Poll

Welk polsbandje draag jij?

Livestrong (geel)
5 (12.2%)
Respect2all (oranje)
9 (22%)
Band tegen geweld (rood)
0 (0%)
Ik draag er (nog) geen
27 (65.9%)

Totaal aantal stemmen: 36

Auteur Topic: [Stelling] Het dragen van een polsbandje helpt  (gelezen 4211 keer)

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Stelling] Het dragen van een polsbandje helpt
« Reactie #20 Gepost op: 24-12-2004, 13:36:52 »
Hallo, sorry hoor, ik hoef geen respect, en zeker niet van een wildvreemde. Volgens mij moet je respect ook niet opdwingen maar verdienen ! Vooral logische dingen als normen en waarden, zinloos geweld en iedereen in zijn waarde laten, hoef je toch niet te uiten. Dat spreekt voor zich. Ieder weldenkend mens heeft toch beschaving in zijn donder.

Kijk nu eens naar al die achterlijke armbandjes. Dat Armstrong (toepasselijke naam) geld probeert in te zamelen voor een goed doel, prima. Al het geld gaat ook naar zijn kankerbestrijding. Maar wat gebeurt er met dat geld van dat oranje bandje? 60 % gaat naar het goede doel, 40 % blijft over voor de organisatie. Er zijn er in eerste instantie 1 miljoen geproduceerd dus aan de strijkstok blijft hangen € 400.000,00. Beetje overheadkosten eraf en tel maar uit je winst. KLM deed gratis vervoer en ook aan reclame hoeft men bijna niets te doen, die dingen verkopen zichzelf. Lekker extraatje voor de "bedenkers"
Wat mij ook verwonderd is dat ze gemaakt worden in China. Lekker kerstgedachte om al die kleine kinderen van 's morgenvroeg 5 uur tot 's avonds 9 uur te zien werken om jullie oranje polsbandjes in elkaar te zien vouwen.
Nee, mijn pols blijft leeg. Ik heb geen polsbandjes nodig om normaal te kunnen denken.

Offline Wendy17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Stelling] Het dragen van een polsbandje helpt
« Reactie #21 Gepost op: 18-01-2005, 13:18:51 »
ik vind het een beetje jammer dat er nu overal bandjes voor komen! ik vraag me af of het ook echt allemaal helpt, en idd behalve de bandjes van armstrong verdienen de bedrijven er lekker aan om veel van die dingen te verkopen.
ik had een geel bandje van armstrong omdat veel mensen in mijn omgeving kanker hebben of er aan zijn overleden, dus ik draag het meer als teken dat ik denk aan die mensen, waarvan ik hou en die eraan lijden.
Als je nooit begint is er nooit een einde

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Stelling] Het dragen van een polsbandje helpt
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2005, 18:18:07 »
ik ehb echt een *** hekel aan die verotte bandjes :)
kom op zeg, zo'n bandje dragen voor het bevorderen van respect.. als je t mij vraagt, is het enige wat er gebeurt dat je image word opgekrikt bij pro-bandjes dragers.
nee, als je zo voor respect bent, toon dat dan, laat het zien in je gedrag.. en niet door zo'n raar bandje.
(ik ken mensen die totaal geen respect hebben voor een ander, maar wel zo'n ding dragen..)
nee, domme hype als je het mij vraagt.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Stelling] Het dragen van een polsbandje helpt
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2005, 19:30:51 »
Nee, ik draag geen bandje en ben dat ook niet van plan. Van sommige genoemde bandjes wist ik het bestaan niet eens af. Die gele kende ik dan wel, maar ik hoef er niet mee te showen als ik een goede daad verricht...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)