Auteur Topic: Moord Mysterie  (gelezen 3396 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Moord Mysterie
« Gepost op: 9-01-2005, 13:42:13 »
8 januari 2005
19:55 uur ten huize Engelen


Op haar slaapkamer zit Lizette voor het beeldscherm van haar computer, haar ogen nog wat rood van haar huilbui twee uur eerder. Gedachten dwarrelden door haar hoofd... Waarom was haar vader plots zo'n irritante rotzak geweest? Gunde hij het haar niet om gelukkig te zijn misschien?
Ze keek opzij. Naast haar, op het bureau, stond een flesje 'True Star' parfum dat ze met kerst van haar vader had gekregen. "Klootzak...", mompelde ze en met een welgemikte mep zwierde ze het flesje van het bureau. Het overleefde de klap niet en spatte uiteen.

Haar ouders zaten ondertussen beneden in de woonkamer tv te kijken, doch geen van beiden was met hun gedachten bij de zoveelste heruitzending van 'Friends'. Veel viel er namelijk niet te lachen. Ze staarden allebei maar wat voor zich uit.
Margot brak uiteindelijk het stilzwijgen:"Waarom moest je nu zo overdreven reageren, David? Dat was toch voor niets nodig?"
"Ik...", begon David, maar hij maakte zijn zin niet af, want ze hoorden boven plots hard gegil en een luide klap! Margot en David sprongen recht en liepen de trap op. David kwam als eerste op zijn dochter's slaapkamer aan. Zijn gezicht trok wit weg. "Lizette!!", gilde hij uit terwijl hij op haar af liep. Hij raakte echter niet bij haar, want nog voordat hij zijn dochter in zijn armen kon nemen, ontving hij zelf een paar pijnlijke slagen en stortte in.
Margot hoorde heel dit tafereel afspelen terwijl ze halverwege de trap stond. Een gedaante kwam uit Lizette's slaapkamer en haar eerste ingeving was: 'Vluchten! Weg van hier! Zo snel mogelijk!' Ze draaide zich om en rende de trap af, richting voordeur... maar de gedaante snelde haar achterna. Haar luide gegil deed enkele duiven buiten opschrikken...



Een nieuw online spel waar 10 kandidaten op zoek gaan naar een koelbloedige moordenaar in Neveldorp! De kandidaten moeten huizen onderzoeken, mensen ondervragen en veel meer. Bovendien worden ze elke week uitgedaagd door de moordenaar om 'Het Moordspel' te spelen. Daarvoor moeten twee kandidaten geselecteerd worden die dat Moordspel moeten spelen. Elke van hen gaat dan naar een andere locatie. Eén van hen vindt een hint. De andere... overleeft het niet en ligt uit het spel.

Te volgen via deze site: http://www.geocities.com/expeditieonline/Moord/

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Moord Mysterie
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2005, 13:44:13 »
Klinkt leuk Robbie  :D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moord Mysterie
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2005, 13:46:52 »
 ::ok:: Maar ik heb het niet gedaan!  :P
When God created man, she was only joking!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2005, 13:51:49 »
Thanks, ben benieuwd wat het gaat worden!

En er is al iemand die Jet verdenkt hoor!  ;)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2005, 19:55:05 »
ik wil graag meedoen!!!!!! als dat kan..

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2005, 10:57:54 »
Zondag 9 januari 2005

Politie-rapport door Kurt Michiels

Vanmorgen werden ten huize Engelen de lijken gevonden van David Engelen en zijn dochter Lizette Engelen. Ze werden ontdekt door Simon Daems, een oude vriend van David, die hem deze morgen kwam ophalen voor de gebruikelijke zondagochtend- wandeling. Niemand opende de deur en Simon is via de achterdeur binnengegaan en heeft zo de gruwelijke ontdekking gedaan.

Simon Daems is in shock toestand naar het ziekenhuis overgebracht. Hij is niet verdacht, want hij heeft een alibi (Simon was rond het tijdstip van de moord te gast bij de burgemeester van Neveldorp).

Het betreft hier duidelijk een moordzaak. Volgens de lijkschouwing moet het zaterdag 8 januari rond 20:00 uur gebeurd zijn. Zowel David als Lizette Engelen werden op dezelfde wijze vermoord. In de hals en op het gezicht van beide personen zijn verwondingen aangetroffen van een onbekend voorwerp. Elke verwonding bestaat uit twee diepe opengereten sneden, ongeveer een centimeter van elkaar verwijderd.

De moeder des huizes, Margot Engelen, is spoorloos verdwenen…




De kandidaten gaan nu verzegelbare zakken proberen te winnen (waarmee ze voorwerpen naar het onderzoekslabo kunnen sturen), het huis van de familie Engelen doorzoeken en de buurvrouw, Jet Pelgrims ondervragen!

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Moord Mysterie
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2005, 15:51:28 »
hoeveel deelnemers heb je al?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #7 Gepost op: 10-01-2005, 18:47:18 »
Alle deelnemers zijn al gekozen. Zijn er al drie afgevallen zelfs.

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #8 Gepost op: 10-01-2005, 18:47:58 »
hoeveel deelnemers heb je al?

je kan nie meer meedoen :-[

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Moord Mysterie
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2005, 20:24:18 »
je kan nie meer meedoen :-[

jammer!
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2005, 20:53:51 »
Ja, had ik geweten dat er hier geïnteresseerden zouden zijn, had ik het eerder geopend.  :-[ Zal er aan denken voor een volgende keer!

Je kan nog wel het moordverhaal volgen! De ondervragingen, de resultaten van huizoekingen, politie-rapporten, etceter worden allemaal op het forum gepost. Dus je kan zelf ook op zoek gaan naar de moordenaar!

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2005, 11:58:39 »
Ja, had ik geweten dat er hier geïnteresseerden zouden zijn, had ik het eerder geopend.  :-[ Zal er aan denken voor een volgende keer!

Je kan nog wel het moordverhaal volgen! De ondervragingen, de resultaten van huizoekingen, politie-rapporten, etceter worden allemaal op het forum gepost. Dus je kan zelf ook op zoek gaan naar de moordenaar!

ja das wel leuk ::tandpastasmiley::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2005, 12:13:26 »
De leider van deze week (Turbo) heeft net een politierapport ontvangen. Geen idee wanneer Turbo online zal komen, dus ik zal het hier alvast voor jullie posten ;)

Dinsdag 11 januari 2005
Politie-rapport door Kurt Michiels
Deze morgen omstreeks 7 uur heeft Lissy Jacobs het dode lichaam van Margot Engelen in haar visnetten gevonden. Ze heeft meteen de politie gewaarschuwd. Die heeft vervolgens het lichaam uit de netten bevrijd. Uit het pathologisch onderzoek is reeds gebleken dat Margot Engelen ook zaterdagavond tussen 20:00 en 21:00 overleden moet zijn. Ze heeft dezelfde verwondingen in haar hals als David en Lizette Engelen en is door die verwondingen gestorven.
Op haar lichaam vastgeniet werden een brief en twee polaroids gevonden. De brief luidt:
"Ik daag jullie uit! Om te weten te komen wie ik ben, moeten jullie een spel meespelen! Stuur op het einde van de week naar elke locatie (zie bijgaande foto's) één van jullie onderzoekers. De ene zal beloond worden met een hint. De andere... zal minder fortuinlijk zijn!"


Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2005, 12:21:36 »
De leider van deze week (Turbo) heeft net een politierapport ontvangen. Geen idee wanneer Turbo online zal komen, dus ik zal het hier alvast voor jullie posten ;)

Dinsdag 11 januari 2005
Politie-rapport door Kurt Michiels
Deze morgen omstreeks 7 uur heeft Lissy Jacobs het dode lichaam van Margot Engelen in haar visnetten gevonden. Ze heeft meteen de politie gewaarschuwd. Die heeft vervolgens het lichaam uit de netten bevrijd. Uit het pathologisch onderzoek is reeds gebleken dat Margot Engelen ook zaterdagavond tussen 20:00 en 21:00 overleden moet zijn. Ze heeft dezelfde verwondingen in haar hals als David en Lizette Engelen en is door die verwondingen gestorven.
Op haar lichaam vastgeniet werden een brief en twee polaroids gevonden. De brief luidt:
"Ik daag jullie uit! Om te weten te komen wie ik ben, moeten jullie een spel meespelen! Stuur op het einde van de week naar elke locatie (zie bijgaande foto's) één van jullie onderzoekers. De ene zal beloond worden met een hint. De andere... zal minder fortuinlijk zijn!"



cool!! weer een verdachte minder, (niet dat ik haar verdacht ofzo)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2005, 13:11:46 »
de verdachten die nog over zijn:

Voornaam: Brent
Achternaam: Van Looy
Leeftijd: 25
Woonplaats: Neveldorp

Brent is al 2 jaar de vaste vriend van Lizette Engelen. Hij werkt als kelner in bar Donn A (de bar van Boris De Bruin).


Voornaam: Jet
Achternaam: Pelgrims
Leeftijd: 53
Woonplaats: Neveldorp

Jet is een alleenstaande vrouw. Iedereen in Neveldorp kent haar en ze is de buurvrouw van de familie Engelen.



Voornaam: Philip
Achternaam: Mensch
Leeftijd: 49
Woonplaats: Neveldorp

Philip is een businessman. Hij bekijkt alles van een zakelijke kant en kan daarbij hard te werk gaan.



Voornaam: Kurt
Achternaam: Michiels
Leeftijd: 33
Woonplaats: Neveldorp

Kurt is een van de politiemannen in het dorp. Hij is hulpvaardig en vriendelijk. Of zo komt hij tenminste toch voor.


Voornaam: Adam
Achternaam: Hendrickx
Leeftijd: 47
Woonplaats: Neveldorp

Adam is reeds 22 jaar priester in Neveldorp. De laatste paar jaren lijkt er echter meer achter deze man te schuilen. Het gerucht gaat dat hij niet meer zo christelijk is als men op het eerste zicht zou denken.


Voornaam: Boris
Achternaam: De Bruin
Leeftijd: 29
Woonplaats: Neveldorp

Boris is de uitbater van bar 'Donn A', een goedlopende zaak met weinig strubbelingen. Boris slaagt erin alles goed onder controle te houden.


Voornaam: Daisy
Achternaam: Nietvelt
Leeftijd: 22
Woonplaats: Neveldorp

Daisy is de beste vriendin van Lizette. Ze woont in een studentenkamer in Neveldorp en zit op dezelfde Hogeschool als haar vriendin.


Voornaam: Lissy
Achternaam: Jacobs
Leeftijd: 26
Woonplaats: Neveldorp

Lissy bezit een eigen vissersboot. Ze is dan ook visser en weet van aanpakken.


Voornaam: Pieter
Achternaam: Gevers
Leeftijd: 32
Woonplaats: Neveldorp

Pieter is een plaatselijke journalist. Hij hoopt echter een beetje hoger op de ladder te kunnen klimmen om nationale, of zelfs internationale journalist te worden in plaats van streekjournalist.


Voornaam: Jos
Achternaam: Lauwers
Leeftijd: 51
Woonplaats: Neveldorp

Jos is een visser. Hij woont aan de haven en is een bekend figuur in Neveldorp. Voornamelijk omdat hij vaak ruikt naar zijn beroep.

(ik heb ze maar effe gekopieerd)









Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2005, 22:32:11 »
Jet Pelgrims werd net ondervraagd door drie kandidaten. Ondervraging staat op het moordforum gepost.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #16 Gepost op: 17-01-2005, 11:05:29 »
Eck, we hebben een verdachte minder! (en dinsdag een onderzoeker minder...)

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #17 Gepost op: 17-01-2005, 12:26:27 »
oke ::ok:: (ik heb nog nie gekeken maar ga ik zo doen)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2005, 12:37:10 »
Er ligt iemand uit! Twee mensen werden gekozen om naar twee locaties te gaan. Eentje is niet meer teruggekeerd...

De filmpjes, voor wie ze ook wil zien:
Het Woud
De Rivier

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moord Mysterie
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2005, 18:50:56 »
Ik kon nie vinden wie er naar de locaties moesten.