Auteur Topic: Fluiten  (gelezen 80128 keer)

Offline Whacko

  • Forumlid
Fluiten
« Gepost op: 15-01-2005, 16:08:27 »
Mij was het in eerste instantie niet opgevallen, maar ik las een aantal berichten hier die over hetn fluiten gingen. Ik ben dus de aflevering opnieuw gaan bekijken en ben het toen ook tegen gekomen.

Het zou natuurlijk gewoon de roep van een australische vogel kunnen zijn, vogels daar hebben veel ingewikkeldere roepen dan de gemiddelde schijtlijster op het dak hier in nederland ;)

Maar toen ik het gefluit hoorde herkende ik een melodietje erin. Ik kon het niet thuis brengen, maar nu ik dit bericht aan het schrijven ben komt het opeens naar boven. Ik herken het uit een of andere reclame! Volgens mij een reclame van de Etos, waar mensen de tanden poetsen of iets dergelijks. Je ziet hier een gezin geloof ik. ik zal es kijken of ik de reclame kan vinden.

Maargoed, ik heb het gefluit van de aflevering opgenomen, en een beetje gefilterd, zodat het IETSJE beter te horen is ;)
Tevens heb ik zelf een geluidsfragment opgenomen, waarin ik zelf fluit om te laten horen aan welk melodietje het mij doet denken.

http://www.whacko.nl/widm/audio/Fluiten.mp3 Origineel
http://www.whacko.nl/widm/audio/Fluiten_ik.mp3 IK aan het fluiten ;)


Topictitel algemener gemaakt - Han13
« Laatst bewerkt op: 25-01-2005, 13:04:20 door Han13 »

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2005, 16:24:02 »
Als ik naar de originele versie luister, kan ik daar het refrein van Bullet the Blue Sky van U2 uithalen. Maar dat komt vast door mijn theorie die ik al bij de muzikale aanwijzing heb neergezet.

Eerst maar eens een nachtje slapen. Kijken of ik er morgen nog steeds zo over denk  ???

Offline broer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2005, 16:26:07 »
Dat wat jij fluit, doet mij eerlijk gezegd helemaal niet denken aan het fluitje dat in de aflevering zit.

En nu ik nog eens naar het fluitje in de aflevering heb geluisterd, denk ik dat het niets te betekenen heeft.

Maar dat is mijn mening...
Achteloos...

Offline nilsma

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2005, 16:27:03 »
Heet dat pastagerecht van MM niet spaghetti blue Sky of is dit wel heel symplistisch gedacht??  ::oink::

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2005, 16:28:19 »
Heet dat pastagerecht van MM niet spaghetti blue Sky of is dit wel heel symplistisch gedacht??  ::oink::

Ja daar is mijn theorie ook op gebaseerd: zie het topic of muzikale aanwijzing

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2005, 16:29:03 »
Dat heette wel zo ja  ::oink::

Offline mariejopie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2005, 16:36:04 »
Mij was het gefluit niet expliciet opgevallen, heb het ook nagekeken/geluisterd en tja..de tweede keer vond ik het inderdaad wel opvallen..Dit werd helemaal versterkt door de "gefilterde versie" van Whacko..Het gefluit doet voor mij aan als een wijsje, kan er alleen nog niet uitkomen welk wijsje..En misschien maken we elkaar hier helemaal gek met een dooie mus..Maar het zoeken naar hints is nu eenmaal verslavend en iedereen wil "de doorslaggevende hint" vinden..
dus keep going!
Mol: Lottie Hellingman, Winnaar: Yvon Jaspers, Verliezer: Marc- Marie Huijbregts

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2005, 16:42:46 »
Dat wat jij fluit, doet mij eerlijk gezegd helemaal niet denken aan het fluitje dat in de aflevering zit.

in het begin van het gefluit komt het melodietje inderdaad niet voor. pas later herken ik dat melodietje, naja alleen de eerste 5 noten ervan dan :P

maargoed, het kan inderdaad gewoon een of andere vogel zijn :D

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2005, 16:50:14 »
Voor het zelfde geld is er in Australie gewoon een bepaalde vogel die zo fluit, en is een of andere meneer de reclamemaker toevallig vandezomer naar Australie geweest ::) :-X

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 15-01-2005, 16:54:22 »
et fluitje verandert van melodie... doen vogels dat ook?
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 15-01-2005, 16:57:15 »
Maargoed, ik heb het gefluit van de aflevering opgenomen, en een beetje gefilterd, zodat het IETSJE beter te horen is ;)
Tevens heb ik zelf een geluidsfragment opgenomen, waarin ik zelf fluit om te laten horen aan welk melodietje het mij doet denken.

Allereerst: je kan echt geweldig fluiten!  ;D

Maar ik denk toch echt dat het een vogel is. Later verandert de meldodie ook. Je hoort ook andere vogels volgens mij. Die vinden dat gewoon prachtig he, zo'n vliegveld met vliegtuigen enzo: "ik wil later ook zo groot worden!"  ;)

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 15-01-2005, 16:58:54 »
Goed, mss geen volgels dan. De avro heeft een geluidseffect gebruikt. Maakt dat het een hint? Ik denk het niet, dat vind ik gewoon te vergezocht.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 15-01-2005, 17:12:06 »
Ik ga straks opzoeken wat voor vogels er daar rondvliegen.
vermoeden : spotvogel ;)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 15-01-2005, 17:25:48 »
Kookaburra, the laughing bird.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2005, 17:27:19 door Castor_en_Pollux »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 15-01-2005, 17:34:27 »
Maar als het een geluidseffect was, dan wel een zeer storende...
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Artemis

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 15-01-2005, 17:40:09 »
Wat jij fluit is idd een stukje uit de Etos-Reclame. Maar eerlijk gezegd herken ik dat niet echt in het orginele stukje. Sowieso zit er teveel ander geluid doorheen om het echt goed te kunnen horen. :(

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2005, 17:41:56 »
Kunnen we niet opzoeken welke noten --> letters er aan verbonden zitten? Ik had het niet gehoord, maar het is inderdaad wel opvallend.
Wat jij fluit is trouwens volgens mij niet wat we horen.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Whacko

  • Forumlid
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2005, 17:53:04 »
naja hier dan het stukje waar ik het herken ;)

http://www.whacko.nl/widm/audio/Fluiten2.mp3 melodietje :P

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2005, 18:10:59 »
Zal ik het eens naar een Australiër sturen en vragen of dat normale vogels zijn ginder?  ::)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Fluiten Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2005, 18:11:17 »
Ik wou de noten = letters wel uitzoeken ,maar dan ben je wel beperkt tot a,b,c,d,e,f,g ...weet niet of het veel nut heeft en blijf erbij dat het een vogel is ( wil de stemmen er nog uit proberen te filteren, want volgens mij fluit er op de achtergrond veel meer mee.. )
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .