Auteur Topic: Fluiten  (gelezen 80126 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2005, 19:44:47 »
Ik ben er bijna uit na drie keer het fluit geluid maar dan achteruit: fragment

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2005, 19:48:21 »
::rofl::

Maar waarom zouden we het achteruit spelen? ;) Zouden ze het echt zo ver zoeken cq verbergen? ;)

Ok Elise op band vorig jaar was achterstevoren en sommige muzikale hints ook maar ik vond dat fluiten van die vogels al iets wat aardig verborgen was (al viel het idd meteen op, dat wel)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline mariejopie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2005, 19:50:21 »
waarom kan ik dit fragent nu weer niet luisteren.. ::oink::
Mol: Lottie Hellingman, Winnaar: Yvon Jaspers, Verliezer: Marc- Marie Huijbregts

Offline Silverstorm

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2005, 19:52:36 »
Wat ik het vreemdst vind... Het blijft de hele tijd op hetzelfde volume. Zelfs als de camera verplaatst. Op de achtergrond hoor je ook andere vogels... Maar die klinken heel anders, en veel zachter. Bovendien: Het geluid hoor je als ze uit het vliegtuig stappen, en te horen krijgen van de excecutie... En tijdens de excecutie. Er tussenin, tijdens het bekijken van de filpmjes, hoor je niks. Nogal toevallig, of niet dan? En dan is er nog het gegeven van een vliegveld. Vogels worden weggejaagd van vliegvelden. En daar is een goede reden voor, aangezien de combinaties vliegtuigmotor + vogel en voorruit + vogel al eerder fataal zijn gebleken. Het fluiten lijkt ook erg op menselijk fluiten, en niet op het tjirpen van een vogel.

Het lijkt me duidelijk waard om hier alles uit te halen wat erin zit. Opletten bij de muzikale hint, vooral.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2005, 19:54:52 »
Die ene rotvogel zat gewoon veel dichterbij :) Ik houd op met dit fragment, is me te duidelijk dat het een vogel is. Heinz - succes :) !
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2005, 20:00:24 »
http://ausbirds.tripod.com/lv/frames/frame7558.htm
als je dan klikt om het geluid van de "brown pigeon/brown coockoo-dove" te beluisteren dan hoor je verschillende vogels en volgens mij hoor ik daar ook "onze MOL-vogels" tussen?
Mol moet, mol doet je goed!

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2005, 20:03:10 »
en die van neighbours zal wel de australian magpie zijn (soort ekster)  :-\\
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2005, 20:11:09 »
hehe goed gevonden caddie ik wilde net zelf op zoek gaan ;D

minicursusje ornithologie ::rofl::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2005, 20:12:08 »
Die ene rotvogel zat gewoon veel dichterbij :) Ik houd op met dit fragment, is me te duidelijk dat het een vogel is. Heinz - succes :) !

Dank je wel. Ik hou het voorlopig even op een verzameling achteruit gedraaide vogelgeluidjes. Ze staan hier: http://home.student.uva.nl/n.schouten/hints.htm#Vreemde%20vogels  :)

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2005, 22:05:25 »
Ik moet bij dit soort topics niet vergeten de fragmenten te wissen van mijn computer. iTunes gooit alles wat ook maar enigszins op een mp3 lijkt onmiddellijk in de playlist. En ik kan melden dat het een rare gewaarwording is als je 's avonds nietsvermoedend muziek draait en er opeens het gefluit van fluiten.mp3 tussendoor krijgt.

 ::)
Achteloos...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2005, 22:09:19 »
Ik moet bij dit soort topics niet vergeten de fragmenten te wissen van mijn computer. iTunes gooit alles wat ook maar enigszins op een mp3 lijkt onmiddellijk in de playlist. En ik kan melden dat het een rare gewaarwording is als je 's avonds nietsvermoedend muziek draait en er opeens het gefluit van fluiten.mp3 tussendoor krijgt.

 ::)

::rofl:: ::rofl::

Ach wie weet is het wel de lokroep van de OelieBoelievogel die ook goed werkt bij vrouwelijk schoon van de soort homo sapiens ;D Probeer het eens zou ik zeggen je weet nooit of het werkt :P
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2005, 22:13:38 »
Probeer het eens zou ik zeggen je weet nooit of het werkt
Heb ik gedaan. Binnen een minuut stond er een boze buurman voor de deur. "Of ik misschien naar hem zat te fluiten!?"

Dus nee: bij vrouwelijk schoon werkt het niet. Bij mannelijk lelijk, daarentegen... ;D
Achteloos...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2005, 22:58:06 »
Heb ik gedaan. Binnen een minuut stond er een boze buurman voor de deur. "Of ik misschien naar hem zat te fluiten!?"

Dus nee: bij vrouwelijk schoon werkt het niet. Bij mannelijk lelijk, daarentegen... ;D

::rofl:: ::rofl:: :-X
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2005, 13:07:05 »
Die ene rotvogel zat gewoon veel dichterbij :) Ik houd op met dit fragment, is me te duidelijk dat het een vogel is. Heinz - succes :) !
Het fluiten viel me wel op, maar ik hou het ook gewoon bij een vogel. Camerapunten kunnen wel anders zijn, maar de microfoon bij bijvoorbeeld Angela blijft op dezelfde stek! ;)

Niks verdachts m.i.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2005, 15:00:19 »
Het fluiten viel me wel op, maar ik hou het ook gewoon bij een vogel. Camerapunten kunnen wel anders zijn, maar de microfoon bij bijvoorbeeld Angela blijft op dezelfde stek! ;)

Niks verdachts m.i.
Volgens mij niet. Ze hengelen namelijk. Het is btw ook nog goed mogelijk dat een technicus dit gewoon een mooi geluid vond en hetzelfde fragment vaak heeft gebruikt...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2005, 15:48:04 »
Frankie - over welk stukje heb jij het nu ? ( kan je een mp3 van het origineel plaatsen ?
)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2005, 15:51:24 »
Is 'Emol' een noot oid? Dat is fantastisch! ::oink::

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2005, 15:52:17 »
DeMol V... en wie ging als vijfde de biechts bekijken (2e opdracht 1e aflevering) net nadat we dat gefluit hoorde?Sander! ::tandpastasmiley::
Take a glorious bite out of the whole world

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2005, 15:54:17 »
Is 'Emol' een noot oid? Dat is fantastisch! ::oink::
Ja, zoiets heet es, dan heb je ook nog as, bes, ces, des, fes en ges, en dat 'es' staat voor de mol
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2005, 15:57:27 »
Geweldig, fantastisch ik ben overtuigd dit IS een hint! ::oink:: ::tandpastasmiley:: ::ok::