Auteur Topic: Wat is waar???  (gelezen 654809 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6860 Gepost op: 13-03-2020, 19:47:19 »
hmmm, ik dacht 1 wel eens gehoord te hebben...... maar dat ging dus niet over jou ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is waar???
« Reactie #6861 Gepost op: 13-03-2020, 19:50:35 »
hmmm, ik dacht 1 wel eens gehoord te hebben...... maar dat ging dus niet over jou ::hypocriet::
Ik kan me toch niet herinneren die anekdote ooit op het forum gepost te hebben of verteld op een spelletjesdag, maar misschien ook wel. Of er lopen nog meer mensen op de wereld rond met soortgelijke anekdotes ::rofl::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wat is waar???
« Reactie #6862 Gepost op: 14-03-2020, 01:35:46 »
Oeh, m'n mensenkennis is blijkbaar zo slecht nog niet.  :D

Alright:

1. Vroeger heb ik groep 3 overgeslagen (oké, Lucy, de helft van groep 2 en de helft van groep 3 ;)). Omdat ik al goed kon lezen en schrijven. Ik had dat zelfs al zodanig onder de knie dat ik uit verveling mezelf begon aan te leren om achteruit te lezen. Ik heb vervolgens mijn hele jeugd lang regelmatig Donald Ducks, Harry Potter boeken en noem maar op volledig achteruit gelezen (elk woord achteruit, natuurlijk niet het verhaal achteruit.) Het leuke hieraan is namelijk dat het dan klinkt als een exotische taal, waarmee bijvoorbeeld zo'n Harry Potter boek in mijn hoofd veel cooler klonk dan in gewoon Nederlands.

2. Ooit, op de basischool, had ik op een dag eens een leuke mop bedacht. Aan het begin van de pauze vertelde ik deze mop aan iemand in m'n klas. Die vond de mop erg grappig. Toen ging ik met wat andere vriendjes buiten spelen, niet met die persoon. Aan het eind van de pauze wilde ik weer naar binnengaan, maar kwam er ineens een random joch naar me toe die ik niet kende. Zegt ie: "Moet je horen, ik heb zojuist echt een hilarische mop bedacht!" Je raadt het al, mijn mop...

3. Dit was in de brugklas. In de pauze sprak ik regelmatig wel eens met een jongen die in een parallelklas zat. Ik kende hem niet echt buiten school om of zo, maar in de pauzes zag ik hem dus best vaak. Afijn, helemaal aan het einde van het schooljaar stond ik eens op het schoolplein, en zag hem het ene schoolgebouw uitlopen, het plein oversteken en een ander gebouw weer ingaan. Maar nu komt de mindfuck. Een paar seconden later zag ik exact dezelfde gozer, WEER dat eerste gebouw uitgaan, het plein oversteken en dat andere gebouw weer in gaan... Ik wist zeker dat hij het was, hij had exact dezelfde kleding en alles. Maar het was fysiek onmogelijk! Ik dacht dat ik gek werd, mijn mond viel echt open. Ik ben achter hem aangerend en vroeg of hij kon teleporteren of zo. Toen kwam ik erachter. Waar ik dacht dat ik een heel jaar lang met één en dezelfde gozer heb staan praten, bleken het al die tijd twee tweelingbroers te zijn geweest...

4. Dit was in groep 8, tijdens de eindvoorstelling. Je weet wel, die show waar de leraren het hele jaar door heel gestresst over doen en je laten denken dat de wereld vergaat als die voorstelling niet perfect verloopt. De voorstelling verliep voorspoedig, totdat... Ik was met wat vriendjes ergens achter op het toneel aan het wachten op onze beurt, terwijl een ander groepje aan het optreden was. En ik was een beetje met iemand aan het stoeien en vechten, geen idee waarom, dat doen jongens in groep 8 nou eenmaal. Ik gaf iemand een duw, en hij viel tegen een soort nooddeur aan, en die viel vervolgens open... En toen ging het brandalarm af. Jawel. En daar stond ik dan. Honderden mensen in die zaal. Dit was het belangrijkste moment van het jaar, zowel voor de leerlingen als de leraren. Het duurde nog tergend lang voor iedereen in de zaal het brandalarm hoorde, omdat er net harde muziek werd gespeeld. Maar langzaam maar zeker, één voor één begonnen mensen het op te merken. En toen was het liedje afgelopen en hoorde iedereen het. En ik stond daar vol-le-dig aan de grond genageld, ik kon me niet meer bewegen, ik wilde wegzakken door de vloer gewoon. En ja hoor, de eerste mensen begonnen al met de evacuatie. Allemaal door mijn stomme actie. Een vriendje die het had gezien had gelukkig wel een leraar erbij gehaald, zodat die wist dat het vals alarm was. Uiteindelijk kon de voorstelling wel weer gewoon doorgaan. Maar als ik alleen al terugdenk aan dat moment voel ik de schaamte alweer door m'n lijf gieren...
Sky might be falling but remember you can fly

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6863 Gepost op: 14-03-2020, 05:06:30 »
1. achteruitlezen heb ik geloof ik nooit gedaan. Wel las ik vaak ondersteboven. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen dat je lezen moeilijker wil maken voor jezelf
2. goeie moppen worden altijd vaak doorverteld, dus dit zou zo maar eens waar kunnen zijn
3. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk
4. Uit ervaring weet ik dat brandalarmen kunnen afgaan door de raarste dingen, dus dit zou ook zo maar eens waar kunnen zijn

mijn gok: 124
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wat is waar???
« Reactie #6864 Gepost op: 14-03-2020, 07:26:23 »
Ik denk 2 & 3

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6865 Gepost op: 14-03-2020, 08:35:23 »
1 en 2...
Ich bin ein Bärliner!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wat is waar???
« Reactie #6866 Gepost op: 14-03-2020, 12:13:04 »
 ::ohno::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat is waar???
« Reactie #6867 Gepost op: 14-03-2020, 13:45:43 »
Zwei en quattro
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6868 Gepost op: 14-03-2020, 14:59:44 »
Alleen 4
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6869 Gepost op: 14-03-2020, 16:38:51 »
14
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wat is waar???
« Reactie #6870 Gepost op: 14-03-2020, 16:40:51 »
1234

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wat is waar???
« Reactie #6871 Gepost op: 14-03-2020, 19:29:09 »
Ik dacht 1 & 3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wat is waar???
« Reactie #6872 Gepost op: 14-03-2020, 19:47:09 »
Alleen 2 dan maar

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wat is waar???
« Reactie #6873 Gepost op: 14-03-2020, 23:29:57 »
Nog steeds door niemand geraden. :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6874 Gepost op: 14-03-2020, 23:47:19 »
Geen enkele
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wat is waar???
« Reactie #6875 Gepost op: 15-03-2020, 00:01:35 »
Helaas. ::ohno::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6876 Gepost op: 15-03-2020, 08:27:53 »
Alleen 3?
Ich bin ein Bärliner!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wat is waar???
« Reactie #6877 Gepost op: 15-03-2020, 08:31:30 »
Nope.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat is waar???
« Reactie #6878 Gepost op: 15-03-2020, 08:32:04 »
Alleen 1
Ich bin ein Bärliner!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is waar???
« Reactie #6879 Gepost op: 15-03-2020, 08:58:46 »
alles is gelogen ::rofl::
Wit is ook een kleur!