Auteur Topic: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village  (gelezen 5654 keer)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Gepost op: 14-10-2004, 22:16:59 »
Empty Village schat de kansen in... Lees het hier! :D
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2004, 23:31:29 »
Je vergeet iets te schrijven over Mick en Ernestine.... Ik denk dat Mick ook kans maakt op een finale plaats  ::schaam::
Maar zoals je de "echte" samensmelters beschrijft maak je mijn dag wel goed want ik ben vanaf het prille begin voor Frank geweest en jij schat zijn kansen wel heel erg hoog.. Dat vind ik fantastisch  ::bravo::

Klaar mag ook zeker winnen van mij maar ik vrees dat ze te softy is geweest bij de Belgische diefstal. Ze is natuurlijk wel (sorry voor het taalgebruik) een vrouw met "ballen", een die enorm goed haar plan trekt en daarvoor geen man (zelfs Mick) niet nodig heeft....
Kieke en Nathalie go for it !!

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2004, 23:55:45 »
Een hele goede analyse van de kansen en kanshebbers. Ikzelf sla de kansen van de 4 Belgische mannen ook hoog aan. Wel denk ik dat Ronald meer in de gevarenzone zit dan Marjolein, gezien Ronald's voortsudderende conflict met Mo (of laat ik me nu erg beinvloeden door het voorstukje van volgende week?). En Darline ligt m.i. toch wel goed in de groep, wordt toch nog steeds wel gezien als moederfiguur.
Als Kelly zo ziek, zwak en heimwee-erig blijft als de afgelopen week, dan ziet het er voor haar ook niet goed uit.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline lebon simon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #3 Gepost op: 15-10-2004, 10:41:09 »
Vragen blijven uiteraard...
- hoeveel v/d afvallers een daadwerkelijke kans krijgen om door te stoten naar de finale;
- wie er nog bijkomt op het eiland tijdens de volgende afleveringen;
- én welke proef zal beslissen over hun lot.

Ervan uitgaande dat slechts 1 afvaller wordt opgepikt voor de finale, heeft men met Shandinella wel 'n sterke concurrent binnengehaald. Maar ik gun het Klaar minstens evenzeer. Het is wel frappant dat deze (in mijn ogen) twee sterkste Nederlandse kandidaten, allebei via een achterpoortje de finale moeten hopen te bereiken.

Ik ben het eens met E.V. (en dat heeft niets vandoen met chauvinisme) dat de betere deelnemers dit keer uit België komen. Maar ik vraag me af of dat 'n garantie biedt op succes. Vergeet niet dat de onderlinge strijd nog moet losbarsten. Uiteindelijk zal men toch in eigen vlees moeten snijden. Daarbij vind ik met name van Mohamed dat hij zich steeds nadrukkelijker en bijna arrogant profileert als de eindwinnaar; hetgeen hem mogelijk nog zuur gaat opbreken. Daarnaast wordt er duidelijk geen rekening gehouden met de eventuele terugkeer van een eerdere afvaller. Wij weten nu ondertussen allemaal dat daar enkele uitermate te duchten tegenstanders bij behoren.

Wachten ons dus ongetwijfeld nog bijzonder spannende weken !  :D

Offline noukie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #4 Gepost op: 15-10-2004, 11:59:08 »
Goed gedaan...Ik vind zeker dat er over de analyse van EV is nagedacht en hij ligt ook aardig op één lijn met mijn verwachtingspatroon ;)

Het enige is dat ik vrees voor een tweede inzinking van Frank over een aflevering of twee, waardoor hij toch de finale niet gaat halen. Overigens mag hij van mij zeker de finale WEL halen ::jaja::

Een vrouw als Darline vergelijk ik steeds meer met Franca...Een moederfiguur, treedt niet al te veel op de voorgrond, maar heeft wel de nodige gesprekken op het eiland om door iedereen geaccepteerd te worden. Typisch een kandidaat die eruit gestemd gaat worden, omdat ze het minst grote offer voor de groep is.

Groeten!
There is so much more in life than what meets the eye - Saybia

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #5 Gepost op: 15-10-2004, 15:35:14 »
ik vind het leuk dat je het beschreven hebt maar ik ben er wel oneens mee Marjolein is niet de eerste afvaller let maar op Zondag dat wordt Ronald en Frouke 40% haha vind ik een beetje teveel van het goede die wordt no way de winaar

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #6 Gepost op: 15-10-2004, 15:36:37 »
ruizduck precies

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #7 Gepost op: 15-10-2004, 18:39:21 »
Leuke opsomming, maar ik ben het niet helemaal eens met Frank. Ik denk dat zijn kracht zijn zwakte is: hij is een te grote concurrent voor de overwinning. Als iemand tegenover Frank in de finale staat, is die andere bijna kansloos. Daarom denk ik dat hij binnenkort wel om tactische redenen wordt weggestemd.
Nog even niks.

Offline dragosh

  • Forumlid
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #8 Gepost op: 15-10-2004, 18:55:31 »
ik ben het daar mee weer niet mee eens.Frank is geen gevaar voor de overwinning.Ik zie hem geen 4 uren op de evenwichtsbalk staan.Oke, hij heeft bewezen dat zijn mannetje kaan staan in proeven maar zijn gewicht zal hem te parten spelen.Hij torst gewoon te veel gewicht op de proef te winnen ( te veel druk op zijn enkels).Het is met reden dat winaars in het verleden vaak mensen met de minste lichaamsvet het halen.Zie maar naar vorig jaar waar: ilona , judge en jutta wonnen voor de iets zwaardere favorieten gio en robin.
En ook in de vroegere edities wonnen de lichtere kandidaten.
bv de eerste: karin,eva tov sterke melvin

In dat opzicht denk ik dat frank geen kans maakt op de finalist te zijn.
mijn favo;
mannen :mo natuurlijk, peter
bij de vrouwen;alle 3 kunnen een kans heben zelfs de zwakere maar zeer lichte frouke.

matt , geen evenwichtsgevoel
roland, word zeker vroeger uirgestemd + te zwaar
darline:ook te zwaar

Offline maaykie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #9 Gepost op: 15-10-2004, 19:20:45 »
Weetje mensen, ik hoop van harte dat ze die belachelijke evenwichtsbalk dit jaar geschrapt hebben!

Ik heb dit altijd al een debiele afsluiting van de expeditie gevonden. Je zit weken met elkaar op zo'n eiland te survivallen, en dat is toch de clou van het programma: overleven op een onbewoond eiland?! Stel je bent een zeer sterke kandidaat en een favoriet bij velen (Frank) en dan kun je niet winnen, omdat je toevallig niet in staat bent om úren op zo'n balk te staan? Nee, dat vind ik maar niks.. ::ohno::

Offline ruizduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #10 Gepost op: 15-10-2004, 23:43:29 »
Weetje mensen, ik hoop van harte dat ze die belachelijke evenwichtsbalk dit jaar geschrapt hebben!
Ik heb dit altijd al een debiele afsluiting van de expeditie gevonden. Je zit weken met elkaar op zo'n eiland te survivallen, en dat is toch de clou van het programma: overleven op een onbewoond eiland?! Stel je bent een zeer sterke kandidaat en een favoriet bij velen (Frank) en dan kun je niet winnen, omdat je toevallig niet in staat bent om úren op zo'n balk te staan? Nee, dat vind ik maar niks.. ::ohno::
Ben ik helemaal met je eens maaykie, zeker als die evenwichtsproef ook direct zorgt voor afvallers, zoals vorig jaar. De eerste 2 die er toen van afvielen (Gio en Robin) konden gelijk naar huis. 2 jaar geleden stonden ze met zijn 3en op de balk, en de twee afvallers mochten tenminste nog samen strijden voor 1 finaleplaats.
Je moet het complot smeden als het heet is.

Offline Nelisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Guaranteed to blow your mind
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #11 Gepost op: 16-10-2004, 02:22:04 »
Ik vind die balk wel redelijk ok als proef, maar idd niet als eindproef. Daar is ie te saai en te eenzijdig voor. Om er eten of een bed of weet ik het wat mee te winnen kan t op zich wel. Als afsluiter zie ik toch liever iets als toen (wanneer ookweer) met die grot daar... Die vond ik gaaaaf!
Angel of the first degree

Offline wielie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #12 Gepost op: 16-10-2004, 23:49:00 »
Mee eens Nelis, die avontuurlijke proef in die grot met sleutels opduiken, vuur maken e.d. past beter in dit programma en is leuker om naar te kijken dan naar de proef met de evenwichtsbalk. Dat is toch een afknapper.   
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze daar nog steeds mee doorgaan. Ik verwacht toch echt wel wat nieuws. :D

Offline Daino58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Krieke en Nathalie
Re: [Column] 'De kansen ná de samensmelting' door Empty Village
« Reactie #13 Gepost op: 17-10-2004, 00:10:08 »
Weetje mensen, ik hoop van harte dat ze die belachelijke evenwichtsbalk dit jaar geschrapt hebben!

Ik heb dit altijd al een debiele afsluiting van de expeditie gevonden. Je zit weken met elkaar op zo'n eiland te survivallen, en dat is toch de clou van het programma: overleven op een onbewoond eiland?! Stel je bent een zeer sterke kandidaat en een favoriet bij velen (Frank) en dan kun je niet winnen, omdat je toevallig niet in staat bent om úren op zo'n balk te staan? Nee, dat vind ik maar niks.. ::ohno::

Dat was vorig jaar ook het geval, Robin en Gio (2 sterke kandidaten) vallen van de balk en Jutta wint zo de finalen (een beetje onterecht vond ik....)
Kieke en Nathalie go for it !!