Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 987980 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5640 Gepost op: 23-03-2023, 15:09:54 »
Nederland mag als 14e van de 15 landen aantreden in de eerste halve finale straks in mei.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5641 Gepost op: 23-03-2023, 17:02:49 »
Gunstig!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5642 Gepost op: 23-03-2023, 18:12:27 »
niet zo gunstig, tussen twee bookie favorieten in lol


maar goed, meer kansen voor mijn favo's Koning Luke Black, wat een schatje is het ook en mijn anti-oorlog daddies van kroatische Let 3 ook goede loting tussen de matige Ierland en Zwitserland
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5643 Gepost op: 24-03-2023, 07:25:25 »
Als voorlaatste is altijd gunstiger dan verder naar voren in het programma.
En Tsjechië zie ik niet als een bookies-favoriet.
10 van de 15 gaan door en aangetoond is dat hoe verder je naar achteren de startvolgorde zit hoe beter je kansen zij, los van de liedjes zelf.
Dus ik vind dit wel gunstig, we hadden ook plek 9 kunnen hebben....

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5644 Gepost op: 24-03-2023, 08:17:26 »
Oei, vóór Finland lijkt mij niet heel ideaal. Mogelijk maakt Käärijä  zoveel indruk op de kijker dat Mia en Dion ‘vergeten’ worden…

Zou dat wel jammer vinden, want we hebben weer een mooi liedje. Alleen bij het laatste refrein (Goodbye old life) draai ik de volumeknop steeds terug… ;D Ik vind dat stukje niet heel goed passen.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2023, 08:19:16 door Fabiann »
🜃

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5645 Gepost op: 24-03-2023, 09:47:43 »
Oei, vóór Finland lijkt mij niet heel ideaal. Mogelijk maakt Käärijä  zoveel indruk op de kijker dat Mia en Dion ‘vergeten’ worden…

Zou dat wel jammer vinden, want we hebben weer een mooi liedje. Alleen bij het laatste refrein (Goodbye old life) draai ik de volumeknop steeds terug… ;D Ik vind dat stukje niet heel goed passen.

Nee joh, er zijn genoeg mensen waar Nederland wel aan zal spreken en Finland totaal niet. Ik denk bijvoorbeeld aan mijn moeder. Wat dat betreft is het wel een mooi contrast. Dat is waarschijnlijk toch al meer de doelgroep die eerder op Nederland zou stemmen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5646 Gepost op: 24-03-2023, 10:02:46 »
Het is niet omdat Finland tot de favorieten behoort dat alles wat er in de buurt zit meteen kansloos is. Er gaan 10 van de 15 landen door in deze HF en er zijn een paar mooie statistieken te overleggen:
- Nederland was twee keer eerder als 14e aan de beurt in een halve finale: The Common Linnets en Duncan Laurence, dat liep goed af.
- 27 van de 34 keer dat er een halve finale georganiseerd werd op het ESF ging het lied dat als één na laatste aan de beurt was door naar de finale. Achterin het programma zitten is gewoon een voordeel.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5647 Gepost op: 24-03-2023, 10:23:17 »
Feit is dat iedereen het erna zal hebben over Finland en niet over Nederland. Hetzelfde geldt voor respectievelijk Kroatië en Ierland. Het is niet per se relevant of het een goed liedje is of een favoriet bij de bookies. Het gaat er meer om dat het ene liedje het andere kan overschaduwen. In dat opzicht niet de beste positie voor Nederland dus. Maar Nederland kwalificeert zich vast wel gewoon op zo'n 8e-10e plaats.

Portugal heeft bijvoorbeeld wel een goede positie, na die twee "tragere" liedjes van Servië en Letland, waar het contrast net in hun voordeel zal kunnen spelen.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2023, 10:26:15 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5648 Gepost op: 24-03-2023, 14:36:10 »
Feit is dat iedereen het erna zal hebben over Finland en niet over Nederland. Hetzelfde geldt voor respectievelijk Kroatië en Ierland. Het is niet per se relevant of het een goed liedje is of een favoriet bij de bookies. Het gaat er meer om dat het ene liedje het andere kan overschaduwen. In dat opzicht niet de beste positie voor Nederland dus. Maar Nederland kwalificeert zich vast wel gewoon op zo'n 8e-10e plaats.

Portugal heeft bijvoorbeeld wel een goede positie, na die twee "tragere" liedjes van Servië en Letland, waar het contrast net in hun voordeel zal kunnen spelen.

Servie heeft wel een te gekke showact, vind ik en Luke zijn stem ben ik best wel fan van

ik denk dat Letland best wel een rot loting heeft tussen de video game vibes van Servie en die leuke act van Portugal in gesandwiched


tweede halve finale, australie is een goede showstopper, Slovenie net na die valse kraai uit polen ook een goede loting en Armenie zie ik het op zich ook nog wel goed doen vanaf de ''death slot'' #2, en alhoewel ze een matig engels heeft, vind ''begu, dugu, lugu'' ook ergens wel leuk klinken, al is het slecht engels van ''be good, do good, look good'' ergens leuke wordplay met de armeense taal


qua show openers, Noorwegen is een goede keuze voor eerste halve finale ja, en Denemarken ook voor tweede, Reiley behoort tot mijn top10 favorieten overigens


Moldavie (Pasha) vs Zweden (Loreen) en ik vind Soarele Si Luna een leukere act en leuker liedje als Tattoo, Loreen zal wel doorgaan maar dit is niet een hele perfecte loting voor d'r denk ik
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5649 Gepost op: 25-03-2023, 17:32:26 »
Ik verheug me er nu al op dat een van de top 10 bij de bookies een shock non-qualifier wordt... (Ik kijk naar Servië en Kroatië) Allebei de nummers staan nu bij mij op de "Ugh, ze gaan door want self-furfiling prophecy." Wat in de Semies een stuk minder meetelt. Tenzij je letterlijk een oorlog in je land hebt. :-X

Oh ja puur de statestiek er even op loslaten:
Van de split voting in de semies, waarbij het bekend is hoe er gestemd is. Zouden we elk jaar, behalve 2018, ook door zijn gegaan puur op televote.

'22: 7e
'19: 2e
'18: 12e
'17: 9e
'16: 5e

De split vote bestond al wel sinds 2013, maar de verdeling tussen jury en Tele werd pas sinds 2016 bekend gemaakt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5650 Gepost op: 26-03-2023, 10:59:50 »
Ik verheug me er nu al op dat een van de top 10 bij de bookies een shock non-qualifier wordt... (Ik kijk naar Servië en Kroatië) Allebei de nummers staan nu bij mij op de "Ugh, ze gaan door want self-furfiling prophecy." Wat in de Semies een stuk minder meetelt. Tenzij je letterlijk een oorlog in je land hebt. :-X

Oh ja puur de statestiek er even op loslaten:
Van de split voting in de semies, waarbij het bekend is hoe er gestemd is. Zouden we elk jaar, behalve 2018, ook door zijn gegaan puur op televote.

'22: 7e
'19: 2e
'18: 12e
'17: 9e
'16: 5e

De split vote bestond al wel sinds 2013, maar de verdeling tussen jury en Tele werd pas sinds 2016 bekend gemaakt.

Servie is TOP, die moet door, ik hou van Luke's stijl, heel origineel, duister maar toch door zijn stem heel mooi, de video game vibe vind ik tof  ::bravo:: ::love::

en Kroatie is een bop  ::ok::
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5651 Gepost op: 30-03-2023, 10:14:38 »
Nederland - intieme staging gefocust op de chemie van Mia en Dion


welke chemie????, willen ze ''running scared'' soms proberen te kopieren lol, Nederland is een NQ dit jaar, laatste plaats in halve finale ook misschien
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5652 Gepost op: 30-03-2023, 19:58:47 »
Ieder zijn mening maar ik denk dat Nederland de finale wel haalt (zekerheden heb je niet in het leven).
Het is in ieder geval heel eigen (weinig vergelijkbare liedjes in dit ESF) en ze kunnen allebei prima zingen (heb ze beiden live gehoord, dat was uitstekend). De voorlaatste startpositie is (empirisch vastgesteld) ook gewoon gunstig.

Over die chemie, dat weten we pas wanneer we ze voor het eerst samen hebben zien optreden (Eurovision in Concert gaat dat worden denk ik).

Laatste plaats in de HF al zeker niet, die komt uit de groep landen die in het begin van het programma zitten.

Ik wacht de optredens zelf en hoe het in beeld gebracht wordt altijd even af, kan nog veel verschil maken, maar voro nu denk ik dat Nederland het wel haalt.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5653 Gepost op: 2-04-2023, 23:18:42 »
Ze zijn bij de bookies ook licht gestegen nadat er nu meerdere live preformences zijn geweest op fan events. (Nog niet van Hen natuurlijk.)

Ik moet ook wel even terugkomen op mijn eerdere comment...
Ik verheug me er nu al op dat een van de top 10 bij de bookies een shock non-qualifier wordt... (Ik kijk naar Servië en Kroatië)

Kroatië is op mij aan het inwerken... ::schaam::
En Servië is muzikaal IJzersterk alleen ik heb niks met de artiest. Als hij het zelf heeft geproduceerd dan mag hij van mij meer van die gigs doen. Alleen zingen hoeft ie voor mij niet. Sorry... :-X

Verder is mijn persoonlijke favo dit jaar toch echt Letland. Zo jammer dat ze ten dode zijn opgeschreven. :\'(
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5654 Gepost op: 3-04-2023, 15:11:51 »
Ze zijn bij de bookies ook licht gestegen nadat er nu meerdere live preformences zijn geweest op fan events. (Nog niet van Hen natuurlijk.)

Ik moet ook wel even terugkomen op mijn eerdere comment...
Kroatië is op mij aan het inwerken... ::schaam::
En Servië is muzikaal IJzersterk alleen ik heb niks met de artiest. Als hij het zelf heeft geproduceerd dan mag hij van mij meer van die gigs doen. Alleen zingen hoeft ie voor mij niet. Sorry... :-X

Verder is mijn persoonlijke favo dit jaar toch echt Letland. Zo jammer dat ze ten dode zijn opgeschreven. :\'(

Luke is vocaal zeer goed hoor, zoals hij voor dit lied zingt dat moet zo, met juiste gevoel, emotie wat beste past bij de algemene mood van het nummer

ik vind het gewoon echt het complete plaatje van stijlvolle zang, lekker duistere electro muziek, hele goede acteerskills (hij is geen acteur overigens) dit is gebaseerd op een videospel ja, zelfs de outfit (die moet lijken op de hoofdpersoon uit de game)   de boodschap hierin is ook supersterk, niet cliché dankzij de game vibes vind ik, leuke entertainment, en die dansmoves na ''game over'' tekst, beetje voguing achtig, ook wel top
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5655 Gepost op: 9-04-2023, 10:24:31 »
Oei, ze moeten nog even oefenen… ::oordoppen::

🜃

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5656 Gepost op: 9-04-2023, 13:59:26 »
Oei, ze moeten nog even oefenen… ::oordoppen::



De techniek was wel echt heel slecht in deze zaal. Meer zangers die normaal goed kunnen zingen, zaten er nu naast.

Maar goed, ze hebben nog een maand. We gaan zien wat ze kunnen doen. Maar een keer niet kwalificeren opent misschien ook weer de ogen van de selectiecommissie, dat singer-songwriter met emotioneel liedje niet per sé succes betekent... ;)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5657 Gepost op: 9-04-2023, 15:19:00 »
Reiley heeft ook gezegd dat er iets aan de hand was met de techniek achter de schermen (en hij was niet eens zo slecht). Zulke dingen kunnen gebeuren bij een pre-party het blijft wel een club performance.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5658 Gepost op: 10-04-2023, 00:09:38 »
je hoort ook duidelijk dat Dion te hoog inzet waarschijnlijk omdat hij problemen had met zijn in-ear.
Waardoor Mia ook meemoet.

Ik hoop eerlijk gezegd dat in Amsterdam het beter gaat klinken, daar spelen ze immers een thuiswedstrijd.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5659 Gepost op: 10-04-2023, 00:41:17 »
Klinkt nog niet best idd. Maar het is bijna onmogelijk om zuiver te zingen als je jezelf niet (of niet goed) kunt horen. Dat zou het wel zijn. Ze hebben dan zelf ook geen idee of ze wel of niet goed zingen omdat je geluid de zaal in wordt geblazen. Het is net als online vergaderen terwijl je noise cancelling oortjes in hebt. Je hoort jezelf dan niet goed praten waardoor je volume en toon alle kanten op gaan