Auteur Topic: [stelling] Het is terecht dat je als topsporter een versnelde procedure krijgt.  (gelezen 2099 keer)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Naar aanleiding van de voetballer Kanou... Hij wil graag Nederlander worden en als topsporter kan je dan een versnelde procedure krijgen.
Wat vinden we ervan??
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Niet mee eens...
Wat maakt hem meer dan al die andere mensen, niets in mij ogen, achteraan sluiten in de rij en braaf op je beurt wachten
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Belachelijk
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Het is al veel vaker gebeurt bij sporters, dus waarom nu niet? Het is van nationaal belang en daarom mag het wel gloof ik. Btw die Argentijnse asielzoekster, Maxima, heet ze geloof ik, had er maar 3 weken voor nodig. Dan zou dat ook nooit hebben gemogen.  ::)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Er was gister nog een stukje over op tv.
Het gaat er inderdaad om of het in het landsbelang is. Ik vraag me alleen af of Kanou in het landsbelang is, want van zijn nivo en type speler hebben we er toch wel voldoende van in NL?
Het vreemde wat ook naar voren kwam is dat bv wetenschappers die NL-er willen worden niet zo'n voorrangsbehandeling krijgen. Er wordt dus weer met verschillende maten gemeten (zoals zovaak) ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
idd belachelijk. meten met twee maten. dus komt er in het kort op neer dat iemand die aardig tegen een balletje trappen kan, belangrijker is dan iemand die hier wil zijn omdat hij in het land van herkomst zn kinderen niet te vreten kan geven....

alles draait om geld, nooit om mensen. >:( ::niet-ok::

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
vind het zowiezo fout dat je dmv het aanvragen van een paspoort ineens voor een ander land uit kan komen (olympische spelen enzo) Dat dan Kipketer ineens een deen is enzo, of bart Veldkamp een belg.

Een paspoort uit commerciele sportbelangen. Het zou verboden moeten worden.
Op zijn minst achteraan sluiten dus.


we're back :(

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Mee eens... (* gooit kont in de krib)

Maar!!!!!

Inderdaad, eenduidige richtlijnen moeten dan wel voorhanden zijn en dat is (voor zover ik er inzicht in heb) niet het geval.

En daarnaast stel ik zeer de vraag of een voetballer een landsbelang dient. Het Nederlands Elftal zal altijd blijven voetballen...

Als we het over laat ik maar een zijstraat noemen (er loopt tegenwoordig een actie in Nederland of Brabant) over de actie hebben die bij ons laatst in het nieuws was. Een onderzoeker die in zijn eigen land werdt vervolgd omdat hij iets onaardigs had gezegd over de president (of zoiets) komt naar Nederland en krijgt daar onderdak in een "vrijstaat". Oftewel hij kan hier rustig zijn werk doen en betekend daarnaast ook nog eens iets voor Nederland door zijn onderzoeken. Nu komt die persoon in aanmerking voor versnelde naturalisering. Dat vindt ik dus een goede kwestie...

Het is misschien wat ongenuanceerd gezegd, maar je moet het ze niet te makkelijk maken!!
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Waarom wil Kalou Nederland worden? Omdat ze in Ivoorkust de meest vreselijke straffen verzinnen voor de spelers als ze een keer verliezen, maar als je weiger om voor het land uit te komen, wordt zijn familie in Ivoorkust geweld aangedaan, vandaar dat hij dus (ook) voor het Nederlands elftal uit wil komen.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
en zijn familie loopt dan geen gevaar? ik kan me voorstellen dat die ""boeven" in zijn land het niet leuk zullen vinden als hij voor een ander land uitkomt....

ik ben voor gelijke behandeling. hij moet geen nederlandse nationaliteit kunnen krijgen omdat hij hier wil voetballen. en maxima had ook maar mooi jarenlang bij de vreemdelingendienst moeten komen voor haar pasje zoals iedere andere buitenlander die met een nederlander wil samenwonen in dit land. punt!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Waarom wil Kalou Nederland worden? Omdat ze in Ivoorkust de meest vreselijke straffen verzinnen voor de spelers als ze een keer verliezen, maar als je weiger om voor het land uit te komen, wordt zijn familie in Ivoorkust geweld aangedaan, vandaar dat hij dus (ook) voor het Nederlands elftal uit wil komen.

zoals een maand in dienst
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!