Auteur Topic: Boer Zoekt Vrouw  (gelezen 29639 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #100 Gepost op: 3-05-2022, 16:54:39 »
Die scene bij de receptie in dat hotel in Reims zal wel de boeken in gaan als de meest confronterende ooit in de geschiedenis van 'Boer zoekt vrouw'.
Hoe duidelijk kun je het hebben? Snapt Rob het nu nog niet? Dan zal ik het even voor hem spellen: W-e-n-d-y   z-i-t   j-o-u   n-i-e-t   z-i-t-t-e-n

::rofl::

't is echt weer genieten dit seizoen. Ik ben de enige in m'n kennissenkring die het nog kijkt. De laatste is afgehaakt na de aflevering waar ze een potje Twister speelden. Robs toonvaste gejodel en virtuoze gitaarspel hielpen ook niet meteen, geloof ik.

Janine wil Maarten ook echt niet. Ze leek alweer diep ongelukkig. De productie pusht haar enorm ...dat merk je aan alles. Toen die andere guy naar huis was ging het minder slecht, maar niet vanwege Maarten.


Rob gaat er volgende week weer voor zag ik  ::kado:: ::wijn::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 3-05-2022, 17:08:54 »
Maarten? Sander heet hij toch?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 3-05-2022, 17:51:28 »
Maud?!  ::oink::   ::bravo::
Jaaaa! #teammaud ::bravo::

Hans en Annette zijn zo leuk samen ::love::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 9-05-2022, 09:55:38 »
Afgezien van Wendy en Rob lijken alle andere koppels wel aardig tot zeer gelukkig met elkaar.  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #104 Gepost op: 9-05-2022, 11:19:01 »
Ja, inderdaad. Pijnlijk om Rob en Wendy zo te zien. Mooie beelden van de verschillende steden  ::ok::  En weer gelachen om Maud en Evert, nu tijdens de massage vroeg Maud aan hem: doet ze jouw handen? Alsof ze jaloers was  ::rofl::  Wel goed hoe ze alles bespreekbaar maakt.
...maar soms even niet :)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #105 Gepost op: 16-05-2022, 19:28:38 »
Mooie afsluiter gisteravond van de reeks!
Maud ::bravo::
Hans & Annette ::love::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: 14-04-2023, 23:32:21 »
Zondag zijn vijf nieuwe boeren voorgesteld. 't Zijn toffe mensen, dat wordt vast een leuk seizoen ::jaja::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #107 Gepost op: 17-09-2023, 11:09:32 »
In april stelden Haico, Piet, Richard, Claudia en Bernice zich voor. Vandaag brengt Yvon Jaspers de brieven rond. Opfrisser nodig? Dit zijn de vijf boeren en boerinnen van Boer Zoekt Vrouw Europa.

Haico (43)

Bandana in het haar, stoere uitstraling, lieve lach en lekker actief: boer Haico runt in Denemarken samen met zijn ouders een melkveebedrijf met 220 koeien. Hij doet aan obstacle course racing (hardlopen met hindernissen), houdt van skiën en van klussen aan zijn auto. Haico omschrijft zichzelf als ‘wat stil’ en wijt dat zelf aan een gebrek aan zelfvertrouwen.

De melkveehouder heeft nog nooit een relatie gehad. “Ik dacht altijd: het komt wel.” Op pure wilskracht viel hij in drie maanden 23 kilo af, nu is hij net zo gemotiveerd om de liefde te vinden, want: “De boerderij is belangrijk, maar er is meer.”

Claudia (57)

Sinds de dood van haar man Matthieu, met wie ze naar Frankrijk emigreerde, runt Claudia haar biologische melkveebedrijf solo. Daar woont ze, omringd door koeien, kalfjes, twee katten en hond Charlie. Deze voormalige doktersassistente doet het op haar eigen manier. Zo krijgen de koeien geen antibiotica, maar gebruikt ze acupunctuur.

Ze struint graag brocantewinkeltjes af – haar gezellige woonkeuken zou niet misstaan in een woonblad – houdt van wandelen en yoga. Volgens haar dochters is ze positief en moedig en houdt ze de touwtjes graag in eigen hand. Claudia droomt van een man die ook eens voor haar kookt: “Heerlijk lijkt me dat.”

Richard (33)

Boer Richard heeft een akkerbouwbedrijf in Slowakije met honderd hectare grond waarop hij onder meer durumtarwe, koolzaad en maanzaad verbouwt. Deze bijna twee meter lange vent heeft nog nooit een vaste relatie gehad, maar heeft wel ruime ‘scharrelervaring.’

Hij woont in een voormalig kantoorgebouw met uitzicht op de Karpaten. Zeeën van ruimte, maar erg gezellig is het op het erf en thuis niet. Hij zoekt iemand om ‘een beetje sjeu’ aan het leven te geven. Intelligent en lekker zelfstandig. Volgens studievriend Ivo is hij ‘een superleuke positieve gast’ die wel iets te hard werkt.

Bernice (23)

Boerin Bernice woont in Zweden op een prachtig oud landgoed. Daar runt ze samen met haar vader Klaas Ane, moeder Jacomien en broer Carsten een paardenfokkerij en een veebedrijf. Ze was zes jaar oud toen ze uit Nederland emigreerde. Een kantoorbaan of studeren? Ze moet er niet aan denken, laat haar maar lekker met dieren werken.

Ze leeft ‘in haar eigen bubbel’, zegt ze zelf, lekker aan het werk met de dieren, haar trouwe hond Brandy nooit ver weg. Een relatie heeft ze nog nooit gehad, dus mannen over de vloer in Boer Zoekt Vrouw Europa wordt even wennen. “Dit is wel uit mijn comfortzone.”

Piet (63)

Piet emigreerde met zijn vrouw en vier kinderen naar Duitsland. Na zijn scheiding verkocht hij de boerderij en nu woont en werkt hij op het vleesveebedrijf van Duitse vrienden. Zijn grond verkocht hij niet, daar teelt deze freelanceboer nog steeds mais en rogge. De geboren Fries begint elke dag met het regionale nieuws uit zijn geboortestreek.

Hij houdt van een opgeruimd huis en droomt van een optrekje in de natuur. Zijn dochters omschrijven hem als zorgzaam, behulpzaam, lief en grappig; de perfecte vader. Piet zoekt iemand die hem zonder woorden begrijpt. “Iemand die denkt ‘Dat is mijn Piet’.”


Bron: https://www.tvgids.nl/nieuws/reality/maak-kennis-boeren-boer-zoekt-vrouw-europa-2023-yvon-jaspers-tv



Iemand gekeken in april? Ik verwacht dat er niet heel veel brieven zijn geschreven eerlijk gezegd.

Verreweg de leukste boer is Richard, maar zijn bedrijf zag er echt enorm troosteloos uit. Er is wel veel potentie, maar je moet wel door de huidige staat heen kunnen kijken. Richard had wel gelijk toen hij zei dat hij juist heel centraal in Europa woont. Niet eens zo ver van Nederland en wel dichtbij bijv Wenen.

Piet leek me wel een vent met humor, maar zijn woonsituatie is bepaald niet ideaal.
Haico is enorm bleu, maar wel goed met kinderen.
Bernice is denk ik nog naief, niet met zoveel in aanraking gekomen.
Claudia is een bijzondere vrouw. Ik denk dat ze haar zaakjes goed regelt, zelfstandig is, en ik vraag me af of er wel ruimte is voor een partner.

Ik zit er weer klaar voor vanavond! Wel jammer dat het gelijk met ER is.
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #108 Gepost op: 18-09-2023, 22:21:13 »
Prima aflevering met de brieven. Het had iets vlotter gemogen van me, maar bij een regulier seizoen heb je natuurlijk nog vijf andere boeren erbij in deze aflevering. Daardoor liep het nu allemaal wat trager, maar ik vond het niet tergend langzaam gaan.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #109 Gepost op: 19-09-2023, 08:29:13 »
Het is ook wat minder leuk omdat de spanning over wel of niet bij de top vijf zitten eraf is. Wel leuk om ze bij elkaar hier in Nederland te zien.
Wat ontzettend veel brieven had Bernice, wauw! Teveel eigenlijk, ik snapte wel dat ze een beetje vast zat. Fijn dat haar broer ook nog kwam helpen.
Gelukkig had iedereen wel iets te kiezen, ik vroeg me vooraf af of ze wel allemaal minstens tien brieven zouden krijgen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #110 Gepost op: 24-10-2023, 22:48:20 »
Niemand anders die kijkt? :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #111 Gepost op: 24-10-2023, 22:57:12 »
Ik kijk wel, maar vind het tot nu toe allemaal nogal saai en tam. Ik kom maar niet in dit seizoen, op de een of andere manier interesseert het mij niet zo.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #112 Gepost op: 25-10-2023, 13:37:36 »
Gisteren de aflevering van zondag teruggekeken. Ben het wel eens met joligmolletje dat het tot nu toe allemaal nog wat gezapig was. Nu komt het wat meer op gang met keuzemoment 1 tijdens de logeerweek, mooie/interessante/aandoenlijke reacties van de vrouwen die het niet werden.

Bernice begint me wat op de zenuwen te werken. Die heeft een schop onder de kont nodig, want dit schiet totaal niet op. Yorick leek de enige die zelf dan maar wat vragen stelde en een gesprek probeerde te voeren en uitgerekend hij moest de boerderij verlaten. Hopelijk komt er daar wat meer pit in.


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #113 Gepost op: 31-10-2023, 09:27:58 »
Dat eerste keuzemoment is toch altijd wel vrij duidelijk.
De gevoelige Bob paste niet bij de zakelijke Claudia. Wat benadert zij het allemaal als een sollicitatie! 'Bedankt voor je inzet', echt? En dan al er 1 op gaan drinken terwijl Bob er nog is... ik vind haar niet zo sympathiek.
Het filmpje van Wendys dochter vorige week hielp Haico wel bij het kiezen volgens mij. Zij zat echt te stralen, en hij koos zijn woorden heel zorgvuldig in zijn reactie. Ik vind Jasmijn wel een beetje een mieperd, ik denk dat Haico voor Ellen moet gaan. Wat is hij trouwens veel leuker dan ik in zijn voorstelfilmpje had gedacht!

Johan en Ype Jacob probeerden het deze week tenminste, een keer een gesprek aangaan met Bernice. Het ging met name bij Johan wel wat onbeholpen maar goed, ze komen wel wat verder nu. Al vraag ik me af of er iets blijvends ontstaat.
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #114 Gepost op: 7-11-2023, 19:16:03 »
Piet heeft gekozen!
Ik kon zijn keuze moeilijk voorspellen (nadat Eugenie wegging).
Ben benieuwd naar de reactie van Gea, want zij vindt Piet ook heel leuk (en ze is zelf zo'n leuk, lief persoon).

Mooi om de worsteling te zien van de vrouwen bij Richard. Is ook wat als de liefde ontluikt en die persoon jou in je armen neemt (bij die drone) maar je concurrent letterlijk tegenover je staat, waardoor je je niet volledig kunt overgeven in de omhelzing. En dat was dan een voorbeeld van fysiek contact, om nog te zwijgen over je volledig overgeven aan de gevoelens die je opbouwt.

Ik deel wat Swifty zegt over Claudia. Daarom vond ik Bob juist wel een leuke tegenhanger.

Bij Haico en Bernice vind ik het nog steeds vrij traag gaan allemaal, hopelijk komt er daar nog wat pit in.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #115 Gepost op: 8-11-2023, 11:01:32 »
Jaa zo leuk voor Piet! Ik had een beetje een zwak voor Anke want ze lijkt op mijn oma ;D.

Gokje wie de rest gaat kiezen:
- Richard kiest Robin omdat hij haar knapper vindt dan Marijke (vind zelf dat Marijke beter bij hem zou passen). Denk alleen dat Robin het toch niet ziet zitten met Richard en het wonen in Slowakije.
- Claudia: Ik hoop René. Vind hem net wat sprankelender qua karakter dan Paul.
- Haico: Hmm lastig, lastig. Denk toch voor Ellen uiteindelijk vanwege het leeftijdsverschil met Jasmijn.
- Bernice: Jaaa Ype Jacob! Die twee zijn echt schattig samen!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #116 Gepost op: 12-11-2023, 21:44:44 »
Dit is echt het seizoen van 'Kies voor degene die nog de meeste twijfels heeft". Sneu voor
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tell me what your telescope says

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #117 Gepost op: 13-11-2023, 08:42:27 »
Ja inderdaad! Hoop dat er voor hun nog mannen schrijven naar boer zoekt vrouw want zij verdienen ook zeker een leuke partner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #118 Gepost op: 13-11-2023, 11:25:40 »
Haico gaat toch voor jong en misschien kindjes, terwijl hij met Ellen veel meer op één lijn zit. Erg jammer!

Claudia lijkt voor de stillere te gaan....tja, die andere is vooral handig op de boerderie. ( oei, die namen van iedereen onthoud ik niet)

Bernice, arme Bernice, zij voelt geen verliefdheid, en misschien zit de ware er niet bij voor haar of is ze er nog niet aan toe. Maar met Ype Jacob zou het een leuk setje zijn.
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boer Zoekt Vrouw
« Reactie #119 Gepost op: 13-11-2023, 19:03:32 »
Claudia heeft dus niets geleerd van de opmerking van Bob. Hij zei iets van 'ik wil graag blijven, maar als je nu mij nog niet de leukste vindt dan ga ik liever naar huis'. Als je Rene of Paul bent haak je toch af als de vrouw voor wie je gevoelens krijgt je vraagt om haar te overreden... Ik wil alleen een partner die mij de allerleukste vindt, niet een partner die vindt dat ik het beste voor mezelf opkom.

Bernice zal wel voor Ype Jacob gaan (voor GiG: de krullebol), maar ik vraag me wel steeds meer af waar de jongens nou op vallen bij haar. Ze is knap, ze heeft een mooi bedrijf met de familie, maar wat biedt ze als persoonlijkheid?

Ik vond Ellen veel leuker dan Jasmijn, maar Haico ziet dat blijkbaar anders. Anke en Piet was al langer duidelijk, en dat Richard een voorkeur voor Robin had ook. Wat een lieve reactie van Marijke, erg leuke vrouw.
Keep calm and eat chocolates!