Auteur Topic: Enigma  (gelezen 39503 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #100 Gepost op: 12-06-2020, 14:22:48 »
Noooo, zo jammer Bas en ook Noralie  :\'(

De finale wordt een stuk saaier nu  :P
Frankje Lapi

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #101 Gepost op: 12-06-2020, 18:25:59 »
Jammer Bas, ik gunde je het ::jaja::.
Så hva gjør vi nå?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Enigma
« Reactie #102 Gepost op: 12-06-2020, 18:38:20 »
Ik ben nu voor David, vooral niet voor Jordy. Mark en Angela vond ik ook sympathieke spelers, ik snap niet wat veel kandidaten tegen Angela hadden.

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Enigma
« Reactie #103 Gepost op: 12-06-2020, 20:07:53 »
Als ik het goed heb was het verschil als het voordeel verkeerd was ingezet 100 euro tussen de kluizen, dus het had niet uitgemaakt maar dan was het wel een foto finish geweest  :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enigma
« Reactie #104 Gepost op: 12-06-2020, 22:25:58 »
Oh my, zo close!

Knap ook van de organisatie, dat de halve finalisten zo dicht bij elkaar lagen. Terwijl met name Noralie eerst nog niet zoveel binnen haalde. Goed gespeeld Lan! ::bravo:: Ik las je tactiek ook op de site, ik herkende het ergens van ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Enigma
« Reactie #105 Gepost op: 14-06-2020, 19:00:55 »
Jammer Bas! Ik zat in je fanclub. Goed gespeeld! Het beste van iedereen vind ik.  ::jaja::

De 2 minst sympathieke spelers in de finale. Jammer; maar ze hebben het wel goed gespeeld en een beetje geluk gehad
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #106 Gepost op: 16-06-2020, 10:40:33 »
Als het verschil 3000 was dan hadden Bas en Noralie maar 500 euro verdiend hoeven hebben in opdracht 1.

Dus zonder voordeel hadden ze het wel gered denk ik
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Enigma
« Reactie #107 Gepost op: 16-06-2020, 10:55:02 »
Bas (Lan) heeft al aangegeven dat ook zonder voordeel ze nèt hadden verloren.

Maar voor een verschil van 3200 moest er deze aflevering dan ook 3200 meer worden verdiend door Bas en Noralie. Bij de balans ging slechts de helft naar David.
Elke euro die je weggeeft zorgt voor een verschil van 2 euro. Maar je kan maximaal de helft weggeven bij de balans.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Enigma
« Reactie #108 Gepost op: 18-06-2020, 16:14:12 »
Haha, dat David ging winnen zag ik ik de biechten wel aankomen. Jordy miste wat mysterieus optimisme, wat hij normaal wel altijd had. Maar dit tijdsverschil had ik dan ook weer niet verwacht.

Hulde aan David en natuurlijk ook aan de makers van dit prachtige seizoen.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #109 Gepost op: 18-06-2020, 16:32:36 »
Ik was niet zo naar de biechten aan het luisteren, maar voor mij leek het eerst dat Jordy vrij goed ging en David wat zwakjes. Maar het verschil was zeer groot.

Leuk seizoen, hopelijk komt er nog een tweede aan
klaar voor de strijd

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Enigma
« Reactie #110 Gepost op: 18-06-2020, 20:42:27 »
Gefeliciteerd David, verdiende winnaar!  ::bravo:: Zeker met dat tijdverschil.

Hier nog wat informatie over de eliminaties, heel interessant.  :)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #111 Gepost op: 18-06-2020, 20:53:57 »
In het begin had ik al het gevoel dat David heel ver zou gaan komen. Ook interessant om te zien hoe vaak een duo door het oog van de naald is gekropen.
Så hva gjør vi nå?

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #112 Gepost op: 18-06-2020, 21:15:13 »
Ook interessant om te zien hoe vaak een duo door het oog van de naald is gekropen.

Lan, wat is dat met jou en eliminaties nipt overleven?  ::rofl::
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #113 Gepost op: 18-06-2020, 21:21:02 »
Lan, wat is dat met jou en eliminaties nipt overleven?  ::rofl::
Inderdaad?  ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Enigma
« Reactie #114 Gepost op: 18-06-2020, 22:20:00 »
Beste forumleden, beste kijkers,

Het was me een avontuur wel. Exact elf maanden geleden, op 18 juli 2019, stond ik daar. Tegenover me twee nerveuze kandidaten, in het midden een presentator. Aan hem de schone taak om Jordy en David uit hun lijden te verlossen. Wie zou de winnaar worden van het eerste seizoen van ENIGMA? Inmiddels weten de kijkers het antwoord.

Zes jaar lang heb ik gesleuteld aan het format. In de loop der tijd voegden steeds meer mensen zich bij het team, maar nog altijd als een ‘amateurproductie’. Niet dat ik dat erg vond hoor; het is immers toch een hobbyproject met weinig budget. Mijn doel was dan ook niet per se om tientallen duizenden kijkers te trekken – zo realistisch ben ik dan ook wel weer! -, maar om kandidaat én kijker een mooie ervaring te bieden. En dat is – voor zover ik dat kan beoordelen – aardig goed gelukt!

Er ontstonden spontaan fanaccounts voor verschillende kandidaten, kijkers gingen online hun theorieën delen en er ontstonden zelfs initiatieven voor onlineversies van het spel. We weten echter allemaal: het eerste online ENIGMA-spel werd hier op RealityNet gespeeld, wat ik nog altijd een enorme eer vind.

Al met al ben ik zeer tevreden met hoe ENIGMA is ontvangen. We merkten welke elementen goed werkten, maar zeker ook wat in de toekomst beter – of in ieder geval anders – mag worden. Dat is goed om te weten, want zo kunnen we van ons tweede seizoen (want dat gaat er natuurlijk sowieso komen!) een nog betere productie maken, zowel audiovisueel als inhoudelijk. Denk daarbij bijvoorbeeld aan meer ‘puzzelwerk’ voor de kijker en hints op een moeilijker niveau. Hoe we dat gaan doen? Dat zie je wanneer seizoen 2 online komt natuurlijk – óf je moet je aanmelden als kandidaat.

Ik wil jullie dan ook namens de voltallige organisatie enorm bedanken voor het kijken. We hebben de afgelopen weken vele mooie reacties mogen ontvangen en hebben nu al enorm veel zin in de opnames van ons tweede seizoen. Deze zullen echter wegens het coronavirus niet deze zomer zijn, maar pas volgend jaar. Een nieuw seizoen zal dus nog even op zich laten wachten, maar wij gaan alles op alles zetten om nog regelmatig van ons te laten horen!

- Sander, ontwikkelaar ENIGMA
« Laatst bewerkt op: 19-06-2020, 11:43:52 door Enigma TV »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Enigma
« Reactie #115 Gepost op: 19-06-2020, 15:28:08 »
Mooie woorden Sander, jullie mogen heel trots zijn op dit seizoen.  ::bravo::

Nieuwe informatie: verwijzingen naar de duo's.

Wat ik daarvan niet begrijp is het stukje over de groepsfoto. Die is toch van te voren gemaakt? Dan was het onmogelijk om de volgorde van afvallen te weten.

De andere hints vind ik erg goed, niet te ingewikkeld zoals bij widm.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Enigma
« Reactie #116 Gepost op: 19-06-2020, 16:07:13 »
Wat ik daarvan niet begrijp is het stukje over de groepsfoto. Die is toch van te voren gemaakt? Dan was het onmogelijk om de volgorde van afvallen te weten.

We hebben in de eerste dagen verschillende groepsfoto's gemaakt in meerdere opstellingen. Bij het bekijken van het materiaal sloot de uiteindelijk gekozen foto (bij toeval) naadloos aan op het spelverloop, waardoor we voor die foto hebben gekozen als 'officiële groepsfoto'. Leuk feitje: de kandidaten hebben voor deze foto zelf hun positie bepaald, dus dat het op deze foto klopte is mooi toeval. Neemt niet weg dat het voor onze kijkers toch echt een verwijzing had kunnen zijn naar de volgorde van afvallen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enigma
« Reactie #117 Gepost op: 19-06-2020, 19:57:02 »
Gefeliciteerd David, verdiende winnaar!  ::bravo:: Zeker met dat tijdverschil.

Hier nog wat informatie over de eliminaties, heel interessant.  :)


Tof overzicht! ::bravo::

Oei oei Bas, het was een aantal keren heel spannend! Lucky you in het begin.

En David had gewoon de dikste kluis! Dat had Jordy niet door geloof ik. Gefeliciteerd David, grote overmacht in de finale!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enigma
« Reactie #118 Gepost op: 19-06-2020, 20:07:11 »
Sander, wat leuk dat je hier meeschreef en nog wat extra info gaf. Ik heb genoten van het seizoen. Ik vond de eliminatie heel spannend gedaan. Zo eenvoudig, maar je voelde de spanning van de kandidaten. De proeven waren goed geslaagd, leuke afwisseling van actie, puzzelen en tactiek. De gebruikte materialen zagen er goed uit. Eenvoud, grote herkenbaarheid, een duidelijke lijn.

Als ik nog een beetje opbouwend bedoelde feedback mag geven? Ik vond de biechten die in de afleveringen gemonteerd werden niet altijd even sterk. Zeker in het begin wat teveel herhaling van de uitleg van de opdrachten.

Ik vond de afleveringen verder erg goed in elkaar zitten en prima gemonteerd. Er waren genoeg bondjes in beeld, tactische besprekingen waren niet geheim, en toch was het voor ons als kijkers niet te zeggen welk paar er zou afvallen.

Ik vind de info die JaccoS hier net linkte van jullie site, over de kluisinhouden en zo, erg interessant. Leuk dat jullie dat toch nog even delen.
En tot slot: wat een mooie locaties hebben jullie gebruikt!

Keep calm and eat chocolates!

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Enigma
« Reactie #119 Gepost op: 19-06-2020, 22:16:28 »
Lan, wat is dat met jou en eliminaties nipt overleven?  ::rofl::

Ja dat is inmiddels een beetje mijn ding geloof ik  ::rofl:: Hoewel mijn persoonlijke kluis in dit geval een stuk beter was dan de forumversie  :P