Ik zie wel dat de lijst van dit jaar er staat, en dat ook haar mol-jaargenote Paula Udondek nog aanschuift.

Maar ook dat iemand die op het laatst pas instroomt vanaf de 6e plaats in de finaleweek kan komen. Er worden ook namen genoemd op wikipedia. Natuurlijk zou dat moeten kunnen, omdat iemand die pas in de voorlaatste week instroomt anders geen kans maakt op de eindoverwinning.  De kandidaat kan er immers niets aan doen dat die dan pas gaat meedoen.  Om te winnen zul je immers hoe dan ook de finaleweek moeten overleven (en zo kom je tóch aan minimaal 6 deelnames).



Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De slimste mens ter wereld
« Reactie #479 Gepost op: 5-01-2023, 18:05:10 »
Ik vind de finale by far het slechtste gedeelte van de slimste .   Heeft gewoon niets met kennis van het onderwerp te maken , maar met gepast gemanoeuvreer  met secondes . Maar waarom er nu dan weer commotie over was, geen idee want dit format staat er al jaren en is het gewoon de meest verstandige tactiek .

Verder is het niveau dit jaar vrij dramatisch met voor mij als dieptepunt queen Elisabeth II de moeder van prins harry en William noemen  ::oink::