Auteur Topic: afgevallen kandidaten wel/niet eerder naar huis?  (gelezen 11477 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
afgevallen kandidaten wel/niet eerder naar huis?
« Gepost op: 12-03-2002, 14:20:54 »
Ik heb altijd al 't idee gehad dat alle afgevallen kandidaten ergens verbleven totdat de opnames afgerond waren. Dit om 't simpele feit dat als je na 'n aantal dagen thuis bent, je omgeving al weet dat jij iig niet de mol was. En zo kan 't natuurlijk snel uitlekken wie bij de laatste drie zitten.....

Ik weet dat dit op verschillende manieren wordt tegengesproken. Er zouden interviews worden gehouden met de afgevallen kandidaten gelijk nadat ze op Schiphol waren aangekomen in September. Hier geloof ik dus al niet meer in omdat de interviewer van Schiffers.fm iets teveel van de opdrachten afweet. Daarmee laat hij merken dat hij zelf ook de afleveringen van WIDM heeft gekeken en dat kan dus niet als 't interview al in September wordt opgenomen.

Ook zijn er regelmatig mensen die beweren een van de kandidaten te kennen en daarom te weten dat die kandidaat eerder thuis was.

Maar ik vind dit gewoon niet logisch voor zo'n programma als WIDM. Ze doen er alles aan om de identiteit van de mol geheim te houden (o.a. laten ze maar 'n aantal crew-mensen op de hoogte zijn van de mol) en dan zouden ze 't makkelijk maken om er achter te komen wie bij de laatste drie zitten alleen doordat mensen 'n paar daagjes eerder thuis waren? Dat geloof ik dus simpelweg niet. Ik denk echt dat de afgevallen kandidaten de rest van de tijd samen doorbrengen in 'n hotel of iets.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
Re: afgevallen kandidaten wel/niet eerder naar hui
« Reactie #1 Gepost op: 12-03-2002, 14:23:18 »
han, in principe ben ik het wel met je eens, maar dan vind ik het toch raar dat we d'r nog nooit iemand van de kandidaten over gehoord hebben, ook achteraf niet... of misschien kennissen van kandidaten, bijvoorbeeld van gerda van nl2, die familie moet dan toch raar opgekeken hebben dat ze bijna 3 weken van huis was, maar al in de 1e aflevering afviel
door

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline konijn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 12-03-2002, 14:24:47 »

Citaat

Ik heb altijd al 't idee gehad dat alle afgevallen kandidaten ergens verbleven totdat de opnames afgerond waren. Dit om 't simpele feit dat als je na 'n aantal dagen thuis bent, je omgeving al weet dat jij iig niet de mol was. En zo kan 't natuurlijk snel uitlekken wie bij de laatste drie zitten.....

Ik weet dat dit op verschillende manieren wordt tegengesproken. Er zouden interviews worden gehouden met de afgevallen kandidaten gelijk nadat ze op Schiphol waren aangekomen in September. Hier geloof ik dus al niet meer in omdat de interviewer van Schiffers.fm iets teveel van de opdrachten afweet. Daarmee laat hij merken dat hij zelf ook de afleveringen van WIDM heeft gekeken en dat kan dus niet als 't interview al in September wordt opgenomen.

Ook zijn er regelmatig mensen die beweren een van de kandidaten te kennen en daarom te weten dat die kandidaat eerder thuis was.

Maar ik vind dit gewoon niet logisch voor zo'n programma als WIDM. Ze doen er alles aan om de identiteit van de mol geheim te houden (o.a. laten ze maar 'n aantal crew-mensen op de hoogte zijn van de mol) en dan zouden ze 't makkelijk maken om er achter te komen wie bij de laatste drie zitten alleen doordat mensen 'n paar daagjes eerder thuis waren? Dat geloof ik dus simpelweg niet. Ik denk echt dat de afgevallen kandidaten de rest van de tijd samen doorbrengen in 'n hotel of iets.

Ik denk ook dat de interviews niet opgenomen zijn in september. Wel denk ik dat ze de kandidaten naar huis laten gaan. En wel hierom: Wat heeft het voor nut om de indruk te wekken dat ze nar huis gaan, terwijl je ze drie weken vakantie gunt? Dan kun je net zo goed de hele tijd zeggen dat de afgevallen kandidaten in Portugal blijven.

Ik denk dat de opzet van de Avro er niet op gericht is om de omgeving van alle kandidaten te laten denken, dat ze misschien wel bj de laatste drie zaten. De Avro vindt het wel genoeg om met drie kandidaten te blijven zitten en stellen alles in het werk om over deze drie onduidelijkheid te scheppen. Dit doen ze door zo weinig mogelijk mensen op de hoogte te laten zijn van winnaar, verliezer en mol.

Het bij een kleine groep mensen rond de afvallers bekent zijn van 1 afvaller is niet zo'n ramp. Dit wordt niet algemeen bekend; vooral niet omdat wij wantrouwend genoeg zijn om dit soort "betrouwbare bronnen" niet te vertrouwen.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #3 Gepost op: 12-03-2002, 14:26:18 »
ja konijn, ik ben het wel met je eens, want als het al openbaar gemaakt word op zo'n forum ofzo, dan geloven wij het toch niet, kijk maar naar prince (dat klopte ook niet helemaal, dus das niet zo'n goed voorbeeld)
door

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 12-03-2002, 14:27:08 »

Citaat

ja konijn, ik ben het wel met je eens, want als het al openbaar gemaakt word op zo'n forum ofzo, dan geloven wij het toch niet, kijk maar naar prince (dat klopte ook niet helemaal, dus das niet zo'n goed voorbeeld)
door

Het is wel een goed voorbeeld, want jij (en vele anderen met jou en ik eigenlijk ook) geloven het niet. Terwijl voorlopig nog niet bewezen is dat het niet klopt.  

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2002, 14:27:43 »
zo goed, han?
ik snap wel wat je bedoeld, en die interviews op schiphol zijn wel heel erg fake, maar toch blijven ze niet in bijvoorbeeld portugal, dat is gewoon niet zo
door

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 12-03-2002, 14:30:22 »
Han en Doris,
Vinden jullie ook niet dat we erg snel op elkaar reageren?

Wij: :) ;) :D ;D    Anderen: ??? ??? ???

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 12-03-2002, 14:34:12 »
Citaat

zo goed, han?

Prima, ik ben zeer tevreden. Jullie hebben precies gedaan wat ik jullie gevraagd heb.  ;)

Maar ik blijf 't vreemd vinden, als de kandidaten gewoon naar huis gaan weet iedereen in die omgeving van die kandidaat al dat hij/ zij niet bij de laatste drie zat. En ik denk juist dat 't de bedoeling van de WIDM-ploeg is om dit geheim te houden. Ze kunnen trouwens 'n afgevallen kandidaat als hij/zij thuis is ook niet dwingen om de rest van de tijd van de opnames van WIDM binnen te blijven en geen contact met vrienden/familie op te nemen, want dat zou natuurlijk ook 'n manier zijn om 't geheim te houden.

Maar bij Expeditie Robbinson is 't zelfs zo dat de laatste 8 die afvallen nog niet naar huis gaan. En dit is niet alleen omdat zij later moeten stemmen wie de winnaar wordt! Ze doen dat ook omdat ze tot op 't tijdstip van uitzenden van de laatste aflevering zeker willen zijn dat niemand weet wie er wint. Dus ik vond 't nogal logisch dat dit ook bij WIDM werd toegepast.....maar misschien heb ik 't ook wel helemaal mis.  :-/

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #8 Gepost op: 12-03-2002, 14:41:41 »
ik denk dat je het idd mis hebt, vraag het gewoon aan de volgende afvaller, want als het antwoord nee is kunnen ze toch best wel antwoorden? jammer dat je et niet aan angela hebt gevraagd, zeker ook niet aan kerstin?

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 12-03-2002, 14:42:13 »
volgens mij gaan ze gewoon naar huis (luister ook naar het afscheidsfilmpje dick : "2h later zat ik al in een vliegtuig, en was net op tijd trug om verjaardag van m'n vrouw te vieren")

maar, volgens mij mogen ze niet gaan werken na hun thuiskomst , ze moeten zich zoveel mogelijk thuis verstoppen  ;) en ze mogen vooraf ook aan niemand zeggen dat ze meedoen aan de Mol , ze nemen gewoon 3 weken verlof zonder verdere uitleg

groeten
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 12-03-2002, 14:44:13 »

Citaat

jammer dat je et niet aan angela hebt gevraagd, zeker ook niet aan kerstin?

Noop, helemaal vergeten, maar ik denk ook niet dat m'n vraag zo goed was dat ze 'm beantwoord hadden. Maar ik zal 't 'ns gaan proberen bij de volgende afvaller......

aggie

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2002, 14:44:25 »
Het programma is opgenomen in september.
De kandidaten waren dus al in oktober thuis.
Ze mogen met niemand spreken over de uitslag, maar ik kan me niet voorstellen dat de familie van niets weet. ;)
Waarom zou WIDM willen dat kandidaten die er eerder uitliggen niet een weekje eerder naar huis mogen? Alleen de directe omgeving valt dat op.

Vorig jaar had een kennis van me iemand als kandidaat bij WIDM. Die kennis zei dat de kandidaat elk moment opgehaald kon gaan worden van schiphol. Ik denk dat dat dit jaar ook zo is :)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #12 Gepost op: 12-03-2002, 14:44:56 »
nou, dat ze dan zomaar 3 weken verlof nemen? de mol krijgt toch ook voor drie weken compensatie kosten, als de andere kandidaten ook 3 weken niet mogen werken, dan zouden zij dat ook moeten krijgen omdat het zeker is dat ze 3 weken niet mogen werken. ook jouw theorie lijkt me erg sterk vlaming
door

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 12-03-2002, 14:46:10 »

Citaat

ze nemen gewoon 3 weken verlof zonder verdere uitleg

Dat komt toch ook 'n beetje vreemd over op je werk. Dan gaan mensen zich toch dingen afvragen. Maar ja....als jij 't zegt Vlaming, dan zal 't wel zo zijn.

Maar ze moeten zich dus echt thuis verstoppen? Dat zou ik dus belachelijk vinden. Dan kunnen ze nog beter alle afvallers nog 'n paar daagjes samen in 'n hotelletje stoppen.

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 12-03-2002, 14:46:19 »
Misschien zijn ze juist wel bang dat de afgevallen kandidaten met elkaar gaan overleggen en bespreken. Door hun kennis te combineren kunnen ze misschien wel achter de mol komen. Acht mensen meer in Nederland die de ware indenditeit van de mol kennen is wellicht ook niet zo handig. Dan wordt het helemaal lastig voor een Pamela om bij Schiffers FM George als volgende afvaller te tippen.
Mochten ze de mol niet achterhalen, dan weten ze in ieder geval allemaal welke drie kandidaten de finale spelen. Terwijl ze nu na hun exit niets extra's weten.
Het zal voor de redactie dus wel een keuze tussen twee kwaden geweest zijn. Volgens mij hebben ze ervoor gekozen om zo min mogelijk bij wat meer mensen bekend te laten zijn i.p.v. erg veel blij een kleine groep.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 12-03-2002, 14:48:57 »

Citaat

Misschien zijn ze juist wel bang dat de afgevallen kandidaten met elkaar gaan overleggen en bespreken. Door hun kennis te combineren kunnen ze misschien wel achter de mol komen.

Maar ze kunnen toch als ze thuis zijn ook elkaar bellen en ontmoeten en dan alles bespreken? Dan zouden ze hier in Nederland ook achter de identiteit van de mol kunnen komen. Of zullen ze elkaar nu ook al verbieden met elkaar contact op te nemen tot de laatste uitzending?  :-/

aggie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 12-03-2002, 14:50:39 »
Vorig jaar was dat niet verboden.
Ze kwamen bij elkaar op bezoek.

Maar mochten uitdrukkelijk niets zeggen.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #17 Gepost op: 12-03-2002, 14:50:54 »
ja konijn, je hebt helemaal gelijk! anders dan wist erik ook al dat kerstin er in aflevering 5 uit zou gaan, en het is juist zo dat de kandidaten de volgende afvaller niet weten, ze kunnen alleen maar gokken. ik denk trouwens dat als ellen, karen en kerstin bij elkaar zijn karen kerstin cast wel verteld dat zij twee dagen later weg moest
door

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 12-03-2002, 14:51:41 »

Citaat

Maar ze moeten zich dus echt thuis verstoppen? Dat zou ik dus belachelijk vinden. Dan kunnen ze nog beter alle afvallers nog 'n paar daagjes samen in 'n hotelletje stoppen.

ik weet het niet precies hoor , ik zou het eens moeten vragen aan een ex-deelnemer. maar feit is dat ze een contract moeten ondertekenen , wat er juist instaat weet ik niet, maar er zal zeker veel instaan over geheimhouding van het programma..... wat er gebeurd als je de regels vh contract niet naleeft weet ik ook niet .

wie naar de molmeeting gaat moet dat maar allemaal es vragen (ik veronderstel dat er ook deelnemers zullen zijn?). misschien dat ze wel iets mogen zeggen na de serie?

ciao for now
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #19 Gepost op: 12-03-2002, 14:52:21 »
dit jaar is het ook niet verboden, truus is toch ook wel eens meer dan één persoon?