Poll

Wat vier jij het liefst?

Sinterklaas
1 (6.3%)
Kerst
7 (43.8%)
Allebei even leuk
7 (43.8%)
Kan me niet schelen, zolang ik maar cadeautjes krijg
1 (6.3%)
Die feestdagen kunnen me gestolen worden
0 (0%)
0
0 (0%)
0
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

Auteur Topic: Wat vier jij het liefst?  (gelezen 2878 keer)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Wat vier jij het liefst?
« Gepost op: 14-11-2002, 09:37:40 »
Ben benieuwd. Ikzelf vind het allebei wel wat hebben. Gezellig. Ik kijk ook ieder jaar naar de intocht van sinterklaas (ondanks dat ik bijna 25 ben ;D)







« Laatst bewerkt op: 15-12-2002, 19:38:12 door Compuart »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline de Huiskabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #1 Gepost op: 14-11-2002, 12:50:53 »
Kerst is gezellig, maar sinterklaas is beter. :)
Ik vind alleen dat kerst door alle commercie en alles er om heen een beetje verziekt wordt. Ga je bij de V&D gordijnen uitzoeken, sta je midden in oktober in eens tussen de kerstballen. Dan vind ik het dus niet leuk meer! :(
Lang leve de surprises, gedichten en chocoladeletters! ;D







't werd een beetje koud buiten...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
VERPLAATST: test
« Reactie #2 Gepost op: 14-11-2002, 14:02:13 »
Kerst is gezellig, maar sinterklaas is beter. :)
Ik vind alleen dat kerst door alle commercie en alles er om heen een beetje verziekt wordt. Ga je bij de V&D gordijnen uitzoeken, sta je midden in oktober in eens tussen de kerstballen. Dan vind ik het dus niet leuk meer! :(
Lang leve de surprises, gedichten en chocoladeletters! ;D
In september heb ik al chocoladeletters bij de V&D zien liggen, dus dat word ook helemaal uitgekleed. Ook die dure cadeaus in reclames, al die kindertjes willen dat graag hebben en blijven erom zeuren. Is heel jammer, maar voor de rest is sinterklaas best leuk.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
VERPLAATST: test
« Reactie #3 Gepost op: 14-11-2002, 14:32:33 »
Ik vind tr allebei wel leuk. Vanochtend heb ik gekeken naar het "Sinterklaas Journaal" (tsja, je moet wat doen he als je ziek in bed ligt... :) ) Erik van Muiswinkel was de hoofdpiet. De boot was in Marokko terecht gekomen, omdat de Sint even aan het roer wilde staan. Leuk in elkaar gezet programma.

Waar woont Sinterklaas? Als je in de zomer toevallig op vakantie gaat naar Spanje(zoals ik de afgelopen twee jaar gedaan heb), zeg dan eens tegen kinderen dat je  Sinterklaas zoekt en vraag waar hij is. 8) Eerst staan ze je even vreemd aan te kijken, maar vervolgens krijg je de mooiste verhalen. :D Buurjongetje op de camping: "Hij woont in dat kasteel(een kasteel dat op een berg stond en vanuit de wijde omtrek te zien was). Hij ligt nu in z'n zwembad en heeft een rode zwembroek aan met een geel kruis erop!" Z'n broertje die niet meer in Sint gelooft: "Nou, dan heeft ie nu twee kruisen."
Andere kinderen dachten dat de Sint in een heel ander Spanje woonde of dat hij aan de andere kant van Spanje woonde.
Het mooie van Spanje is dat in de zomer de maan vrij laag staat en dus..."door de bomen schijnt".  :D
We heben erg veel lol gehad.








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
VERPLAATST: test
« Reactie #4 Gepost op: 14-11-2002, 14:39:59 »
Ik vind tr allebei wel leuk. Vanochtend heb ik gekeken naar het "Sinterklaas Journaal" (tsja, je moet wat doen he als je ziek in bed ligt... :) ) Erik van Muiswinkel was de hoofdpiet. De boot was in Marokko terecht gekomen, omdat de Sint even aan het roer wilde staan. Leuk in elkaar gezet programma.
Beterschap :-*
Waar woont Sinterklaas? Als je in de zomer toevallig op vakantie gaat naar Spanje(zoals ik de afgelopen twee jaar gedaan heb), zeg dan eens tegen kinderen dat je  Sinterklaas zoekt en vraag waar hij is. 8) Eerst staan ze je even vreemd aan te kijken, maar vervolgens krijg je de mooiste verhalen. :D Buurjongetje op de camping: "Hij woont in dat kasteel(een kasteel dat op een berg stond en vanuit de wijde omtrek te zien was). Hij ligt nu in z'n zwembad en heeft een rode zwembroek aan met een geel kruis erop!" Z'n broertje die niet meer in Sint gelooft: "Nou, dan heeft ie nu twee kruisen."
Andere kinderen dachten dat de Sint in een heel ander Spanje woonde of dat hij aan de andere kant van Spanje woonde.
Het mooie van Spanje is dat in de zomer de maan vrij laag staat en dus..."door de bomen schijnt".  :D
We heben erg veel lol gehad.
Ah, wat lief :D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Kenner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
LET OP: VERHUISD
« Reactie #5 Gepost op: 14-11-2002, 14:44:40 »
Erik van muiswinkel is cooooooool, heeft ook een hele lieve dochter overigens , die 30 november in de sterrenplaybackshow staat [/reclame] ;) Enne, ach ja, kvind sinterklaas wel gezelliger maar hier thuis wordt meestal alleen aan de kerst gedaan... Intocht van sinterklaas zie ik ook ieder jaar als ik kan, toch tragisch dat aart staartjes ermee stopt....







Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
LET OP: VERHUISD
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2002, 16:21:03 »
kerst!!! ik ben echt verslaafd aan de kerst, dat is echt m'n favoriete vakantie en feestdag(en) van het jaar. ik zit met kerst altijd in duitsland en we hebben bijna altijd sneeuw. het is altijd super gezellig, heel relaxed en alles... echt n droomkerst zeg maar, voor mij dan. en omdat ik het daar altijd zo naar m'n zin heb heeft dat ook wel zo z'n invloed op wat ik van kerstmis vind. kerst in nederland heb ik één keer gehad, en daar vond ik dus echt nix aan. geen sneeuw en alles! en in duitsland is het ook minder commercieel maar heel oprecht, echt mooi is dat :) kerst vind ik dus echt heel erg leuk, maar oud & nieuw (daar dacht ik ineens aan) vind ik echt verschrikkelijk. de oliebollen zijn lekker, maar verder hoeft het van mij niet. ik weet niet maar ik vind dat gewoon niet gezellig, leuk en whatever... en als 't oud & nieuw is, is m'n vakantie ook altijd bijna afgelopen dus das ook jammer. ow ja en ik heb een hekel aan vuurwerk hahaha maar wij staan t altijd met n stuk of 100 man af te steken en das echt eng!! hahaha maar ja daar ging t eigelijk niet over :)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
LET OP: VERHUISD
« Reactie #7 Gepost op: 14-11-2002, 16:32:02 »
k vind het allebei ongeveer even leuk!  :)
Sinterklaas is gewoon altijd heel erg gezellig, en leuk met suprises enz  ;) En het hele gedoe dr omheen is gewoon tof, voorbereidingen enz. das echt lache...  :D Wij doen alleen met t gezin lootjes trekken, en dan heeft heel vaak iedereen zn deur dicht met zo'n papiertje: verboden toegang ofsjo  :D

Kerst is ook altijd erg gezellig, wij gaan eik nooit weg ofsjo, maar we make meestal een nachtwandeling met de hond, we wonen hier vlakbij recreatiepark dus das wel leuk! Vooral als t sneeuwt, dan krijg je echt de hele 'kerst'sfeer.... maar dat gebeurd nie zow vaak meer volgens mij  :(







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #8 Gepost op: 14-11-2002, 20:00:29 »
Ik heb voor kerst gestemd, omdat ik sinterklaas vooral leuk vind met kinderen en die heb ik niet. Ik kijk altijd wel naar de intocht en naar die films over de ontvoering van de sint enzo. Das eigenlijk meer jeugdsentiment. Ik heb er heel goede herinneringen aan.
De laatste jaren is kerst steeds belangrijker geworden, zeker ook omdat je dan een paar dagen vrij hebt. November en december zijn zo'n drukke maanden, dan ben ik daar echt aan toen. Cadeautjes ofzo, dat maakt mij niet uit. Wel leuk natuurlijk, maar geen must.
Dit jaar gaan we tuseen kerst en oud op nieuw naar Amsterdam. Daar heb ik echt zin in. Het wordt gewoon een feestweek; eerst kerst, dan Amsterdam en dan oud en nieuw. SUPER!!! :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #9 Gepost op: 14-11-2002, 20:34:25 »
Ik heb voor allebei even leuk gekozen. Ik ben op allebei helemaal gek! Gewoon vanwege de gezelligheid en niet zo vanwege de cadeautjes.

Met Sinterklaas komen m'n broer en z'n vriendin altijd en gaan we met ons gezinnetje gourmetten. Ook kopen we voor elkaar wat cadeautjes. Bij de enige oma die ik nog heb vieren we ook met de hele familie Sinterklaas. Jammergenoeg zijn er geen kinderen meer die nog geloven, want dan was 't altijd nog leuker. Van m'n oma krijgen we ook nog altijd 'n paar cadeautjes. 'n chocoladeletter en zo.  :)

De dag voor Kerst moet ik altijd werken in de bakkerij en dan is 't altijd heel erg druk. Ik vind 't wel niet erg om dan te werken, want er hangt wel 'n gezellige sfeer. Met Kerst komt oma altijd bij ons eten. We eten heel uitgebreid en kijken gezellig wat kerstprogramma's op tv.

Om 'n lang verhaal kort te maken: Sinterklaas en Kerst zijn allebei erg leuk! Ik verheug me er echt op! Ik ben dan ook erg verdrietig altijd als 't januari is, en alle leuke dagen zijn voorbij.  :'(








Offline @miesh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Heartbreak.. :*)
VERPLAATST: test
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2002, 21:39:00 »
Om 'n lang verhaal kort te maken: Sinterklaas en Kerst zijn allebei erg leuk! Ik verheug me er echt op! Ik ben dan ook erg verdrietig altijd als 't januari is, en alle leuke dagen zijn voorbij.  :'(

tsja, januari is altijd zóóó saai... k ben ook nog in december jarig dus dan is dat ook alweer voorbij  ::) maar nu ligt t natuurlijk weer wat anders: want widm belgie en nederland komen in januari/februari!!!  ;)







The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #11 Gepost op: 14-11-2002, 22:03:58 »
tsja, januari is altijd zóóó saai... k ben ook nog in december jarig dus dan is dat ook alweer voorbij  ::) maar nu ligt t natuurlijk weer wat anders: want widm belgie en nederland komen in januari/februari!!!  ;)

Ja, dat was ik helemaal vergeten! *schaam schaam*  :-[

Maar dat is zeker om naar uit te kijken!  :D

Dus dit jaar is 't niet zo erg als 't weer januari is.  :)








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #12 Gepost op: 14-11-2002, 23:05:25 »
ok dan zal ik ook nog maar ff toelichting geven op mijn stem van vanochtend... (hoewel ik eigenlijk wel naar bed moet aah aaah)
Ik heb op Sinterklaas gestemd, tja, hadden jullie vast niet kunnen raden, jullie hebben wel gezien hoe fanatiek ik daar in ben ;), vorig jaar 2 surprises en het jaar daarvoor ook 3, net als dit jaar dus, ja dat is niet alleen supergezellig maar je krijgt ook allemaal van die persoonlijke gedichten over/voor iedereen en je kunt die ook zelf schrijven, dus je hebt er extra voorpret aan, dus naja ik vind dat gewoon super, maar ik kan me ook wel voorstellen dat veel mensen surprises niet zo geweldig vinden, omdat het hun gewoon niet zo goed lukt bijv een gedicht te maken, tja das dan wel heel jammer maar goed ik vind Sinterklaas denk ik wel het leukste feest van het hele jaar, alleen dit jaar zal het mijn verjaardag ws niet kunnen overtreffen ;).

Kerst vind ik daarentegen ook wel heel erg leuk!! Maar op een totaal andere manier. Het is juist niet zo uitbundig zeg maar, eerst naar de kerk natuurlijk, das wel mooi op zich, tja hoe moek het zeggen, naja wel mooi dus maar het feest erna is natuurlijk leuker ;) we gaan dan altijd naar familie in Heerlen of Bunde, en dat is ook wel heeejul erg gezellig. Allemaal kerstliedjes zingen, en we hebben ook al 2 keer een soort disco gehouden, en dan moppen vertellen, en kertstdiner, echt heel erg leuk.

Maar Sinterklaas vind ik leuker omdat je daar ook een hele tijd van tevoren plezier van hebt en omdat iedereen er dan echt tijd in heeft gestoken om iets voor iemand anders te maken. Zo'n origineel cadeautje (de surprise) ja dat heeft echt iets. De kerstgezelligheid natuurlijk ook, maar dat is gewoon alleen de gezelligheid, en Sinterklaas is zelfs nog meer dan alleen gezelligheid :).

Hoop dak het een beetje goed heb uitgelegd, maar ik vond het desondanks een moeilijke keus want Kerst vind ik ook erg leuk dus hoor!! (maar ik hou ook niet van kou misschien speelt dat ook mee haha)

Oja cadeautjes vind ik toch niet geheel onbelangrijk, kvind het heel erg leuk om ze te geven, niet speciaal zo leuk om te krijgen eigenlijk, maar pakjes onder de kerstboom, waar wij eigenlijk niet aan doen, vind ik ook wel heel veel hebben en daarom heb ik vorig jaar gewoon een aantal hele kleine dingetjes gekocht en die heel leuk ingepakt en dat zag er toen zo leuk uit!








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
LET OP: VERHUISD
« Reactie #13 Gepost op: 15-11-2002, 00:47:14 »
Wat ik wel leuk vind aan kerst is het kerstdiner. Hier in ons studentenhuis houden we er ieder jaar een. Met huisgenoten en oud-huisgenoten. Vorige jaar hadden we een 8-gangen diner gemaakt. :) Reuze gezellig. Dit jaar wordt het waarschijnlijk weer 8-gangen.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #14 Gepost op: 15-11-2002, 19:09:00 »
ik heb voor beide gekozen omdat het zo een speciale sfeer is altijd!! alleen vind ik het echt jammer dat er zo vroeg reclame wordt gemaakt en de sint wat verdrongen wordt voor de kerstman :(

en ook ik kijk ,als ik ervan op de hoogte ben, elk jaar naar de intrede vd sint in nederland, echt heeel leuk !! iemand een idee wanneer dit jaar? want ik dacht toch wel dat het gebeurde dat het een week ofzo voor 6dec was, of niet?







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
VERPLAATST: test
« Reactie #15 Gepost op: 15-11-2002, 20:38:15 »
Sinterklaas komt morgen al in Nederland aan! Ik kan 't helaas niet kijken, want ik moet werken.  :'(

Maar ik keek 't vroeger ook altijd met veel plezier. Echt leuk dat er iedere keer weer wat aan de hand was waardoor de Sint niet op tijd zou komen: z'n mijter was kwijt, of 'n aantal pieten was de weg kwijt.....  :D








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #16 Gepost op: 15-11-2002, 20:39:24 »
woooooooooooooooooooooooooow goed dat ik het dan ff vroeg !! vlug opschrijven







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #17 Gepost op: 15-11-2002, 20:44:47 »
Noteer maar in je notitieboekje: zaterdag om 12.00 uur.  ;)








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
VERPLAATST: test
« Reactie #18 Gepost op: 16-11-2002, 08:52:21 »
Echt leuk dat er iedere keer weer wat aan de hand was waardoor de Sint niet op tijd zou komen: z'n mijter was kwijt, of 'n aantal pieten was de weg kwijt.....  :D
En dat is dan altijd de schuld van de HoofdWegWijsPiet die dan probeert ales op te lossen maar dan alleen nog maar meer in de problemen komt.  ;D

voor de geinteresseerden er is op http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=15247
een sinterklaasmarathonchat van 9 tot 9 uur...







« Laatst bewerkt op: 16-11-2002, 09:06:14 door D@@n »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
LET OP: VERHUISD
« Reactie #19 Gepost op: 16-11-2002, 12:36:33 »
kijk !!!!!!!  oooooooh zo schattig !! al die kindjes en die pieten!! ach wat vind ik die intrede altijd zo leuk







banaan begint met een b, soms met een s