Auteur Topic: De Mol en zijn ervaringen met de Mol  (gelezen 1161 keer)

Offline de Huiskabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De Mol en zijn ervaringen met de Mol
« Gepost op: 7-11-2002, 16:00:11 »
Als groot liefhebber van de Mol ben ik ervan overtuigd dat wij dit wezen niet kunnen begrijpen, laat staan betrappen, zonder dat wij enige kennis hebben van dit zeer interessante beestje.

Ik wil hierbij dan ook een topic openen waar men al zijn informatie over de Mol en zijn ervaringen met de Mol met ons kan delen.

Heeft u wel eens een Mol in uw tuin betrapt, een goed boek over de Mol gelezen of een interessante site bezocht, dan is het de moeite waard dit aan ons door te geven.

Hierbij sluit ik John en Linda uit van deelname, want ik doel uitsluitend op de echte Mol.

De Tuinkabouter ziet uit naar uw reacties.







« Laatst bewerkt op: 15-12-2002, 19:42:56 door Compuart »
't werd een beetje koud buiten...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
LET OP: VERHUISD
« Reactie #1 Gepost op: 7-11-2002, 16:08:20 »
Mijn vader is tuinman en heeft in zijn 5 jaren dienst als tuinman al 37 mollen gevangen!

Er zijn trouwens ook hele enge mollen. Heb er eens foto's van gezien, zal ze eens posten als ik thuis ben.








Offline de Huiskabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #2 Gepost op: 7-11-2002, 16:10:31 »
www.neerlandstuin.nl/ziekplagen/mol.html is wel leuk, en zo moeten er nog vele sites zijn...







't werd een beetje koud buiten...

Offline de Huiskabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #3 Gepost op: 7-11-2002, 16:13:14 »
de latijnse naam is Talpa Europaea, dat zoekt makkelijker...







't werd een beetje koud buiten...

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #4 Gepost op: 7-11-2002, 19:40:48 »
Wij waren eens op vakantie in Zeeland, met de tent. In dat veld waar we stonden zaten ook mollen, tenminste dat bleek later. Een jongen die ook met zn tent daar stond voelde opeens een rare bobbel onder zn tent. Hij dacht dat er een hoop aarde lag en sloeg het plat. Later bleek dat het een verdwaald molletje was, dat hij dus om zeep had geholpen. Echt heel zielig (voor dat molletje).

Dit was mijn 'molekdote'







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline de Huiskabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #5 Gepost op: 7-11-2002, 19:57:01 »
Ik was al bijna vergeten dat er in de fabeltjeskrant ook een Mol zat, Momfer de Mol (hij is mijnwerker).
zie www.fabeltjesweb.nl







't werd een beetje koud buiten...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
VERPLAATST: test
« Reactie #6 Gepost op: 8-11-2002, 00:50:58 »
Dit was mijn 'molekdote'

Bij ons zitten die ***beesten een vlakbij gelegen voetbalveldje altijd om zeep te helpen en ze zitten ook wel bij een nabij gelegen kleiner veldje. Mijn broers gingen dan nog wel eens met een bijl op zo'n hoop die bewoog inhakken. :)
(En een paar keer met succes!)

Ik ben meer van het luie werk, er was eens een mol die op klaar lichte dag over straat rende terwijl hij/zij vluchtte voor wat kindertje die er achter aan renden. Toen (stomstomstom) liep ie in een put en daar heb ik m persoonlijk met een knuppel doodgemept. :)

Klinkt wel een beetje gemeen allemaal mischien, maar ik heb eens mijn enkelbanden zwaar verrekt door die "lieve" beestjes die gangetjes graafden op het eerder genoemde voetbalbveld. :)

Gr. B.








Offline Mahtob

  • Forumlid
LET OP: VERHUISD
« Reactie #7 Gepost op: 8-11-2002, 09:53:50 »
Die bij mijn opa in de tuin noemen we (hoewel we hem nooit gezien hebben) George! En hij mag 'm dus niet dood maken! Ik stel voor de mol op de lijst van beschermde diersoorten te plaatsen.







molzot

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
LET OP: VERHUISD
« Reactie #8 Gepost op: 8-11-2002, 10:02:49 »
Ik heb er nog nooit een "live" gezien, maar ik weet wel dat mijn neef er niet blij mee was toen ze mooie tunneltjes in zijn tuin aan het graven waren ;D

Beestjes doodmaken is zowiezo zielig (zegt iemand die geen vega is ::))







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
VERPLAATST: test
« Reactie #9 Gepost op: 9-11-2002, 03:21:02 »
Hoi! :)

Ik vind alle beesjes op de wereld liev hoor, en die mol die zwom alleen maar rondjes in die put (ik wist niet eens dat ze konden zwemmen) en het was echt een joekel van een mol die vast veel kindertjes had gekregen en ik kon m toch moeilijk vrijlaten dus volgens mij heb ik datgene gedaan wat in het belang van was van bijna iedereen behalve die mol mischien! :)

En de kindertjes hebben de mol ook nog een plechtige begravenis gegeven ook! Met een zelfgemaakt kruis!

Dus die mol had het nog best goed getroffen lijkt me!  :)

Gr. B.