Auteur Topic: De nieuwe Moszkowicz  (gelezen 11252 keer)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
De nieuwe Moszkowicz
« Gepost op: 5-01-2005, 14:09:40 »
DE NIEUWE MOSZKOWICZ

Op dinsdag 21 december start de achtdelige serie 'De Nieuwe Moszkowicz'. Hierin gaat de beroemde advocaat Bram Moszkowicz op zoek naar een geschikte opvolger.

Bram Moszkowicz: "Hoewel ik nog geen termijn heb bepaald waarop ik dit beroep verlaat, is het duidelijk dat ik dit niet mijn hele leven zal blijven doen. Daarom is het moment gekomen om binnen het talent binnen de Nederlandse advocatuur op zoek te gaan naar iemand aan wie ik al mijn kennis, contacten en vaardigheden kan overdragen. Het is echter aan hem of haar om het daarna waar te maken."

Welke eisen stelt Bram Moszkowicz aan zijn ideale opvolger?

Wat komt erbij kijken om aan de top te staan van de advocatuur in dit land?

Tien kandidaten worden aan uiteenlopende tests onderworpen, waarna telkens een kandidaat door Moszkowicz wordt afgewezen.

De kandidaat die de afvalrace wint, krijgt een baan bij Moszkowicz Advocaten in Amsterdam. Een startbonus van 25.000 euro en bij de functie passende maatkleding. Bovendien: een zeer luxe auto van de zaak en een nieuwe scooter om zich door de Amsterdamse binnenstand te kunnen verplaatsen.

Dinsdag, 20.30 uur, Nederland 2

Na uitzending zijn de aflevering van De nieuwe Moszkowicz hier nogmaals te bekijken.(zie de site van de avro)

Laat hier je mening los over dit programma!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2005, 09:44:54 »
ik heb een stukje gekeken puur uit nieuwsgierigheid, maar om eerlijk te zijn kon het me niet boeien..ben dus al snel overgeschakeld naar een andere zender..volgende week probeer ik het nogmaals!

maarre wat vond jij er van?
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2005, 13:31:10 »
Ik heb het gezien, ik vind wel een aardig programma, maar niet waar ik voor thuisblijf. Maar het is nog komkommertijd met veel herhalingen dus je moet toch iets kijken. :)

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2005, 11:58:44 »
ik heb een stukje gekeken puur uit nieuwsgierigheid, maar om eerlijk te zijn kon het me niet boeien..ben dus al snel overgeschakeld naar een andere zender..volgende week probeer ik het nogmaals!

maarre wat vond jij er van?

ik vond het wel leuk en interessant, vooral mijn moeder omdat die ook in dat wereldje zit
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2005, 16:32:38 »
Op dinsdag 1 februari brengt de AVRO om 20.30 uur op Nederland 2 de zevende aflevering van de serie ‘De Nieuwe Moszkowicz’. Hierin gaat advocaat Bram Moszkowicz op zoek naar een geschikte opvolger. In deze één na laatste aflevering van ‘De Nieuwe Moszkowicz’ wordt het uitermate spannend. Er zijn nog maar vier kandidaten over: Jeroen, Nienke, Daniël en Martine. Twee deelnemers gaan door naar de finale. Dat betekent dat mr. Moszkowicz aan het einde van deze aflevering twee kandidaten naar huis moet sturen.

De kandidaten worden in deze aflevering op het kantoor van mr. Moszkowicz in twee teams verdeeld. Per team wordt er, tot grote teleurstelling van de twee achterblijvers, één iemand naar Curaçao gestuurd. Op dit tropische eiland zit een Nederlandse cliënt vast op verdenking van drugssmokkel. Terwijl twee kandidaten in de tropische hitte proberen de man vrij te pleiten, moeten de twee Amsterdamse achterblijvers in dezelfde zaak hun eigen cliënt bijstaan. Dan blijkt de opdracht alleen qua klimaat te verschillen. In een eindoordeel wordt uiteindelijk van twee kandidaten het kaartje verscheurd en wordt bekend wie de twee finalisten zijn.

Mediakrant.web-log.nl
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2005, 17:13:17 »
't verbaast me eik dat niet meer users hier naar dit programma kijken. Ik vind 't namelijk erg leuk!  :D

Leuke opdrachten weer iedere week voor de kandidaten. Ik verbaas me er wel iedere week weer over hoe slecht de meesten 't doen. Zoals vorige week, toen ze de advocaten moesten zijn van Georgina Verbaan en Beau van Erven Dorens, die iemand hadden aangereden na 'n feestje. Echt zoveel dingen gingen er toen echt gigantisch fout! Ik zou zonder enige rechtskennis en opleiding tot advocaat 't er beter vanaf gebracht hebben denk ik.  ::tandpastasmiley::

Ben erg benieuwd wie er gaat winnen. Ik denk dat 't Jeroen wordt, want die heeft 't meest constant wel aardig gepresteerd. Martine vond ik in 't begin ook erg goed (en dat terwijl ze nog de enige studente is!), maar ze blundert de laatste 2 afleveringen weer veel.  :-\\

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2005, 17:32:47 »
Ik vind het ook leuk! Had de 1e aflevering gezien en wou het volgen, maar was het toen vergeten en dacht er 3 weken later pas aan.
Gelukkig vond ik toen deze site: http://central.avro.nl/moszafleveringen/main.asp

Je kan er alle afleveringen nog nakijken!  ::ok::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2005, 12:27:27 »
Ik vind het ook leuk! Had de 1e aflevering gezien en wou het volgen, maar was het toen vergeten en dacht er 3 weken later pas aan.
Gelukkig vond ik toen deze site: http://central.avro.nl/moszafleveringen/main.asp

Je kan er alle afleveringen nog nakijken!  ::ok::

klopt, van alle afleveringen van Ned. 1,2,3 zijn afleveringen na te bekijken op uitzendinggemist.nl

Gisteren was Moszkowicz bij L&C met Carlo en Irene en daar vertelde hij dat de finale pas zaterdag is opgenomen. Spannende promo doet er nu al de ronde!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #8 Gepost op: 8-02-2005, 17:52:21 »
Vanavond is het zover! De finale waarin we te weten komen wie de nieuwe Moszkowicz is! Dus mis 't niet!  :D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #9 Gepost op: 8-02-2005, 19:29:49 »
Jeroen!  8)

Maar ik kijk het morgen wel op pc, want komt vanavond ook al 24, 'De heren maken de man' en ik dacht nog iets nieuws...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #10 Gepost op: 8-02-2005, 21:38:11 »
Nou dat was wel effe verrassend zeg!  :o Ik wist voor deze aflevering zeker dat Jeroen zou gaan winnen, maar hij heeft 't natuurlijk helemaal verprutst in deze laatste zaak!  ::niet-ok::  Nienke was duidelijk beter en is dus ook de terechte winnaar.  ::ok::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #11 Gepost op: 8-02-2005, 21:42:25 »
Nou dat was wel effe verrassend zeg!  :o Ik wist voor deze aflevering zeker dat Jeroen zou gaan winnen, maar hij heeft 't natuurlijk helemaal verprutst in deze laatste zaak!  ::niet-ok::  Nienke was duidelijk beter en is dus ook de terechte winnaar.  ::ok::

helemaal me je eens Han! wat was Jeroen tegenvallend vandaag! teveel humor en te weinig zakelijkheid! Nienke verdiend gewonnen!  ::jaja::

Offline Parli

  • Forumlid
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #12 Gepost op: 9-02-2005, 09:30:59 »
Nienke was mijn favoriet. Ik dacht ook dat Jeroen uiteindelijk zou winnen, maar het is Nienke toch gelukt !! Leuk!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #13 Gepost op: 9-02-2005, 11:19:26 »
Ik sluit me helemaal aan! :)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #14 Gepost op: 9-02-2005, 11:59:41 »
Damn, ik heb gister alleen het laatste stuk gezien toen ze net klaar waren en bekend werd gemaakt wie er had gewonnen ::niet-ok:: Maar ik vond het wel leuk dat Nienke won ::ok::
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #15 Gepost op: 9-02-2005, 13:10:44 »
Op die site die ik eerder gepost heb, kan je het nog steeds kijken. ;)

Ik had het gisteren opgenomen, maar bleekte laat en heel de Notenclub stond op video.  ::) Maar ben toen naar die site gegaan en hij stond er al.  ::ok::

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #16 Gepost op: 9-02-2005, 15:26:43 »
Nienke Hoogervorst is de nieuwe kantoorgenoot van advocaat mr. Bram Moszkowicz. De 24-jarige Nienke, die een rechtenstudie in Utrecht heeft afgerond, won dinsdag ten koste van medefinalist Jeroen Nijboer het programma De nieuwe Moszkowicz van de AVRO, de omroep die de negendelige serie uitzond. De 24-jarige Nienke Hoogervorst is de trotse winnares geworden van het AVRO-programma De Nieuwe Moszkowicz.

Nienke sleepte niet alleen een driejarig contract bij Moszkowicz Advocaten in de wacht, maar ook een bedrag van 25.000 euro, een auto, een scooter en een maatpak. Het programma begon op 21 december met tien kandidaten, waarvan er elke week een afviel. De winnares bleek na een reeks tests het meest te voldoen aan de eisen die de Amsterdamse advocaat stelt aan zijn ideale opvolger.

Moszkowicz liet voor de start van het programma weten dat hij nog geen concrete plannen heeft om te stoppen. "Maar het is duidelijk dat ik dit werk niet mijn hele leven blijf doen. De tijd is rijp om iemand te zoeken aan wie ik mijn kennis, contacten en vaardigheden kan overdragen", aldus de advocaat destijds.

Het staat overigens niet vast dat de 'televisie-advocate' ook daadwerkelijk Moszkowicz opvolgt en daardoor de overige kantoorgenoten het nakijken zou geven. De strafpleiter erkende dinsdag dat de naam van het programma " wel een beetje verwarrend" is. Hij benadrukte dat hij Nienke "een opleiding geeft, die pas begint nu het programma is afgelopen". (Telegraaf)

Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #17 Gepost op: 9-02-2005, 15:34:29 »
Ten koste van Jeroen Nijboer won Nienke Hoogervorst gisteren het programma De nieuwe Moszkowicz en kreeg daarmee een driejarig contract bij Moszkowicz Advocaten, een bedrag van 25.000 euro, een auto, een scooter en een maatpak. Nijboer lijkt echter toch met een troostprijs naar huis te gaan.

De 28-jarige Jeroen is namelijk gevraagd om te solliciteren bij het advocatenkantoor van Robert Moszkowicz, de broer van Bram Moszkowicz. Dat meldt Novum. Jeroen Nijboer kreeg dit gisterenavond naar verluid te horen in een café in Utrecht, waar Bram Moszkowicz hem hiervan persoonlijk op de hoogte stelde. Nijboer liet weten woensdag op sollicitatiegesprek te gaan, maar wilde verder niet op het nieuws reageren.

Hoewel Jeroen niet wist te overtuigen in de finale, prees Abraham Moszkowicz hem wel. "Iedere strafadvocaat zou er trots op mogen zijn u in zijn midden te hebben." Dat de verliezer mag solliciteren bij de broer van de strafpleit-er, kan als opmerkelijk worden beschouwd. Robert Moszkowicz leefde enige tijd in onmin bij zijn familie, omdat hij in de jaren '80 verslaafd raakte aan drugs.

http://mediakrant.web-log.nl/
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #18 Gepost op: 9-02-2005, 22:45:15 »
Ik heb vandaag gehoord dat Nienke in de Playboy gaat eh, staan zeg maar ???
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: De nieuwe Moszkowicz
« Reactie #19 Gepost op: 9-02-2005, 22:46:08 »
Ik heb vandaag gehoord dat Nienke in de Playboy gaat eh, staan zeg maar ???

Klopt het is idd een roddel die gaat!  ;D

Geen problemen mee  :-X