Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2617304 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19620 Gepost op: 20-01-2016, 13:03:53 »
Ik heb net de nationale studenten enquete toch nog maar ingevuld en m'n opleiding compleet afgezeken. Ik ben zo klaar met deze hele opleiding ::niet-ok::. Even de gehele frustratie weergeven in punten:

- Ik heb door deze stage het inzicht gekregen dat we best wel wat diepte missen in de inhoud. We krijgen bij CMV van heel veel dingen wel iets mee maar vooral de "hoe" mist vaak. Voorbeeld is dat we wel ergens voorbij horen komen dat je subsidie aanvragen kan gaan doen, maar hoe je dat dan precies doet......geen idee ???. We zijn alleen maar de hele tijd bezig met onszelf verantwoorden, wat soms ook erg vaag kan worden.

- Daarop aansluitend heb ik dus nu mijn stageverslag gemaakt voor dit half jaar. Hierbij moet ik competenties met verschillende criteria verantwoorden. Mijn stagebegeleiders snappen de criteria niet eens (en die zijn hoogopgeleid en zeker niet dom), en ik zelf eigenlijk ook niet. Ik vraag me af of de docenten dit uberhaupt zelf weten. De criteria sluiten ook vrijwel niet aan op de praktijk. Zo had ik ook aanbevolen literatuur die alleen maar sprak over "cliënten". Ik heb gewoon met studenten gewerkt, die ga ik echt geen cliënten noemen ::).

- Gisteren had ik een eindgesprek van mijn stage. Ten eerste was mijn begeleidende docent te laat aanwezig, ten tweede had ze niets voorbereid en ten derde heeft ze m'n verslag niet eens doorgebladerd! Mijn stagebegeleiders zaten daar ook van uhm dit is wel een beetje raar. Vooral ook omdat er zoveel gezegd wordt over de profilering van de opleiding CMV en hoe andere professionals erop neer kijken.....nou ik zie ook wel waarom....

- Ik heb nog een herkansing open staan van vorig jaar. De tweede gelegenheid netjes op tijd ingeleverd. Krijg ik deze pas 3 maanden ofso na inleveren terug met dat het niet goed is. Nieuwe datum afgesproken, heb ik deze keer niet gehaald omdat ik met stage zit (en heel veel andere verslagen) zegt ze van jammer dan. Sowieso heb ik nog recht op een herkansing, maar gewoon de hele houding stoort me zo erg. Ook het als de docent te laat is dan kan het wel, maar als de student te laat is dan wordt je met de grond gelijk gemaakt principe is een beetje krom.

En dan heb ik het nog niet gehad over de buitenlandcoördinator die opeens weg was waardoor de stage lastiger werd gemaakt, maar dat is nu geregeld dus daar ga ik niet meer uitgebreid over zeuren ::hypocriet::.

Nu snap ik dat sommigen zich afvragen, als je het niet leuk vind, waarom doe je het dan nog? Maar het ding is, ik sta nog wel echt steeds voor het idee van de CMV'er. Ik vind het werkgebied en de boodschap die erbij hoort echt betekenisvol. Ik kan alleen de hele organisatie van de opleiding niet meer uitstaan :-X. Maarja ik heb nu straks daar veel minder mee te maken in Engeland en daarna doe ik een minor aan een andere hogeschool. Zo kom ik er wel  ;D.

Einde van het klaaguurtje :-[
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19621 Gepost op: 20-01-2016, 13:38:16 »
Ik had bij mij iemand in mijn klas zitten die 1e jaar in Nijmegen had gedaan en daar gillend was weggegaan, vanwege dit dus wrs. Maar dat van die competenties herken ik ook wel. Ik vond mijn werkboeken op de Hogeschool echt onbegrijpelijk vaak. Op de universiteit schrijven ze die dingen tenminste in normaal Nederlands, in plaats van met moeilijke woorden te strooien, omdat ze zich zo goed voelen ofzo.  ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19622 Gepost op: 20-01-2016, 19:54:28 »
 :-\\

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19623 Gepost op: 20-01-2016, 19:58:05 »
competenties geweldig is dat. Daar moet ik studenten ook op beoordelen. Als ik vraag wat er mee bedoeld wordt snappen ze het niet. Als ik vraag of ze het dan even willen navragen komen ze terug dat niemand het antwoord weet. Dan kun je makkelijk die beoordelingen invullen.

Arme D*N dus en herkenbaar ;D

---

Goed
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19624 Gepost op: 20-01-2016, 20:00:19 »
Ik moet ook competenties

Maar ik vind ze bij ons best duidelijk eigenlijk
We hebben er 7

1. Interpersoonlijk competent, die gaat erom dat je met leerlingen kan communiceren
2. Pedagogisch competent, die gaat erom of je rekening houdt met leerlingen en zorg biedt.
3. Vakdidactisch en inhoudelijk competent, die gaat erom of ik genoeg van biologie weet en dit over kan brengen
4. Organisatorisch competent, die gaat over organiseren
5. Samenwerken met collegas, die gaat erover of ik kan samenwerken met collega's
6. Samenwerken met omgeving, die gaat erover of ik kan samenwerken met de omgeving
7. Reflectie en ontwikkeling, die gaat erover of ik mezelf kan en wil ontwikkelen en hierover nadenk

Voila
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19625 Gepost op: 20-01-2016, 20:03:20 »
yep die hebben ze op de pabo ook.
Dit snap ik maar de onderliggende factoren staan nogal krom omschreven.  En competentie 6 kun je als student moeilijk ontwikkelen en competentie 7 zouden ze meer tijd aan moeten besteden op de pabo.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19626 Gepost op: 20-01-2016, 20:05:52 »
Ja competentie 6 is flut

Wat ik er meestal bij stop in mijn portfolio zijn de 'bijzondere activiteiten'
Dus dat ik bij een schoolfeest, ouderavond, excursie etc heb meegedaan.

Competentie 7 doen wij wel veel.
Soms mopper ik dan,
Maar uiteindelijk is het wel prima
You'll never walk alone

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19627 Gepost op: 20-01-2016, 21:48:00 »
Ik moet ook competenties

Maar ik vind ze bij ons best duidelijk eigenlijk
We hebben er 7

1. Interpersoonlijk competent, die gaat erom dat je met leerlingen kan communiceren
2. Pedagogisch competent, die gaat erom of je rekening houdt met leerlingen en zorg biedt.
3. Vakdidactisch en inhoudelijk competent, die gaat erom of ik genoeg van biologie weet en dit over kan brengen
4. Organisatorisch competent, die gaat over organiseren
5. Samenwerken met collegas, die gaat erover of ik kan samenwerken met collega's
6. Samenwerken met omgeving, die gaat erover of ik kan samenwerken met de omgeving
7. Reflectie en ontwikkeling, die gaat erover of ik mezelf kan en wil ontwikkelen en hierover nadenk

Voila
Ik ben eerstejaars en hoef er nog maar 3 bij naam te kunnen noemen: pedagogisch, vakinhoudelijk en vakdidactisch, al wordt er al wel een beroep gedaan op de andere competenties. In welk jaar zit je?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19628 Gepost op: 20-01-2016, 21:48:44 »
4e ;)
You'll never walk alone

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19629 Gepost op: 20-01-2016, 23:25:30 »
best wel slim en snugger enzo :D
er was eens......

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19630 Gepost op: 21-01-2016, 01:06:08 »
Ik voel me nu alweer tweede

Ik vind dat Daisy vanaf NU niet meer mag mopperen

ER pool 2014 - 2e
Tennispool 2014 - 2e
Forumquiz 2014 - 3e
DwDW 2015 - 4e
WIDM pool 2015 - 2e
Wielerpool 2015 - 2e
Songfestival 2015 - 4e
Tennispool 2015 - 4e
Forumquiz 2015 - 2e

Ben wel klaar met de ereplaatsen :P
Vooral de ER en WIDM pool waren stom
« Laatst bewerkt op: 21-01-2016, 01:12:54 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19631 Gepost op: 21-01-2016, 01:08:07 »
Ik voel me nu alweer tweede
::hug::

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19632 Gepost op: 21-01-2016, 11:39:19 »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19633 Gepost op: 21-01-2016, 12:19:58 »
Wel redelijk. Begin langzaamaan bij te trekken van kerst en oud op nieuw

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19634 Gepost op: 21-01-2016, 12:20:58 »
:(

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19635 Gepost op: 21-01-2016, 14:04:21 »
Soms mopper ik dan,
Maar uiteindelijk is het wel prima

Klinkt als een volledige levensfilosofie Niek ::ok:: ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19636 Gepost op: 21-01-2016, 14:23:08 »
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19637 Gepost op: 21-01-2016, 17:26:54 »
Zenuwachtig. Straks auto bij de garage gezet omdat de uitlaat klapperde en ik de kofferbak niet meer op slot kreeg. Nu heel hard duimen dat het meevalt qua kosten

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19638 Gepost op: 21-01-2016, 17:58:59 »
balend en gefrustreerd  ::niet-ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #19639 Gepost op: 21-01-2016, 18:06:01 »
balend en gefrustreerd  ::niet-ok::
kop op MV-MV ::hug::

ik voel me goed :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.