Auteur Topic: Nieuw TV-seizoen  (gelezen 11315 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Nieuw TV-seizoen
« Gepost op: 6-09-2004, 12:12:22 »
TV SEIZOEN UIT DE BLOKKEN
--------------------------------------------------------------------------------
 
Het was weer een lange zomer. Maar vanaf dit weekend mogen we ons weer verheugen op programma's die niet voor de zoveelste keer onze netvliezen teisteren. Nee, het televisieseizoen is officieel geopend !

Op RTL4 ging zaterdag Pulse weer van start. Verhuisd dus van de vrijdag. Met een miljoen kijkers (19% aandeel) en 7,3% in 20-34 jaar (25% aandeel) mogen Reinout en Leo zeker niet ontevreden zijn. Martijn Krabbe's Perfecte Partner trekt de RTL4-zondag voorlopig niet uit het slop en haalt minder kijkers dan het op maandag deed: 736.000 kijkers (4,9% en aandeel 12%). Op 20-34 jaar was het kijkcijfer 5,8%.

Het Glazen Huis komt moeizaam op gang. En veel oudere kijkers dachten misschien dat het om Het Bejaardenhuis ging. Zaterdag waren er 691.000 (4,6%) kijkers en op zondag 879.000 (5,9%). De kijkdichtheid op 50-plussers was verreweg het hoogste: 8,2% op zaterdag en 10,8% op zondag.

Net5 verraste aangenaam. Expedition Robinson was goed een miljoen kijkers (7,2%) en voor een fraaie 11,5% op 20-34 (aandeel 34%) en maar liefst 14,4% op vrouwen 20-34 (39% aandeel). De perfecte lead in voor Het Blok dus. Dat kon bouwen op ruim 800.000 kijkers met een mooi kijkcijfer in 20-34 (7,8%) en vrouwen 20-34 jaar (9,7%). De Postbank en Ikea kunnen dus gerust ademhalen. In Engeland werd Het Blok namelijk uit prime time verbannen vanwege tegenvallende resultaten.

En dan de veel besproken klusuurtjes. Het nieuwe Eigen Huis en Tuin konden Nico en Rob nog niet doen vergeten met 656.000 kijkers. Het mooie weer was hier waarschijnlijk debet aan. En we verwachten dat een herfstige natte zaterdag het verjongde format naar de miljoen zal trekken. Het gat dat bij SBS6 ontstond werd gevuld met De Slechtste Klusser. Dat haalde gelijk Het Slechtste Kijkcijfer: 1,5% (230.000).
 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF

dus dat belooft een leuk tv-seizoen te gaan worden, maar wat vinden jullie van de hierboven beschreven programma's?! Gaan jullie die volgen of hebben jullie hiervan de eerste afleveringen afgelopen week gezien?!
« Laatst bewerkt op: 6-09-2004, 12:23:28 door Nostradamus »
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2004, 17:58:16 »

Het Glazen Huis komt moeizaam op gang. En veel oudere kijkers dachten misschien dat het om Het Bejaardenhuis ging. Zaterdag waren er 691.000 (4,6%) kijkers en op zondag 879.000 (5,9%).
Dat kijk ik dus  :-X

De kijkdichtheid op 50-plussers was verreweg het hoogste: 8,2% op zaterdag en 10,8% op zondag.
::schaam::    ::)
Smiling isn't a crime..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2004, 17:43:59 »
KOPSPIJKERS SPIN OFF SCOORT
--------------------------------------------------------------------------------
 
Gisteravond zijn de van het instituut Kopspijkers afgesplitste Paul Groot en Owen Schumacher van start gegaan met hun Koefnoen. En goed ook. 1,7 miljoen kijkers (11,6%) zagen de heren typetjes als een winden latende Nico en een toppiejoppie gillende Inge De bruin neerzetten.
De hoogste score werd behaald onder de jong hoog opgeleide mannen (15%).

Verder werd de week gedomineerd door Europacupvoetbal qua kijkcijfers. De Bachelor kreeg 'm maandag nog niet echt omhoog op Yorin (2,7%), al was de score onder 20-34 niet heel slecht met 5,5%. In ieder geval deed Friends voorafgaand hieraan het dubbele in kijkcijfers.

Verder is Trumps Troonopvolger toch echt te ver van het bed van de Nederlandse kijker met 4,1% kijkdichtheid op RTL4. En moeten we toch echt snel een Nederlandse versie hebben. Op 20-34 jaar werd een hogere score neergezet van 6,8%. Tenslotte Countdown op donderdag bij Veronica. Vorige week al hier besproken. Dat komt echt niet meer goed (0,4%).

WENDY IN AKTIE
--------------------------------------------------------------------------------
 
Gisteravond is Wendy van Dijk weer van start gegaan op SBS6 met haar Hart in Aktie. En wat de darters vorige week niet lukte, lukt Wendy wel. Met ruim 1,1 miljoen kijkers (7,6%) maakt ze Pulse op RTL4 een kopje kleiner. Reinout Oerlemans moet het met ruim 200.000 kijkers minder doen dan de vorige twee afleveringen en komt uit om een kijkcijfer van 5,6%.

Op de door adverteerders geliefde groep boodschappers 20-49 jaar piekt Wendy met 9,8% tegen een 6,2% voor Pulse.

En dan het Glazen Huis.. Met een tiende minder (2,3% / 341.000 kijkers) dan vorige week op zaterdag is het toch echt huilen met de pet op. De kranten staan er vol van. En een van de meest opmerkelijke uitspraken was die van Hoofd Drama bij Endemol:

Willem Zijlstra, hoofd drama bij Endemol, is niet onder de indruk van de dalende tendens in de toch al niet indrukwekkende kijkcijfers van Het Glazen Huis. ,,Zo gaat het altijd bij nieuwe dramaseries en soaps. Die beginnen aardig, zakken dan in en pas daarna vinden ze hun echte publiek. Zeker in dit geval gaat dat even duren. Kijkers zijn niet gewend dat op Nederland 2 een soap te zien is en al helemaal niet in het weekeinde.'' .

Beste Willem, Onderweg naar Morgen is als soap begonnen op Nederland 2. En dat liep lang niet slecht. Dus dat kan het niet zijn. Je slaat wel de spijker op z'n kop als je zegt dat een soap kijken/volgen op zaterdag tot en met maandag niet in de gewoonte van de Nederlandse kijker past. Dat is misschien wel een belangrijke programmeerfout bij deze serie.

Een suggestie is het om de serie gewoon een keer per week uit te zenden op bijvoorbeeld maandag in prime time. Met een herhaling later in de week. En zet dan Koefnoen op zaterdag op 21.00 op Nederland 2 zolang Kopspijkers er nog niet is. Dat is echt zaterdagavondamusement met de bijbehorende (hogere) kijkcijfers). 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #3 Gepost op: 21-09-2004, 21:51:02 »
INTELLYGENTS TIMMERT AAN WEG
--------------------------------------------------------------------------------
 
Het Zwitserse tv station TSR heeft een tweede serie van 185 afleveringen van het dagelijkse gameformat Thats The Question besteld. Het format is afkomstig van het Nederlandse onafhankelijke formatbedrijf Intellygents Er zijn ook twee celebrity specials besteld die op zaterdag in prime time worden uitgezonden.

Thats The Question wordt ook met ingang van dit nieuwe tv seizoen dagelijks uitgezonden op Nederland 1 (in plaats van Get The Picture). Maar liefst 600 episodes zijn er gekocht van dit spelletje.

Tenslotte heeft Intellygents zojuist een pilot van het format Big Money bij Freemantle opgenomen. En daarmee is Intellygents de enige Nederlandse formatbedenker die buiten de grenzen aan de weg timmert.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 



BIG BROTHER 5 OP TALPA TV
--------------------------------------------------------------------------------
 
SBS en HMG vinden het niet leuk dat er een televisiezender bijkomt. Want dan moeten ze de koek delen met nog meer gegadigden. Dus roepen ze in koor dat het echt niet kan (wat RTL ook riep toen SBS in 1995 de markt betrad zeg maar...). Kan het echt ? Het antwoord is ja !

HMG en SBS maken op jaarbasis ongeveer 50 miljoen euro winst samen (zoals we eerder berekenden. Als de markt de komende 2 jaar op normaal tempo verder groeit (ca. 5% per jaar), hangt er in 2006 een winst van een dikke honderd miljoen boven de markt. Dus ja, ruimte voor een zender is er dan wel.

Maar wat gaat Talpa TV (werktitel) dan uitzenden. Entertainment en voetbal zeggen ze. Dus wat ligt er meer voor de hand dan dat John de Mol zijn in Nederland uitgekotste geesteskindje Big Brother (5) gaat brengen. En Linda met de postcodeloterij. Elke dag Ivo Niehe. En elke dag een Voetbaljournaal met Jack van Gelder. Maar ook dagelijks Gordon's Gameshow en Entertainment Vandaag met Albert Verlinde. Een familiezender ten koste van de publieke EN de commerciele omroep.

Ruim 100 mensen (>50%) stemden tegen de door TV Formats opgestelde TROS programmering. We doen bovenin een voorzet voor Talpa TV. Stem in de poll.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2004, 10:29:59 »
 
DE STERREN VAN DE STERREN
--------------------------------------------------------------------------------
 
Een enerverende televisieweek ligt achter ons. Op zondag haalde Net5 met Expedition Robinson - dat een Gouden Beeld won voor beste amusement format - maar liefst 1,2 miljoen kijkers (8,1%). En Het Blok dat daarop volgde hield er ook nog ongeveer een miljoen aan over. Overigens kwam de Perfecte Partner op RTL4 ook weer in de buurt van de 1 miljoen kijkers (dat op maandag ook altijd werd behaald).

Het Glazen Huis wordt opgepoetst lazen we deze week in alle kranten. Op zondag weer een dramatische score (3,2%) en op maandag al even belabberd. Zelfs aan de lead in van de afscheidsceremonie van Hazes met een kijkdichtheid van 33,7% (5 miljoen) kon het Glazen Huis maar slechts 4,2% overhouden. Dat wordt trekken aan een dood paard. Datzelfde geldt voor De Bachelor op Yorin. Dat format is nu definitief overleden. De stekker kan er uit met 0,9% kijkdichtheid.

Op dinsdag weerstond de RTL4 Woonboulevard prima het voetbalgeweld. En ook de Vieze vette vervelende verloofde kwam met bijna 700.000 kijkers goed uit de bus. Danny de Miljonair kan samen met de Yorin Bachelor op vakantie. Danny scoort ondanks een kostbare reclamecampagne zeer slecht met 2,4%. Ook zonder voetbal wordt dat een lastig verhaal. De vrouw van Reinout Oerlemans had ook te lijden onder het voetbal met 2,9%. Diezelfde score haalde de herhaling ook op woensdagavond bij SBS6.

Gisteren hadden we ook een interessante avond. In Patty's Fort ging het uiteraard uitgebreid over de "..sterren van de sterren.." en dat het best meeviel. De daadwerkelijke penetratie van slang in mens en het vergietje met poep van Kelly zullen uiteraard pas volgende week te zien zijn. We kunnen niet wachten.... Ruim 600.000 kijkers kunnen volgende week hun lol op. En zonder voetbal kan het kijkcijfer richting de miljoen.

De Tokkies (wanneer wordt onze oproep nu ingewilligd ?) waren te gast bij Jensen, waar trouwens ook Ali B de show stal. Ruim 700.000 kijkers vergaapte zich aan de Amsterdamse familie Flodder. Een van onze favorieten - Paris Hilton met haar Simple Life - liet een uitstekende score zien met evenveel kijkers als Patty's Fort. De 25 Beste Commercials op SBS6 met ruim 700.000 kijkers en Hoe Schoon is je Huis met een miljoen kijkers op RTL4 mogen ook tevreden zijn met deze getallen tegenover het voetbal.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #5 Gepost op: 4-10-2004, 08:13:48 »
SBS6 - RTL4 : THE BATTLE
--------------------------------------------------------------------------------
 
In aantallen kijkers is de zaterdagavond definitief voor SBS6. De line up (die voorheen op RTL4 niet misstond) met o.a. Wendy van Dijk en de Wegmisbruikers blijft continu boven de miljoen scoren. RTL4 haalt in prime die miljoen niet. Wel moet gezegd worden dat de winst voor SBS6 in marktaandeel op 35+ zit. En dat RTL4 de winst op 13-34 jaar op haar naam mag schrijven. Maar de bazen van RTL4 zouden de nummer 1 op 20-49 willen zijn is onze inschatting.

SBS6 drukt Pulse op RTL4 terug naar een bedenkelijk niveau van 589.000 kijkers (3,9%). Op 20-34 jaar wordt nog een redelijk kijkcijfer van ruim 6% behaald. Popstars, The Rivals (met net geen miljoen kijkers) blijkt toch een tienerfestijn te worden. Met aandelen van ruim 40% op 13-19 jaar en 20% op 20-34 jaar.

Kopspijkers haalt een mooie 2,5 miljoen kijkers op Nederland 3.En blijft daarmee break away Koefnoen ruimschoots voor. De heren Groot en Schoemacher trakteerden de kijkers op werkelijk zouteloze sketches afgelopen vrijdag en leverden dan ook flink in. De teller bleef staan op 1,1 miljoen. En dat is ruim een half miljoen minder dan hun eerste afleverng. De kijkers willen toch meer van de typetjes Nico Zwinkels en Inge de Bruin denken wij zo.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #6 Gepost op: 30-10-2004, 17:58:01 »
Wanneer zijn er weer nieuwe delen van '24' te zien? 
Op 7 november start seizoen 3!

(rtl.nl)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2004, 10:20:15 »
BAUER-EFFECT UITGEWERKT
--------------------------------------------------------------------------------
 
Gisteren moesten we al melding maken van het feit dat de talentenjachten een beetje de oren uitkomen van de kijkers. Na tegenvallende cijfers bij Sterrenjacht en Popstars The Rivals zie we nu ook dat de jacht van de TROS op nieuw Nederlands talent in 1000 Sterren Stralen de kijker niet kan bekoren.

Deze week 100.000 kijkers minder voor de tweede episode 1000 Sterren Stralen in vergelijking met de eerste afleverng van vorige week. De score bleef steken op 2,5% (380.000 kijkers). Op 50 plus was de score het hoogst met 4,2%. Zelfs Televizierringwinnaar en volksheld Frans Bauer kan hier niets aan veranderen. Ook het Frans Bauer - effect is uitgewerkt. En het programmeren van dit format tegenover Kopspijkers is ook al niet echt een bijster slimme zet...

Zowel 1000 Sterren Stralen als Sterrenjacht worden als mosterd na de (Idols) maaltijd op Nederland 2 uitgezonden. Samen met dat andere gisteren geherlanceerde Glazen Huis dat ondanks reparatiewerkzaamheden (format opgefrist, latere uitzending) wederom een vervelende vette deuk opleverde (1,7%, 250.000 kijkers). De man die verantwoordelijk is voor deze zender is Joop "lees je vakliteratuur" Daalmeijer .

Gelukkig voor Nederland 2 is Daalmeijer binnenkort verdwenen als zendercoordinator. Niet gelukkig voor de omroep is dat deze omroepfossiel verantwoordelijk gaat worden voor de digitale tv kanalen van de publieke omroep. We kunnen niet wachten...

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF :: 21:00 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #8 Gepost op: 13-11-2004, 09:18:00 »
TALPA KOOPT ENDEMOL
--------------------------------------------------------------------------------
 
Werd onlangs bekend dat Gert Grolleman van SBS naar John de Mol's Talpa gaat, kunnen we nu inmiddels weer enkele basisplaatsen melden in Talpa's selectie.

Het is inmiddels zeker dat ook Ronald Goes (die onlangs ontslag nam bij de Raad van Bestuur van Endemol) naar Talpa gaat. Daarnaast zal zo goed als zeker ook Peter Rademakers (financiele directeur Endemol Nederland) zijn transfer naar de FC Talpa binnenkort bekend maken.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF :: 17:11 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #9 Gepost op: 13-11-2004, 09:18:46 »
OPVOLGER RONALD GOES BEKEND
--------------------------------------------------------------------------------
 
Ronald Goes heeft zijn hielen als COO bij Endemol nog niet gelicht of de naam van zijn opvolger is al bekend. Naar alle waarschijnlijkheid zal Tom Barnicoat (foto) de nieuwe COO in de Raad van Bestuur van Endemol worden.

Op dit moment is Tom Barnicoat nog werkzaam bij Endemol UK. Hij wordt gezien als een van de televisie hot shots in Engeland. En uiteraard lees je het hier alweer voor het eerst !

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #10 Gepost op: 16-12-2004, 11:23:32 »
TELEURSTELLEND TV SEIZOEN
--------------------------------------------------------------------------------
 
Voor het eerst sinds lange tijd kennen we een teleurstellend televisieseizoen bij de commerciele zenders. Er zijn geen nieuwe echte hits te ontdekken. Geen nieuwe Idols, Bauers of Big Brother. En het meest teleurstellende is dat er geen enkel format van eigen bodem het daglicht heeft mogen zien en is gaan scoren. Het zijn de adapties van buitenlandse formats die het mogen doen.

Alhoewel marktleider RTL4 het hoogste marktaandeel van dit jaar (18,2%) neerzet is het toch een procent minder dan vorig jaar dezelfde periode. Het plaatsen van een teleurstellende late dagelijkse Editie.nl, het programmeren van Trump's Troonopvolger en Popstars The Rivals waren ronduit tegenvallers. Deze laatste begint alleen maar minder kijkers te scoren richting de finale in plaats van meer. Gisteren waren er slechts 756.000 kijkers dat een marktaandeel van 12% opleverde. Ook in doelgroepen valt de score tegen. Gisteren stond er 24% voor 13-19 en 14% marktaandeel voor 20-34 op het scorebord. We concludeerden al eerder dat de mensen sterrenjachtmoe zijn.

Het lichtpunt in de RTL4 programmering is het Engelse format Jouw Vrouw Mijn Vrouw dat nu in de Nederlandse editie zo'n 1,8 miljoen kijkers weet te boeien. Met ook een uitstekend marktaandeel 20-34 van 32%.

Teleurstellend zijn ook de resultaten van Yorin. Met formats als de Ideale Man, De Bachelor en Patty's Fort slaat de zender de plank flink mis. En dat resulteert in een van de laagste marktaandelen voor Yorin van dit jaar (5,3%). Hoopgevend is nog wel de selectiviteit op 20-34 jaar. En dat is belangrijk voor adverteerders.

De sponsor- en sportzender RTL5 draait onopvallend zijn rondjes maar zakt ook iets weg vergeleken met vorig jaar. Wel opvallend is de kwaliteit van het programma Voetbal Insite. Dit programma dat momenteel nog de trotse bezitter is van de rechten van de tweede samenvattingen wordt met de week beter. En zou op Talpa TV niet misstaan...

Al met al heeft de komst van CEO Fons van Westerloo er niet toe geleid dat er op programmatisch gebied iets bijzonders is gebeurd. Integendeel. En het is even wennen voor Fons dat hij nu een grote boom water moet geven in plaats van een klein plantje te laten groeien. De rol van entrepeneur past Van Westerloo blijkbaar veel beter dan die van beheerder....

Sinds mei van dit jaar laat Net5 de RTL zender Yorin op 20-34 de hielen zien. In november scoort Net5 met 13,1% veel hoger dan Yorin (8,9%). Dankzij formats als Expedition Robinson en het andere lichtpunt van dit seizoen, Het Blok. Dit oorspronkelijk Australische format werd vorige week uitgezwaaid met meer dan een miljoen kijkers en een marktaandeel van 27% op 20-34 jaar. En dus kon er taart komen op de burelen van de sponsors Ikea en Postbank.

Veronica is de zender die voortdurend smaak noch kraak vertoont. En met een marktaandeel van 3,4% in oktober en november een van zijn laagste scores van dit jaar kent. Er is geen lijn of visie in de programmering te ontdekken waarin formats worden uitgezonden van het Beste Idee van Nederland tot en met reality als Fightmaster. Dat het aangekochte Sexcetera de Veronica topper is zegt genoeg.

SBS6 tenslotte kende een flinke zeperd met Danny de Miljonair maar weet verder als een van de weinige het gemiddelde marktaandeel van het jaar (11,6%) op het niveau te houden van vorig jaar. Onder meer dankzij de sterke zaterdagavond met formats als AYNIL, Hart in Aktie en Wegmisbruikers.

En laten we het dagelijkse Hart van Nederland niet vergeten, dat is de GTST van SBS6.

Alle hoop is eigenlijk gevestigd op 2005. En op Talpa. In september begint John de Mol daar met zijn zender(s). Hij kan Nederland als formatleverancier weer op de kaart zetten. Door met nieuwe formules te komen die hij vervolgens prima zou kunnen lanceren in de slipstream van de voetbaluitzendingen (nog wel even binnenhalen die rechten...). De Mol zal degene zijn die risico zal durven te nemen met nieuwe programma's.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF  
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #11 Gepost op: 24-12-2004, 10:40:50 »
OPVOLGERS BAREND & VAN DORP
--------------------------------------------------------------------------------
 
Bronnen melden ons dat RTL-Nieuws-mensen bezig zijn met de ontwikkeling van een mogelijk alternatief voor Barend en Van Dorp. (als ze naar Talpa gaan, maar ook als ze blijven: omdat Barend en Van Dorp zo vaak vrij hebben en dus een gat achter laten in de programmering)

De titel: "Wester en Westerman".

Het moge u duidelijk zijn: Frits Wester en Max Westerman. Of dit programma er gaat komen, is nog niet helemaal zeker. Maar zowel Frits als Max lijken beiden toe te zijn aan een nieuwe uitdaging in hun carriere: Frits wil zo graag opvallen dat ie zelfs spiekt bij een onschuldig spelletje, en Max is na 12 jaar correspondentschap ook duidelijk toe aan iets nieuws. Eerder maakte Westerman al Max in alle staten .

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF

TALPA'S VACATURESHOW
--------------------------------------------------------------------------------
 
Talpa, het bedrijf van John de Mol dat woensdag de slag om de voetbalrechten won, is driftig op zoek naar personeel. In een advertentie in De Telegraaf vandaag zoekt Talpa kandidaten voor maar liefst 35 functies.

,,Voor een flink aantal uiteenlopende functies is de jongste tv-zender van Nederland op zoek naar geschikte, ervaren kandidaten'',, luidt de begeleidende tekst. De vacatures zijn gegroepeerd in algemeen, programma en verkoop en variëren van manager automatisering tot tekstschrijver (ANP).

Goed nieuws voor straks werkloze Studio sport medewerkers en voor Endemol personeel. Aan de andere kant gaf de Mol gisteren in NOVA aan al veel, heel veel open sollicitaties te hebben ontvangen die hij tussen Kerst en Oud en Nieuw eens rustig gaat doornemen...

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 

ASTRID JOOSTEN NAAR TALPA'S TVNL
--------------------------------------------------------------------------------
 
Enige weken geleden heeft Astrid Joosten een gesprek gehad met John de Mol. Naar verwachting zal zij vanaf augustus een van de nieuwe presentatrices zijn van TVNL. Joosten zal bij een overstap een van de gezichten van de niet-sport progammering zijn. Op dit moment is Joosten werkzaam bij de VARA als onder meer presentatrice van 2 voor 12.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 

HENNY HUISMAN NAAR SBS6
--------------------------------------------------------------------------------
 
Henny Huisman presenteert oudejaarsavond op SBS6 het programma ”Lachend het Jaar Uit”. Met fragmenten van Urbanus, André van Duin, Wim Sonneveld, Toon Hermans, Tineke Schouten, Snip en Snap, Mini en Maxi en Karin Bloemen, presenteert hij op prime-time van 20.30 tot 22.00 uur dit t.v. programma. Lachend het Jaar Uit is voor de eerste maal op SBS6 te zien (bron: www.Henny Huisman.nl)

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 

TALPA: 100 MILJOEN EURO VERLIES
--------------------------------------------------------------------------------
 
De rookwolken zijn opgetrokken. En een ding wordt duidelijk. Er wordt door de partijen met de grootste Eredivisie pakketten niets verdiend.

John de Mol zei gisteravond in NOVA dat er bij Talpa/TVNL rekening wordt gehouden met een aanloopverlies van zo'n 100 miljoen euro de komende 2 a 3 jaar voor de neer te zetten sport- en familiezender.

Versatel geeft aan de live wedstrijden als onderdeel van hun strategie te zien om nu eindelijk hun triple-play aanbod (telefonie, televisie en internet op 1 abonnement via 1 "stopcontact") bij huishoudens binnen te krijgen. En weten daarbij dat er op het voetbal (televisie) gedeelte geld bjigelegd moet worden. De vraag is hoe groot de groep van huishoudens is die echt geinteresseerd is om de voetbalwedsrijden van voor naar achteren live te willen zien.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 

RECHTEN KOSTEN DE MOL NIETS
--------------------------------------------------------------------------------
 
Anderhalve week geleden verhoogde de Mol zijn aandeel in Versatel tot 42%. We constateerde toen al dat de winsten die hij daarmee zou maken, de kosten voor de rechten van de Eredivisie samenvattingen weleens zou kunnen overtreffen.

En jawel, doordat Versatel de rechten van live wedstrijden vandaag in handen kreeg, steeg de koers van het aandeel Versatel met 8%. Uitgedrukt in miljoenen euro was de winst voor de Mol vandaag 38,9 miljoen euro. De Mol verkreeg vandaag de rechten voor samenvattingen voor 35 miljoen euro....
 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #12 Gepost op: 24-12-2004, 11:55:02 »
WOENSDAG GEHAKTDAG - 3
--------------------------------------------------------------------------------
 
Met het totale rechtenpakket is volgens Van Praag een bedrag van 69.900.000 euro per seizoen gemoeid. De liverechten voor de duels in het weekeinde gaan naar Versatel. Canal+, de huidige rechtenhouder, verliest daardoor dit pakket.

De 'tweede rechten' zijn bedoeld voor tv-programma's die doordeweeks worden gehouden. Voorbeeld daarvan is Voetbal Insite, dat buiten het weekeinde bij RTL5 wordt uitgezonden.

De livewedstrijden in het weekeinde zijn bedoeld voor een abonneezender. Versatel biedt deze duels alleen aan aan mensen die hiervoor apart willen betalen.

De zes pakketten op een rij:

- Samenvattingen I (vrijdag, zaterdag, zondag) op een open net. Nu: NOS, komende drie seizoenen: Talpa (De Mol).

- Livewedstrijd (vrijdag) op een open net, inclusief drie uitwedstrijden van Ajax, PSV en Feyenoord. Nu: nvt, komende drie seizoenen: RTL.

- Samenvattingen II (vrijdag voorbeschouwing, maandag nabeschouwing). Nu: RTL, komende drie seizoenen: RTL.

- Alle wedstrijden van Ajax, Feyenoord en PSV rechtstreeks op betaaltelevisie (zaterdag, zondag), inclusief de belangrijkste playoffwedstrijden. Nu: Canal+, komende drie seizoenen: Versatel.

- Alle andere wedstrijden (zaterdag, zondag) rechtstreeks op betaaltelevisie, inclusief de resterende playoffwedstrijden. Nu: Canal+, komende drie seizoenen: Versatel.

- Radiorechten eredivisie en/of eerste divisie. Nu: NOS, komende drie seizoenen: NOS
 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF

WOENSDAG GEHAKTDAG - 2
--------------------------------------------------------------------------------
 
John de Mol heeft met zijn bedrijf Talpa de slag om de eerste rechten van de samenvattingen van de eredivisiewedstrijden gewonnen. Gerard Dielessen, directeur bij de NOS, heeft dat woensdagmiddag voor Radio 1 gezegd. "De radiorechten zijn naar de NOS gegaan", aldus Dielessen.

De Eredivisie CV vergaderde woensdag met de eredivisieclubs over de verkoop van de zes beschikbare pakketten. Om 16.00 uur geeft de Eredivisie CV een persconferentie over de details. Voorzitter John Jaakke van Ajax gaf aan dat het besluit over de verkoop unaniem is gevallen. "We zijn er tevreden mee", aldus Jaakke.

"Het komt niet onverwacht", reageerde Dielessen op het besluit over de belangrijkste rechten, de eerste samenvattingen van de eredivisie. " Tot woensdagmorgen heb ik nog wel hoop gehad dat de rechten bij de NOS zouden blijven."

Talpa (De Mol) en de NOS waren elkaars grootste concurrenten wat betreft de samenvattingen van de eredivisie. Op een kleine periode na, drie maanden in 1996 met Sport7, zijn de samenvattingen van de eredivisie altijd als eerste bij de NOS te zien geweest. Het verlies van het kijkcijferkanon op het tweede publieke net kan grote gevolgen hebben voor de NOS. De publieke omroep geeft woensdag aan het begin van de avond een persconferentie. 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #13 Gepost op: 28-12-2004, 12:10:22 »
VOORSPELLINGEN 2005 
Een boeiend jaar voor de televisie in 2005. Eindelijk gebeurt er weer wat. Zomaar wat voorspellingen:1) Joop van den Ende neemt Eyeworks over2) Nieuwe Revu onthult dat Joop van den Ende jarenlang de geheime financier van Eyworks was.3) Wilfred Genee (RTL Sport) gaat naar Talpa. 4) Dione de Graaf (Studio Sport) gaat naar Talpa.5) Prive onthult geheime verhouding Wilfred Genee en Dione de Graaf.6) John de Mol koopt WK Producties.7) Martijn Krabbe opvolger Beau bij RTL Boulevard.8 ) Patty Brard zoekt God bij de EO. 9) John de Mol koopt SBS zenders.10) AVRO en Joop van den Ende starten samen zender (NL3?). 11) Studio Sport voortaan op zondag naar 10 uur.12) Mart Smeets gaat LARRY KING LIVE doen op TV.NL13) John de Mol 100% eigenaar van Versatel14) Naam Versatel verandert in Talpa.15) John de Mol nieuwe nummer 1 in Quote 500.16) In 't Hout verenigd met Van Westerloo17) Live Eredivisie via Versatel trekt geen klanten Wie heeft er meer ?
 Geplaatst door TVF
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2005, 12:01:53 »
Nos wilde samen met De mol

De NOS heeft geprobeerd een deal te sluiten met media-ondernemer John de Mol om het eredivisievoetbal voor Studio Sport te kunnen behouden. NOS-directeur Gerard Dielessen benaderde De Mol na de zomer om samen te bieden op het voetbal. Juristen maakten echter korte metten met de 'verkennende gesprekken'.

Dat blijkt uit gesprekken van de Volkskrant met de hoofdrolspelers. De NOS stelde voor het voetbal op zaterdag te doen, zodat De Mol de zondagavond kon nemen. Dat was financieel ook aantrekkelijk voor De Mol, omdat de NOS beschikt over een productiebedrijf om het voetbal in beeld te brengen. De NOS mag dat werk alleen doen als ze de beelden (deels) zelf uitzendt. De plannen gingen niet door omdat samenwerken bij het bieden op voetbalrechten botst met mededingingsregels.

De Mol won vlak voor de kerst de strijd om de samenvattingen voor 35 miljoen euro per jaar, 4,5 miljoen meer dan de NOS. De NOS had het bedrag van De Mol kunnen benaderen doordat de TROS aanbood mee te betalen. De NOS weigerde, omdat nog meer geld voor het voetbal niet meer te verantwoorden was. Volgens voetbalbestuurders had de NOS het voetbal behouden als de zendgemachtigde ongeveer hetzelfde geboden had als De Mol.

De verkoop van het eredivisievoetbal werd nog gehinderd doordat de KNVB tegelijkertijd probeerde de thuiswedstrijden van het Nederlands elftal voor na 2006 te verkopen. Dat schrijft voormalig NOS-directeur Ed van Westerloo in zijn donderdag gepresenteerde boek We hoeven er niet aan te verdienen, over de historie van de voetbalrechten. Eredivisie CV zou kwaad zijn geworden omdat de voetbalbond zo een goede opbrengst van de verkoop het eredivisievoetbal in gevaar bracht. Eredivisie CV was bang dat geld dat besteed zou worden aan het Nederlands elftal ten koste zou gaan van de opbrengst van de voetbalrechten voor de eredivisie (Volkskrant).

4,5 miljoen kijkers voor Azië

4,5 miljoen mensen hebben donderdagavond gekeken naar de tv-actie voor Azië die op drie zenders werd uitgezonden. Rond 23.00 uur bereikte het aantal kijkers het hoogtepunt: 4.531.000. Omstreeks half negen, toen de uitzending net was begonnen, trok het programma 4.099.000 kijkers.

De meeste mensen stemden af op Nederland 2, zo blijkt uit cijfers van de stichting KijkOnderzoek. Even na 23.00 uur keken 2.771.000 mensen op deze zender naar de actie. Nederland 2 had daarmee een kijkdichtheid van 18,5 procent. Op diezelfde tijd zagen 797.000 mensen de uitzending via RTL4 en 963.000 via SBS6. Bij RTL bereikte het aantal kijkers het hoogtepunt aan het begin van de avond. Om 20.30 uur hadden 1,040.000 mensen op deze zender afgestemd.

RTL Boulevard, dat donderdag in het teken stond van de actie en niet alleen op RTL4 maar ook via Nederland 2 en SBS was te zien, trok ruim drie miljoen kijkers. Ook naar dit programma keken de meeste mensen via Nederland 2: 1.440.000 mensen. Via RTL volgden 1.248.000 kijkers het programma (Telegraaf).

Ons kikkerlandje vol gulle gevers staat met de 112 miljoen aan donaties op nummer 8 in de Top 20. Boven grootmachten als Groot Brittanie (71), Frankrijk (85) en Spanje (50).

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2005, 10:48:39 »
Timmer omroepman van het jaar

Gerard Timmer is door Broadcast Magazine uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar 2004. De redactie van het omroepvakblad koos voor de 36-jarige Timmer omdat hij als directeur-voorzitter ondanks alle mogelijke (politieke) tegenwerking BNN afgelopen jaar in veilige haven heeft geloodst.

Dat zijn omroep een loyale aanwinst is voor het publieke bestel, bleek juist in 2004, waarin BNN zich onderscheidde met een bewonderenswaardige programmatische creativiteit – onder andere uitmondend in een verrassende TeleVizier-Ringnominatie voor De Lama’s.

9 miljoen kijkers voor Azië
Meer dan negen miljoen kijkers hebben gisteravond een stuk van de TV actie voor Giro 555 gezien. Dat blijkt uit gegevens van de Stichting Kijkonderzoek. Dat cijfer verschilt met de eerder genoemde 4,5 miljoen. Het gaat in het geval van de 9 miljoen om het totale netto bereik van de hele avond. Alle kijkers worden opgeteld. De 4,5 miljoen gaat over het aantal mensen dat op het hoogtepunt tegelijkertijd zaten te kijken.

Nederland 2, RTL 4 en SBS 6 zonden gezamenlijk een live-uitzending vanuit Studio 22 uit om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de slachtoffers van de ramp in Zuid-Oost Azië.

Het meest bekeken moment van de avond viel rond 22:20 uur, vlak na het live verslag van Step Vaessen vanuit Atjeh, bij Paul de Leeuws tussenstand van 92.740.000 euro en het gesprek van Martijn Krabbé met vertegenwoordigers van de hulporganisaties. Nederland 2 had toen met 2,7 miljoen mensen de meeste kijkers.

Radio 555, de gezamenlijke radio-uitzending van publieke en commerciële stations, die overdag ook via Nederland 2 was te zien en te horen, had via dat televisienet een bereik van twee miljoen kijkers.

De Nationale Actie voor Azië breekt ook kijkcijferrecords. De gezamenlijke televisieactie voor Kosovo in 1999, de vorige recordhouder, bereikte vijf miljoen kijkers. Deze actie werd echter maar op 1 kanaal uitgezonden.


http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2005, 17:06:59 »
ONderzoek TV-reclame open deur

De Bond van Adverteerders haalt vandaag teletekst en het journaal met enorme open deuren. 80% van de kijkers schakelt fysiek, dan wel mentaal weg tijdens reclameblokken volgens het onderzoek. En kende u deze wagenwijd openstaande deur al : Alles wat lijkt op interessante content (bijvoorbeeld commercials als de Leeuw van Centraal Beheer of de Tokkies van Chello) worden vele malen beter bekeken dan minder geliefde uitingen...
Een hoop kreten die blindelings en zonder veel nuances in allerlei media overgenomen worden.

De resultaten van het onderzoek die al heel lang bekend zijn in de communicatiebranche (wereldwijd). Adverteerders en mediabureaus die continu goed tracking onderzoek naar effecten op hun merken (en niet naar algemeen kijkgedrag) doen, weten dat niet elke commercial werkt of op dezelfde manier zijn werk doet. Maar zien ook dagelijks dat vele televisiecampagnes gewoon wel hun werk doen. Hetzij om bekendheid te krijgen of te verhogen. Of om een merk te bouwen (waarom betalen zovelen toch meer voor merkartikelen..). Maar ook directe verkoop is in veel gevallen te koppelen aan tv reclame.

De Bond van Adverteerders had wellicht beter zich kunnen verdiepen in hoe meer effectieve contacten met de consument van vandaag de dag te kunnen realiseren. Niet alleen on screen, maar ook (gecombineerd met) online en instore. Maar misschien wordt dit 'sublieme onovertroffen' onderzoek gewoon gebruikt voor prijsonderhandelingen met televisiezenders.....

UPDATE: Adformatie kopte op 20 september 2002 al met een onderzoek van John Faasse van Initiative Media waaruit bleek dat 83% tijdens tv reclame wegzapt (fysiek+mentaal). Maar dat is iedereen blijkbaar vergeten....

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2005, 16:24:18 »
Desperate Housewives verovert Europa


De US smash hit Desperate Housewives verovert langzaam Europa. In Engeland was de premiere op Channel 4 van dit komisch drama goed voor een record 24% marktaandeel (4+).
In Noorwegen was de eerste aflevering zelfs goed voor een marktaandeel 42% (12+).

En daarmee was de op een na best bekeken premiere ooit op TV2. In Nederland heeft Net5 de strijd om deze serie gewonnen. Vanaf maart 2005...

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2005, 21:35:34 »
Daar zijn ze weer. De "insiders uit de omroepwereld" weten ons te melden dat de overgang van Beau van Erven Dorens definitief is. Met John de Mol is Van Erven Dorens nu aan het nadenken over een dagelijkse show op Talpa's TVNL.

Nog niet bekend is, of dit een vroeg avond of een late nightshow moet worden. Het laatste lijkt voor de hand te liggen. Totnutoe was Beau niet succesvol met zijn talkshows Beau Rivage en Beau. Die laatste scoorde kijkcijfer 1% op Yorin.

Ook John de Mol heeft geen gelukkige hand met late night shows, denk maar aan de dagelijkse late avond ellende die Peter Jan Rens destijds op RTL4 veroorzaakte.

De Mol zet met Beau een heus sterrenteam in de steigers. Maar dat dat nog geen garantie voor succes is, weten ze bij Real Madrid... Overigens wist Evert Santegoeds deze week te melden dat RTL een gesprek met van Erven Dorens voert om hem met een enorme grote zak geld toch bij RTL te houden.

Producent Eyeworks van Reinout Oerlemans is hard op weg om binnen Nederland de rol van Endemol te gaan overnemen. De hulpactie voor Azie was al een teken aan de wand. Normaliter een echte Endemol klus. En nu neemt Eyeworks ook WK Producties van Kees Jansma en Will Moerer over. En daarmee is Eyeworks nu ook een speler op de groeimarkt voetbal geworden.

WK Producties brengt sportwedstrijden in beeld, zoals de duels van Oranje, Amstel Cupwedstrijden, eredivisiewedstrijden op Canal+ en het darts op SBS6. Het overnamebedrag wordt niet bekend gemaakt. Jansma en Moerer blijven aan het bedrijf verbonden en de naam WK Producties blijft voorlopig ook bestaan. ‘Sport is een belangrijke pijler voor veel televisiezenders', zegt Oerlemans. ‘Momenteel gebeurt er veel op dit gebied, een ontwikkeling die al een tijd onze aandacht heeft.'

"Ik ben gevraagd" zegt Linda de Mol vandaag in de Telegraaf. Dit "schokkende nieuws" haalt zelfs de voorkant van de ochtendkrant. Linda heeft een goed gesprek met broer John gevoerd (net als Beau). Maar ze twijfelt nog. De TROS is 20 jaar lang goed voor haar geweest. En ze moet nu binnen 2 weken beslissen.

Maar er is hulp ! Want Medy van der Laan heeft- na het lezen van wat rapporten - aangegeven dat de publieken vanaf 2007 met 2 zenders verder kunnen zonder luchtig vermaak. En de TROS heeft nogal wat van dit vermaak . Dus zal de keuze snel gemaakt zijn. Samen met John programma's maken. Zoals het ooit begon, bij Sky Channel. De circel is rond....

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Nieuw TV-seizoen
« Reactie #19 Gepost op: 24-01-2005, 15:18:22 »
's Werelds beroemdste talkshow host is vandaag overleden. Johnny Carson, de "Tonight Show" TV host die meer dan 30 jaar Amerikanen vermaakten voordat ze gingen slapen werd 79 jaar.

Carson presenteerde de Tonightshow van 1 oktober 1962 tot 22 mei 1992, waarna hij het stokje doorgaf aan Jay Leno. De TV legende was als sinds de jaren veertig op de buis. Met onder meer de shows "Carson's Cellar", "The Johnny Carson Show" en "Who Do You Trust?"

Beau van Erven Dorens is hot. Speculaties over zijn volgende werkgever zijn niet van de lucht. Maar deze zagen we niet aankomen. Scarlet Telecom gebruikt de populaire Van Erven Dorens om mensen te vertellen dat ze zich vooral niet moeten laten uitkleden door Telecomaanbieders. Ze moeten voor Scarlet kiezen dus. Omdat kracht bij te zetten is van Erven Dorens in de commercial in zijn onderbroek te zien. De Scarlet Telecom campagne 'Laat je niet uitkleden' is gisteren van start gegaan. Beau zal onder andere ook nog in radiocommercials te horen zijn.
De commercial is gemaakt door het befaamde reclameduo Paul Meijer en Karel Beyen.

http://tvformats.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!