Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 98954 keer)

Offline domol2

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #980 Gepost op: 31-03-2024, 09:47:46 »
Jij denkt dat heel de groep weet dat Ebru een mol is? Dan hadden ze volgens jou redenatie T... er ook wel in kunnen laten?. Persoonlijk vindt ik deze groep zo slecht spelen dat ik zelf zo iets heb van hoe dan. Als ik mee zou spelen zou ik toch wel even wat dingen noteren wat je bij de ronde tafel kan gebruiken. Nu zijn het wat random flodders en rare redenering waarom iemand een mol zou kunnen zijn. En als je echt nagaat dat Mohammed het spel het best speelt terwijl hij eigenlijk in de eerste opdracht er uit lag omdat hij geen sleutel had. En die Kathelijne kan je toch geen serieuze kandidaat noemen daar kan je nog op haar bord schijten zonder dat ze het door heeft. Ik vraag me eigen echt af hoe ze die kandidaten geselecteerd hebben volgens mij heeft 80 procent nog nooit de veradders gekeken als je ziet hoe ze spelen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #981 Gepost op: 31-03-2024, 10:51:53 »
Je hoort zelfs nog mensen zeggen dat ze vandaag ebru nog even laten gaan en dus op tom gaan, dus ja ik denk dat er echt heel veel deelnemers weten dat dat beide verraders zijn .

Ik vind het verleiden nog steeds geen leuke tactiek , want je wordt als getrouwen dan niet beloont voor het wegsturen van een verrader

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: De Verraders
« Reactie #982 Gepost op: 1-04-2024, 16:21:36 »
Ik vind het wel een vermakelijk seizoen. Jammer dat Kim niet even wil samenwerken met Ebru, maar haar gelijk voor de bus wil gooien. Ze blijft dan inderdaad alleen over in het torentje, maar ze moet dan wéér iemand verleiden (/chanteren). Dan zal de groep begrijpen dat ze de OG-3 verraders eruit hebben gestemd en er twee relatief nieuwe verraders zijn (Kim + degene die ze heeft gechanteerd). Dan is het helemaal niet vanzelfsprekend dat Kim zo onverdacht blijft. Mensen gaan dan juist naar haar kijken, omdat ze een logische keuze lijkt om te verleiden (verbaal sterk + invloedrijk).

Aan de andere kant zie ik wel dat Kim het als verrader wel echt heel goed speelt, ze is volledig haar aanwezige zelf gebleven. Ze gaat vast ver komen  ::jaja::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #983 Gepost op: 2-04-2024, 09:35:51 »
Aflevering 8 sorry maar het kan dus nog een niveau lager .

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Voormij was dit net als Tom ook aangaf niet echt een verspreking. Als getrouwe had je hetzelfde kunnen zeggen, en word ook regelmatig hetzelfde gezegd. Onhandig is het wel.

De hele groep gaat er in mee, maarja dat doen ze bij alles.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #984 Gepost op: 3-04-2024, 10:35:31 »
Ik vind het verleiden nog steeds geen leuke tactiek , want je wordt als getrouwen dan niet beloont voor het wegsturen van een verrader
Dat is het zwakke punt van dit programma, maar als alle verraders zijn verbannen voor de finale dan is het letterlijk einde oefening. De vraag is, hoe kun je dit omzeilen? Wat te denken van beginnen met (veel) meer verraders? Bijvoorbeeld 5. Puur op basis van de aantallen kunnen de verraders een grotere vuist maken bij de raad. De kans dat ze alle 5 worden verbannen wordt statistisch gezien al een stuk kleiner. Daarnaast zou je ook kunnen beginnen om de kandidaten die je verrader maakt zorgvuldiger te kiezen en wellicht (beter) te coachen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #985 Gepost op: 3-04-2024, 15:17:31 »
Keuze van de verraders is zoiezo wel een dingetje inderdaad. Vaak zit er wel minimaal 1 matig spelende verrader tussen .  Het format blijft leuk, maar er begint wel wat slijt op te komen, omdat je evht bepaalde patronen begint te zien ;  spelers op de achtergrond die ver komen imdat ze niet opvallen en dus voor verraders niet tactisch zijn om te vermoorden en spelers met een olan die juist door dit plan een target op hun hoofd zetten .

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #986 Gepost op: 5-04-2024, 22:25:10 »
Ik heb me echt zitten ergeren aan Kim. Het spel heet de verraders en verraders mogen elkaar voor de bus gooien. Maar ik heb toch wel moeite met een verrader die meteen allebei de verraders gaat verraden. Wat heeft die eed dan voor zin? Ik vind het leuker als de nieuwe verrader in ieder geval even probeert het spel van de verraders probeert te spelen. Dit slaat het spel plat. Van Ebru en Tom vind ik Kim ook echt een domme keuze, ze hebben haar echt totaal verkeerd ingeschat.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #987 Gepost op: 5-04-2024, 22:51:39 »
Of ze is juist de ultieme verrader, namelijk direct je medeverraders verraden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #988 Gepost op: 5-04-2024, 23:22:28 »
Ik heb me echt zitten ergeren aan Kim. Het spel heet de verraders en verraders mogen elkaar voor de bus gooien. Maar ik heb toch wel moeite met een verrader die meteen allebei de verraders gaat verraden. Wat heeft die eed dan voor zin? Ik vind het leuker als de nieuwe verrader in ieder geval even probeert het spel van de verraders probeert te spelen. Dit slaat het spel plat. Van Ebru en Tom vind ik Kim ook echt een domme keuze, ze hebben haar echt totaal verkeerd ingeschat.
Kim is voor mij veranderd van een irritante getrouwe in een nog irritantere verrader. Van dit type mensen moeten we het hebben in dit land.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #989 Gepost op: 6-04-2024, 02:47:05 »
Mee eens dat het gewone een zinloze verleidactie was, maar zowel tom als ebry hadden al een gigantisch target op hun hoofd staan en daar zou geen loyale verrader iets aan kunnen doen , laat staan dat de geadopteerde slang die kim is daar wat aan wil veranderen

Afl 9
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #990 Gepost op: 6-04-2024, 10:01:23 »
Met de introductie van de drie gouden vazen in de missie ontstond er voor het eerst een situatie waarin de verraders in de missie echt een ander doel hadden dan de getrouwen. En daarover hadden ze ook al geen voorkennis. Als je het dan hebt over voor de bus gooien, dan vind ik dat de verraders hier door de productie ook aardig worden gepiepeld. Ebru redt zich hieruit ten koste van het niet mogen plegen van een moord maar daarmee is ze er, denk ik, in de volgende aflevering zeker uit (tenzij dat vooraangekondigde bodje met Mohammed gaat werken).
 

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #991 Gepost op: 6-04-2024, 10:14:51 »
Het verleiden vind ik inderdaad ver uit het minste gedeelte van het spel. Enerzijds omdat het niet eerlijk is tegenover de getrouwen, anderzijds omdat het spel voor verleide verraders potentieel veel gemakkelijker is dan voor originele verraders. Je kunt je spel gewoon door blijven spelen als getrouwe en de originele verraders onder de bus gooien.

Ik ben er dan ook voor om zoals eerder geopperd meer originele verraders te kiezen en niet meer te verleiden.

Wat betreft Kim. Ik vond haar al vreselijk als getrouwe, maar als verrader is het al helemaal verschrikkelijk. Vooral ook omdat ze zich als verrader helemaal geweldig vindt. Terwijl wat zij doet vele malen gemakkelijker is dan wat de originele verraders deden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 6-04-2024, 10:17:07 door Feodora »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #992 Gepost op: 6-04-2024, 12:24:39 »
Voormij was dit net als Tom ook aangaf niet echt een verspreking. Als getrouwe had je hetzelfde kunnen zeggen, en word ook regelmatig hetzelfde gezegd.
Als hij alleen had gezegd dat Lucinda volgens hem een getrouwe was dan zou dit niet echt een verspreking hoeven zijn, maar dit waren zijn exacte woorden:
"Ik wist wel wat er ging komen natuurlijk en dat zij een getrouwe was."
Hoe zo wist hij wat er ging komen?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2024, 12:26:14 door MartinJ »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #993 Gepost op: 6-04-2024, 21:30:54 »
Wat een heerlijk seizoen! (disclaimer, ik heb ooit het eerste seizoen gezien en dat kon me niet bekoren, dit is mijn tweede seizoen; omdat het met onbekende Nederlanders is, wilde ik het nog wel eens proberen).

Ik vindt het genieten. ik kan me niet zo vinden in opmerkingen als 'men speelt het dom'. In elk geval is het psychologisch gewoon fantastisch om te zien wat er in een groep gebeurd en hoe diverse persoonlijkheden reageren op wat er in die groep gebeurt.

Het effect van roddelen, alfa-personen, een verdenking hebben en opeens passen al de acties van de verdachte in jouw verdenking, (zogenaamd) kat-in-nauw-gedrag (om als getrouwe dan wel verrader onder een verdenking uit te komen), de volgers, de losbandigen, het spel spelen, en/ of overleven, bondjes, (non-)argumentende, blind-spots, elkaar woorden in de mond leggen (achter de rug of rechtstreeks),  manier waarop straks een alfagroep gebroken moet gaan worden, iemand een mes in de rug steken, etc, etc, etc.... de manier waarop een groep werkt is fascinerend, en hier passeren alle zaken die in een groep werken de revue. Zoals gezegd, ik geniet elke week opnieuw weer.

Het enige dat ik daadwerkelijk niet zo slim vond, was dat Tom en Ebru, Kim erbij gevraagd hebben  ::oink::. Het verbaasde me eigenlijk meer, je zou denken dat ze beiden (vanuit hun beroep alleen al) wel iets meer van mensenkennis zouden hebben. Ik schatte Kim in als iemand die voor zichzelf gaat, en het groepsbelang als ondergeschikt ziet (en bovendien een groep maximaal gebruikt ter eigen bevordering).

Spoiler aflevering 9
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler aflevering 10
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Oh... en for-old-times-sake deze emoji...  ::lukie::  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 00:06:17 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline domol2

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #994 Gepost op: 7-04-2024, 19:29:04 »
Je geeft aan zo als Kim speelt dat je dat niet fijn vindt. Maar ja kim kan aan de andere kant ook niet anders want voor dat ze verleid was was ze natuurlijk ook al een fanatieke kandidaat. Dus die rol moet ze ook vol blijven houden. En sowieso was Ebru toch niet meer te redden. En hoe meer getrouwen er voor Ebru er uit gaan hoe kleiner de kansen voor Kim worden. Dus snap wel dat ze eerst Ebru er uit zou willen hebben. Als het aan mij had gelegen had Ebru de eerste ronde er al uitgelegen zo irritant ze overkwam. En persoonlijk vraag ik me eigen ook wel af hoe ze de verraders selecteren want dit jaar was het nou niet echt dat ze heel slim speelde ze hadden gewoon geluk gehad dat de getrouwen van die rare link legde waarom iemand een verrader zou zijn. Door mo zijn ze eindelijk de goede kant op aan het kijken.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #995 Gepost op: 7-04-2024, 20:12:42 »
Heeft iedereen hier videoland? Zo niet dat is het misschien beter om de zaken mbt tot de videoland-Afleveringen tussen spoilertags te zetten tot de aflevering linear is uitgezonden. Is er een richtlijn hiervoor? Als het niet hoeft, scheelt dat ook namelijk ook weer. Voor nu neem ik maar het zekere voor het onzekere.

Spoiler episode 9
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 20:17:27 door Dwaastoo »
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #996 Gepost op: 12-04-2024, 18:22:46 »
Dit is het tweede seizoen dat ik volg, na België vorig jaar. Ben benieuwd naar de aflevering van vanavond!

De kritiek die anderen hier al gaven, deel ik alleen wel. Door het verleiden hebben de getrouwen geen echte incentive om een verrader eruit te stemmen. En hoe leuk ik het ook vind om Kim geniepig te zien doen, het gaat compleet tegen het hele spelconcept in. Want wat heeft Kim aan het in het spel houden van haar medeverraders? Niets, zolang er geen voordeel zit aan het hebben van zoveel mogelijk verraders (meer dan een extra stem aan tafel). Het enige wat ze hoeft te doen om te winnen is zelf in de finale terechtkomen. Als ze de andere verraders het spel uit knikkert vergroot ze daarmee alleen maar haar geloofwaardigheid als getrouwe.

Nu heb je de bizarre situatie dat de getrouwen balen dat ze een verrader eruit hebben gestemd, en de verraders balen dat ze iemand verleid hebben (alleen weten ze dat zelf nog niet).
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #997 Gepost op: 12-04-2024, 22:51:53 »
Afl 10 videoland
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Verraders
« Reactie #998 Gepost op: 13-04-2024, 12:50:41 »
Ik denk dat ze wel weten wie het zijn en ze de Verraders in het spel houden om in de finale weg te kunnen stemmen in plaats van nog een nieuwe te moeten zoeken. In ieder geval Kim weten ze volgens mij echt wel. Maar dat laten ze niet zo zien om het spannend te houden tot die tijd.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline domol2

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #999 Gepost op: 13-04-2024, 14:18:57 »
Ik vindt sowieso dat erg ook heel erg emotioneel gespeeld wordt. Denk het is maar een spelletje waarom vatten ze alles zo persoonlijk op. En wat kim zei aan de ronde tafel was ook niet echt heel slim van haar. Ze had gewoon moeten zwijgen. En de meeste die verbannen worden hebben het toch echt aan hun eigen te danken omdat ze hun zelf zo verdacht maken. Geef eerlijk toe dit seizoen vindt ik de samenstelling van de kandidaten toch een beetje apart lijkt wel of bijna niemand de verraders ooit gekeken heeft.