Auteur Topic: The voice of holland  (gelezen 503538 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The voice of holland
« Reactie #2680 Gepost op: 14-03-2021, 21:25:02 »
Wauw Nienke en Jasper nog steeds erin. Ook Lucas weer vals. Optreden van Sophia tussendoor maakte het niveau van dit jaar weer pijnlijk duidelijk. Dim is een typisch voorbeeld van een kandidaat die 100% ten onder is gegaan aan een volledig verkeerde coach. Dani is nog steeds de beste, gevolgd door Channah. Sem vind ik nog steeds niet leuk, maar Nienke, Jasper en Lucas presteren vocaal slechter.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2681 Gepost op: 15-03-2021, 14:06:05 »
Jammer voor Dim. Hij heeft een mooie stem en zijn bewegingen zijn uniek  ::ok::  Dani's optreden was erg goed en die danser erbij helemaal geweldig  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2682 Gepost op: 19-03-2021, 22:14:46 »
Ik boycot de finale, wat een belachelijke uitslag. ::ohno::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: The voice of holland
« Reactie #2683 Gepost op: 19-03-2021, 22:17:25 »
en weer..... HOE KAN DIT IN GODSNAAM >:(

Toevallig van ieder coach 1 iemand in de finale goh hoe zou dat nu kunnen ::)

Als hij ook nog wint mag dit programma wel van de tv
chipsverslaafde <3

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The voice of holland
« Reactie #2684 Gepost op: 19-03-2021, 22:18:27 »
Blij dat ik niet meer gekeken heb ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The voice of holland
« Reactie #2685 Gepost op: 19-03-2021, 22:27:21 »
Wat een aanfluiting pfff ::ohno::


Eerste helft was Channah de beste -> gaat eruit
Tweede helft Dani beste, Lucas op één na beste -> Lucas eruit

Nienke en Jasper waren beiden gewoon echt niet goed en Sem blijft irritant zingen dus ik hoef de finale eigenlijk ook niet te zien. Alleen even optredens van Dani terugkijken en that's it ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2686 Gepost op: 19-03-2021, 22:30:24 »
Jasper die een van mijn favoriete liedjes ... nou vul maar een lelijk woord in ...   :\'(

Echt ongelooflijk. Nienke was gewoon 2x vals.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2687 Gepost op: 19-03-2021, 23:12:10 »
Ik vond Nienke nu voor het eerst wel goed. Zo goed heb ik haar nog niet eerder gehoord. Jasper, tja wie stemt daar nu op? Zijn eerste liedje was van begin tot einde vals. Ook knap om dat voor elkaar te krijgen. Dani zong weer goed, maar kwam voor mij wat minder goed uit de verf in het Nederlands. Sem heeft mij qua zang ook positief verrast, al vond ik zijn acts wel erg over the top. Mijn favoriet vanavond was Lucas. Ook Channah deed het zeker niet slecht. Zeer onterechte uitslag dus!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2688 Gepost op: 19-03-2021, 23:14:15 »
Ik vond Nienke vanavond wel goed zingen. Zeker het eerste nummer.
Lucas vond ik de beste.
Dani was goed maar minder dan vorige weken.
Ik ben niet zo'n fan van Sem. Maar het eerste optreden vond ik wel heel goed.

Optreden Channa vond ik qua zang mwah, maar gezien eerdere weken had ze zeker een vervolg verdiend.

En Jasper was gewoon weer slecht.
Maar die heeft denk ik RTL4 gekocht.
Dus die wint dit jaar.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2689 Gepost op: 20-03-2021, 00:22:10 »
en weer..... HOE KAN DIT IN GODSNAAM >:(

Toevallig van ieder coach 1 iemand in de finale goh hoe zou dat nu kunnen ::)

Als hij ook nog wint mag dit programma wel van de tv

Nou ja dat van elke coach 1 in de finale hoeft bij The Voice niks te betekenen hoor. Lil Kleine heeft in zijn seizoenen nooit iemand in de finale gehad. En zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken van een coach die geen talent in de finale had in een desbetreffend jaar.

Lucas had muziek daar moest je van houden. En hij was echt ook niet altijd zuiver. Nienke ook niet, maar had wel iets toegankelijkere muziek/nummers. Kan voor haar een voordeel zijn geweest. Jasper... tja, toch een grote achterban? Stemmen voor “de meme”? Het kan echt hoor. Bij het ESF zijn ook wel rare dingen gebeurd in de televote. Blijft toch altijd expect the unexpected.

Ik geloof er in ieder geval zeker niet in dat het doorgestoken kaart is. Voor The Voice is een finaleplek voor Jasper namelijk ook wel een hele lichte smet op de naam van het merk denk ik hoor. En dat wisten ze begin van de avond ook al dat dat het zou zijn mocht Jasper dus doorgaan vanavond.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2690 Gepost op: 20-03-2021, 13:47:52 »
Ik denk er toch afwijkend over als ik zo de reacties lees.

Bij de eerste optredens vond ik Channah en Dani veruit de minste. Normaal gesproken de 2 die het meest stabiel presteren maar dit keer in mijn ogen niet. Nummerkeuze van Channah was echt dramatisch en Dani zong niet sterk genoeg voor het nummer van Rag N Boneman.

Bij de tweede optredens vond ik Dani wel weer top en ook Sem en Jasper vond ik prima. Lucas was ook goed maar het nummer sprak mij niet echt aan (en blijkbaar veel kijkers ook niet) en Nienke vond ik iets te schel klinken.

Ik hoop dat Dani of Sem wint volgende week. Zijn beide diegene met de meest bijzondere stemmen en stabiele optredens. Maar de haat die Jasper krijgt om het feit dat ie gister de finale haalde vind ik niet terecht. Zeker Right here Waiting (zijn 2e nummer) zong ie erg mooi vond ik. Op basis van gister hadden wat mij betreft Dani, Sem, Jasper en Lucas in de finale moeten staan. Op basis van alles bij elkaar hadden Lucas, Dani, Channah en Sem in de finale moeten staan.
When life knocks you down, fight back!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2691 Gepost op: 26-03-2021, 23:44:27 »
Ik gok zomaar dat onze winnaar weleens een inzending zal doen voor het ESF 2022 bij de Nederlandse selectiecommissie.

- Noemt ESF als grote droom.
- Zit bij Duncan aan tafel bij Beau --> mooi ingangetje.
- Kent door Jan Smit exact iemand die ín de selectiecommissie zit (Jan zelf!).
- Anouk is zijn coach en die heeft vast ook wel contacten daar.
- Cornald Maas uit de selectiecommissie noemde op Twitter al dat hij wilde dat Dani won.

Die droom van hem om op dat ESF-podium te staan gaat de komende jaren nog wel een keer uitkomen gok ik ::jaja::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The voice of holland
« Reactie #2692 Gepost op: 26-03-2021, 23:56:05 »
Meer dan terechte winnaar, de beste heeft gelukkig uiteindelijk gewoon gewonnen ::bravo::. Verwonderlijk, na zo'n seizoen vol flaters ::rofl::.

Ik moet zeggen dat ik Nienke in de finale wél goed vond zongen, eigenlijk veel beter dan ze gemiddeld deed. Dus nog wel props voor haar. Sem vond ik gewoon nog steeds niet leuk en Jasper pfoeee. Dat duet met Jan was echt een dieptepunt, niet alleen voor Jasper maar ook voor Jan.

Bij elkaar wel een vermakelijke finale in ieder geval ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The voice of holland
« Reactie #2693 Gepost op: 27-03-2021, 00:00:13 »
Jaaa Dani ::bravo:: ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2694 Gepost op: 27-03-2021, 13:04:20 »
Fijn dat Dani gewonnen heeft en niet Jasper (ook voor hemzelf niet). Dani is gewoon echt goed. Niet alles wat hij doet is mijn smaak, maar dat hij kan zingen én een performance kan neerzetten is een feit.

Sem is gewoon niet helemaal mijn smaak, iets te overdreven 'rockerig' ook. Hij is pas 18, dat is nergens voor nodig!

Nienke werd steeds beter. Als de show nog wat meer afleveringen had geteld had ze zomaar nóg verder kunnen komen. Als je het hebt over nieuw talent, dan is zij dat wel.

Jasper, tja. Zijn optredens waren het dieptepunt van de serie. Keer op keer vroeg ik mij af hoe het kon dat hij weer een ronde verder mocht. Hij kan het gewoon niet, punt. Hij heeft geen gevoel voor toon, zit er vrijwel constant naast. De keren dat hij redelijk zuiver zong was het best aardig, maar niets speciaals, dus wat hij in de liveshows deed is mij een raadsel. Jan heeft zich wat mij betreft gediskwalificeerd als coach. Hopelijk wordt hij bij een volgend seizoen meteen vervangen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2695 Gepost op: 27-03-2021, 13:31:46 »
Jan heeft zich wat mij betreft gediskwalificeerd als coach. Hopelijk wordt hij bij een volgend seizoen meteen vervangen.

Wat dat betreft wil ik Ali al jaren weg ::rofl:: Wat hij nog steeds doet bij de senioren-Voice snap ik nog steeds niet. Dat jolige mag best bij de Kids, maar ik ben ervan overtuigd dat de andere coaches ook echt wel grapjes kunnen maken. Hij heeft in die acht (!!) seizoenen dat hij er zit, nog geen één talent naar een betere plek dan de derde gestuurd. Nou ja, dat betekent dus waarschijnlijk ook dat de wat beteren niet naar hem gaan voor de coaching. Maar dan moet je je als programmamakers toch ook achter de oren krabben waardoor dat komt. Nou ja, waarschijnlijk omdat ze gewoon naar een coach willen waar ze echt goede (zang)ondersteuning krijgen. Het blijft desnoods de VOICE. Ali kan dat gewoon niet bieden ::) Ik snap oprecht niet dat hij al zo lang in die stoel zit.

Jan ben ik ook niet de grootste fan van maar soit. Die kan er nog mee door ten opzichte van Ali.

Ik zou als coachsamenstelling voor volgend seizoen wellicht zoiets kiezen:
-Anouk
-Waylon
-iemand die ook een wat jongere garde aantrekt (maar wel ook gewoon kwaliteiten heeft op het podium + een gezonde dosis humor heeft), denk bijvoorbeeld aan Niels Littooij (hebben we meteen onze Nederlandstalige zanger, check!)
-ja de laatste stoel is wel lastig. Ik zou zelf bijvoorbeeld heel graag Sanne Hans terug zien maar ik weet niet of zij nog wel wilt. Kids doet ze in ieder geval leuk. Of Ilse maar ik vrees dat ze niet met Waylon in een jury wil zitten :P Mocht je een jonger jurylid willen zou je ok nog kunnen kijken in de hoek van OG3NE (net als K3 in de Belgische Voice Kids op één jurybank) of een Maan bijvoorbeeld. Mensen die hier ook zelf in The Voice de springplank op gegaan zijn en inmiddels wel gevestigde artiesten. Denk dat dat ook best wel zou kunnen werken.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The voice of holland
« Reactie #2696 Gepost op: 27-03-2021, 13:44:18 »
Dani een terechte winnaar. Waar ik vorige week nog wat genuanceerder was over de optredens van Jasper was vooral dat duet met Jan echt verschrikkelijk. Ook Jan zong daar echt niet goed.
Anouk pleit ervoor dat de jury voortaan de 2 overgebleven finale kandidaten kiest en de mensen thuis dus minder te zeggen hebben. Ben ik het niet mee eens, ten eerste bepalen de mensen thuis later hoe populair of succesvol een artiest gaat zijn en ten tweede maken de coaches voorafgaand aan de liveshows soms ook keuzes die apart zijn en waar een meerderheid zich niet in kan vinden. De enige die je dit kan verwijten is de coach Jan Smit in dit geval die niet koos voor de betere in zijn team (Evie) maar voor iemand die hij nog kon 'kneden'.
Ja en dan loop je het risico dat het mis kan gaan in de liveshows en dat de mensen thuis uit sympathie of medelijden voor die kandidaat stemmen. The Voice of Holland moet wat mij betreft gewoon om de beste van elk team gaan en niet om wie er nog te kneden is of wie nog grote stappen moet maken. Daar had je eerder programma's als Idols en X-Factor voor.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 13:45:55 door Maarten20 »
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2697 Gepost op: 27-03-2021, 14:07:31 »
Anouk pleit ervoor dat de jury voortaan de 2 overgebleven finale kandidaten kiest en de mensen thuis dus minder te zeggen hebben. Ben ik het niet mee eens, ten eerste bepalen de mensen thuis later hoe populair of succesvol een artiest gaat zijn en ten tweede maken de coaches voorafgaand aan de liveshows soms ook keuzes die apart zijn en waar een meerderheid zich niet in kan vinden. De enige die je dit kan verwijten is de coach Jan Smit in dit geval die niet koos voor de betere in zijn team (Evie) maar voor iemand die hij nog kon 'kneden'.

Hier sla je de spijker op zijn kop wat mij betreft. Jan heeft gewoon een verkeerde keuze gemaakt door Jasper te verkiezen boven Evie. Ik denk dat het programma meer gebaat is bij een onafhankelijke jury die in de knock-outs haar veto uitspreekt over bepaalde kandidaten, zodat slechte kandidaten als Jasper er gewoon niet doorheen komen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: The voice of holland
« Reactie #2698 Gepost op: 27-03-2021, 16:03:21 »
Ondanks dat ik heel erg voor sem was, vind ik het ook super dat Dani heeft gewonnen ::bravo::

Nienke was veel beter en jasper, tja dat weet iedereen wel denk ik met het duet met jan als dieptepunt ::schaam::

gelukkig zijn hun 4e-3e en toen maakte het me iet echt meer uit, beide zijn fantastische artiesten die hopelijk beide enorm verder gaan komen ::bravo:: met voorkeur voor Sem voor mij  ::love::

Over de coaches, Anouk en Waylon zijn de echte coaches! niet voor niks dat hun telkens 1e en 2e zijn 8)
Ali is een beetje teveel nu, effe wat verandering! en Jan is het gewoon niet  ::ohno::
Ik denk ook al tijden aan Misschien een Emma heesters, Davina Michelle of een Maan in de jury, al zouden die beter zijn bij voice kids, daarom ook leuk dat daar nu Snelle zit voor de jeugd.

Dani zie ik ook wel gebeuren op het songfestival als Duncan 2.0  ::jaja::

Kan niet wachten op de voice kids volgende week, teminste lekker luchtig en leuker dan de andere versies!




chipsverslaafde <3

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The voice of holland
« Reactie #2699 Gepost op: 28-03-2021, 00:18:36 »
Dani wel de terechte winnaar.
Alhoewel ik de single van Sem een veel leuker liedje vond.

Anouk moet niet zeuren. Ze heeft zelf Hanin naar huis gestuurd. Dat was ook een potentiële winnaar. Verder bij de knockouts en battles regelmatig door de coaches gehoord hoe fantastisch iets was en ik thuis zat van 'echt miet'


En de kans wordt dan groot dat er allemaal kandidaten door zijn waar je als kijker weinig mee hebt.

1 Dani is leuk, maar als het allemaal types als Dani zijn dan zit je thuis te kijken en haak je af.