Auteur Topic: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.  (gelezen 5282 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Gepost op: 15-01-2005, 10:31:36 »
Beste moderators,
Ik zie dat jullie een poging hebben gedaan om het forum overzichtelijker te maken, maar m.i. is dat maar deels gelukt. Onderwerpen die op een deelnemer betrekking hebben kan ik wel in de thread over die deelnemer plaatsen, maar als iedereen zo te werk gaat wordt het een heel lange thread met daarin allerlei verschillende onderwerpen. Het zou handiger zijn als je per deelnemer verschillende threads kunt aanmaken. Ik neem aan dat dat nu niet meer lukt, maar misschien een ideetje voor volgend jaar.
Succes verder!
Opa.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2005, 17:44:21 »
Bedankt voor de tip opaweethetbeter!  ::ok::

Maar ik moet je helaas zeggen dat 't zeer onwaarschijnlijk is dat wij ooit op die manier gaan werken op onze fora. We werken nu al jaren op WIDM.com (en ook op de andere dochtersites van Realitynet) met vaste topics per deelnemer en ervaren dit als zeer prettig. We willen juist proberen discussies centraal te houden en niet te verspreiden over teveel topics. Dan raakt namelijk snel 't overzicht zoek (vooral voor mensen die niet de hele dag kunnen volgen wat er bij gepost wordt en dus in 1 keer veel posts door te spitten krijgen  ;) ) en komen er dubbele discussies. En dat trachten we te voorkomen door te werken met 1 topic per kandidaat, afleveringstopics en nog 'n aantal anderen. En dat lukt behoorlijk tot nu toe.  :)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 17:45:55 door Han13 »

Offline ikkuhbender

  • Winnaar pool ER strijd der titanen 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I'm the winner of ERST-pool 2006!!!
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #2 Gepost op: 9-02-2005, 16:45:10 »
Ik blijf er bij het is en bijft hier chaotisch op het forum!!! ben er misschien net 1 of 2 weken, maar k zie de logica nog niet! ::ohno::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #3 Gepost op: 9-02-2005, 16:46:21 »
Ik blijf er bij het is en bijft hier chaotisch op het forum!!! ben er misschien net 1 of 2 weken, maar k zie de logica nog niet! ::ohno::

Als je nou even zegt, waar het probleem ligt...

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #4 Gepost op: 9-02-2005, 16:50:01 »
Ik vind het ook heel erg onoverzichtelijk zo. Het is heel erg lastig om te zien wat je hebt gelezen en wat niet.


We willen juist proberen discussies centraal te houden en niet te verspreiden over teveel topics. Dan raakt namelijk snel 't overzicht zoek (vooral voor mensen die niet de hele dag kunnen volgen wat er bij gepost wordt en dus in 1 keer veel posts door te spitten krijgen  ;) ) en komen er dubbele discussies. En dat trachten we te voorkomen door te werken met 1 topic per kandidaat, afleveringstopics en nog 'n aantal anderen. En dat lukt behoorlijk tot nu toe.  :)

Ik vind juist dat discussies nu níét centraal zijn, er lopen een aantal discussies door elkaar heen, ik kan juist niet zien wat er nieuw gepost is, en bovendien moet ik ook al die vergezochte theorien lezen, en kun je nergens vinden of iemand misschien al dezelfde moltheorie ergens geopperd heeft, of dat je echt een nieuw idee hebt. Je moet je bij elk bezoek door een gigantische berg posts werken, waarvan je niet kan zien of je ze al gelezen hebt.

Ik wil niet vervelend overkomen, maar ik vind het echt heel storend zo. Ik kom regelmatig op andere forums, die m.i. veel overzichtelijker zijn. daar staat aangemerkt wat je gelezen hebt, en wat niet, en ook indelingen per persoon (in dit geval bandlid) zijn duidelijk.

Dubbel posts komen haast nooit voor, en als het eens gebeurt, worden ze meteen gesloten. Door alle topictitels zie je meteen wat je interessant genoeg vindt te lezen, en wat niet.

Ik snap dat het erg veel werk lost, maar het kan echt beter zo.
Mollen in Japan...

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #5 Gepost op: 9-02-2005, 18:08:37 »
Je moet je bij elk bezoek door een gigantische berg posts werken, waarvan je niet kan zien of je ze al gelezen hebt.
Dan moet je je knopjes gebruiken. Maar die staan idd overal weer als je een dag weg bent geweest. Er word gewoon ontzettend veel gepost.

Ik ben persoonlijk ook wel voor een systeem waarbij voor elke hint een nieuw topic word geopend. De te vergezochte hints kan je dan gewoon overslaan bij het lezen. Dat per kandidaat werkt voor geen kant vind ik, omdat je een hint over een bepaalde kandidaat dus op meerdere plaatsen kwijt kunt. En één topic voor alle hints resulteert in door elkaar heen lopende discussies (gebeurt al nu)

Maar hey, gedane zaken hebben geen keer he ;)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #6 Gepost op: 9-02-2005, 18:36:31 »
Ik vind het ook heel erg onoverzichtelijk zo. Het is heel erg lastig om te zien wat je hebt gelezen en wat niet.

Ik vind juist dat discussies nu níét centraal zijn, er lopen een aantal discussies door elkaar heen, ik kan juist niet zien wat er nieuw gepost is, en bovendien moet ik ook al die vergezochte theorien lezen, en kun je nergens vinden of iemand misschien al dezelfde moltheorie ergens geopperd heeft, of dat je echt een nieuw idee hebt. Je moet je bij elk bezoek door een gigantische berg posts werken, waarvan je niet kan zien of je ze al gelezen hebt.

Ik wil niet vervelend overkomen, maar ik vind het echt heel storend zo. Ik kom regelmatig op andere forums, die m.i. veel overzichtelijker zijn. daar staat aangemerkt wat je gelezen hebt, en wat niet, en ook indelingen per persoon (in dit geval bandlid) zijn duidelijk.

Bij ons is ook duidelijk wat nieuwe berichten zijn sinds je laatste bezoek. Zoals Molice al schrijft staat naast ieder onderwerp 't knopje . Als je daar op klikt kom je precies bij 't eerste bericht in 't onderwerp dat je nog niet gelezen hebt.  :)

Daarnaast hebben we de hele handige functie 'Sinds vorig bezoek' in 't Info Center (aan de linkerkant van je scherm onder 'Nieuw op het forum'). Als je daar op klikt krijg je 'n totaaloverzicht van alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek.  :)

Citaat
Ik snap dat het erg veel werk lost, maar het kan echt beter zo.

In de jaren dat wij hier al forums draaiende houden, hebben wij het juist ervaren dat onze bezoekers het fijn vinden dat er niet zoveel topics zijn en alles verzameld is per aflevering of per kandidaat. Omdat deze werkwijze als zeer prettig werd ervaren werken we nog steeds op die manier. :)

Maar mochten we merken dat de huidige werkwijze niet goed meer werkt of 'n meerderheid van onze leden wat anders prettiger vindt, dan zullen wij 'n andere werkwijze in overweging nemen natuurlijk. Maar momenteel hebben we 't idee dat dit nog steeds de beste aanpak is voor onze erg druk bezochte forums en dat de meerderheid van de leden hier ook tevreden over is.

Ik ben persoonlijk ook wel voor een systeem waarbij voor elke hint een nieuw topic word geopend. De te vergezochte hints kan je dan gewoon overslaan bij het lezen. Dat per kandidaat werkt voor geen kant vind ik, omdat je een hint over een bepaalde kandidaat dus op meerdere plaatsen kwijt kunt. En één topic voor alle hints resulteert in door elkaar heen lopende discussies (gebeurt al nu)

Het WIDM-forum wordt nu zo druk bezocht dat het geen doen aan zou zijn om voor iedere hint een nieuw topic te laten bestaan. Zo zouden we op de drukke dagen wel meer dan 100 topics (!!!) per dag erbij krijgen. Hierdoor zakken topics pagina's ver weg en krijgen totaal geen aandacht meer. Bovendien wordt het voor bezoekers en voor ons 'n hels karwei om te kijken of er al 'n topic met 't zelfde onderwerp bestaat. Dat is gewoon echt niet te doen, waardoor er veel dubbele discussies ontstaan.  ::niet-ok::

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Deenigeechtemol2005, kandi's en andere E.I.'s
« Reactie #7 Gepost op: 9-02-2005, 18:42:13 »
Ik blijf er bij het is en bijft hier chaotisch op het forum!!! ben er misschien net 1 of 2 weken, maar k zie de logica nog niet! ::ohno::
Ik vind het hier juist niet chaotisch wat vind je hier meer chaotisch als ergens anders ??



Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #8 Gepost op: 9-02-2005, 19:14:41 »
Ik vind het eigenlijk best overzichtelijk. De verschillende onderdelen onder hoofdkopjes en daaronder wat borden ter indeling van de hoofdonderdelen...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #9 Gepost op: 9-02-2005, 20:03:20 »
Ik ben persoonlijk ook wel voor een systeem waarbij voor elke hint een nieuw topic word geopend. De te vergezochte hints kan je dan gewoon overslaan bij het lezen. Dat per kandidaat werkt voor geen kant vind ik, omdat je een hint over een bepaalde kandidaat dus op meerdere plaatsen kwijt kunt. En één topic voor alle hints resulteert in door elkaar heen lopende discussies (gebeurt al nu)

 ::ok:: Ik sluit me hier helemaal bij aan
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #10 Gepost op: 9-02-2005, 20:17:38 »
::ok:: Ik sluit me hier helemaal bij aan
Ik geloof dat ik de eerste post niet goed genoeg heb gelezen... Op zich hebben jullie wel gelijk, maar ik twijfel nog of het overzichterlijker wordt. Je hebt nu soms als in meerdere topics dezelfde hint staan, bijvoorbeeld bij een aflervering en een kandidaat of zelfs bij meerdere kandidaten als het over een groep ging... ik ben bang dat het dan erger zou kunnen worden...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2005, 00:43:51 »
Bij ons is ook duidelijk wat nieuwe berichten zijn sinds je laatste bezoek. Zoals Molice al schrijft staat naast ieder onderwerp 't knopje . Als je daar op klikt kom je precies bij 't eerste bericht in 't onderwerp dat je nog niet gelezen hebt.  :)

Daarnaast hebben we de hele handige functie 'Sinds vorig bezoek' in 't Info Center (aan de linkerkant van je scherm onder 'Nieuw op het forum'). Als je daar op klikt krijg je 'n totaaloverzicht van alle nieuwe berichten sinds je laatste bezoek.  :)

Het WIDM-forum wordt nu zo druk bezocht dat het geen doen aan zou zijn om voor iedere hint een nieuw topic te laten bestaan. Zo zouden we op de drukke dagen wel meer dan 100 topics (!!!) per dag erbij krijgen. Hierdoor zakken topics pagina's ver weg en krijgen totaal geen aandacht meer. Bovendien wordt het voor bezoekers en voor ons 'n hels karwei om te kijken of er al 'n topic met 't zelfde onderwerp bestaat. Dat is gewoon echt niet te doen, waardoor er veel dubbele discussies ontstaan.  ::niet-ok::

Ik wist niet van die extra functies. Bedankt.
Voor de rest begrijp ik het wel dat het forum drukbezocht wordt enzo, en dat er daardoor veel te veel topics geplaatst zouden worden. Dat is inderdaad erger. Misschien moet je dan meer als moderator optreden, en meer de hand houden in topics sluiten en naar onderen verplaatsen of weggooien...
Maar is begrijp dat ook dit lastig is en veel tijd kost.

Ik ga in ieder geval die nieuwe opties bekijken. Ik laat er nog wel wat over horen :D Bedankt voor de reacties iig.
Mollen in Japan...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #12 Gepost op: 10-02-2005, 09:27:28 »
Voor de rest begrijp ik het wel dat het forum drukbezocht wordt enzo, en dat er daardoor veel te veel topics geplaatst zouden worden. Dat is inderdaad erger. Misschien moet je dan meer als moderator optreden, en meer de hand houden in topics sluiten en naar onderen verplaatsen of weggooien...
Maar is begrijp dat ook dit lastig is en veel tijd kost.

Er wordt momenteel al veel tijd gestoken in 't modden hoor. Is misschien niet zo heel zichtbaar voor jullie, omdat wij zo min mogelijk slotjes gebruiken maar gewoon dubbele discussies samenvoegen. Zo gaan zo min mogelijk posts verloren door 'n slotje of omdat ze verwijderd worden. :)

Ik geloof dat ik de eerste post niet goed genoeg heb gelezen... Op zich hebben jullie wel gelijk, maar ik twijfel nog of het overzichterlijker wordt. Je hebt nu soms als in meerdere topics dezelfde hint staan, bijvoorbeeld bij een aflervering en een kandidaat of zelfs bij meerdere kandidaten als het over een groep ging... ik ben bang dat het dan erger zou kunnen worden...

Precies! Meer topics gaat hier echt betekenen, meer dubbele discussies. Geloof me! Dat is ook de voornaamste reden dat we 't topic 'hints en clou's in de serie' hebben gesloten. Dat zorgde namelijk voor nog meer crossposting wat veel dubbele discussies opleverde. En 't valt nu eenmaal niet te voorkomen dat 'n hint over 'n bepaalde kandi in 'n bepaalde aflevering zowel in 't Afleverings-topic als in 't kandidaat-topic worden geplaatst.  :-\\

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #13 Gepost op: 10-02-2005, 16:56:04 »
Han, ik vind dat jullie je werk prima doen! Zelfs zo netjes om een PMetje te sturen als er een topic is samengevoegd! ::ok::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #14 Gepost op: 10-02-2005, 16:58:03 »
Ja ik wil me daar graag bijaansluiten! Het feit dat jullie constant antwoorden op het klaaggezang en dat netjes blijven doen!  ::ok:: Zeer Knap! En het forum is door de weinige topics veel overzichterlijker!  ::ok:: ;D

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum kan overzichterlijker met boomstructuur.
« Reactie #15 Gepost op: 10-02-2005, 17:12:04 »
Klopt, na een dag hoef ik niet tig pagina's naar rechts te navigeren voordat ik kan beginnen met lezen, dat vind ik wel zo fijn!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)