Auteur Topic: Jamie's Kitchen  (gelezen 2510 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Jamie's Kitchen
« Gepost op: 13-11-2004, 09:11:49 »
In 'Jamie's Kitchen' is de Nederlandse chef-kok Bastiaan Doesburg de leermeester van restaurant Fifteen. Met een flinke portie enthousiasme en motivatie stort hij zich in het avontuur: van vijftien kansarme jongeren moet hij in tien weken volwaardige koks maken. 

Woensdag 10 november (22.10 uur, zondag om 19.00 uur hh)

De eerste aflevering van Jamie's Kitchen Amsterdam begint met het voorstellen van de leermeester van restaurant Fifteen: Bastiaan Doesburg. Daarna begint de spannende selectie van kansarme jongeren. Door middel van de ‘Smaaktest’, waarbij de aanstaande chefs twee bijzondere gerechtjes moeten proeven, wordt er een groep van dertig jongeren geselecteerd. Deze dertig staan voor de echte vuurproef: de ‘ Kooktest’ . In deze culinaire toets moeten ze een gerecht van Jamie Oliver, voorgekookt door Bastiaan, namaken. Na deze test valt de helft af, de andere vijftien krijgen de kans van hun leven... 

Meer Jamie's Kitchen
 

 
Niet de 'Naked Chef' zelf, maar de Nederlandse chef-kok Bastiaan Doesburg is in 'Jamie's Kitchen Amsterdam' de leermeester. Hij moet vijftien kansarme jongeren in tien weken opleiden tot volwaardige koks. Maar dat is nog lang niet alles: restaurant Fifteen Amsterdam moet ook nog compleet worden ingericht. De druk is dus enorm. Zijn straks alle werkloze leerlingen klaar voor het grote werk? En gaat het restaurant op tijd open?
Bastiaan wordt bijgestaan door Ben van Beurten. Jamie Oliver zelf zal enkele malen zijn opwachting in het programma maken om polshoogte te nemen, te adviseren en waar nodig de leerlingen toe te spreken. Maar Bastiaan speelt de centrale rol in dit unieke project. Aan hem de zeer zware taak om samen met jonge mensen voor wie het project een kans is hun leven op de rails te krijgen, de klus te klaren.
 
(net5.nl)

lijkt wel veel op de Engelse variant, maar dat is logisch. Ik vond de Engelse serie al leuk en deze is ook  ::ok::
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2004, 21:33:10 »
Yep..is ook 1 van mijn favorieten.Eens kijken of deze groep het beter uithoudt dan die Engelsen.
back again..

Offline nettie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #2 Gepost op: 18-11-2004, 12:59:54 »
Gisteren was de eerste aflevering en het was best leuk om te zien hoe de Nederlandse leerlingen het doen. Denk trouwens dat er bij deze versie ook wel wat mensen af zullen vallen. Vindt het trouwens niet dat ze iemand hebben uitgezocht die net zwanger is, de opleiding is volgens mij best wel zwaar. Als ik het nie vergeet ga ik volgende week weer kijken.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #3 Gepost op: 19-11-2004, 13:49:38 »
leuk dat ze de afgelopen keer die Kerry-Ann uit Engeland over hadden laten komen en over haar ervaringen hadden laten vertellen.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Dokter Wouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #4 Gepost op: 19-11-2004, 16:07:55 »
Ik vond het wel een beetje flauw dat er 18 i.p.v. 15 mensen werden gekozen. Heet dat toekomstige restaurant nou fifteen of niet?
Aan de andere kant kan ik het me goed voorstellen dat je zoveel mogelijk kansarme jongeren een kans wil geven. Het lijkt me erg moeilijk om zo iemand af te wijzen, dan heeft die persoon nog steeds geen toekomstperspectief.
Verder een erg leuk programma!
Reality top 3:  1. Wie is ... de mol?  2. Peking Express  3. Expeditie Robinson

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #5 Gepost op: 19-11-2004, 19:18:43 »
Ik kan me best voorstellen dat ze met meer beginnen. Bij Jamie zelf bleven er namelijk uiteindelijk maar 8 ofzo van de 15 over. Er vallen er toch altijd wel 'n aantal af, zodat je er toch uiteindelijk 15 of nog wat minder krijgt.

Vond 't orginele programma trouwens erg leuk en wat ik nu hier gezien heb bevalt me ook al heel goed. Dit ga ik zeker volgen!  ::ok::

Offline Nikki

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everyone hail to the pumpkin song!
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #6 Gepost op: 21-11-2004, 22:09:10 »
Ik heb t vandaag voor het eerst gezien.
Ik begrijp wel dat ze 18 mensen kozen. Zwanger meisje gaat vast weg, die Cindy ook(Heet ze zo? Meisje met zwart haar/beugel), en vast wel iemand of een paar van die blowende mensen.
En dan nog de mensen die het gewoon niet kunnen.
- I am the one hiding under your bed..

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #7 Gepost op: 28-11-2004, 01:13:25 »
De laatste aflevering was best wel heftig...al die problemen van die lui.....
back again..

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #8 Gepost op: 9-12-2004, 18:24:17 »
De laatste aflevering was best wel heftig...al die problemen van die lui.....

klopt idd, maar dat zal altijd wel zo blijven
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #9 Gepost op: 15-12-2004, 21:43:08 »
Ben benieuwd wat ze nu weer hebben uitgevreten.....(vanavond dus.)
Ik snap niet dat ze zulk soort dingen uithalen...dit is toch DE kans van je leven..die ga je toch niet vergallen??? ::ohno::
back again..

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #10 Gepost op: 15-12-2004, 22:07:19 »
Gisteren is de opening van Fifteen geweest door Jamie himself. Was vanavond te zien bij RTL Boulevard. Ik zag in 'n flits de meeste leerlingen wel voorbij komen, dus ik denk eik dat de meesten 't wel gaan redden.  ::ok::

Albert was trouwens nogal pissig omdat hij bij de opening niet meer te eten kreeg dan 'n paar kleine hapjes. Die had zich op 'n complete maaltijd verheugd.  ;D

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #11 Gepost op: 16-12-2004, 11:13:11 »
Gisteren is de opening van Fifteen geweest door Jamie himself. Was vanavond te zien bij RTL Boulevard. Ik zag in 'n flits de meeste leerlingen wel voorbij komen, dus ik denk eik dat de meesten 't wel gaan redden.  ::ok::

Albert was trouwens nogal pissig omdat hij bij de opening niet meer te eten kreeg dan 'n paar kleine hapjes. Die had zich op 'n complete maaltijd verheugd.  ;D

Zullen we eens kijken over hoeveel weken de opening van het restaurant in het programma komt
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Jamie's Kitchen
« Reactie #12 Gepost op: 24-12-2004, 10:26:55 »
volgende aflevering komt Jamie naar Nederland om het restaurant te openen (is al 2 weken geleden gebeurt, dus de afleveringen lopen niet ver achter)
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!