Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen  (gelezen 18746 keer)

aggie

• Gast
Re: Iedereen gelijke kansen
« Reactie #80 Gepost op: 12-03-2002, 17:35:54 »

Citaat

Wat toevallig... ik mis Prince in dit rijtje.... ;) Een kwestie van omgekeerd bewijs voor de theorie van Regi?

Ik adviseer je het verhaal bij het rijtje nog eens goed te lezen ;)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #81 Gepost op: 12-03-2002, 20:46:11 »
Lijkt dus voor Prince ook te kloppen, zij het iets minder correct dan voor George.
Is er iemand die denkt het tegendeel van deze theorie te kunnen bewijzen ?

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

aggie

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: 12-03-2002, 22:26:25 »
RR, ik heb een schokkende gedachte: waarschijnlijk klopt het voor alle kandidaten :o
Om zo iedereen met iedereen te laten werken.
Wat zou het signaal aan de kandidaten zijn onze mol constant aan een andere kandidaat wordt gekoppeld. Zou dat niet erg verdacht zijn ???

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 12-03-2002, 22:55:21 »
Toch nog even heel simpel de grondslag van de theorie hier :

De Mol wordt zo weinig mogelijk (tenzij niet gekozen door het WIDM team, maar door de kandidaten zelf) afgezonderd in het kleinste groepje. Op die manier kan steeds de grootste  groep kandidaten de Mol aan het werk zien.
De andere kandidaten zullen verder evenwichtig worden ondergebracht in het kleinste groepje.

Hieruit volgt dat de Mol het minst van allen door het WIDM team wordt afgezonderd in het kleinste groepje.
Dit geldt zeker niet voor Prince.

Verder moet je goed in 't oog houden dat, indien de Mol door de groep bij een andere medekandidaat wordt afgezonderd, het WIDM team dit natuurlijke onevenwicht in latere afleveringen tracht te herstellen.

Indien George de Mol zou zijn, dan verwacht ik deze week, of in het uiterste geval de week erop, dat Jantien en Prince wat meer van hem zullen worden afgezonderd dan de andere kandidaten.
Meer nog : Indien Jantien en Prince volgende week samen van de groep worden afgezonderd, dan moeten we toch wel een beetje gaan geloven dat er kans op slagen is met dezee topic.

Come and see next friday...

aggie

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: 12-03-2002, 23:03:48 »
RR, sorry dat ik je theorie verkeerd heb vertaald. :-[
Maar de mol zo weinig mogelijk afzonderen zal toch ook tot verdenkingen bij de kandidaten lijken?
Volgens mij kunnen de programmamakers nog het best doen alsof de mol een heel normale kandidaat is, want zijn mollenvangers en de kijkers zijn niet gek.

En verder: George is de mol niet ;)

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 12-03-2002, 23:24:47 »
Enkel indien je deze, toch wel nieuwe, theorie zou kennen, zou je het verdacht vinden dat iemand weinig in het kleinste groepje terecht komt.

Wie denkt er nu aan om op zo een simpele manier de Mol te vinden ?

In elk geval, mocht George de Mol zijn, dan kunnen we volgend jaar deze theorie niet meer gebruiken, omdat het WIDM team dit forum ook wel opvolgt.

Het is dus een "Once in a lifetime" theorie, maar ja elk jaar zo'n konijn uit onze hoed en we voelen ons weer goed  ::)

Prince is trouwens jouw Mol dacht ik hé ?
Dat is toch die toffe gast met zijn O zo opvallende Molle-handje niet ?

aggie

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: 12-03-2002, 23:39:24 »
RR, nee ik ben erg eigenwijs.
Alle hints wijzen nu naar Prince, maar John heeft voor mij de meeste mollenstreken uitgehaald :)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #87 Gepost op: 12-03-2002, 23:41:45 »

Citaat

In elk geval, mocht George de Mol zijn, dan kunnen we volgend jaar deze theorie niet meer gebruiken, omdat het WIDM team dit forum ook wel opvolgt.

Noop, en ik denk dat dat 't geval is met de meeste theorien die hier besproken zijn en dan moeten we weer op zoek naar nieuwe. 't zal voor de programmamakers ook steeds moeilijker worden om nog wat orgineels te verzinnen......maar aan de andere kant kunnen ze op dit forum veel ideeen opdoen!  ;)

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #88 Gepost op: 12-03-2002, 23:45:30 »
Goeie tip voor iedereen: wees eens wat MINDER creatief of vertel volslagen onzin, de programmamakers verdienen makkelijk geld aan jullie uitgedachte intriges en plots.

Kunnen we geen patent nemen op de beste theorieën omtrent WIDM ?  ;D
En een goeie advocaat om onze belangen te behartigen.  :P

ambijans

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 12-03-2002, 23:49:36 »

Citaat

...Alle hints wijzen nu naar Prince, maar John heeft voor mij de meeste mollenstreken uitgehaald :)

Aggie,

Volledig akkoord, mijn nummer 2 is John en 3 is Harry.
Prince komt niet op mijn lijstje voor.
Nu maar duimen dat mijn nummer 3 volgende week afvalt...
John zie ik volgende week zeker niet afvallen.
Ik denk zelfs dat Ellen zal verdwijnen, al is het om de man-vrouw-man-wrouw... afvalvolgorde te doorbreken, omdat dit statistisch gezien erg onwaarschijnlijk is om tot het einde door te gaan. Maar vooral omdat ze op Jantien blijft stemmmen, die ik steeds minder en minder verdenk...

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 12-03-2002, 23:52:22 »
Wat mij betreft mogen de programmamakers en vooral de mensen van "Woestijnvis" hiermee stinkend rijk worden.
Zij verdienen het, zij hebben de moed om dit programma te maken... Zij kleuren onze dag...

Hé, zou ons leven niets missen indien ons de Mol werd afgenomen ? (Laten we dan met zijn allen naar Big Brother gaan kijken ???? Wooeehhhaaaaaa)   :-/ :-/

Offline ambijans

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 13-03-2002, 00:01:01 »
RR,

Was dat geen andere zender die onze dag kleurde?  ;D
Maar je hebt gelijk: 'De Mol' is niet alleen big in Belgium, maar zeker ook in Nederland!

Eventjes stout zijn: Nederland mag dan niet naar het WK voetbal dit jaar (sorry  :P), maar ze hebben wel een leuke WIDM dit jaar!
Was het al maar vrijdag...

Toedeloe

ambijans

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #92 Gepost op: 13-03-2002, 00:12:45 »

Citaat

RR,

Was dat geen andere zender die onze dag kleurde?  ;D
Maar je hebt gelijk: 'De Mol' is niet alleen big in Belgium, maar zeker ook in Nederland!

Eventjes stout zijn: Nederland mag dan niet naar het WK voetbal dit jaar (sorry  :P), maar ze hebben wel een leuke WIDM dit jaar!
Was het al maar vrijdag...

Toedeloe

ambijans

Ja jammer van het voetbal, maar wie is jouw mol nu eigenlijk?

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ambijans

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 13-03-2002, 00:22:57 »
Wie is mijn mol? Da's de eeuwige vraag, natuurlijk!
Ik heb van in het begin George gezegd en dat zou nog steeds kunnen... laten we het erop houden, dat ik sowieso hoop (mol of niet) dat ie het finalespel kan spelen.

Ik denk dat de mol mannelijk is (Prince zou inderdaad kunnen, maar ik zie in John een gevaarlijke outsider). Harry heeft wel het speldoorzicht denk ik, maar lijkt me geen kandidaat-mol!
Jantien, Ellen en Karen: ik vind het jammer om te zeggen (ik zeg het al maar omdat ik ZEKER GEEN vrouwenhater ben), maar ik vrees dat de vrouwen nu een voor een zullen afvallen.

Hoewel het toch leuk zou zijn als er eentje mee de finale zou halen!

Groetjes

ambijans

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 13-03-2002, 11:25:00 »

Citaat

Maar vooral omdat ze op Jantien blijft stemmmen, die ik steeds minder en minder verdenk...
Volgens mij stemt Ellen op John. Toch? ???

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 13-03-2002, 11:25:19 »
En dat was dubbel. Sorry!  :-[

Offline konijn

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 13-03-2002, 11:31:02 »
Ik heb het idee dat we hier nu twee theorieen door elkaar aan het bespreken zijn:
1. de afzonderings-theorie: de mol bevindt zich het minst vaak in het kleinste groepje, wanneer deze door de regie zijn gevormd.
2. de gelijke-aanwezighieds-theorie: de mol is degene die over de opdrachten heen bij alle kandidaten even vaak aanwezig is geweest.

Van no. 1 kon ik geen getallen vinden in eerdere posts, dus dit kunnen we nog onderzoeken voor Prince en George (en anderen). Nummer twee kunnen we volgens mij naar de prullenbak verwijzen, aangezien het voor Prince en George bleek te kloppen, en mijn gevoel zegt me dat het voor de rest ook wle ongeveer zal kloppen. (Voor de wiskundigen: de afwijking zal in ieder geval niet groter zijn dan wat je statitisch bij telkens willekeurige samenstellingen mag verwachten).
Dus laten we ons concentreren op theorie 1. Dan wordt dit onderwerp ook weer te volgen.

Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 13-03-2002, 11:35:26 »

Citaat

Toch nog even heel simpel de grondslag van de theorie hier :

De Mol wordt zo weinig mogelijk (tenzij niet gekozen door het WIDM team, maar door de kandidaten zelf) afgezonderd in het kleinste groepje. Op die manier kan steeds de grootste  groep kandidaten de Mol aan het werk zien.
De andere kandidaten zullen verder evenwichtig worden ondergebracht in het kleinste groepje.

Hieruit volgt dat de Mol het minst van allen door het WIDM team wordt afgezonderd in het kleinste groepje.
Dit geldt zeker niet voor Prince.

Verder moet je goed in 't oog houden dat, indien de Mol door de groep bij een andere medekandidaat wordt afgezonderd, het WIDM team dit natuurlijke onevenwicht in latere afleveringen tracht te herstellen.

Indien George de Mol zou zijn, dan verwacht ik deze week, of in het uiterste geval de week erop, dat Jantien en Prince wat meer van hem zullen worden afgezonderd dan de andere kandidaten.
Meer nog : Indien Jantien en Prince volgende week samen van de groep worden afgezonderd, dan moeten we toch wel een beetje gaan geloven dat er kans op slagen is met dezee topic.

Come and see next friday...

Maar RR, gaat die theorie niet in tegen de theorie dat de Mol het beste kan opereren in de grootste groep? In een grote groep val je minder op als mol en je kunt bepalen of de opdracht niet al mislukt door toedoen van andere kandidaten waardoor jij je niet als mol hoeft te gedragen.

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 13-03-2002, 14:36:45 »

Citaat

Dus laten we ons concentreren op theorie 1.

Ik heb 't nog 'ns geprobeerd, maar ik vrees dat met deze theorie ook niet veel te doen is. Ik kom tot 1 keer in de kleinste groep voor Prince, Harry, John en George. En Karen, Jantien en Ellen bevonden zich ieder 2 keer in de kleinste groep.

Wel een splitsing dus tussen de mannen en vrouwen, maar ik denk dat dit puur toeval is.

Jammer, maar volgens mij kunnen we deze theorie ook afschrijven.  :-/

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 13-03-2002, 14:40:49 »
Ik ben het met je eens Han13.
Ik geloof wel dat men probeert de groepsverdeling niet steeds hetzelfde te laten zijn, maar ik geloof niet dat dat iets te maken heeft met een gelijke kans om de mol aan het werk te zien. Meer met het spelletje en de uitzendingen leuk en gevarieerd te houden.