Poll

Moet Raemon Sluiter naar Athene?

Ja, want hij heeft aan de internationale eis voldaan.
7 (77.8%)
Nee, want hij heeft niet aan de nationale eis voldaan.
0 (0%)
Boeit mij dat.
2 (22.2%)

Totaal aantal stemmen: 9

Auteur Topic: Moet Sluiter naar de Spelen?  (gelezen 4070 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Moet Sluiter naar de Spelen?
« Gepost op: 8-08-2004, 18:04:26 »
Er is een rel gaande in het tennis. De tennisbond ITF heeft Raemon Sluiter op de speellijst gezet. Sluiter heeft echter niet aan de eis van de Nederlandse tennisbond voldaan en zal hem dus niet naar Athene sturen, ook niet nu Martin Verkerk geblesseerd is afgehaakt. Sluiter wil heel graag en de ITF dreigt nu de ATP status van het tennistoernooi van Athene. Als dit wordt gedaan, kunnen er geen ranking punten meer worden verdiend voor dit toernooi en haken mogelijk nog een hoop toppers af. De Nederlandse tennisbond zwicht vooralsnog niet, maar spelers zoals Carlos Moya hopen dat Sluiter alsnog mee mag doen.

Wat vinden jullie van de hele kwestie? Ik vind dat Sluiter gewoon moet gaan. Het Nederlandse herentennis zit de laatste jaren in de lift en het zou gewoon zonde zijn als we op dit onderdeel niet meedoen. Aan de andere kant kan ik ook wel het standpunt van de tennisbond begrijpen. Als ze Sluiter laten gaan, zullen atleten als Arnoud Okken en weet ik veel nog meer ook eisen dat ze mogen, omdat ze ook aan de internationale eis voor de Spelen hebben voldaan.

(Note: de nationale eis is altijd strenger dan de internationale eis)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Moet Sluiter naar de Spelen?
« Reactie #1 Gepost op: 8-08-2004, 18:15:43 »
Moeilijke kwestie. Ik weet niet precies wat de belangen zijn van de nationale bonden, maar ik neem aan dat ze moeten betalen voor ieder individu dat ze naar de Olympische Spelen sturen. En ik neem ook aan dat ze alleen of vooral worden betaald als de spelers ook daadwerkelijk presteren. Vanuit dat perspectief kan ik me voorstellen dat ze niet ernaar streven om zoveel mogelijk mensen naar Athene te sturen.

Afgezien daarvan denk ik dat de OS voor tennis toch maar een relatief klein evenement zijn. De Grand Slams zijn een heel stuk belangrijker. Dit in tegenstelling tot atletiek of zwemmen, waarbij goud op de OS zo'n beetje het hoogste is wat je kunt halen.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Moet Sluiter naar de Spelen?
« Reactie #2 Gepost op: 8-08-2004, 18:21:32 »
In de Sportweek stond een paar weken geleden dat allerlei andere bonden enzo achter hem stonden. Ik denk dat de KNTB?? moet kijken naar eigen belang en dus hem mee laten doen. Immers hij kan veel brengen. Regels hoeven niet perse in alle gevallen te worden nageleefd.

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moet Sluiter naar de Spelen?
« Reactie #3 Gepost op: 9-08-2004, 01:57:31 »
Het lijkt me toch ook een taak van de Nederlandse tennisbond om het Nederlandse tennis te promoten in de rest van de wereld. Door helemaal niemand naar Athene te sturen lukt dat niet echt. En Sluiter heeft bewezen dat hij best aardig kan tenissen.
Sturen die jongen!
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Moet Sluiter naar de Spelen?
« Reactie #4 Gepost op: 13-08-2004, 16:42:50 »
In Duitsland werd een zelfde soort incident opgelost op de volgende manier: sporter gewoon naar de Spelen laten gaan, DOC ging overstag
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!