Auteur Topic: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)  (gelezen 29331 keer)

aggie

• Gast
Re: op zoek naar ONmols gedrag (deel 2)
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2002, 11:35:45 »
Vlaming, dank je.
Even wel een opmerking: Harry is met kop en schouders het meest onmols met Ellen als goede tweede.
De rest onloopt elkaar minder ;)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline el_topo

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2002, 16:59:01 »
En toch zijn er nog steeds mensen die Harry als mol hebben (zie het topic 'Harry is de mol' ofzo) Raar maar waar  :)

mollig

Offline Ann

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 18-03-2002, 16:51:12 »

Ik heb nog eens wat research verricht..En vind George ook onmols bij de gidsen opdracht. Ja het is een saaie opdracht ik weet het..Vandaar dat ik die eens extra onder de loep ben ga nemen... Als George de mol zou zijn zou hij toch wel meer antwoorden hebben geweten..

tsja,  als george de Mol is dan kon hij hier natuurlijjk geen antwoord geven op vragen die hij niet kon weten .....had hij hier overdreven goed gescoord, dan zou dat zeker opgevallen zijn bij de anderen, en da's nu ook niet de bedoeling.

lees geciteerd bericht

Bij de vraag van de diameter van het bad had George het  perongeluk expres goed kunnen hebben, zo hoefde dat niet op te vallen want hij gokte wel iets. Hij gokte verkeerd dus dat is onmols.

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 18-03-2002, 16:59:36 »

Citaat

Bij de vraag van de diameter van het bad had George het  perongeluk expres goed kunnen hebben, zo hoefde dat niet op te vallen want hij gokte wel iets. Hij gokte verkeerd dus dat is onmols.

het was een beetje onmols idd, maar ik denk dat juist gokken hem heel errug verdacht had gemaakt, en dat is nu ook niet de bedoeling, de Mol was bij deze opdracht al blij dat er nix verdient werd, zeker ook omdat hij daarvoor 5000€ gestolen had uit de pot

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2002, 17:03:09 »

Citaat

Ten eerste zou men hem dan het goede antwoord hebben moeten vertellen en op de hoogte hebben moetens stellen van het feit dat Harry als geheugenwonder was getipt. Ik vraag me af in hoeverre de redactie op de hand van de mol is? Het is de taak van de mol om de opdrachten te laten mislukken en niet de taak van de redactie.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2002, 17:05:40 »
klopt, maar de redactie wil ook dat er zo min mogelijk geld in de pot komt, want dan hoeft dat niet uit gegeven te worden. nou ja, de redactie wil dat niet, maar de avro wel en aangezien de avro degene is die moet betalen (tenminste, dat geloof ik) zorgen zij er heus wel voor dat de pot zo klein mogelijk blijft

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2002, 17:08:01 »
Ik denk niet dat de pot een erg groot gedeelte vormt van de totale productie kosten van WIDM. Dus of het de AVRO nou wat kan schelen of er 30.000 of 50.000 euro gewonnen wordt, ik vraag het me af.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2002, 17:09:56 »

Citaat

klopt, maar de redactie wil ook dat er zo min mogelijk geld in de pot komt, want dan hoeft dat niet uit gegeven te worden. nou ja, de redactie wil dat niet, maar de avro wel en aangezien de avro degene is die moet betalen (tenminste, dat geloof ik) zorgen zij er heus wel voor dat de pot zo klein mogelijk blijft

Idd Doris, bij de nabeschouwingen van mol2-be bleek duidelijk dat er een soort van budget voorzien is dat mag uitgegeven worden en dat aan de hand daarvan dan bepaald wordt welke opdrachten mogen slagen en welke opzettelijk dienen te worden gesaboteerd. Of soms steken er gewoon opdrachten in die op voorhand tot mislukken gedoemd zijn.
Maar gestuurd wordt er; zeker weten!

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2002, 17:11:42 »
daar heb je gelijk in knudde, het is duidelijk dat er in deze reeks al een paar opdrachten in zaten die gewoon niet kónden lukken...
ik denk trouwens dat we bij onmols gedrag op het volgende moeten letten: misschien vertoond de mol wel helemaal geen onmols gedrag, bovendien is niet iedereen die onmols doet meteen de mol, want niet iedereen gebruikt de tactiek om mols te zijn. ik zeg dit niet omdat jullie het niet zouden weten, maar gewoon ff ter herinnering  ;)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 18-03-2002, 17:27:16 »

Citaat

En toch zijn er nog steeds mensen die Harry als mol hebben (zie het topic 'Harry is de mol' ofzo) Raar maar waar  :)

Er bestaan ook andere indicatoren dan alleen "onmols gedrag" in deze zoektocht

molzot

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 18-03-2002, 18:10:46 »

Citaat

misschien vertoond de mol wel helemaal geen onmols gedrag, bovendien is niet iedereen die onmols doet meteen de mol, want niet iedereen gebruikt de tactiek om mols te zijn.

Ehhhhhhh, help me effe? Ik was in de veronderstelling dat we in dit topic bezig waren met mensen weg te strepen op basis van onmols gedrag. Dus iemand die veel onmols gedrag heeft, zal dus ook wel niet de mol zijn. De mol zelf zal niet veel onmols gedrag vertonen. Zo zat 't toch? Want wat jij hier beweert is precies 't tegenovergestelde!  :-/

Offline el_topo

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 18-03-2002, 19:42:36 »

Citaat

Er bestaan ook andere indicatoren dan alleen "onmols gedrag" in deze zoektocht

Dat weet ik Mahtob, alles gelezen en niet overtuigd, vandaar. Was niet de bedoeling om iemand op zijn tenen te trappen.  :( :-X

mollig

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #32 Gepost op: 18-03-2002, 19:57:20 »
Bij de foto opdracht vond ik George ook onmols bezig, hij vind de foto van harry, terwijl ze eigenlijk al een andere foto van harry hadden..En hij was zo uitbundig blij dat de opdracht geslaagd was (kan ook fake zijn) :-/

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 18-03-2002, 20:07:03 »
BM, een mol kan 1000 dingen goed doen en dan subtiel ergens een 'foutje' maken.
Het feit dat hij Harry en Prince vond, vink niet knap. Het waren de makkelijkste foto's. Daarna ging hij wel de mist in met het hoofd van Harry (wat toevallig ook goed was).
Dus, hoe jammer ik het ook vind, dit is in mijn ogen niet onmols ;)

aggie

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 18-03-2002, 20:09:16 »
BTW, ik vind dit wel een erg sterke topic, omdat Harry en Ellen te veel goed gedrag tonen, waardoor ze ongeloofwaardig zijn als mol.
De rest echter (Jantien, George, John en Prince) ontloopt elkaar niet veel :)

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #35 Gepost op: 18-03-2002, 20:14:58 »
Ach ach aggie je hebt het weer helemaal voor elkaar ik ga weer helemaal twijffelen nu :D
Ik vind George gewoon te leuk om een mol te zijn...en zoek steeds maar aanwijzingen om hem geenmol te laten zijn.

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 18-03-2002, 20:19:37 »
BM, ik zie George ook liever niet als mol, want een vriend van me heeft hem al vanaf afl 1 en ik heb/had John.
Hoe groot de afgang als George het echt is :-[

aggie

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 23-03-2002, 08:13:06 »
ONMOLS!! (met grote dank aan Vlaming)

Aflevering 1

• op de Australische methode abseilen levert 1000€ extra op : Harry, John, Paméla, Kerstin, Ellen en Prince dalen op deze manier af, bovendien is Harry de eerste om voorover naar beneden te gaan, moedgevend voor de anderen, past niet bij de mol

• John scoort extra door George te overtuigen naar beneden te gaan.

Aflevering 2

• George vindt het antwoord Jorge Golaco
    (het rare is dat het goede antwoord eigenlijk Jorge Colaço is, levert George hier een tip naar zichzelf? misschien dus niet als onmols; maar mols te interpreteren!)

• Jantien ziet het bouwwerk op de foto

• Jantien lost het muziekraadsel op (koffie, koffie....)

• Karen lost koffie raadsel op (Jose de Pinto de Sousa)

• Harry herkent Joop Zoetemelk

• George merkt het 2e bouwwerk op (dat met het groene dak, je kunt er niet naast kijken!)

• George merkt het 2e bouwwerk op (dat met het groene dak, je kunt er niet naast kijken!)

• Karen herkent in de trein de muziek als de Mattheus Passion (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)

• George ontdekt op de kaart Solar de Matteus (maar de opdracht is toch al om zeep, weet de mol, niet echt onmols dus, integendeel iets goed doen als het toch niets meer kan opleveren is mols)

• dromer Dick herinnerde zich de akoestische gitaar

• dromer Ellen herrinnert zich de tafel en de fiets

• Paméla legt op een jetski 2100 meter af (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)

• Prince doet het goed in z'n kano (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)

• George legt 1400 meter af op waterski's (is slechts ten dele onmols, de Mol weet immers dat Dick terug moet peddelen)

• John herkende Karen tussen de druivenstampers

• Prince, Ellen en Dick hebben weinig problemen bij het herkennen van Karen/Kerstin tussen de druivenplukkers

Aflevering 3

• Karen onderschept 250€

• Harry onderschept 1000€

• George onderschept 1000€ (moffelt het geld echter snel weg van de camera, en zou het dus ook weggegooid kunnen hebben)

• George onderschept 1000€ (moffelt het geld echter snel weg van de camera, en zou het dus ook weggegooid kunnen hebben)

• Ellen onderschept 50€

• Prince rijdt snel de berg op

• Kerstin vangt de bal

• John die de volgende fietser een flink end op gang duwt.

Aflevering 4

• Harry denkt juist bij 2e vraagje over aanmeldingsbrieven (laat zich echter nog overhalen door Ellen)

• Ellen geeft juiste antwoord bij 3e vraagje over aanmeldingsbrieven

• We noteren een onmolse aktie van Karen bij het parallellen (cfr bloeddruk laten stijgen door inspanningen)

• Karen, Harry en Ellen liepen in één keer naar de overkant bij het parallellen

Aflevering 5

• Karen, laat zich zonder veel tegenstand afschieten door Prince, op wie ze eerder gestemd heeft om de paintball opdracht te winnen

• Karen, laat zich zonder veel tegenstand afschieten door Prince, op wie ze eerder gestemd heeft om de paintball opdracht te winnen

• Jantien doet haar uiterste best om de liedjesopdracht te laten slagen

Aflevering 6

• John & Harry geven waarschijnlijk fout antwoord op vraag ivm kwaaltjes jeugd om zo toch geld in de pot te krijgen

• Harry & Ellen vinden 2 letters op hun vliegtocht

• Ellen vormt het woord "waaghals", nog voor het einde van de proef (doch niet echt moeilijk met 7 vd 8 letters)

• Karen maakt de beste indruk bij het fotospel

• tijdens een intermezzo filmpje zien we Jantien, Prince, Harry en John studeren in hun boekje met aanwijzingen

• Jantien gaat ondanks haar hoogtevrees bovenop een vliegtuig zitten.

• Harry gaat ondanks zijn belofte aan z'n familie om nix gevaarlijk te doen bovenop een vliegtuig zitten

Aflevering 7

• Ellen geeft de sigaret aan de passant

• John en Prince raden de juiste uitspraak

Al met al een zeer schrale oogst in aflevering 7.
Er is dan ook veel mislukt.

In mijn ranglijst van kandidaten met het meest onmolse gedrag (waarbij de acties een mate van onmolsheid hebben gekregen), gebeurt ook niet zo veel:

1. Harry
2. Ellen
3. Jantien
4. John
5. George

Harry staat ver op kop en Jantien, John en George ontlopen elkaar niet veel.

Let wel: Prince was tot op heden de kandidaat met de minste ONmolse acties. ;D

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 23-03-2002, 11:17:52 »
Citaat

Al met al een zeer schrale oogst in aflevering 7.
Er is dan ook veel mislukt.

klopt, er waren te veel kandidaten die zich Mols gingen gedragen om zo de anderen op een verkeerd spoor te zetten (geen domme zet als je weet dat er max 4 kandidaten op zoek zijn naar een nieuwe mol omdat ze Karen vorige week zagen vertrekken). de mol kreeg dus nog maar eens hulp van gelegenheismollen

Citaat

In mijn ranglijst van kandidaten met het meest onmolse gedrag (waarbij de acties een mate van onmolsheid hebben gekregen), gebeurt ook niet zo veel:

Harry staat ver op kop en Jantien, John en George ontlopen elkaar niet veel.

Let wel: Prince was tot op heden de kandidaat met de minste ONmolse acties. ;D

ik vond de #1 voor Prince onterecht, aan een paar van z'n ONMolse akties was geen molse interpretatie te geven, ik denk aan het zéér snel abseilen, hij is de enige die Kerstin herkende bij de druivenplukkers. ook is het imho onterecht dat je ellen zo hoog zet , zie ook topic "Wegstrepen"; aan bijna al haar ONmolse akties kun je Molse interpretatie geven

Mijn ONmols klassement is voorlopig :

1. Harry (over de #1 zijn we het wel eens)
2. Jantien
3. George, John & Ellen

greetz
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

aggie

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 23-03-2002, 11:28:12 »
Vlaming, achteraf is het makkelijk redeneren en worden acties van kandidaten anders opgevat.
Prince was zeker goed in de abseil en die heb ik dan ook als zeer onmols aangemerkt.

Ellen kwam in mijn lijstje zo hoog door verleden week, toen ze in mijn ogen bijna eigenhandig de vliegopdracht liet slagen (2 belangrijke letters en het woord raden). Verder zit ze wel erg vaak op plekken waar slecht kan worden gesaboteerd (dromers, rugzakken branden).

Maar natuurlijk is geen enkele theorie perfect ;)
Wel valt erg op dat Harry ver bovenaan staat. De rest ligt te dicht bij elkaar om echte conclusies te trekken.