Auteur Topic: Het Grote Songfestival Topic  (gelezen 997323 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5900 Gepost op: 11-05-2024, 03:23:20 »
Tot nu toe nog steeds niks concreets. Er is niemand van iets beschuldigd.

Joost was nog aan het viben bij oekraines rehearsal van vrijdagmiddag en daarna moet er dus iets gebeurd zijn, of is er een klacht binnengekomen van een eerder incident.

Mee eens dat politie niet komt opdraven voor een stemverheffing of een duwtje . Maar ik zou ook verwachten dat er binnen 12 uur wel een beslissing genomen kan worden of een feitelijke opsomming van wat ze nu aan het onderzoeken zijn. Maar ja er zijn grote belangen bij betrokken .

Het is allemaal totaal niet transparant en dat is niet fijn voor se journalisten, deelnemers en fans.  Inmiddels is de world vote die was uitgesteld van 0.00 naar 2.00. , nu weer uitgesteld tot nader order nog steeds ivm lopend onderzoek naar de nederlandse delegatie .



Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5901 Gepost op: 11-05-2024, 09:43:17 »
Joost wordt wel degelijk ergens van beschuldigd, ook al weten wij nog niet waarvan. Hij is naar aanleiding daarvan verhoord door de politie.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5902 Gepost op: 11-05-2024, 10:27:40 »
Er staat nu op het live blog van Nu.nl dat Joost een Zweedse tv medewerker zou hebben bedreigt...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5903 Gepost op: 11-05-2024, 10:54:26 »
Ja maar weer in bewoordingen dat het zou gaan om, inhoud niet bekend.

Er zijn daar zoveel mensen, zoveel cameras. Ik denk dat dit een van de minst goede locaties is om ongezien een misdaad te plegen .

Het klinkt voor mij als een verhaal dat een persoon zich onheus benaderd voelt en daar een zaak van heeft gemaakt.  Een beetje wat mathieu van der poel voorhad in australie .

Wat er ook is gebeurd het is ernstig genoeg klaarblijkelijk voor de politie om er een zaak van te maken die ze naar een openbaar aanklager sturen . Voor enkel een stemverheffing of een verbale uithaal gebeurt zoiets niet .  Maar of er een verhaal aan vooraf gaat, zal voorlopig niet duidelijk worden .

Of joost nog mag mee doen , geen idee, maar ik vraag me ook af of hij nog mee wil doen

De soap verdient in elk gevak geen schoonheidsptrijs voor openheid in communicatie en slagvaardigheid. Maar ja de belangen zijn ook enorm groot

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5904 Gepost op: 11-05-2024, 12:27:30 »
Joost Klein is gediskwalificeerd en doet vanavond dus niet mee.

Nu.nl
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5905 Gepost op: 11-05-2024, 12:32:04 »
Echt bizar...
🜃

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5906 Gepost op: 11-05-2024, 12:35:25 »
Nou, bizarre primeur voor Nederland, de eerste diskwalificatie tijdens het Songfestival...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5907 Gepost op: 11-05-2024, 12:37:03 »
Eindelijk een besluit.   Iets wat we eigenlijk wl hadden verwacht  en of we ooit inhoudelijk iets meer gaan weten, geen idee.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5908 Gepost op: 11-05-2024, 12:40:47 »
Wat een zooitje...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5909 Gepost op: 11-05-2024, 12:51:19 »
Dat wordt wat vanavond met het punten geven... Ik zag net al een filmpje voorbijkomen van een Finse dame die niet de fictieve 12 punten aan Israël wilde geven tijdens de juryshow gisteravond. Ben ook benieuwd of wij als NL überhaupt mogen stemmen... Want hoe awkward is het voor Nikkie de Jager als ze dan de punten moet uitdelen?

::hyper::
🜃

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5910 Gepost op: 11-05-2024, 12:55:53 »
Gezien het feit dat AVROTROS sterk afstand neemt van de beslissing Joost te diskwalificeren en Cornald Maas woest is, is de kans groot dat Nikkie dan een of ander statement zou gaan maken, waar de EBU natuurlijk niet blij mee is.

Gezien de reactie van AVROTROS vrees ik zelfs voor een Eurovisie-Nexit. Er zal hoe dan ook van alles moeren worden gladgestreken.

Voor de langere termijn was het eenvoudiger geweest als de Nederlandse delegatie het wel eens was geweest met de EBU-beslissing.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5911 Gepost op: 11-05-2024, 12:56:20 »
Ik gok dat dat met de Finse puntenuitreiking een test was voor Petra en de techniek. Maar wel typisch dat het punten voor Israël waren inderdaad.

Maar wat een sof.
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5912 Gepost op: 11-05-2024, 13:00:07 »
Bizar slecht dit :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5913 Gepost op: 11-05-2024, 13:03:58 »
Dat wordt wat vanavond met het punten geven...
::hyper::
Wellicht dat een aantal landen een soort van statement maken door de 12 punten in eerste instantie aan Nederland te geven, alvorens ze de punten echt gaan uitdelen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5914 Gepost op: 11-05-2024, 13:22:16 »
Ik denk, dat is ook puur speculatie, dat de EBU zichzelf voor joker zet, als het risico bestaat dat Joost door televoting alsnog de winst naar zich toe zou trekken.

Stel je voor: Joost wint. Wie zou hem die trofee dan hebben overhandigd?

Zo voorkomen ze op laffe wijze gezichtsverlies. Ik zou wel een plekje weten voor die trofee, maar dat ga ik hier niet schrijven.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5915 Gepost op: 11-05-2024, 13:23:51 »
Het songfestival heeft echt geen toekomst meer als vanavond Israël als winnaar uit de bus komt... Ik zie het zo maar gebeuren...
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5916 Gepost op: 11-05-2024, 13:34:02 »
Ik hoop dat de toekenners van de punten vanavond massaal hun afkeuring laten blijken.

Het incident heeft weliswaar niets met Israël te maken, maar ik hoop oprecht dat een overwinning als een zwaar vergiftigd geschenk op hun maag zal liggen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5917 Gepost op: 11-05-2024, 13:37:00 »
Ik begin ook te vrezen voor een 'overwinning' voor Israël... En dan zou het Songfestival niks met politiek te maken hebben...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5918 Gepost op: 11-05-2024, 13:45:52 »
Het feit dat uitgerekend Israël nu de (vijfde) plek van Nederland in de running order heeft ingenomen is ook wel heel wrang.
🜃

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote Songfestival Topic
« Reactie #5919 Gepost op: 11-05-2024, 14:11:44 »
Griekenland, Ierland en Zwitserland niet aanwezig bij de vlaggenparade!

Ik kop 'm alvast maar in... ;D

🜃