Poll

Wie is de populairste bewoner?

Dorine
Simon

Auteur Topic: MoleBrother II  (gelezen 39182 keer)

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MoleBrother II
« Reactie #80 Gepost op: 5-10-2004, 15:10:01 »
*zucht hard*
In de volksmond ook wel hijgen genoemd...

Voltjes
Het zijn de Amperetjes die het hem doen ::jaja::

Maar verder wel een goed idee hoor ::ok::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #81 Gepost op: 6-10-2004, 17:20:56 »
Dag 14: Die ochtend gaan Simon en Gerard al weer vroeg aan het werk en niet veel later vertrekken ook Kim en Molice om te werken. Dorine is die dag vrij en gaat rustig samen met Linda ontbijten. Ook LC wordt wakker. De 3 hebben een rustige ochtend. LC besluit om de badkamer eens grondig te reinigen. Dorine leest rustig een krantje en Linda vermaakt zich met de bestuurbare auto. Als Simon en Gerard thuis komen, gaat Gerard weer eens Simon treiteren. Natuurlijk vindt Simon dit niet leuk. Die dag komt er wel een hele speciale gast langs, de moeder van Bertje en winnares van MoleBrother I: Tijgertje! Tijgertje wordt met gejuich door de groep ontvangen. Niet veel later daagt ze Molice uit tot een potje schaak. De anderen kijken toe. Tijgertje praat veel met de anderen, maar die avond vertrekt ze weer. Uitgezwaaid door iedereen. Het was niet zo slim van Kim om die oude havermoutpap op te eten, ze heeft een voedselvergifting en hangt te kotsen boven de wc. Kim duikt vroeg haar bed in. Niet veel later volgen de anderen. Morgen zal één van hen moeten vertrekken.

Plaatje 1: LC doet nuttig werk in het huishouden
Plaatje 2: Tijgertje leert de bewoners schaken

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #82 Gepost op: 6-10-2004, 21:17:52 »
Dag 15: Voor je het weet is het alweer 6 uur; de tijd waarop Gerard en Simon moeten vertrekken voor werk. Dorine frist zich op en gaat daarna ook aan het werk. Alle anderen zijn die dag vrij. Molice en Linda gaan samen ontbijten. Kim is nog steeds ziek en ligt wat op bed te ontspannen. LC slaapt uit van de lange werkdag die hij de vorige dag had. Molice is de hele ochtend bezig met het schoonmaken van de badkamer, Linda gaat wat schilderen en LC slaapt de hele ochtend door. Kim is alleen in de keuken en maakt zich zorgen. Door haar ziekte is ze waarschijnlijk ietswat emotioneel. Ze maakt zich zorgen en weet niet wat er gaat gebeuren. Uiteindelijk maakt Linda voor LC, Kim en Molice boterhammen klaar. Gerard en Simon komen terug van hun werk, misschien zelfs wel hun laatste werkdag. Ze frissen zich wat op. LC en Molice proberen Kim wat op te vrolijken, maar zonder succes. Dorine komt uiteindelijk ook weer thuis en maakt daarmee de groep weer compleet. Na een tijdje is het Molice die uiteindelijk Kim weer aan het lachen maakt, tot grote ergenis van LC. Hij dacht hij en Kim? Hij probeert Molice te plagen, maar Molice en Kim gaan samen een spelletje spelen. De speelhal wordt afgerond en Gerard, die hij voor pleitte is erg blij met het resultaat. Het is duidelijk dat iedereen zenuwachtig is. Dorine neemt twee flinke borrels voor de live-uitzending en Kim staat in een hoekje te huilen. LC kookt die avond spaghetti en samen met Linda en Gerard geniet hij ervan. De live-uitzending komt eraan.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #83 Gepost op: 6-10-2004, 21:19:59 »
De live-uitzending:

Betty Wrat: 'Welkom, lieve kijkertjes bij de 2de live-uitzending van MoleBrother. De sfeer is weer uitermate gespannen, want net als vorige week zal er iemand moeten vertrekken. Kim, Linda en Dorine zijn deze week zeker van hun plek, maar de mannen zeker niet. Ook deze week wordt er weer gekeken naar 3 aspecten:

-De opgebouwde vaardigheden
-De populariteit onderling
-De populariteit buitenhuis

,maar ook praten we met Mapel, afvaller van vorige week. Hallo Mapel! Welkom in de studio!
Mapel: 'Hoi Betty!'
Betty: 'Hoe voelt het om als eerste te zijn afgevallen?'
Mapel: 'Het is niet leuk, maar het kwam ook erg onverwachts voor mij. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik moest gaan. Zelfs niet toen ik de stemmen van mijn mede-bewoners had gehoord.'
Bettty: 'Je vertrek kwam als een schock, in wat voor een situatie verliet je het huis?'
Mapel: 'Tsja, echt in shock. De anderen probeerden me nog te troosten, maar ik was weg, wou ook zo snel mogelijk weg uit het huis.'
Betty: 'Na je vertrek kreeg je een huis toegewezen in MoleCity, hoe voelde dat?'
Mapel: 'Erg vreemd, mijn nieuwe huis is veel kleiner en ik woon alleen. Ik werd gek thuis en was blij dat ik naar mijn werk kon. In MoleBrother mag je het huis behalve voor werk ook niet verlaten, dat was voor mij ook erg wennen.'
Betty: 'Je bent zelfs nog langsgeweest...'
Mapel: 'Ja, Simon en Gerard vroegen of ik wou langskomen en dat aanbod kon ik niet weigeren, toch vond ik het raar om terug te zijn.'
Betty: 'En nu een week later, hoe is het nu met je?'
Mapel: 'Ik werk nog steeds als commando en hoop daarin hogerop te komen. Ik zie wel hoe het afloopt.'
Betty: 'Wie denk je dat er vanavond moet gaan en wie geef je de meeste kans om te winnen?'
Mapel: 'Ik denk dat LC moet vertrekken. Hij is vorige week al door het oog van de naald gekropen en Gerard, Gerard wordt de winnaar. Hij verdient het ook.'
Betty: 'Bedankt voor dit gesprek, Mapel, en blijft bij ons. Wij gaan namelijk over naar het eerste onderdeel: de vaardigheden! Speciaal daarvoor is weer Idé Fix bij ons in de uitzending. Idé, Welkom!’
Idé: ‘Dank je!’
Betty: ‘Ook deze week hebben de kandidaten weer gewerkt aan hun vaardigheden, we zagen ze werken aan hun inzicht dmv het schaakbord, hun creativiteit door het schilderspaneel en ga maar zo door.’
Idé; ‘Inderdaad, sommige kandidaten zijn er echt flink op vooruit gegaan.’
Betty: ‘Oké, brand maar los. Deze week beginnen we met de vrouwen en de eerste in het alfabet is dan Dorine.’
Idé: ‘Goed, Dorine. Deze week moeten we eerlijk zijn heb je weinig progressie geboekt. Ten opzichte van vorige week hebben we geen verbeteringen gezien en je blijft staan op 30 punten.’
Dorine kijkt sip: ‘Dat is jammer.’
Idé: ‘Kim, ook jij hebt deze week weinig progressie geboekt, toch hebben we gezien dat je je nogal bezig hield met wat schoonmaakwerk. Je krijgt daarom 10 punten meer dan vorige week en krijgt ook een totaal van 30 punten.’
Kim: ‘Oke.’
Idé: ‘Linda, vorige week had je nog maar 10 punten, maar je hebt jezelf echt overtroffen. Je hebt 60 punten winst geboekt. Je krijgt 10 punten erbij voor je kookwerk, 10 punten voor je inzicht en maar liefst 20 punten voor je creativiteit en nog eens 20 punten voor je schoonmaakwerk.’
Linda: ‘Pfft! Oké dan! Dat doet me goed.’
Betty: ‘Dat waren de vrouwen, er is duidelijk een verschil te merken. Kim en Dorine hebben het laten liggen, terwijl Linda sterk terugkwam.’
Idé: ‘Goed, dan de mannen...en we beginnen bij Gerard! Gerard, jij hebt deze week een klein beetje progressie geboekt. Je hebt wat gedaan aan je inzicht en krijgt hiervoor 10 punt en je hebt ook gewerkt aan het huishouden. Daarom krijg je ook hiervoor 10 punten. Daarmee komt je totaal op 40 punten.’
Gerard: ‘Dat lijkt me fair.’
« Laatst bewerkt op: 6-10-2004, 21:21:41 door De Baron »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MoleBrother II
« Reactie #84 Gepost op: 6-10-2004, 21:21:07 »
Ik hoef er toch niet op mijn verjaardag uit he...
 :-\\ :-[
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #85 Gepost op: 6-10-2004, 21:22:16 »
Idé: ‘Leo aka LC, net als Linda heb jij ook deze week veel punten gescoord, vorige week had je er nog 10 en ook jij krijgt er 60 punten bij! 10 punten krijg je erbij voor je kookkunst, 10 punten voor je fysiekheid, 10 punten voor je inzicht, 10 punten voor je creativiteit en 20 punten maar liefst voor je werk in het huishouden.’
LC: ‘Ik ben er echt trots op, moet ik eerlijk bekennen.’
Idé: ‘Ook Molice heeft een lekkere week achter de rug. Hij heeft veel geschaakt en krijgt hiervoor maar liefst 30 punten voor inzicht voor. Ook heeft hij weer veel werk gedaan qua schoonmaakwerk, hier krijgt hij ook 20 punten. Met de 20 punten van vorige week komt ook hij op 70 punten.’
Molice: ‘Dank je wel, mevrouw Fix!’
Idé: ‘En tenslotte Simon. Vorige week was hij nog de koploper op het gebied van vaardigheden en wij vinden dat hij dat deze week weer is. Hij krijgt 10 punten voor koken erbij, 10 punten voor zijn fysiekheid, 10 punten voor inzicht en 10 punten voor zijn schoonmaakkunsten. Hij had al 40 punten en komt dus op een totaal van 80 punten.’
Betty: ‘Pfft! Het is nu al spannend. Gerard is de enige van de heren die enige achterstand heeft achtergelopen en Dorine en Kim moeten volgende week echt gaan uitkijken. De tussenstand:

1. Simon   80 punt
2. LC      70 punt
2. Molice    70 punt   
2. Linda   70 punt
5. Gerard   40 punt
6. Dorine   30 punt
6. Kim      30 punt

Dan gaan we nu over naar mijn favoriete onderdeel: de stemmen! We beginnen als eerste weer met de positieve stemmen. Sommige van de mannen kunnen deze vast hard gebruiken. Laten we eens gaan kijken, wat iedereen gestemd heeft, we beginnen weer bij Dorine.’
Dorine: ‘Deze week wil ik Gerard mijn 10 extra puntjes geven. Ik ervaar Gerard als een warme lieve man die me een goed gevoel geeft. Ik hoop dat ik nog lang met hem mag overblijven.’
Kim: ‘Net als vorige week wil ik LC mijn 10 extra punten geven. Ik denk dat LC het erg zwaar gaat krijgen en ik wil hem toch mijn steun geven, hij is mijn maatje en ik wil samen met hem verder.’
Linda: ‘Ik geef LC mijn 10 punten. LC is zo’n lieve jongen en ik zou het jammer vinden als we hem kwijt zouden raken.’
Betty: ‘Dat waren de stemmen van de vrouwen en LC, vorige week ging het niet zo goed, nu sta je gewoon bovenaan.’
LC: ‘Ik ben erg blij met de woorden van Linda en Kim. Zij geven me weer vertrouwen.’
Betty: ‘Maar nu is de vraag of de heren elkaar nog wat gunnen. De stemmen van de heren!’
Gerard: ‘Ik ga natuurlijk mijn concurrenten niet helpen, maar anders had ik ook voor haar gekozen. Ik ga wederom voor Dorine. Ze is bijna nooit chagrijnig en het zonnetje in huis.’
LC: ‘Ik wil mijn 10 punten aan Linda geven. Zoals ik vorige week ook al zei, is ze erg vriendelijk en behulpzaam. Ze verdient het.’
Molice: ‘Ik geef Linda mijn 10 punten. Ik zie haar echt dit spel winnen en hoop ook dat ze ver komt.’
Simon: ‘Mijn maatje in het huis heet Simon en ook al is hij mijn concurrent, ik geef hem mijn 10 punten, mocht ik afvallen, dan zal ik hem supporteren tot het einde.’
Betty: ‘Dat toont karakter! Linda, voor jou moet deze morele steun fijn zijn.’
Linda: ‘Ja, natuurlijk, maar als ik straks in de halve finale met ze sta, zien ze nog wel mijn bitchy-site , gnagna.’
Betty: ‘Het levert een nieuwe tussenstand op:

1. LC      90 punt
1. Linda   90 punt
3. Molice   80 punt
3. Simon   80 punt
5. Gerard   50 punt
6. Dorine   40 punt
7. Kim      30 punt

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #86 Gepost op: 6-10-2004, 21:23:46 »
Betty: ‘Gerard heeft nog steeds een achterstand op de andere heren en virtueel gezien blijft hij de afvaller, maar er kan nog heel veel veranderen, nu worden namelijk de negatieve stemmen bekend gemaakt.’
Dorine: ’20 minpunten krijgt van mij LC, dat is een uitgemaakte zaak. LC doet vaak erg irritant tegen mij en van mij mag hij z.s.m vertrekken. Maar mijn 10 minpunten weggeven vond ik lastiger. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om Kim 10 minpunten te geven. Ik denk dat ze het hier niet lang meer volhoudt, vandaar..’
Kim: ‘Ik wil niemand beoordelen en ik ga de vrouwen mijn minpunten geven, bovendien heb ik ook minder met de 2 vrouwen. Ik ben misschien meer een jongens-meisje. Ik kan niet zo goed met andere vrouwen. Vooral Dorine ligt me niet, ik geef haar dan ook 20 minpunten en Linda 10 minpunten.’
Linda: ‘Ik wil Kim 10 minpunten geven, omdat ik en Kim weinig met elkaar hebben. Ik wil Simon 20 minpunten geven, omdat ik het bij tijd tot tijd een echte nare man vindt, hij maakt anderen belachelijk en voor iemand van zijn leeftijd kan ik dat niet accepteren.’
Betty: ‘Vegen uit de pan voor Kim, Dorine, LC en Simon. Het kruipt allemaal akelig dicht bij elkaar. Wat zeggen de mannen?’
Gerard: ‘Ik wil LC 10 minpunten geven, omdat hij deze week op een zielige manier probeerde aandacht te krijgen. Ik houd daar niet van. Als je eerst me vriend niet wil zijn, moet je daar later niet op terugkomen. Simon krijgt 20 minpunten, omdat hij zich vaak erg kinderachtig gedraagt voor een man van in de 40, erg jammer.’
LC: ‘Ik wil Dorine 10 minpunten geven, omdat ik weinig met haar heb, mocht ze vertrekken dan ben ik er niet rouwig om. Ik geef Simon 20 minpunten en dat is niet alleen tactisch, maar ik vind Simon vaak ook een beetje flauw. Ik heb het gehad met hem.’
Molice: ‘Ik vond het erg moeilijk, maar ik wil met Simon overblijven en de andere 2 mannen heb ik niks. LC krijgt daarom 10 minpunten en Gerard krijgt er 20 minpunten. Ik hoop dat ik hiermee Simon kan redden van zijn ondergang.’
Simon: ‘Ik wil LC 10 minpunten geven en Gerard 20 minpunten geven. Ze proberen het spel tactisch te spelen en mij in een hoekje te drijven en dat gaat ze niet lukken. Gerard stelt zich op als leider van de groep, maar dat zal hem nog wel bezuren.’
Betty: ‘Pfft! Harde woorden van de heren, de stand is hierdoor helemaal weer omgegooid.

1. Linda   80 punt
1. Molice   80 punt
3. LC      40 punt
4. Simon   20 punt
5. Gerard   10 punt
5. Dorine   10 punt
5. Kim       10 punt

Ik heb goed nieuws voor Molice, het hoogst aantal punten dat Gerard nog kan halen is 60 punten en hij beland dus sowieso onder jou. Met andere woorden: Gefeliciteerd! Je hebt deze ronde overleefd. Nu volgt er nog 1 onderdeel en dat is de populariteitspoll. Jongens, zijn jullie er klaar voor? Voor Simon, Gerard en LC hangt hier alles vanaf. Op nummer 1 is deze week geeindigt...wederom Gerard!’
Gerad: ‘Tsjakka! Dank jullie wel trouwe kijkers! Dit kon ik HEEL goed gebruiken.’
Betty: ‘Zeg dat wel, op een tweede plek is geeindigt Simon! Dat betekent dat Simon en Gerard nu allebei 70 punten hebben! Misschien komt er wel een extra stemronde onder de bewoners!’
Simon en Gerard kijken piekerend voor zich uit.
Betty: ‘Op de derde plek is geeindigt: Dorine! LC, jij moet de vierde plek halen om in het spel te blijven en dat is je ook gelukt, MAAR!! Ook Kim is op de vierde plek geeindigt. Dat betekent dat jullie de punten van de vierde en de vijfde plek moeten delen. Dat betekent dat jullie er allebei 25 punten bijkrijgen en helaas LC dat is niet genoeg. Linda werd overigens zesde en Molice zevende.’
LC: ‘Kut, het is over.’
Kim: ‘Sniksnif en het is mijn schuld nog wel, was ik maar lager geeindigt in de populariteitspoll.’
Betty: ‘Het spijt me LC. Jij moet het huis verlaten.’
LC stapt op en iedereen neemt afscheid, uiteindelijk vliegt een zwaar geëmotioneerde LC om zijn nek: ‘Ik zal je missen, schatje. Enorm!’
Op de radio draaien ze net Keane-Bedshaped, wat het hele gebeuren extra treurig maakt. LC pakt de taxi en wordt uitgezwaaid door de anderen. Zijn afscheid is definitief.’

Eindstand:
1. Linda 90 punt
2. Molice 80 punt
3. Gerard 70 punt
3. Simon 70 punt
5. LC 65 punt
6. Dorine 50 punt
7. Kim 35 punt

De dag is ten einde en sommigen gaan verdrietig naar bed, anderen opgelucht.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MoleBrother II
« Reactie #87 Gepost op: 6-10-2004, 22:06:00 »
Jammer LC.. ik zal je missen.
 :(

Psssst... voor driehonderd euro mag je mijn plaats innemen
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: MoleBrother II
« Reactie #88 Gepost op: 6-10-2004, 22:44:07 »
Yesssssssss...Simon is still in tha house!!!!
*go simon,go simon*

 ::bravo::...je fan!!!!
back again..

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: MoleBrother II
« Reactie #89 Gepost op: 7-10-2004, 16:46:05 »

Psssst... voor driehonderd euro mag je mijn plaats innemen

*Schuift 300 euro toe.

Ik denk dat ik m'n baantje als crimineel oppak ;)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #90 Gepost op: 7-10-2004, 16:58:55 »
Dag 16: Simon is die dag als eerste wakker. Hij heeft die nacht niet echt kunnen slapen, vol van enthousiasme dat hij nog niet weghoefde. Om 6 uur vertrekken hij en Gerard voor hun werk. De anderen zijn dan ook al op. Kim maakt het ontbijt klaar. Nadat Dorine, Kim en Molice samen gegeten hebben vertrekken ze ook om te werken. Linda is alleen thuis en verveelt zich stierlijk, maar gelukkig komt er iemand langs. Het is de vrouw van Compuart, Etje. Linda vindt Etje niet zo interessant en gaat de krant lezen. Simon en Gerard komen later die middag thuis en nog een buurtbewoner komt zich voorstellen. Het is dorpsoudste Cora Bora. Gerard en zij kunnen het goed met elkaar vinden. Als de anderen ook weer thuis komen van het werk en Dorine zelfs te blijkt te zijn gepromoveerd is er weer genoeg geld om aan de eerste verdieping te beginnen. Eindelijk krijgt nu echt iedereen een eigen kamer toegewezen. Simon heeft de meeste mazzel. Zijn kamer grenst aan het dakbalkon. In de keuken is er meer aan de hand. Simon bedankt Dorine voor haar motiverende woorden van de laatste tijd, die woorden hebben hem er echt doorheen gesleept. Simon geeft Dorine een dikke knuffel. Dorine is er helemaal van ondersteboven en bij de twee komen diepere gevoelens naar boven. Er wordt zelfs nog een derde buurtbewoner welkom geheten. Het is Yvje, de dochter van Annuh. Gerard en Molice lijken vrede te hebben gesloten en gaan op in hun gezamenlijke hobby: schaken! De zieke Kim ligt bijna de hele dag op bed. Ze leest een beetje en loopt te piekeren hoe ze nu verder moet, nu 1 van haar beste maatjes haar verlaten heeft. Simon lijkt in Yvje eindelijk iemand van zijn niveau gevonden te hebben. De puber houdt wel van zijn geintjes. Dorine en Cora kijken samen tv. Cora vergeet niet om Dorine te bedanken voor haar inzet voor 'Lijst Kolko Bora'. Iedereen gaat slapen, alleen Molice gaat nog wat darten met Yvje, terwijl de oude, oude Cora toekijkt. Daarna gaat hij ook naar zijn bed en is er weer een dag voorbij.

Plaatje 1: Gerard ontmoet de dorpsoudste
Plaatje 2: Simon en Dorine
Plaatje 3: Gerard en Molice praten met Yvje
« Laatst bewerkt op: 7-10-2004, 17:02:38 door De Baron »

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MoleBrother II
« Reactie #91 Gepost op: 7-10-2004, 17:05:14 »
* ::oink:: *
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Yvje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Be heppie!! : )
Re: MoleBrother II
« Reactie #92 Gepost op: 7-10-2004, 17:49:31 »
hoi hoi, ik speel ook mee!!! ::trots::
Leuk gedaan!!!! ::ok:: ;D
Smiling isn't a crime..

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #93 Gepost op: 10-10-2004, 17:16:41 »
MoleBrother is er een weekje tussenuit (tijdgebrek  :-\\ )

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: MoleBrother II
« Reactie #94 Gepost op: 14-10-2004, 16:26:14 »
Chips...das nou jammer.....
back again..

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #95 Gepost op: 15-10-2004, 19:11:30 »
Dag 17: Nu de kamers klaar zijn kunnen de bewoners beginnen met het inrichten van hun kamers. Molice is de eerste die zijn kamer mag inrichten. Hij kiest voor een zonnig geheel en kiest vooral voor de kleur geel. Gerard is erg gek op de kleur rood en nadat Molices kamer ingericht is, besluit hij om zijn kamer in rode kleuren in te richten. Kim is die morgen als eerste wakker. Ze is nog steeds ziek en moet kotsen. Nu ze eenmaal wakker is, besluit ze niet meer haar bed in te kruipen. Na zessen worden de anderen ook wakker. Gerard en Simon zijn vrij, maar Dorine, Kim en Molice vertrekken voor werk. Linda gaat verder met schilderen. Simon en Gerard ontbijten, na het ontbijt besluit Gerard een borrel te nemen. Vreemd aangezien het nog maar elf uur in de morgen is. Ook Linda vertrekt voor ontbijt. Simon pest Gerard weer eens en voor Gerard is de maat vol: 'Ik spuug op jou, mannetje' zegt hij en hij spuugt op de grond. Simon pikt dit niet en port Gerard: 'Luister kereltje, ik ben jou helemaal zat.' Na de verhitte ruzie gaat Gerard zijn woede wegdrinken, met gemak drinkt hij maar liefst 15 borrels achter elkaar op. Gelukkig komen niet veel later Dorine en nog weer later Kim en Molice thuis. Ook Goofy is weer eens met Kim en Molice meegekomen. Hij is helemaal gek van videogames en samen met Simon gaat hij spelletjes spelen. Gerard en Kim gaan samen darten. De rest van de dag wordt volop gebruikt door de bewoners om met elkaar te socializen. Gerard en Linda praten bijvoorbeeld heel veel met elkaar. Kim gaat als eerste naar bed. Ze is nog steeds ziek. Dorine en Molice schaken nog een potje terwijl de anderen ook gaan slapen. De dag gaat voorbij.

Plaatje 1: Gerard en Simon hebben ruzie
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 12:35:07 door De Baron »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #96 Gepost op: 15-10-2004, 19:15:14 »
Sorry mensen, ik kan geen plaatjes toevoegen vandaag en omdat ik er morgen niet ben, alvast de aflevering:

Dag 18: De kamer van Gerard wordt qua inrichting afgemaakt en er wordt begonnen aan de kamer van Simon. Als die klaar is wordt er verder gegaan met de kamer van Kim. De volgende ochtend moet iedereen weer werken. Gerard en Simon vertrekken al vroeg. Linda en Molice ontbijten samen, maar uiteindelijk vertrekt iedereen voor werk. Om 1 uur komen Gerard en Simon weer thuis met een grote verrassing: KAS! Maar als de anderen thuiskomen, negeren ze Kas. Bij de schaaktafel praten Simon, Dorine, Molice en Gerard samen. Dorine en Gerard hebben een echte klik met elkaar en als Molice en Simon samen gaan schaken, begeven Dorine en Gerard zich naar de andere kamer. Gerard bekent hakkelend: 'Dorine, ik weet van jou en Simon, maar ik ben verliefd op je.' Dat laat Dorine zich geen twee keer zeggen en vol passie kust ze Gerard. Nu iedereen een eigen kamer heeft, is de sfeer in huis veel meer ontspannen dan dat het was. Het lijkt erop dat iedereen het goed met elkaar kan vinden. Die avond kookt Simon en gezamenlijk geniet iedereen van het voedsel. Als Simon de stereoset repareert noemt Kas Simon een 'techno-nerd'. Tot grote tevredenheid van de anderen wordt Kas zonder pardon op straat gezet. Het wordt al laat en de Mollies kruipen weer hun bedjes in, een nieuwe dag wacht.

Plaatje 1: Familie-vijand Kas
Plaatje 2: Nieuwe liefde is geboren
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 12:34:26 door De Baron »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MoleBrother II
« Reactie #97 Gepost op: 16-10-2004, 10:01:00 »
Sorry mensen, ik kan geen plaatjes toevoegen vandaag en omdat ik er morgen niet ben, alvast de aflevering:

En dan toch online komen...
:D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #98 Gepost op: 17-10-2004, 12:39:15 »
Dag 19: De kamer van Dorine wordt verder afgemaakt van het verdiende geld. De Mollies slapen lang door en het is Dorine die als eerste vertrekt om te gaan werken. Gerard en Simon blijven die dag als enigen thuis. Simon gaat wat aan yoga doen, terwijl Gerard boodschappen bijbesteld. Op haar werk krijgt Dorine een enorme bonus van 5000 dollars. Nu kan eindelijk de eerste verdieping qua stijling worden afgemaakt en begonnen worden aan de tweede verdieping. Er heerst een gespannen sfeer tussen de 2 rivalen: Simon en Gerard, maar ze maken geen woorden aan elkaar vuil. Toch lijkt het een opluchting als eindelijk om 2 uur Dorine thuiskomt. Kim en Molice komen thuis en hebben Goofy hun collega weer eens meegebracht. Eindelijk begint het erop te lijken dat de ruzie tussen Simon en Gerard voorbij is, Simon maakt zijn excuses en Gerard accepteer het. Lang blijft het niet goed, een plagerige opmerking van Gerard en daarna een openlijke flirt met Dorine zorgen opnieuw voor een gespannen stemming. Gerard pikt het niet en slaat Dorine. Daarna krijgt Gerard het met Simon aan de stok. Slaande ruzie in het huis. Simon lijkt weer helemaal de oude en plaagt even later ook Linda. Linda plaagt vrolijk terug. Kim is weer wakker, ze is niet ziek meer, maar moet weer energie meepakken. Dorine en Gerard kijken samen tv en Dorine wil met Gerard knuffelen om het goed te maken, alleen zo makkelijk laat Gerard zich niet paaien! Na het avondeten gaat iedereen weer vroeg naar bed. De dag is weer ten einde.

Plaatje 1: Gerard komt erop een pijnlijke manier achter dat Dorine nog een geliefde heeft.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: MoleBrother II
« Reactie #99 Gepost op: 18-10-2004, 18:57:15 »
Dag 20: Op de tweede verdieping wordt een luxe badkamer gebouwd. Een idee van Linda. De volgende ochtend moeten Gerard, Simon en Linda werken. De andere 3 blijven thuis. Kim is eindelijk weer fit en kletst met Dorine bij. De twee worden vriendinnen. Daarna gaat Dorine weer verder met haar hobby: Zuipen in de ochtend! Molice is geen watje en drinkt vrolijk mee. Gerard en Simon komen weer thuis. Gerard heeft zijn vrouwelijke collega Andrea meegenomen met maar 1 bedoeling: Dorine jaloers maken, zoals het gisteren bij hem werd geflikt. Nu Dorine begonnen is met drinken, komen ook de anderen los. Kim en Molice gieten ook aardig wat naar binnen. Linda is inmiddels ook weer binnen en maakt de groep compleet. Molice, Simon, Dorine en Kim vermaken zich de hele middag achter de spelcomputer, terwijl Linda en Gerard samen gaan schaken. De dag wordt afgesloten met een gezamenlijke maaltijd. Kim heeft spaghetti gemaakt. Daarna vertrekt iedereen naar zijn bedje.

Plaatje 1: Plezier voor twee
Plaatje 2: Samen eten, samen drinken, samen eten....