Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2617836 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23620 Gepost op: 4-12-2020, 09:24:06 »
Verdrietig :\'(

 ::hug:: ::hug:: ::hug::

OT
Ik heb het idee dat ik steeds beetje meer opknap. Althans terug ga naar de uitgeputte ik die ik al was. Hopelijk zet het door

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23621 Gepost op: 4-12-2020, 10:28:36 »

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23622 Gepost op: 4-12-2020, 11:16:46 »
...if one only remembers to turn on the light.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23623 Gepost op: 7-12-2020, 20:40:45 »
niet zo fijn... lig al vanaf zaterdag op bed/de bank (tenminste... de tijd die ik niet op de wc doorbreng dan) ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23624 Gepost op: 7-12-2020, 22:24:07 »
Ahh beterschap ::hug::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23625 Gepost op: 8-12-2020, 11:55:49 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug:: voor jullie.


o.t.: best goed, beetje snotterig nog
...maar soms even niet :)

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23626 Gepost op: 8-12-2020, 12:10:09 »
B&W  ::hug:: ::hug:: ::hug::
Syllie  ::hug:: ::hug:: ::hug::
De_witte beterschap! ::hug::
Så hva gjør vi nå?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23627 Gepost op: 9-12-2020, 20:02:00 »
 ::hug:: B&W
 ::hug:: Syllie
 ::hug::de_witte, hopelijk voel je je alweer wat beter

Met mij gaat het eigenlijk ook niet zo goed  :-\\ Ik merk dat ik veel meer stress heb van Corona dan anderen (ik ben bv heel bang om anderen, m.n. mijn familie te besmetten) en dit is zich op een bepaald moment ook fysiek gaan uiten. Zo heb ik al 5 maanden keelklachten. Ik dacht toen dat die kwamen door een chronische verkoudheid, maar ze blijken door maagzuur te komen. Daar kwam ik achter toen ik de avond voor ik een weekend weg zou gaan met mijn familie, zo gestresst was, dat ik een heel weekend misselijk in bed heb gelegen. Na nog een week van misselijkheidsklachten en een vol gevoel, kreeg ik uiteindelijk maagzuurremmers. Die hielpen voor de maagklachten, en ook enigszins voor de keelklachten. Pas toen we gingen afbouwen, kwam ik er echt achter dat de keelklachten ook door maagzuur kwamen, want vervolgens liep ik een week met de smaak van overgeef in mijn mond. Dus weer terug naar de zwaardere maagzuurremmers. Nu vlak voor Sinterklaas heb ik weer een hele week geen eetlust gehad. Ik zit inmiddels ook een kilo onder mijn streefgewicht (op zich niet heel erg). Nu is mijn eetlust weer wat terug, maar heb ik weer zo ontzettend last van mijn keel. Vandaag bijna een zak dropjes opgegeten omdat misschien 5 minuten verlichting geeft (dus wat dat betreft fijn dat ik mijn eetlust terug heb). Soms brand het, soms kriebelt het, soms kriebelt het zo erg dat ik ga hoesten (gister dan ook mijn 5e Coronatest gehad, omdat ik het niet helemaal zeker wist), soms alleen slijm in de keel, soms de hele dag het gevoel dat ik me heb verslikt, een keer zoveel slijm in mijn keel dat ik het idee had dat ik ging stikken. Soms wil ik gewoon alleen maar slapen, zodat ik eventjes geen klachten heb. De laatste weken al een paar keer uit pure frustratie in huilen uitgebarsten, omdat niks lijkt te helpen. Ik drink inmiddels al geen koffie en cola meer, eet geen chocola meer, eet voornamelijk gerechten van het voedingscentrum, maar het lijkt allemaal niet veel op te schieten. En omdat die keelklachten zo naar zijn veroorzaken ze ook weer stress, waardoor het waarschijnlijk weer erger wordt. Dinsdag ga ik in elk geval praten met de praktijkondersteuner van de GGZ bij ons bij de huisartsenpraktijk om te kijken of we de Coronastress wat naar beneden kunnen krijgen. Hopelijk helpt dat dan, want ik weet het niet meer.

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23628 Gepost op: 9-12-2020, 20:22:58 »
Heel erg vervelend Loezel  :( ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal (niet zo zeer met corona, maar wel vergelijkbaar). Dat gevoel van radeloosheid is echt niet fijn. Hele dikke virtuele knuffel ::hug::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23629 Gepost op: 9-12-2020, 20:24:30 »
 ::hug:: knuffel terug dan

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23630 Gepost op: 9-12-2020, 21:23:10 »
 ::hug::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23631 Gepost op: 9-12-2020, 21:49:26 »
Veel beterschap!  ::hug:: ::hug::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23632 Gepost op: 10-12-2020, 11:43:01 »
Met mij gaat het eigenlijk ook niet zo goed  :-\\
::hug:: ::hug:: hopelijk helpt dat gesprek je een beetje.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23633 Gepost op: 10-12-2020, 11:54:01 »
Wat naar, Loezel. Heel veel succes op het gesprek en veel beterschap! ::hug::

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23634 Gepost op: 10-12-2020, 17:05:16 »
veel beterschap loezel ::hug:: heel veel succes met je gesprek.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23635 Gepost op: 10-12-2020, 17:45:28 »
Wat snap ik je Loezel.

De corona stress, de maagklachten, keelklachten door het zuur wat weer stress uitlokt. Zelfs een neus kan gaan verstoppen/lopen door maagzuur en door meer stress kan het op je maag gaan slaan en zit er een cirkel.

Hopelijk lukt het met de ondersteuner om een deel alvast te onderbreken/aan te pakken. Maagzuur is echt gemeen. Zag dat je al met eten bezig bent gegaan. Laat in ieder geval, als het kan, melkproducten even weg. Die geven extra slijm in je keel. Probeer niet te eten/drinken tegelijk maar wacht een half uur. Er zijn nog middelen die een laagje in je keel/maag leggen. En vraag een doorverwijzing anders naar de MLD arts. Zegt deze chronisch maag/darmpatiënt :)

En wellicht al geprobeerd, maar helpen ontspanningsvideo's / binaural je wellicht om spanning even los te laten?

OT:

Nog steeds op en af, maar ik probeer ook teveel te doen, dus dat wordt flink afgestraft.
Door de isolatie door Corona veel zelf moeten doen dus arm/borst overbelast en die doen extra pijn nu.
En dan zenuwpijn in rug/buik en mega opgeblazen en de naweeën van uitzieken Corona en soms nog benauwd zijn dus ben het wel allemaal beu  ::rofl::
Dinsdag terug naar chirurg van maag/darmen om te kijken wat de bult in me ribben dan is en wat er aan te doen is qua verlichten zenuwpijn.

Dus hoop zelf ook wat cirkeltjes te kunnen doorbreken snel ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23636 Gepost op: 11-12-2020, 21:43:59 »
gelukkig weer een beetje tot rust komen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23637 Gepost op: 12-12-2020, 15:12:56 »
Meh, nekklachten :-\\
I will follow my inner gold

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23638 Gepost op: 18-12-2020, 14:46:50 »
Ik voel me best klote, maar gelukkig werkt het goed om al m'n gedachten op te schrijven. :)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #23639 Gepost op: 18-12-2020, 15:46:31 »
Ik voel me best klote, maar gelukkig werkt het goed om al m'n gedachten op te schrijven. :)

 ::hug::

OT:

Meh, nekklachten :-\\

+thesisdeadline stress
I will follow my inner gold