Auteur Topic: Enigma  (gelezen 39332 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Enigma
« Reactie #20 Gepost op: 1-05-2020, 15:52:59 »
Super leuk! Ga zo snel mogelijk de aflevering kijken :D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Enigma
« Reactie #21 Gepost op: 1-05-2020, 17:08:40 »
Vraagje aan Sander of Sam. Is er iets gewijzigd aan de cameravoering tov EMI?  Het komt mij veel lichter over Soms bijna teveel licht in het beeld.
Ik vond het camerawerk bij EMI prettiger kijken .

Verder leuk concept en terecht geen afvallers eerste aflevering, want het is een complete gok natuurlijk.  We zullen zien of noralie slimme keuze heeft gemaakt met haar hint te kopen.

Lan  , ik hoop dat je ver gekomen bent. Lekker fel al van 1 e verdeling van het geld al valse afspraken , Heerlijk.


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Enigma
« Reactie #22 Gepost op: 1-05-2020, 17:14:52 »
Hoi Tarbozan! Het enige organisatielid dat eerder betrokken was bij de totstandkoming van Een Mol In, is Sam. Dat betekent ook dat het camerawerk door anderen is gedaan. Helaas moesten we het wegens omstandigheden last minute zonder een professionele cameraman doen (waardoor er twee/tweeënhalf minder ervaren cameramensen over bleven), iets wat zoals je zelf ook al zegt terug te zien is in de beelden.

Daarbij benadruk ik graag nog eens dat het hier niet gaat om een grote professionele productie en dat geen van allen professionele ervaring heeft in het maken van een dergelijke productie. Wel zetten we uiteraard alles op alles om het tweede seizoen (want dat komt er sowieso!) naar een hoger plan te tillen: qua game development, maar vooral ook audiovisueel! ;D

Groet,
Sander

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Enigma
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2020, 17:18:06 »
Precies, gewoon nog even doorgaan en alles komt goed.

Volgde EMI destijds ook vanaf week 1, of 'een mol in Geldrop', zoals het toen nog heette. Door de jaren heen veel beter geworden. En ik vindt dat het nu ook al aardig op Niveau is voor een amateurteam!

 ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #24 Gepost op: 1-05-2020, 18:01:05 »
Gezien de positieve reacties ga ik het ook eens kijken! Ook lees ik iets van 'Een Mol In' dus dat kan ik dan misschien ook terugkijken als dat mogelijk is ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Enigma
« Reactie #25 Gepost op: 1-05-2020, 20:07:12 »
Wat een toffe eerste aflevering! ::bravo:: En erg leuk om direct een favoriet te hebben Lan ;D Heel spannende eliminatie, erg goed gedaan zo. Maar pfff waarom koopt bijna niemand een hint! :o
Keep calm and eat chocolates!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Enigma
« Reactie #26 Gepost op: 1-05-2020, 20:22:29 »
Ik vond het ook leuk! Ben vooral ook benieuwd naar de verdere opdrachten ::jaja::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Enigma
« Reactie #27 Gepost op: 1-05-2020, 20:30:27 »
Ja ik weet nog van ons weekend dat een hint kopen eigenlijk vaak wel slimmer is uiteindelijk. Anders weet je straks na 3/4 eliminaties nog steeds helemaal niets :P. Noralie is nu de enige met geen geld maar iedereen weet dat ook, dus vinden ze het misschien minder risicovol om op haar te spreiden volgende aflevering ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Enigma
« Reactie #28 Gepost op: 1-05-2020, 20:36:59 »
Daarbij benadruk ik graag nog eens dat het hier niet gaat om een grote professionele productie en dat geen van allen professionele ervaring heeft in het maken van een dergelijke productie. Wel zetten we uiteraard alles op alles om het tweede seizoen (want dat komt er sowieso!) naar een hoger plan te tillen: qua game development, maar vooral ook audiovisueel! ;D

::bravo:: kijk dat zijn nog eens goede berichten.

Citaat
Dat betekent ook dat het camerawerk door anderen is gedaan. Helaas moesten we het wegens omstandigheden last minute zonder een professionele cameraman doen (waardoor er twee/tweeënhalf minder ervaren cameramensen over bleven), iets wat zoals je zelf ook al zegt terug te zien is in de beelden.
Maar voor een niet professionele productie ziet het er nog steeds goed uit hoor  ::ok:: Eens met de vraag / opmerking van Tarbozan dat het iets anders is dan een mol in, maar daar is dus gewoon een reden voor. En alsnog ziet het er gewoon hartstikke prima uit :)

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #29 Gepost op: 1-05-2020, 23:21:52 »
Zojuist ook gekeken, erg leuk! 8)

Om de hoeveel dagen komt er een nieuwe aflevering?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Enigma
« Reactie #30 Gepost op: 2-05-2020, 08:58:17 »
He Sander en anderen, ik merkte het verschil gewoon op en denk ik vraag het even.
Geen negatieve bedoeling en als dit het startpunt is, WoW.   

Verder heb ik al een keer bij EMI gezegd dat er soms door widm mag worden gekeken naar de creativiteit bij de opdrachten en dat gold nu voor afl 1 van enigma weer.
Met beperkte middelen a job well done

De eliminatie was voor mij als kijker al spannend om te zien of Sam de kluis terug zou zetten of niet en ik denk dat dat voor de deelnemers tien maal zo erg was.



Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Enigma
« Reactie #31 Gepost op: 2-05-2020, 10:05:54 »
Zojuist ook gekeken, erg leuk! 8)

Om de hoeveel dagen komt er een nieuwe aflevering?
Ik verwacht elke week een nieuwe aflevering. Maar ik heb me op het kanaal geabonneerd en ingesteld dat ik een melding krijg zodra er een nieuwe video is geüpload  ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Enigma
« Reactie #32 Gepost op: 2-05-2020, 12:00:22 »
Ik vond het een toffe aflevering! Ik ga zeker verder kijken, want ik ben heel benieuwd hoe het spel verder gaat uitpakken.

Ik wil ook even zeggen dat ik het er goed uit vind zien dat de kaartjes met daarop de rekensom, het kistje, de gedichten, de kluisjes, etc. allemaal hetzelfde zijn (hout met lasersnijden, lijkt me, al heb ik daar geen verstand van.) Ziet er goed uit en het vormt dan ook echt een geheel. Klein detail, misschien, maar vormt toch ook onderdeel van de identiteit van het programma.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Enigma
« Reactie #33 Gepost op: 2-05-2020, 20:08:06 »
Ik vond het een toffe aflevering! Ik ga zeker verder kijken, want ik ben heel benieuwd hoe het spel verder gaat uitpakken.

Ik wil ook even zeggen dat ik het er goed uit vind zien dat de kaartjes met daarop de rekensom, het kistje, de gedichten, de kluisjes, etc. allemaal hetzelfde zijn (hout met lasersnijden, lijkt me, al heb ik daar geen verstand van.) Ziet er goed uit en het vormt dan ook echt een geheel. Klein detail, misschien, maar vormt toch ook onderdeel van de identiteit van het programma.

Absoluut eens. Deze huisstijl is super mooi doorgevoerd in alle lagen.
En ik denk inderdaad dat het lasergesneden mdf is, ziet er super strak uit..

( ik herken het van de inlays voor bordspellen)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Enigma
« Reactie #34 Gepost op: 3-05-2020, 16:37:06 »
Ik zit nu net op de website van enigma te kijken en kwam erachter dat er ook troeven in het spel komen. Nu al erg benieuwd hoe de kraak en het voordeel worden toegepast. Klinkt wel leuk.
sowieso mooie website.


Ooh, en kan ik tweestrijd nog ergens vinden toevallig? Ik zat even snel te kijken, maar zag het niet in die lange lijst. Ik ben wel benieuwd nu.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 00:07:27 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Enigma
« Reactie #35 Gepost op: 4-05-2020, 11:36:12 »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Enigma
« Reactie #36 Gepost op: 4-05-2020, 11:46:05 »
Leuke eerste aflevering :) Dat gedicht van Marsman is prachtig, mooi dat ie zo in een opdracht is verwerkt.

En zo tof Lan!!! Ik hoop dat je ver geraakt in het spel :D

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Enigma
« Reactie #37 Gepost op: 4-05-2020, 12:23:41 »
Heel tof, echter mist er een heel klein beetje meer professionalisme dat ik van EMI gewend ben, anders dan dat, leuk concept, veel stof tot nadenken.

Welnu, de eerste aflevering heette dichtbij.
Denk dat we allang kunnen weten wie wiens duo is door de eerste opdracht. Dat was sleutelpositie. als je iedereens vragen volgens mij als criteria ziet voor zijn haar duopartner, dan ben je er al.
Alsnog lijkt dit mij te makkelijk, maar was wel iets waar mijn hoofd meteen naartoe ging.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Enigma
« Reactie #38 Gepost op: 7-05-2020, 18:43:37 »
Nieuwe aflevering:

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Enigma
« Reactie #39 Gepost op: 7-05-2020, 18:50:03 »
Ik heb een vraagje, en misschien is het een domme vraag, maar ik wel het wel weten  ::rofl::

Zijn de duo's gevormd op overeenkomsten met de medekandidaten, want in het begin van het spel, als niemand een hint heeft, hoe kun je dan weten wie je duopartner is, dan is de eerste eliminatie puur gokken.

Spoiler: Aflevering 2 (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 18:51:35 door Jacco's »