Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2606240 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23540 Gepost op: 19-10-2020, 01:52:42 »
Ik duim mee voor je Syllie! Goed uitrusten nu.😴
...maar soms even niet :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23541 Gepost op: 19-10-2020, 02:29:23 »
Ik heb sinds gister avond echt heel erg last van linker oog. Ik weet ook gewoon niet wat het is, maar het is net alsof er wat in mn oog zit, maar er zit niks in
chipsverslaafde <3

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23542 Gepost op: 19-10-2020, 16:55:57 »
Dank je wel allemaal.

Begin een beetje beter te voelen gelukkig. Iets helderder en minder koortsig maar nog wel heel weinig energie.
Afgelopen dagen waren heel pittig.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23543 Gepost op: 21-10-2020, 21:33:55 »
Enigszins gefrustreerd. Ik weet al langer dat ik verschillende hypermobiele gewrichten heb, en kon vandaag (na twee verzette afspraken wegens corona) eindelijk daarvoor bij de reumatoloog terecht om te kijken of dit hypermobiliteitsspectrumstoornis of hypermobiele Ehlers-Danlossyndroom is. Mijn andere aandoeningen komen vaak samen voor hiermee, en daarnaast is mijn moeder ook hypermobiel (naast andere klachten) en is de aandoening genetisch. Het hele plaatje lijkt dus gewoon te kloppen, en ik vermoed al langer dat dit de onderliggende oorzaak is van al mijn andere klachten.

Maar nu vond de arts dat ik niet hypermobiel genoeg ben :( Ik dacht zelf ook al dat ik net een puntje tekort kwam op de test die ze daarvoor gebruiken, maar nu zijn blijkbaar zelfs m'n knieën niet hypermobiel genoeg. Ze overstrekken wel, maar blijkbaar niet de benodigde 10 graden. Dus scoor ik ineens maar 2/9.

Nu hoort er eigenlijk ook nog een afspraak met de fysio bij, die ik later pas heb (die konden ze niet zo snel verzetten), en daar gaan ze nog een andere test voor hypermobiliteit doen. Maar als m'n knieën ineens niet tellen, ga ik daar ook zeker niet hoog genoeg scoren.

Dus ben ik officieel niet hypermobiel, en kan ik geen diagnose krijgen, terwijl ik ondertussen wel instabiele gewrichten heb die soms half uit de kom schieten, en vrijwel alle comorbiditeiten heb ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23544 Gepost op: 22-10-2020, 11:19:06 »
Enigszins gefrustreerd. Ik weet al langer dat ik verschillende hypermobiele gewrichten heb, en kon vandaag (na twee verzette afspraken wegens corona) eindelijk daarvoor bij de reumatoloog terecht om te kijken of dit hypermobiliteitsspectrumstoornis of hypermobiele Ehlers-Danlossyndroom is. Mijn andere aandoeningen komen vaak samen voor hiermee, en daarnaast is mijn moeder ook hypermobiel (naast andere klachten) en is de aandoening genetisch. Het hele plaatje lijkt dus gewoon te kloppen, en ik vermoed al langer dat dit de onderliggende oorzaak is van al mijn andere klachten.

Maar nu vond de arts dat ik niet hypermobiel genoeg ben :( Ik dacht zelf ook al dat ik net een puntje tekort kwam op de test die ze daarvoor gebruiken, maar nu zijn blijkbaar zelfs m'n knieën niet hypermobiel genoeg. Ze overstrekken wel, maar blijkbaar niet de benodigde 10 graden. Dus scoor ik ineens maar 2/9.

Nu hoort er eigenlijk ook nog een afspraak met de fysio bij, die ik later pas heb (die konden ze niet zo snel verzetten), en daar gaan ze nog een andere test voor hypermobiliteit doen. Maar als m'n knieën ineens niet tellen, ga ik daar ook zeker niet hoog genoeg scoren.

Dus ben ik officieel niet hypermobiel, en kan ik geen diagnose krijgen, terwijl ik ondertussen wel instabiele gewrichten heb die soms half uit de kom schieten, en vrijwel alle comorbiditeiten heb ::)
::hug:: ::hug::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23545 Gepost op: 22-10-2020, 15:33:14 »
Als je moeder wel de diagnose heeft kun je dan niet via een genetisch onderzoek het laten testen???

Wel zuur inderdaad dat er dit zo uitkomt. Of toch second opinion???

Hier even flink auw. Heb een zwelling (vocht) en die geeft uitstralende pijn en kan arm amper bewegen en borst die ontzettend blauw is / wordt.
Even boze / verdrietige bui om alles.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23546 Gepost op: 22-10-2020, 15:39:54 »
Als je moeder wel de diagnose heeft kun je dan niet via een genetisch onderzoek het laten testen???

Wel zuur inderdaad dat er dit zo uitkomt. Of toch second opinion???

Hier even flink auw. Heb een zwelling (vocht) en die geeft uitstralende pijn en kan arm amper bewegen en borst die ontzettend blauw is / wordt.
Even boze / verdrietige bui om alles.
Nee, mijn moeder heeft ook geen officiële diagnose voor één van beide aandoeningen. En omdat ze nog niet exact weten welk gen het veroorzaakt, is genetisch onderzoek niet mogelijk :(

Wat rot Syllie, sterkte ::hug::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23547 Gepost op: 22-10-2020, 16:55:05 »
Oh, dan is het anders al ja.
Je kunt eds zelf wel laten testen via bloed (weet niet tot je dat natuurlijk al gedaan had), alleen dan de vraag of het idd heds is, is een stuk moeilijker omdat er geen marker is.
Wellicht toch andere arts nog eens proberen???


Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23548 Gepost op: 22-10-2020, 17:32:23 »
 ::hug:: ::hug:: Voor Syllie en Starlight

Ik voel me opgefokt door allerlei dingen vandaag en er gebeurt steeds weer iets dat er weer een schepje bovenop doet. AAAARGH.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23549 Gepost op: 22-10-2020, 19:13:32 »
Oh, dan is het anders al ja.
Je kunt eds zelf wel laten testen via bloed (weet niet tot je dat natuurlijk al gedaan had), alleen dan de vraag of het idd heds is, is een stuk moeilijker omdat er geen marker is.
Wellicht toch andere arts nog eens proberen???
Er zijn bij mij niet echt aanwijzingen voor een ander type EDS. Mijn huid is totaal niet rekbaar enzo, heb alleen snel blauwe plekken. En ik was ook vrijwel zeker dat ik niet aan de huidige hEDS criteria ging voldoen, omdat ze die heel strict hebben gemaakt om een gen te kunnen vinden. Maar ik hoopte dat ik wel een HSD diagnose zou kunnen krijgen. Zat eerder vandaag even naar de oude criteria voor hypermobiliteitssyndroom te kijken (Brighton Criteria), en die had ik wel gehaald :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23550 Gepost op: 22-10-2020, 19:15:19 »
::hug:: ::hug:: Voor Syllie en Starlight

Ik voel me opgefokt door allerlei dingen vandaag en er gebeurt steeds weer iets dat er weer een schepje bovenop doet. AAAARGH.
::hug:: voor jou ook dan

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23551 Gepost op: 26-10-2020, 19:04:02 »
Ik voel me vandaag zo vrolijk en fijn en opgelucht en ook een beetje "bang" maar voornamelijk   ::bravo::

Vandaag te horen dat de tumor weg is en snijrand schoon is en dat lymfeklieren ook schoon zijn en er dus alleen bestralingen volgen

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23552 Gepost op: 26-10-2020, 19:07:03 »
Dat klinkt als goed nieuws Syllie, fijn! ::bravo::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23553 Gepost op: 26-10-2020, 19:15:20 »
Oh, wat fijn Syllie! Dubbel feest dus vandaag voor jou?  ::bravo:: 
Talk less, smile more

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23554 Gepost op: 26-10-2020, 19:32:56 »
Geweldig nieuws!  ::bravo::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23555 Gepost op: 26-10-2020, 19:40:57 »
Wat fijn Syllie  ::bravo::

Ik voel me gestresst, omdat ik mijn halve paper opnieuw moet schrijven en ik eigenlijk niet weet wat de docent nu eigenlijk wil. Ik ga er maar vanuit dat dit een herkansing gaat worden.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23556 Gepost op: 26-10-2020, 20:14:49 »
Ik voel me vandaag zo vrolijk en fijn en opgelucht en ook een beetje "bang" maar voornamelijk   ::bravo::

Vandaag te horen dat de tumor weg is en snijrand schoon is en dat lymfeklieren ook schoon zijn en er dus alleen bestralingen volgen
Fantastisch nieuws!!  ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23557 Gepost op: 26-10-2020, 20:18:54 »
Wat fijn Syllie ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23558 Gepost op: 26-10-2020, 20:25:17 »
Ooo wat fijn Syllie!  ::hug::
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23559 Gepost op: 26-10-2020, 23:26:45 »
super goed nieuws wat fijn ::bravo:: ::hug::
chipsverslaafde <3