Auteur Topic: Turnen  (gelezen 5477 keer)

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Turnen
« Gepost op: 7-08-2004, 19:55:10 »
Hier kan je alles kwijt over Turnen


Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: Turnen
« Reactie #1 Gepost op: 10-08-2004, 14:25:47 »
Ik vind dat het noc te strenge eisen gesteld heeft aan de turnsters. Verona van de leur, die toch medaillekansen heeft, mag niet mee omdat ze op een kwalificatietoernooi herstellende was van een blessure. Ik zou dan in zo'n geval zo'n meisje toch laten gaan, ze heeft zich al voldoende bewezen.
we're back :(

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2004, 19:24:27 »
Gister iemand toevallig de finale van de heren teamwedstrijd gezien. Geweldig! ::ok:: Alleen vond ik het zo sneu van die Chinees Teng, ging tot 2x toe de fout in en viel van de rekstok, bovenop z'n coach! Maar 't is wel een schatje ::love::

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Turnen
« Reactie #3 Gepost op: 25-08-2004, 10:33:27 »
En de rekstokoefening van de heren, afgelopen maandag... Iemand gekeken? Met die Rus die eigenlijk gewoon had moeten winnen!

Voor degenen die het niet hebben gezien:
Een Rus (weet ff z'n naam niet meer) had een kei goede oefening neergezet en iedereen was aan het klappen, staande ovatie en joelen enzo. De jury gaf hem kei lage punten, dus heel het publiek fluiten en BOE roepen. Normaal duurt dat even en dan gaan ze weer verder, maar het publiek bleef bezig, ik denk wel een minuut of 10, 15. De jury ging opnieuw overleggen en heeft de punten aangepast, maar de Rus bleef daardoor 3e. Omdat er nog een aantal mensen hun oefening moesten doen, is hij 5e of 6e geworden ofzo. Degene na hem, had een mindere oefening en is uiteindelijk 2e geworden.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Turnen
« Reactie #4 Gepost op: 26-08-2004, 13:52:21 »
Die Rus heet Alexei Nemov. Hij had echt een dijk van een rekoefening gemaakt (jammer van het stapje bij de afsprong) en kreeg heel erg lage punten. Wel goed dat het publiek ervoor heeft kunnen zorgen dat de jury zijn punten heeft aangepast  ::ok::, ook al heeft het niets uitgemaakt. Na die Rus moest een Amerikaan (1 van een tweeling), die ook een goede oefening turnde, maar lang niet zo goed als die van Nemov. En die geven ze als score een 9.812...  ::niet-ok::

Jammer dat de NOS niet alles van het turnen heeft laten zien (ben nl. een echte turnfan!). Ik had het turngala wel willen zien, de afsluiter van het turntoernooi. Hopelijk komt dit nog een keer in één van de vele herhalingen (al betwijfel ik dit, gezien dit 24 aug. al gehouden is) :-\\.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: Turnen
« Reactie #5 Gepost op: 26-08-2004, 15:53:52 »
het turngala is zeker uitgezonden, Gelijk de dag nadat het turntoernooi was afgelopen