Poll

Voor welke toekomstige drag show ben je het meest enthousiast?

All Stars 6
1 (50%)
Drag Race España
0 (0%)
Drag Race Down Under
0 (0%)
International All Stars
0 (0%)
Drag Race Holland 2
1 (50%)
Canada's Drag Race 2
0 (0%)
Drag Race U.K. 3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 2

Auteur Topic: RuPaul's Drag Race  (gelezen 23534 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #60 Gepost op: 18-10-2020, 12:22:02 »
Ik vond ook de interpretatie op de opdracht met split personality zoveel beter dan die van half man/half vrouw. Sowieso voor een programma dat ruimdenkend wil overkomen over LGBTQ+.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #61 Gepost op: 18-10-2020, 14:04:36 »
Ik vond ook de interpretatie op de opdracht met split personality zoveel beter dan die van half man/half vrouw. Sowieso voor een programma dat ruimdenkend wil overkomen over LGBTQ+.
Ik kijk dit tegenwoordig tegelijk met mn huisgenootjes en we schrokken best wel van het jurycommentaar! Dat ze inderdaad de opdracht geven split personalities, maar vervolgens niet (lijken te) accepteren dat dat geen m/v verdeling is. De kritiek op Ma'Ma Queen voelde dan ook bijna als een aanval op de persoon, dan op haar drag. Gelukkig werd ze niet weer in de lipsync gezet want haar look was misschien wel mijn meest favoriete van de avond  ::bravo::  dat zou écht onverdiend zijn geweest imo
Talk less, smile more

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #62 Gepost op: 23-10-2020, 18:17:51 »
Wat is dit een mooie aflevering, Ik kijk het samen met mn ouders en ik heb samen met mn moeder gejankt wat was dit mooi ::bravo:: ::hug::

En Hans is een legend <3

De afvaller en de bottom 2 was ik het mee eens.


chipsverslaafde <3

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #63 Gepost op: 23-10-2020, 21:33:57 »
Zeker een hele mooie aflevering! ::ok::

Erg jammer dat ChelseaBoy eruit ligt... :( Vond haar echt heel goed elke week.

Ik mag hopen dat Miss Abby nu volgende week afvalt...

🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #64 Gepost op: 24-10-2020, 23:11:59 »
Erg spannend voor de winst is het niet hè ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #65 Gepost op: 25-10-2020, 08:54:29 »
Klopt, ik vond dat al van meet af aan. Ik vind de uitkomsten van dit seizoen een beetje vergelijkbaar met Drag Race UK.
🜃

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #66 Gepost op: 25-10-2020, 10:58:45 »
De enige waarvan ik denk dat ze nog een kans maakt op de winst is Janey, maar het lijkt me dat Envy dit gewoon met 2 vingers in de neus wint (terecht! die make-over ::bravo:: )
Talk less, smile more

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #67 Gepost op: 30-10-2020, 19:11:08 »
Pfff, serieus Fred? Dit was echt geen dubbele shantay, eerder een dubbele sashay! ::ohno::

Wel een geweldige eerste Hollandse Rusical! ::bravo::
🜃

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #68 Gepost op: 30-10-2020, 20:09:15 »
En HOE IS ABBY NOG STEEDS IN DE RACE >:(
De nieuwe roxxy has born, Maar echt de lipsync was ook nog eens matig, dus Abby had gewoon weg moeten gaan. Na ja ik ben Team janey <3
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #69 Gepost op: 31-10-2020, 10:39:59 »
Ik vind Abby dus best wel goed nu, ze wordt steeds beter  ;D

Maar ook ik ben voor Janey  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #70 Gepost op: 1-11-2020, 15:14:47 »
Maar ook ik ben voor Janey  ::bravo::

Hopelijk wint ze. Ze is mijn favoriet  ::vergroot::.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #71 Gepost op: 1-11-2020, 18:59:34 »
Fred is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis. Het lijkt volgens buurtbewoners op een zelfmoordpoging ... Hopelijk is ie er fysiek niet al te slecht aan toe, want dit klinkt echt heel naar

https://twitter.com/aishmall/status/1322957443064881153

https://pbs.twimg.com/media/ElwE8HHW0AMPcLz?format=jpg&name=medium

https://www.ad.nl/show/fred-van-leer-opgenomen-in-het-ziekenhuis~afe4d131/
« Laatst bewerkt op: 1-11-2020, 19:10:31 door Amethyst »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #72 Gepost op: 1-11-2020, 20:56:11 »
Ja ik zag het best heftig,Ik hoop dat het goed komt met hem. ::hug::
chipsverslaafde <3

Online Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #73 Gepost op: 6-11-2020, 21:31:21 »
Mooie finale-aflevering! En terechte winnaar, weinig verrassend, maar toch. ::bravo::

Ik vond het wel een leuk eerste seizoen. Fred als host vond ik niet per se heel leuk. Vooral dat platte gedoe met ‘dáááág scháááát’ vond ik irritant worden.

Ben benieuwd of er een tweede komt! ::ok::
🜃

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #74 Gepost op: 6-11-2020, 22:15:34 »
Indd De top 4 is goed gedaan, Niet een verassende winnaar, maar super terecht ::love::
 ::love::

Die lipsync hebben ze gemaakt en natuurlijk was born this way de laatste lipsync ::bravo::

Fred is hier voor gemaakt, perfecte keuze voor dit programma en de dingen dag schaaaat is gewoon een quote van hem die je irritant kan vinden ofc.

Nikkie plessen weg asjeblieft. Ze weet Niks van drag en is al boos als je verkeerde schoenen aan hebt.
Nikkie de jager daarvoor in de plaats danku.
 De guest judges waren voor de rest wel leuk. en de challenges konden leuker.

Nu al zin in seizoen 2 die zeker weten wel gaat komen want het is een hit. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-11-2020, 17:49:21 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #75 Gepost op: 7-11-2020, 17:48:00 »
Finale eindelijk gezien en moet zeggen dat de het niet heel verrassend was wie er zou gaan winnen.

Ik ben wellicht ook niet zo thuis in drag, maar vindt het geweldig om te zien hoe ze zich om kunnen toveren in super mooie outfits en make up.

Fred vind ik wel de aangewezen persoon om dit te presenteren. Dus hopelijk mag hij het volgende seizoen ook doen als dat er komt, maar gok van wel :D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #76 Gepost op: 7-11-2020, 18:13:18 »
Overall

Als ''drag expert'' (zo mag ik mijzelf inmiddels wel noemen na het zien van alle seizoenen + andere drag relateerde shows) heb ik genoten van dit eerste seizoen. We hadden de drama, de runways en de untucked momenten. Vincent TV producties heeft er vijf jaar over gedaan om deze show op de buis te krijgen, en ik ben zo blij dat ze deze stap toch hebben gezet. Fred doet het uitstekend als presentator en geeft altijd heel erg goed commentaar. Ik kon het meestal ook wel vinden met de top & bottoms van de week, maar niet altijd (bijvoorbeeld: ChelseaBoy niet high tijdens de workout challenge, Ma'MaQueen in the bottom 3 voor het dansen de schoenen, Janey Jacké in de bottom voor de makeover en Ma'maQueen in de finale). Dit zijn echter kleinere puntjes, toch heb ik ook nog grotere puntjes waar ze echt aan moeten werken:

Verbeter punten:
  • Betere én duidelijkere challenges!! We hebben in het hele seizoen geen sewing challenge of rumix gezien. Dit zijn echt bekende challenges die elk seizoen weer terug komen die ik echt miste nu. Ik vond ook dat de challenges vaak er niet aan toe deden. Aflevering 1 had geen challenge, bij aflevering 2 zagen we het eind resultaat niet van de workout challenge, de vogue challenge in aflevering 4 was echt mislukt en aflevering 7 had opeens twee challenges. Had dan die ball in aflevering 1 gedaan om tenminste nog iets van de queens te laten zien.
  • De editing is gewoon slecht én maakt het soms moeilijk om te kijken. Heel vaak word er muziek gebruikt van RuPaul op plekken waar het niet thuis hoort. Dit haalt de hele sfeer van een scene weg. Bovendien is de phasing van een aflevering soms ook echt niet goed. 45 minuten is te weinig voor een show zoals deze. Ik weet dat ze alles hebben ge-edit in twee weken tijd, maar nu kwam het niet goed uit de verf. Neem je tijd om een verhaal te vertellen, maar ga dan niet zitten te knippen in delen die belangrijk zijn om te laten zien.
  • Ik word niet goed van sommige jury leden. Claes Iversen voegt niks toe én is gewoon saai. Nikkie Plessen heeft geen verstand van drag en praat alleen maar over de outfits. Sanne Wallis de Vries is gewoon onvriendelijk soms. Carlos was ook echt niet leuk. Wie waren dan wel leuk? Nikkie Tutorials was enig, Roxanne is echt een drag liefhebber en ik vond Ryanne van Dorst ook echt het tof doen.
  • Jury commentaar slaat ook nergens op. Vaak word de hele challenge vergeten en praten ze alleen maar over de outfits. Dit wekt het idee voor de kijker dat de challenge er niet aantoe doet. Jammer, want volgensmij kunnen ze dit wel gewoon meenemen. Voor volgend seizoen hoop ik dat ze alles recappen in gewoon 2 zinnen. Bijvoorbeeld: '''Janey je viel niet helemaal op tijdens de snatchgame, maar wat is deze look toch goed. Je maakt me helemaal blij met dit.''.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #77 Gepost op: 17-11-2020, 01:34:31 »
Na Thailland, Uk, Chili, Canada en ons eigen land is het nu aan spanje op de eerste spaanse drag superstar te vinden! ::bravo::

Een wereldwijd format is het geworden ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #78 Gepost op: 6-04-2021, 12:08:18 »
Volgens betrouwbare bronnen gaat Jaida Essence Hall ook live bij de finale aanwezig zijn ::bravo::. Krijgen we toch nog een kroningsmoment met haar. Ben vrij verrast dat er toch nog een finale komt volgens traditionele standaarden. Vorig jaar was het natuurlijk niet mogelijk om dit te plannen.

Over o.a de andere versies: ze zijn nu ook klaar met het filmen van International All-Stars, Drag Race España en Drag Race Down Under, maar we weten niet wanneer die zullen komen. AS6 is waarschijnlijk de eerst volgende die aan de beurt is. Viola.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RuPaul's Drag Race
« Reactie #79 Gepost op: 6-05-2021, 01:40:50 »
Surprise, het werd drag down under mate!
En als je die eerste aflevering nog niet gezien hebt..pak de popcorn voor die eerste lip sync battle!  ::bravo::

Ik kan niet wachten op de internationale allstars, we zien Janey waarschijnlijk terug!!

En All stars wordt heerlijk, ze hebben Eureka en Silky in hetzelfde seizoen gemikt! Kijken of ze nog wegkomen met "Kijk eens hoe dik ik ben!" grappen! Kan niet wachten om die twee elkaar het kot uit te zien vechten!  ::rofl:: ::vlaglinks:: ::vlagrechts::