Auteur Topic: Het Blok in de media  (gelezen 3718 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Het Blok in de media
« Gepost op: 20-10-2004, 14:20:54 »
In dit topic kunnen artikelen over Het Blok geplaatst worden.  :)

Kijkdagen bij Het Blok

In de Amsterdamse Czaar Peterstraat wordt druk gewerkt aan de vier appartementen van de Net5-serie Het Blok. In november worden deze woningen geveild.
De vier deelnemende stellen, Nanet en Elmer, Brett en Tobias, Lieke en Michon en Wina en Jochem mogen dan het verschil tussen de opbrengst en de taxatie van hun appartement houden. Het koppel dat de meeste winst maakt, krijgt bovendien een bedrag van 50.000 euro.
Via de site van hoofdsponsor de Postbank kun je je inschrijven voor de kijkdagen en (later) voor de veiling.

Lees verder over de eerste ervaringen van de deelnemers van Het Blok.De eerste ervaringen van de deelnemers van Het Blok.
Brett: Voor mijn moeder is het fantastisch dat we meedoen aan Het Blok, want in Australië is het programma populairder dan de Olympische Spelen. Zelf vind ik het een uitdaging om mee te doen, omdat we een huis kunnen renoveren met andermans geld. We hadden alleen niet verwacht dat de situatie zo basic zou zijn.
Tobias: Ons eigen huis is stofvrij en wij houden wel van een luxe leventje. Dit is een soort survival voor ons. Wat ook interessant is want je wordt er heel creatief van. We hebben momenteel geen douche, dus we moeten eerst een steiger afklimmen om buiten in de bouwput te douchen.

Elmer: We hoopten dat het appartement zo uitgeleefd mogelijk zou zijn, daar kun je het meeste mee doen. In principe kunnen we zelf alles maken wat we willen. Ik doe de basis en de afwerking is voor Nanet. We voelen elkaar goed aan, maar toch is het wel moeilijk om samen te werken. We zijn allebei nogal eigenwijs, dat zorgt nog wel eens voor ruzie. Nu wonen we samen, terwijl we het daar nog nooit over hadden gehad. Dus naast alle stress van alles op tijd af hebben, leren wij elkaar nu pas echt kennen. Maar ik vind dat we ons er goed doorheen slaan.
Nanet: Verder is het werken en reizen naast de verbouwing voor mij heel zwaar. Ik heb gewoon acht uur slaap nodig en dat is er in de eerste weken niet van gekomen. Mijn humeur wordt er dan niet beter op en ik denk dat veel van onze ruzies tot nu toe daaraan te wijten zijn.

Lieke: Ik heb de eerste dagen dat we hier waren in shock geleefd. Ik kwam strak in pak aan, op hoge hakken, dus dat was echt niet grappig. Die eerste nacht ben ik maar aan het schoonmaken gegaan. Oen ik er achterkwam dat er geen douche was, beleefde ik mijn tweede shock: ik zag mezelf niet in m’n onderbroekje naar beneden klimmen om in een donker, modderig hok te douchen.
Michon: Afgezien daarvan gaat het hartstikke goed. We weten precies wat we gaan doen en alles is al gekocht. Er is zelfs nog geld over. Budgetteren is onze sterkste kant. Verder zijn we heel zakelijk en commercieel ingesteld. Creatief zijn we natuurlijk ook. We hebben wel een andere smaak dan de rest: wie straks op ons appartement valt, zal dat van de anderen zeker niet mooi vinden.

Wina: We zijn op zoek naar een koopwoning. Echt klussen hebben we nooit gedaan, daarom wisten we ook niet of wij wel geschikt waren om een oud pand op te knappen. Bovendien hadden we geen idee hoeveel tijd en geld zoiets kost. Het Blok is voor ons daarom een prima leerschool.
Jochem: Dit huis heeft mooie ruimtes, die erom vragen op een goede manier gebruikt te worden. Bij aankomst zijn we eerst een paar dagen gaan brainstormen en tekenen, terwijl de andere stellen meteen aan het klussen zijn geslagen. Die vonden het ook heel raar dat we nog niet waren begonnen. Maar wij vinden het belangrijker dat het idee achter het wonen goed is, dan dat het huis helemaal af is. Dus hebben we goed gekeken hoe we alle ruimtes optimaal kunnen benutten. Zo is het idee ontstaan om de keuken boven te maken, dan heb je ook meer aan het mooie dakterras.

(Bron: Medialog)