Auteur Topic: Het Glazen huis  (gelezen 2179 keer)

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Het Glazen huis
« Gepost op: 6-09-2004, 17:53:36 »
Zaterdag is de serie Het Glazen Huis gevonden. Dat komt altijd zaterdag, zondag en maandag om 21.00 op ned 2. Ik vind het een grappig programma.  ::jaja:: Hier is dus een topic speciaal voor deze serie.  ;D
Smiling isn't a crime..

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Glazen huis
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2004, 20:59:06 »
Ik heb de eerste aflevering gezien, en ik ga de andere uitzendingen binnenkort maar ff op www.uitzendinggemist.nl kijken, want ik vind het wel een leuk programma.
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Het Glazen huis
« Reactie #2 Gepost op: 9-09-2004, 14:18:10 »
Heb de eerste drie afleveringen gezien en ben nog niet helemaal kapot, maar wie weet komt dat nog ;D

Wil nog niet zeggen dat ik het programma saai vind, maar heb nog geen verrassende plotwendingen gezien...
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Glazen huis
« Reactie #3 Gepost op: 17-09-2004, 15:09:05 »
Het glazen huis doet het slechter dan het blok:

BLOK VERSPLINTERT GLAZEN HUIS
--------------------------------------------------------------------------------
 
Als we het weekeinde overzien, zien we dat de verhoudingen van vorige week blijven gelden. Pulse op zaterdag blijft overeind. De zondagavond van RTL4 kom niet uit de verf.

Maar de zondagavond van Net5 staat als een blok. Letterlijk, want Het Blok groeide stevig door naar een miljoen kijkers (tegen ruim 800.000 vorige week, met dank ook aan Robinson). Met solide scores in (vr) 20-34 jaar (11-13%) is het Australische format hier definitief een succes te noemen (in tegenstelling tot Engeland).

Bij Endemol en Nederland 2 hebben ze knallende koppijn schatten we zo in. Het Glazen Huis (foto) komt niet van de grond. Slechts 355.000 kijkers (2,3%) vonden het de moeite waard op zaterdag. Op zondag iets meer: 638.000 (4,3%). Op beide dagen geldt dat de scores van programma's voor en na dit drama twee keer zo hoog liggen ! De 20-34 jarigen laten het programma links liggen met scores van resp. 0,9% en 2,3% op zaterdag en zondag. En dat zal BNN als mede-afzender pijn doen.

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Het Glazen huis
« Reactie #4 Gepost op: 22-09-2004, 17:06:24 »
het gaat nog slechter met de serie:

DE EZEL EN HET GLAZEN HUIS
--------------------------------------------------------------------------------
 
De kijkcijfers van Het Glazen Huis glijden steeds verder weg. De zondag uitzending haalde weer ruim 100.000 kijkers minder dan vorige week zondag (ja, er zijn nog wat kijkers over..). Opvallend is de rol van netmanager Joop Daalmeijer (foto). Dezelfde man die de kijkers ook tracteerde op een andere grote zeperd: De TV-Kapper. Ook een dure, langlopende serie besteld bij Endemol.

In het Algemeen Dagblad van een jaar geleden (26-08-2003) leek Joop Daalmeijer zijn les geleerd hebben. Joop zegt letterlijk "We hebben met de TV-Kapper één keer de fout begaan een hit van de commerciëlen te kopiëren. Daar hebben we van geleerd.......'' 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Sato

  • Forumlid
Re: Het Glazen huis
« Reactie #5 Gepost op: 23-09-2004, 15:23:12 »
het gaat nog slechter met de serie:

DE EZEL EN HET GLAZEN HUIS
--------------------------------------------------------------------------------
 
De kijkcijfers van Het Glazen Huis glijden steeds verder weg. De zondag uitzending haalde weer ruim 100.000 kijkers minder dan vorige week zondag (ja, er zijn nog wat kijkers over..). Opvallend is de rol van netmanager Joop Daalmeijer (foto). Dezelfde man die de kijkers ook tracteerde op een andere grote zeperd: De TV-Kapper. Ook een dure, langlopende serie besteld bij Endemol.

In het Algemeen Dagblad van een jaar geleden (26-08-2003) leek Joop Daalmeijer zijn les geleerd hebben. Joop zegt letterlijk "We hebben met de TV-Kapper één keer de fout begaan een hit van de commerciëlen te kopiëren. Daar hebben we van geleerd.......'' 

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door TVF 



Ik kan niet echt zeggen dat Glazen Huis lijkt op iets van de commercielen. Het is dan een soap: oke, maar verder zijn er geen vergelijkingen te trekken. Het is namelijk veel 'inteligenter' dan GTST of ONM. Bovendien zijn de acteurs kwalitatief veel beter. Maar op zaterdag, zondag en maandag uitzenden om negen uur lijkt me gewoon niet slim voor een soap. Dat werkt gewoon niet. Volgens mij kunnen ze beter alle afleveringen achter elkaar op een dag uitzenden (die drie dan) en dan op een gunstig tijdstip als half negen ofzo gaan zitten. Om negen uur zijn mensen vaak al aan het kijken naar een ander programma.
Maar op zich is het een leuke serie.

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: Het Glazen huis
« Reactie #6 Gepost op: 23-09-2004, 21:02:01 »
Ehm, op vrijdag om een uurtje of half twaalf zenden ze die drie afleveringen achter elkaar uit hoor ::) :P

en ik vind het programma nog steeds geweldig!! ::bravo::
Smiling isn't a crime..