Auteur Topic: Net op tijd bij 't paralellen  (gelezen 13870 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Net op tijd bij 't paralellen
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2002, 14:02:38 »

Citaat

Behalve aan het einde, dan is het Ellen die aanwijzingen roept naar Jantien.

En Harry geeft op 'n gegeven moment ook aanwijzingen, maar ik weet niet meer wie er toen op 't touw was.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hola!
« Reactie #61 Gepost op: 4-03-2002, 14:20:50 »
Och ja, die montagekwestie was opvallend. Maar de opdracht was redelijk sabotagevrij denk ik. Uiteindelijk ging iedereen en dat gokje van 5 mensen was redelijk onschuldig... Op zich heel menselijk om in te calculeren dat er eentje misschien niet gaat. Of dat de mol uiteindelijk niet gaat...

P.S. Las ergens dat de regisseur van MI2 George Lucas heet... Not really ma friend, John Woo was de regisseur en de eerste was van Brian Da Palma... lijkt me verder geen aanwijzingen bevattende.

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #62 Gepost op: 4-03-2002, 17:03:38 »

Citaat

Als George echt hoogtevrees heeft en hij moet deze oefening doen, is dat mionder problematisch dan dat abseilen. Waarom ik zal het even uitleggen.

Iamand met hoogtevrees, wil in controle blijven over de situatie en bungelend aan een touw heeft ie dat niet echt. Maar as die zelfde persoon met zijn handen en zijn voeten ergens aan of op kan  staan, valt het allemaal best mee.

Eindelijk iemand die het met me eens is. Bovendien was die parralel opdracht wel ff iets minder hoog dan dat abseilen. Van dat abseilen werd ik bij de tv-beelden al draaierig. :-/

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #63 Gepost op: 4-03-2002, 20:47:56 »

Citaat

Eindelijk iemand die het met me eens is. Bovendien was die parralel opdracht wel ff iets minder hoog dan dat abseilen. Van dat abseilen werd ik bij de tv-beelden al draaierig. :-/

Maar alsnog bleef George vrij kalm. Terwijl het toch wel hoog was (dacht ik te zien op TV). En zoveel controle had hij nu ook weer niet. Bij het abseilen hoefde hij immers alleen maar naar beneden te lopen -- dit zag er toch wel iets moeilijker uit. Hoeft niet natuurlijk ;D

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #64 Gepost op: 4-03-2002, 20:50:59 »

Citaat

Maar alsnog bleef George vrij kalm. Terwijl het toch wel hoog was (dacht ik te zien op TV). En zoveel controle had hij nu ook weer niet. Bij het abseilen hoefde hij immers alleen maar naar beneden te lopen -- dit zag er toch wel iets moeilijker uit. Hoeft niet natuurlijk ;D

"Hij hoefde alleen maar naar beneden te lopen..."?? :o :o ??

Ik weet niet of het gemerkt hebt Daffy, maar der was daar wel geen trap é!  ::) ;D

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2002, 20:53:31 »
Maar wel een wand ;). Ik zag toch een (paar) kandida(a)t(en) gewoon naar beneden lopen - of niet?

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2002, 23:45:06 »
Iemand met "echt" hoogtevrees beginty zlefs niet aan de opdrachten, noch het abseielen noch het parallellen.
Ofwel wil G. zich alzo verdacht maken, ofwel is hij de Mol.
Bij zijn medekandidaten heeft hij zich door zijn enorme wilskracht en inspanningen wel erg sympathiek gemaakt, typisch gedrag voor een Mol.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2002, 23:52:58 »

Citaat

Na een nachtje slapen was ik vanochtend blijkbaar goed helder van geest.
Daarom heb ik zonet een topic geopend waarin wordt aangetoond dat George of Jantien de Mol is, met alle nodige bewijsstukken. Indien je echter nog graag wat spanning in het programma wenst te behouden, dan raad ik je aan mijn nieuwe topic niet te lezen. De bewijzen daar zijn veel te sluitend.

Waar vind ik dat topic RegiRobert?
(heb er al eerder naar gezocht, maar kan hem niet vinden).

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2002, 23:58:48 »

Citaat

Waar vind ik dat topic RegiRobert?
(heb er al eerder naar gezocht, maar kan hem niet vinden).

Dit topic is plotseling verdwenen van dit forum.
Er zijn al enkele andere forumbezoekers die het opnieuw hebben gezocht, maar spijtig, 't is niet meer te vinden.
De hele theorie steunde trouwens op het feit dat John en Prince de Mol niet zijn (daar zat een denkfout) en dat Kerstin in afl. 4 de vrijstelling had behaald.
In dat geval zou Karen ook de Mol niet zijn (keuze van kerstin die haar vrijstelling gebruikte).
En verder waren er de uiteenzettingen opgenomen dat ook Harry en Ellen de Mol niet zouden zijn (op basis van de vuur-opdracht en de afzondering van de groep -- wat betreft de afzondering kan je best even een kijje nemen in de topic "Gelijke kansen voor iedereen").
Indien bovenstaand correct is, dan blijven alleen nog George en Jantien over.

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 5-03-2002, 00:21:14 »
Citaat

Dit topic is plotseling verdwenen van dit forum.
Er zijn al enkele andere forumbezoekers die het opnieuw hebben gezocht, maar spijtig, 't is niet meer te vinden.
De hele theorie steunde trouwens op het feit dat John en Prince de Mol niet zijn (daar zat een denkfout) en dat Kerstin in afl. 4 de vrijstelling had behaald.
In dat geval zou Karen ook de Mol niet zijn (keuze van kerstin die haar vrijstelling gebruikte).
En verder waren er de uiteenzettingen opgenomen dat ook Harry en Ellen de Mol niet zouden zijn (op basis van de vuur-opdracht en de afzondering van de groep -- wat betreft de afzondering kan je best even een kijje nemen in de topic "Gelijke kansen voor iedereen").
Indien bovenstaand correct is, dan blijven alleen nog George en Jantien over.

Dat is wel zonde!
Ik had het graag willen lezen, ookal ben ik er zeker van dat je je redenering naar George toetrekt ;) (hetgeen ik met Prince ook doe), maar dat we allemaal andere mollen hebben is juist het leuke.
Ik heb het gelijke kansen gisteren gelezen, vorig jaar zat ik daar mee, toen dacht ik dat Dan de mol was, en hij was meen ik als enige een etmaal van de anderen apart geplaatst, dat was op zich oneerlijk omdat hij toen de mol niet aan het werk had gezien en de discussies had moeten missen.
Nu lijkt het er eerlijker aan toe te gaan, o ja, je vroeg nog iets over Karen en George; zij deden samen met Jantien de denkers en George en Karen deden als bel-duo de bergopdracht.
De reden waarom ik George niet verdenk is omdat hij in de 2e aflevering door de regie/montage erg verdacht is neergezet, hij schijnt ook heel fanatiek voor het geld te gaan (volgens Harry) en als mol zou hij daar niks mee opschieten.
Ik hoop iig dat hij tot het laatst blijft want ik moet soms echt om hem lachen.

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 5-03-2002, 07:50:20 »

Citaat

Ik heb het gelijke kansen gisteren gelezen...en George en Karen deden als bel-duo de bergopdracht....hij schijnt ook heel fanatiek voor het geld te gaan (volgens Harry) en als mol zou hij daar niks mee opschieten.

Ik dacht dat het George en Kerstin waren die het bel-duo vormeden (remember discussie over het mideen van de driehoek). Dat hij fanatiek voor het geld gaat is idd gezegd door Harry, maar hij kan hen ook zand in de ogen strooien.
Deze discussie wordte rgens anders gevoerd, maar toch : Waar heeft George echt zoveel geld verdiend ?
Wel is momnteel het risico erg groot dat ik George al te erg verdenk en daardoor een beetje te weinig aandacht besteed aan de handelingen van de andere kandidaten.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 5-03-2002, 08:31:19 »

Citaat

Waar heeft George echt zoveel geld verdiend ?
Waterskieen en de Geldwagenopdracht. Bij die laatste vermoeden we dan wel dat hij een gedeelte heeft laten verdwijnen, maar het was toch meer dan de anderen (op Harry na).

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 5-03-2002, 17:47:16 »

Citaat

Kan er iemand mij helpen ivm. de opdracht "paralellen" aub.
Ik heb de video opnieuwe bekeken en krijg er kop nog staart aan.
Het ene moment zitten er weer plots personen aan de andere kant van de ravijn die net zijn overgestoken.
Ik kan hieruit maar 1 ding concluderen : De volgorde die wordt getoond bij het oversteken klopt niet en ook de resterende tijd is dan niet correct.
Zo heeft KAren constant de megafoon in de hand en staat daarbij steeds tussen een goed gevuld groepje medekandidaten. Zij ging toch als eerste ? Hoe kan dat dan ?
Alleen vermoed ik dat Jantien inderdaad als laatste is gegaan en dat daarbij de tijdsaanduiding correct is.
Zou dit kunnen betekenen dat mijn hoofdverdachte, Mr. G., bijvoorbeeld als voorlaatste of derdelaatste is gegaan, en net voldoende tijd heeft genomen om de opdracht extra spannend te maken, zodat de uitzending meer weg heeft van een echte thriller ?

Lijkt me nuttig om te trachten de volgorde vast te stellen. Mol gaat namelijk vast strategisch. Ook begrijp ik niet waarom er niemand met een hartslag van 170 (zoals Karen) begon. Als zij eenmaal geweest is, lijkt het me logisch dit voorbeeld te volgen. Het zou echter ook kunnen dat na Karen wat koele kikkers kwamen, die het ook met een lagere hartslag probleemloos lukte, en dat de rest hierna de noodzaak van 170+ niet meer zo zag.

Verder denk ik dat Ellen en Harry als een van de eersten gaan, omdat het ze zelfs met een relatief lage hartslag snel lukt. Zij zijn nergens bang voor en dan zijn er maar alvast twee geweest.

Dan het mysterie van de terugkomst. Een brug of pad achter Prince en John lijkt mij het meest logisch.

Door nu goed te kijken naar degenen die aan de beginkant van het ravijn staan, wanneer iemand begint met oversteken is wellicht te bepalen wie er daarvoor is geweest; deze is immers nog bezig met terugwandelen.

Hieronder dus slechts feiten, waarop ik graag aanvullingen zou willen zien (ik heb geen videorecorder):

Ellen moedigt Jantien aan.
Karen moedigt veel mensen aan.

Graag wil ik antwoord op de volgende vragen ???:

Wie staat er op het touw als Angela met John en Prince bespreekt dat het net gaat lukken (Jantien?). Dit moet wel de persoon zijn, die als laatste gaat.
Wie worden er allemaal door Karen aangemoedigt?
Wie wordt er door Harry aangemoedigt?
Wie zijn er zichtbaar bij het beginpunt wanneer wie begint?

Mochten er nog andere feiten zijn, waaruit iets omtrent de volgorde geconcludeerd kan worden, dan hoor ik dat graag.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 5-03-2002, 19:02:48 »
Het enige dat ik kan zeggen is dat Jantien als laatste moet zijn gegaan. Als de groep weer bijelkaar is na afloop en John en Prince leggen uit dat ze 3000 Euro zijn misgelopen omdat ze het alle 6 gehaald hebben, zegt Angela 'Dus Jantien, je had je de overtocht kunnen besparen' of iets in die trant.
Daaruit mag je denk ik wel concluderen dat ze als laatste is gegaan.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 5-03-2002, 22:12:05 »
Ik heb net nog even een heel klein stukje nagekeken, maar op het moment dat ze net allemaal overgestoken zijn en John en Prince teleurgesteld beneden staan, hoor je ze boven nog '....Jantien!', roepen. Ik ben er dus wel van overtuigd dat die echt als laatste ging.

Is het jullie trouwens opgevallen dat Angela John en Prince nog probeert te beïnvloeden? Terwijl de jongens proberen te bepalen hoeveel het zullen halen en ze hebben het over George, hoor je Angela zeggen "Ja, maar George is ook van de dam afgegaan, he?". Hmmm.....

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 5-03-2002, 23:34:37 »

Citaat

...Is het jullie trouwens opgevallen dat Angela John en Prince nog probeert te beïnvloeden? Terwijl de jongens proberen te bepalen hoeveel het zullen halen en ze hebben het over George, hoor je Angela zeggen "Ja, maar George is ook van de dam afgegaan, he?". Hmmm.....

Ik vermoed dat Angela dacht dat er minimaal 1 persoon niet in de opdracht zou slagen (de Mol bv. indien nodig of Geoge vanwege zijn hoogtvrees) Indien Angela hen had kunnen overtuigen om 6 te kiezen, dan was een mislukking eenvoudig. Bij de keuze 6 was Angela wel afhankelijk van het feit dat er misschien toch wel eentje tussenzat die niet durfde, dus niet zo eenvoudig te saboteren.
Wat ook interressant kan zijn is dat Angela voor 1x moeite doet om de keuze van de kandidaten te beïnvloeden (meestal houdt ze zich correct afzijdig (maar het is haar meer dan vergeven hoor, zij is gewoon super als presentator van de Mol). Indien Prince of George de Mol was geweest, dan had die het antwoord zelf wel beïnvloed (dat is tenslotte zijn taak en niet de taak van Angela).
Kunnen we hieruit niet besluiten dat Prince en John weeral eens stukje minder verdacht worden ?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 6-03-2002, 14:59:25 »

Citaat

Kunnen we hieruit niet besluiten dat Prince en John weeral eens stukje minder verdacht worden ?

Maybe. Hoewel ik vind dat John ook wel wat invloed op Prince heeft uitgeoefend. want Prince wilde eerst voor zes gaan.

Ja, dat Angela invloed wilde uitoefenen vond ik ook 'n beetje vreemd. Misschien dat zij wist dat er met de mol was afgesproken dat hij/zij zelf niet moest gaan (waardoor 't antwoord 6 iig fout was geweest), maar dat nu doordat John en Prince voor 5 wilde gaan de mol op subtiele wijze dit duidelijk zou moeten worden gemaakt? Maar vanzelfsprekend vind ik dit zelf ook wel 'n beetje ver gaan. Laten we 't er op houden dat Angela dus gewoon goed mee aan 't denken was met John en Prince en de groep 't extra geld gunde.  :)

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 6-03-2002, 18:40:26 »
Als jij het zegt, ga ik daar dan ook maar vanuit ;D. En ze voelde zich natuurlijk schuldig voor die opdracht die daarvoor was gedaan ("DE BURN ERIN!").

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 7-03-2002, 11:35:54 »

Citaat

Wie worden er allemaal door Karen aangemoedigt?
Wie wordt er door Harry aangemoedigt?

Kerstin en George werden door Karen toegesproken door de mobilofoon.
Bij Harry en Ellen komt het niet in beeld en heb ik het ook niet gehoord.
Kerstin's tweede poging werd begeleid door het commentaar van Harry door de mobilofoon.
Bij Jantien horen we Ellen.
Hope this helps!

When God created man, she was only joking!

Offline Mollom

• Forumlid
  • Wie het weet, mag 't zeggen...
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2002, 12:09:36 »

Citaat

Is het jullie trouwens opgevallen dat Angela John en Prince nog probeert te beï®¶loeden? Terwijl de jongens proberen te bepalen hoeveel het zullen halen en ze hebben het over George, hoor je Angela zeggen "Ja, maar George is ook van de dam afgegaan, he?". Hmmm.....

In een eerdere aflevering beinvloedt Angela ook:
Bij het herkennen van Kerstin als Wijnboerin, valt de keuze eerst op Karen (op het moment dat Prince en George op de monitor kijken). Op dat moment zegt Angela:"Weet je het zeker?" Hierop reageert Prince direct met iets van:"Het is licht getint, hoor!" Waarna de keuze alsnog Kerstin wordt. De tweede keer dus dat ze Prince wil sturen, met succes.

Mollom

Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone!