Auteur Topic: Wat maakte ooit de meeste indruk op je?  (gelezen 7588 keer)

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat maakte ooit de meeste indruk op je?
« Reactie #40 Gepost op: 4-08-2006, 14:47:20 »
de aanslagen van 11 september 2001.

Ik weet nog dat ik op de chat zat waar ook een Amerikaanse jongen aanwezig was en toen werd er ineens gezegd dat er een sportvliegtuigje het WTC ingevlogen was. Iedereen moest lachen en dacht aan een grapje. We zijn toen naar beneden gelopen en hebben de tv aangezet en op alle zenders was het toen al groot nieuws. Het bleek ook geen sportvliegtuigje te zijn, maar een groot lijnvliegtuig. Al snel was ook duidelijk dat het geen ongeluk was, maar een terroristische aanval.

We zaten met verbazing te kijken naar de rook en de mensen die uit het gebouw sprongen, toen ook in toren nr. 2 een vliegtuig vloog. Onbegrijpelijk. En snel daarna stortte eerst toren 1 en toen toren 2 in.
Dat was eigenlijk niet te bevatten. Vol verbazing en met kippevel op onze armen hebben we het gebeuren toen zitten te bekijken. Dat gevoel van toen vergeet ik nooit meer.


En de geboorte van Robin heeft ook veel indruk gemaakt. Ik werd wakker uit de narcose van de keizersnee en alle verpleegkundigen op de uitslaapkamer feliciteerden me met een zoon, terwijl ik voor mijn gevoel zeker wist dat het een dochter was. Heel raar....
Toen ik op mijn kamer kwam en Robin voor het eerst zag, heb ik eerst maar gevraagd of het toch wel éééééécht een jongentje was ;)
En dan je eigen kind voor het eerst in je armen krijgen is ook een héél speciaal gevoel!!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Sjoerdiosie

  • Forumlid
Re: Wat maakte ooit de meeste indruk op je?
« Reactie #41 Gepost op: 5-08-2006, 10:43:15 »
Je bedoelt dat museum naast de kopie van het Checkpoint in de Friedriechstrasse? Daar waar handige Iwans hun namaak-souvenirs verkopen?

Het originele Checkpoint staat nu in het Geallieerdenmuseum, een paar kilometer buiten het centrum. Ik was er in februari, en alles dat daar met de tweedeling te maken heeft, wordt zorgvuldig in stand gehouden voor het nageslacht.

ja, dat museum inderdaad. Maar al die souvenirs zijn sowieso oplichting, maar dat weet je van te voren. Welk nadenkend mens gaat nou stukjes muur 15 jaar bewaren, om ze dan te verkopen? maar je zag wel allemaal manieren hoe mensen de muur overvluchten, en dat vond ik heel indrukwekkend

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat maakte ooit de meeste indruk op je?
« Reactie #42 Gepost op: 6-08-2006, 11:05:44 »
Het klinkt misschien weer van, ooooh daar heb je Guikie weer. Maar de Bekerwinst van FC-Utrecht op Feyenoord in 2003 was echt een geweldig moment! 3 dagen feesten, 3 uurtjes slapen... en puur genieten. Je moet het meemaken om te voelen hoe dat voelt denk ik.
Jahoor Guikie, kan heel goed! ::jaja:: Ik kan me best voorstellen dat je onwijs gelukkig kunt worden van dat feesten van die mensen. Kijk als je nu dat nieuws had gehoord en alleen maar even had opgemerkt dat dat toch wel heel mooi was, en vervolgens was je verder gegaan waar je mee bezig was, dan zou ik het wel vreemd vinden als je dat de meest geweldige dagen ever zou noemen... ;)

Dankjewel Tinuzzz, trouwens. :) Het gaat inmiddels een stuk beter met me.