Auteur Topic: Op zoek naar Sandy en Danny  (gelezen 1409 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #20 Gepost op: 17-01-2023, 11:42:19 »
Opmerking van Tarbozan nomineer ik voor de titel "Quote van het jaar".

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2023, 07:12:37 »
Er zijn bij dit programma twee opties:
  • Ofwel de jury beïnvloedt de TV-kijker enorm met een bepaalde vooringenomenheid
  • Het geluid op in TV is compleet anders dan in de studio
Ik vrees een beetje voor het eerste.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #22 Gepost op: 23-01-2023, 12:35:05 »
Het openingsnummer was slecht qua geluid  ::oordoppen::

Maurice maakte de opmerking dat Grease een dansmusical is. Dan maakt Danique (geel) een grote kans!  Ik zie Shay en die met bril en Tristan wel een bijrol krijgen  ::jaja::

Mooie zang van Magtel. Goed optreden van Dominique en hoe heet ie met bril ook alweer.....

Ah ja, Victor geloof ik .
« Laatst bewerkt op: 23-01-2023, 12:45:47 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #23 Gepost op: 23-01-2023, 15:05:49 »
Maurice maakte de opmerking dat Grease een dansmusical is.
Mijn dochter heeft meegedaan aan de vooraudities, daar werd verteld dat er bij Grease juist extra gelet wordt op spel, zij vond de opmerking van Maurice erg vreemd.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #24 Gepost op: 24-01-2023, 12:43:29 »
Mollengedrag van Maurice!

Leuk dat je op die manier een kijkje achter de schermen hebt  ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2023, 15:32:39 »
Het geluid was deze keer wel goed, maar het stemgeluid van Danique ( geel) kan mij niet bekoren. Helaas, want ze danste weer geweldig.
Gelukkig Paul ( geel) weer door, maar hij mag z'n ogen wat verder open doen .( Hoor wie het zegt ;D
En Danique Dominique dus, paars, mijn favoriet, wordt steeds beter  ::bravo::
Tristan ook een grote kanshebber!
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 22:37:08 door grasisgroen »
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2023, 21:55:06 »
Ik denk dat die 3e zin niet klopt? ???

Na het zien vd halve finale, verwacht ik dat Magtel en Tristan gaan winnen ::jaja::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2023, 22:34:44 »
Je hebt gelijk, Danique moet Dominique zijn in de laatste zin.
...maar soms even niet :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2023, 22:08:18 »
Na het zien vd halve finale, verwacht ik dat Magtel en Tristan gaan winnen ::jaja::
Dat is mijn verwachting al een paar weken.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2023, 10:38:23 »
Wat vonden jullie van de finale en de uitslag? Ik vond het geluid bij de solowerken stukken beter, maar bij de Sandy en Danny-liedjes kwamen de valse noten weer. Ik snap dat er zenuwen zijn, maar ik vraag me toch af of ze er klaar voor zijn om een hoofdrol te gaan spelen.

Tristan was de gedoodverfde favoriet. Hij zong best goed en heeft de uitstraling. Maar een echte wauw-factor als eerder Freek Bartels heeft hij niet. Maar die had Jim Bakkum ook niet toen hij de rol kreeg (volgens mij heeft hij die alleen gekregen vanwege zijn bekende naam).

Danique is neergezet als jonge ruwe diamant, terwijl ze in de Lady Di-musical met Marlijn Weerdenburg al een van de hoofdrollen heeft gespeeld. Ze danst fantastisch, maar qua zang is het mij nog wat te wankel.

Magtel deed het fantastisch. Zij zong alles en iedereen onder tafel en is daarmee voor mij meer het complete plaatje. Tegelijkertijd leent haar stem zich meer voor een wat klassiekere productie als Elisabeth (maar die staat niet op de planning de komende tijd).

Paul vond ik echt helemaal niets. Ik snap niet waarom heel Nederland (kijk de Facebook-comments) en de jury zo weg van hem waren. Ik kan me niet over zijn Nederlandse uitspraak heen zetten. Daar zou heel veel logopedie tegenaan moeten worden gegooid om het accent weg te krijgen. Het was mij ook teveel de grote Paul-show; ik zag elke keer dezelfde persoon en weinig rolinleving (zelfs bij zijn Jezus-song).

Victor vond ik leuk en grappig, maar hij sprong er niet uit qua stem.

Dominique deed het wat mij betreft heel goed. Zij is een allround musicalactrice, niet per sé opvallend, maar wel gedegen en goed. Zij kan de show dragen, maar heeft minder de wauw-factor die Magtel en Danique wel hadden (om publiek naar de zaal toe te trekken).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2023, 10:43:02 »
Ik moet eigenlijk nog kijken, maar ik was gespoilerd (niet hier) dus ik denk niet dat ik het nog terug ga kijken, gezien het overal niveau van de eerdere weken.

Victor is goed in acteren, die zie ik nog wel eens in een (komische) tv serie terugkeren.
Paul is zover gekomen, omdat er in de reeks zoveel Engels werd gezongen. Ik snap dat niet. Als je de musical in het Nederlands gaat opvoeren, dan zorg je toch dat er veel Nederlands wordt gezongen. Dat klinkt heel anders dan Engels, hoe wil je dan dat de kijkers een eerlijke keuze maken. Tristan was van de mannen het meest all round, geen twijfel dat dit de terechte winnaar is.

Ben bij de dames toch wel verrast, Danique was in het begin mijn favoriet, maar Magtel vond ik de laatste uitzendingen beter.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Op zoek naar Sandy en Danny
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2023, 10:42:01 »
Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen maar ik denk dat het voor Magtel uiteindelijk een nadeel is geweest dat ze toevallig blank en blond is... Ik heb zo vaak gehoord dat een Sandy anno 2023 niet per sé blank en blond hoeft te zijn (waar ik het, op zichzelf, helemaal mee eens ben) dat ik denk dat dat heeft meegewogen bij de jurering....
Niets ten nadele van Danique maar Magtel leek me op alle fronten (net iets) beter.