Poll

Hoe kennen jullie Realitynet?

via een bekende
23 (20.5%)
via een zoekmachine
40 (35.7%)
door een typfout (widm.com i.p.v. widm.nl of zoiets)
13 (11.6%)
via een link op een andere site
19 (17%)
ergens gelezen/ gehoord
17 (15.2%)

Totaal aantal stemmen: 111

Auteur Topic: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?  (gelezen 16773 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #60 Gepost op: 20-12-2005, 19:27:44 »
 ::dom:: ::dom:: van mij,dat ik dit nu pas zie.
Door Gijs Staverman (of toch een van zijn medewerksters op zijn site)
de Farm was al enkele afleveringen ver,toen had ik gevraagd op zijn site,waar ik in contact kon komen met de kandidaten(met 1 bepaald iemand  ;) ) en toen hadden ze mij RN aangeraden.  ::bravo:: ::bravo::

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #61 Gepost op: 24-02-2006, 13:54:44 »
Door een typfout  :P
......

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #62 Gepost op: 11-02-2020, 18:05:35 »
@SpacyColours ::zwaai:: Ja die is er!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #63 Gepost op: 11-02-2020, 18:35:58 »
Volgens mij kwam ik hier vanwege de MolFanDag ::vergroot::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #64 Gepost op: 11-02-2020, 18:39:20 »
door het programma Wie is de mol.... en dan kijken of daar ergens een forum over was ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #65 Gepost op: 11-02-2020, 18:57:09 »
@D*N: Thanks! Zo, even afstoffen! ;D

Eind 2017/begin 2018 ben ik naar aanloop van het nieuwe WidM-seizoen, de oude Nederlandse seizoenen terug gaan kijken. Naast de afleveringen zelf, keek ik ook oude Moltalk-afleveringen, bijvoorbeeld met Arjen Lubach. In één van die afleveringen zat een keer een gozer genaamd Joeri van Breukelen. Hij maakte vodcasts over Wie is de Mol?, en die ben ik toen ook gaan kijken. Die vond ik zo leuk, dat ik ook zijn oude podcasts ben gaan terugluisteren.

In die podcasts kwamen heel veel referenties naar deze website, wieisdemol.com/RealityNet (ik weet even niet meer of het toen al zo heette). Dit was echt het epicentrum van Wie is de Mol, hier werden de hints gevonden, dit was het laboratorium waarin zorgvuldig elke seconde van elke WidM-uitzending werd gewikt en gewogen. Maar ook leuke dingen werden georganiseerd zoals pools etc - het klonk als een hele gezellige community. Ik maakte toen al kennis met knotsgekke namen als Heinz en DikkeControleur. Het hoogtepunt van de podcast vond ik altijd wanneer Joeri vroeg in welk land het volgende seizoen van WidM zich ging afspelen, en dan hing er altijd iemand aan de lijn die vol overtuiging riep dat het India ging worden... ::rofl:: ::rofl::

Daarom dacht ik: hey, misschien leuk om voor het aankomende seizoen (18), me eens in het hol van de mol te begeven, en dit seizoen te beleven vanuit de community waarin het allemaal gebeurde. Ik dacht ook nog: "Goh, het schijnt dat ze hier altijd na een paar afleveringen al massaal op de goede mol zitten, dus het lijkt me ook wel eens grappig om dat mee te maken". Jaja, nou... daar merk ik tot nu toe weinig van. ;D

Maar ik vond het superleuk om het seizoen eens echt met de kern van de WidM-community mee te maken. Ik ging er zelfs zodanig in op, dat ik aan het einde van het seizoen tegen mezelf moest zeggen: "oké, dit was grappig voor één keer, maar dit ga ik niet nog eens zo doen".

Daarom dat ik tijdens de Vlaamse Mol 2018 me bewust afzijdig hield van alle discussies, op twee topics na: een Wie verdenkt wie?-topic die ik bijhield, en een pool waar ik aan meedeed. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het feit dat ik die pool uiteindelijk won, deels te maken had met het bijhouden van de verdenkingen waardoor ik de afvallers en finalisten redelijk kon voorspellen.

Toen had ik eigenlijk niets meer op het forum te zoeken, maar kreeg ik van ene D*N ineens de vraag om mee te doen met een online Wie is de Mol-spel, en dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen. Helaas was mijn deelname van korte duur, dus laten we het daar maar verder niet over hebben. Maar het liet me wel kennis maken met de leuke community, en dat dit forum meer bood dan alleen Wie is de Mol-gesprekken, maar ook andere forumspellen zoals Zap!, RealityNet Song Festival etc. En ik moet zeggen, inmiddels voel ik me hier al aardig thuis. ::bravo::

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2020, 19:11:16 »
In 2016 hoorde ik dat De Mol terug op tv kwam. Ik keek de eerste aflevering en ik was meteen verkocht. Tegen het einde van het seizoen ontdekte ik wieisdemol.be waar ik toen alleen nog maar wat meelas. In het begin van seizoen 5 (2017) ontdekte ik dat er ook De Mol in Nederland was en dat volgde ik dan ook. Ondertussen heb ik alle seizoenen tot 2010 bijgekeken, natuurlijk ga ik verder tot ik alle seizoenen heb gezien. De oude seizoenen van De Mol zag ik vorig jaar allemaal terug.
Ik vroeg me in 2017 af of er ook een forum over WIDM bestond. WIDM en De Mol liepen toen bijna volledig gelijk met elkaar, mijn voorkeur ging natuurlijk naar De Mol uit ons eigen landje, dus veel heb ik hier toen niet gelezen. Het jaar erna was De Mol vlak na de finale, dus las ik meer mee en in 2019 las ik bijna alles en plaatste ik heel af en toe iets. Toen de kandidaten werden bekendgemaakt, ging ik eens meer kijken naar wat er nog allemaal was op Realitynet. En ik heb het hier naar mijn zin! Ik ben heel blij dat ik dit allemaal heb gevonden.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 19:15:29 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2020, 19:21:24 »
Sinds 2018 ben ik echt een groot Wie is de Mol fan. Ik keek allemaal video's over widm en daar werd ook verwezen naar wieisdemol.com. Toen ik deze website opzocht raakte ik helemaal verdwaald, ik kon het forum niet vinden  ::rofl::
In 2019 ging ik het opnieuw proberen en toen lukte het me wel om het forum te lezen. In begin november 2019, toen de mol kriebels weer in mijn buik zaten, ging ik weer naar de website om te kijken wie er misschien mee zouden doen. 7 november heb ik me geregistreerd, vooral om een vraag te stellen over een mogelijke kandidaat.
Toen werden de kandidaten 1 voor 1 bekend gemaakt en ik zat in de les elke seconde te refreshen op het widm 2020 topic om te kijken of er nieuw nieuws was. En als er weer iets was bekend gemaakt reageerde ik daarop. Later ging ik ook in de relaxhoek, huiskamer, enzovoort kijken en poste ik daar ook dingen.
Toen kwamen de inschrijvingen voor weerwolven en toen heb ik me daarvoor ingeschreven. Vanaf dat moment was ik verslaaf aan RealityNet.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 19:23:18 door Jacco's »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2020, 19:28:24 »
Dat laatste is exact zoals het ook bij mij is gegaan!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2020, 19:33:43 »
Toen had ik eigenlijk niets meer op het forum te zoeken, maar kreeg ik van ene D*N ineens de vraag om mee te doen met een online Wie is de Mol-spel, en dat liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen. Helaas was mijn deelname van korte duur, dus laten we het daar maar verder niet over hebben. Maar het liet me wel kennis maken met de leuke community, en dat dit forum meer bood dan alleen Wie is de Mol-gesprekken, maar ook andere forumspellen zoals Zap!, RealityNet Song Festival etc. En ik moet zeggen, inmiddels voel ik me hier al aardig thuis. ::bravo::
  ::bravo::  ::bravo::


Nou dan moet ik ook maar hè. Ik kwam hier in 2009 op het forum om mee te praten over Expeditie Robinson ::jaja::. Eigenlijk was ik ook alleen op dat board actief, daarna was ik even weg en kwam ik voor het 2010 seizoen weer terug. Toen was daar opeens het berichtje van Swifty in het nieuws topic "Trivial Survivor", een online survival spel. Dat leek mij wel wat, dus schreef ik mij in. Als hyperactief 16 jarig jochie postte ik er op los en irriteerde menig persoon ;D. Ik vond de Relaxhoek en alle andere delen van het forum. Sindsdien ben ik er niet meer weg te denken. In 2012, 2 jaar na Trivial Survivor, organiseerde ik mijn eerste echte grote forumspel samen met Schulz: Survivor. Dit werd een groot succes en sindsdien doe ik bijna elk jaar wel een spel organiseren.

Uiteraard ben ik ondertussen ook Actief Lid geworden, Aanspreekpunt en nu uiteindelijk zelf Global Moderator. Veel forummers zie ik ook in het echt vaker tijdens spelletjesdagen/weekenden en ik heb een vriendengroep en een relatie hieruit gehaald + natuurlijk een ontzettend leuke forumfamilie (want zo voelt het ::hug::). Ik post iets minder hyperactief en ben iets volwassener geworden, maar het plezier is nog steeds erg groot en dat zie ik voorlopig ook nog niet verdwijnen :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #70 Gepost op: 11-02-2020, 19:46:34 »
super leuk!

ikzelf  ken het forum al langer dan ik dacht. (bedenk me dit ter plekke opeens weer)
sinds 2011 ken ik het programma widm en was gelijk er helemaal fan van.
totdat ik youtube ontdekte in 2012/2013 door een oude vriend van mij.
en ik zag de videos van joeri van breukelen over widm. en hoorde over een widm fandag en ging kijken op deze site. en toen ben ik in 2015 naar de widm fandag geweest.

 paar jaar later af en toe nog op deze site geweest om widm nieuws te lezen. todat ik vorig jaar dacht. ik ga een account aanmaken op deze website lijkt me erg leuk! en de molfandag was geweest en ik had wat gewonnen bij de veiling dus dat wilde ik ook nog zeggen.

na een jaar de site een beetje vergeten te zijn. kwam widm natuurlijk weer en zocht ik naar hints over de waaiers en vond deze site weer en wist mn inlog nog haha. en zag dat er een weerwolven spel aankwam. nou heb ik het erg veel gespeeld als kind dus leek het me leuk om mee te doen. ondertussen heb ik alle andere dingen op het forum ontdekt forum spelletjes, relaxhoek huiskamer en ook veel dingen terug gelezen omdat het me zo leuk leek oa realitynet songfestival en zap! 2.0. en daar zijn we nu hier!

vond het erg leuk om zon spel mee te maken en voel me al gelijk thuis op dit forum en het is precies wat ik allemaal leuk vind. tv en spelletjes. ik ga zeker
 aan meer spelletjes meedoen als die komen. en lekker mee speuren met de mol en nog veel meer dingen. van mij zijn jullie nog niet af :-*

chipsverslaafde <3

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #71 Gepost op: 11-02-2020, 20:01:07 »
Leuk om te lezen dat jullie direct al zo blij zijn met de rest van het forum ook ::bravo::

Vanaf 2005 volg ik Expeditie Robinson, en in dat jaar ging ik op zoek naar een forum over dit programma. Het jaar daarna kwam de Strijd der Titanen, wat echt een geweldig seizoen was, en toen schreven diverse deelnemers mee op dit forum. Dat vond ik helemaal geweldig, en dus maakte ik toen een account aan om ook mee te praten.

Ergens in dat seizoen kregen de kandidaten een kip, die ze zelf moesten slachten. Dat gebeurde op een vreselijke manier, en dat zorgde voor een flinke discussie hier op het forum. Die discussie was mijn eerste echte discussie op een forum ook. Een paar dieractivisten plakten echt de vreselijkste plaatjes, en beweerden zaken over boeren en hoe zij met dieren omgaan die echt totaal niet klopten. Als boerendochter ging ik daar tegenin. De discussie werd op een gegeven moment verplaatst naar de Huiskamer en zo leerde ik andere delen van het forum kennen.

In 2008 werd ik gevraagd als Actief Lid en dat ben ik tien jaar met veel plezier geweest. In die jaren heb ik een poosje gemodereerd, heb ik een keer een forumspel georganiseerd en was ik vooral actief op het board van Expeditie Robinson. Natuurlijk is Wie Is De Mol erg belangrijk op dit forum, en ik voelde me verplicht om daar ook actief voor te zijn en het programma te volgen. Sinds ik 14 maanden geleden stopte als Actief Lid heb ik eerlijk gezegd geen enkele aflevering van WIDM meer gezien :o maar Expeditie Robinson blijf ik trouw volgen. Volgende week zal ik eens zoeken of ik de afleveringen van Videoland ook ergens kan kijken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #72 Gepost op: 11-02-2020, 20:10:16 »
Ik las altijd al wel een beetje mee tijdens widm, maar dan zonder account. Daarna toch maar aangemeld en beginnen reageren bijna 10 jaar geleden (nog een paar weken en dan ben ik 10 jaar lid  :o) en daarna ook de Relaxhoek en andere topics ontdekt.

Sindsdien eigenlijk aan talloze spellen meegedaan, de hele top 3 van het Songfestival een keer gehaald, tig topics geopend, het sportboard volgespamd met allerlei zin- en onzin over voornamelijk voetbal, 3x widmo gepresenteerd, een hele fijne vriendschap (he Starlight :)) en veel andere goede contacten aan overgehouden.

Zoveel gebeurd in 10 jaar en de tijd lijkt werkelijk voorbij gevlogen dat als ik erop terugkijk dat ik er zelfs een beetje melancholisch van word.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #73 Gepost op: 11-02-2020, 20:26:52 »
Volgende week zal ik eens zoeken of ik de afleveringen van Videoland ook ergens kan kijken.
mischien kan dat op de site van vier? de vlaamse mol kan je daar ook kijken dusja
chipsverslaafde <3

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2020, 00:18:12 »
In 2010 startte ER met bekende personen, aangezien er toen een bekende vlaming meedeed die in mijn omgeving woont (Sergio) dacht ik, ik kijk nog eens want ik vond ER vroeger wel leuk (and don't blame me, Sergio is eigenlijker leuker dan hij in ER was).

Een paar jaar later ontdekte ik WIDM en heb ik op enkele maanden dit gebingewatched totdat S13 begon en dit was mijn eerste liveseizoen.. Toen zag ik dat dit forum ook een moldeel had en werd ik actiever hier.
(ook omdat niemand die ik ken WIDM volgt en ik graag mijn gedachten hierover deel)

Daarna kwam ik meer in de RN-spelen hoek, en de andere gedeelten en kwam ik zelfs op spelletjesdagen om eindelijk die gezichten te zien achter de namen. Ik werd zelf ook actiever en nam het songfestival van Fabiann over wat ik nu al 2x met plezier georganiseerd heb.

In 2019 ben ik ook gevraagd om AL te worden en daarnaast global moderator wat ik graag aannam.

Ik ben enorm aangetrokken door de fijne sfeer die hier bijna altijd heerst, de openheid naar nieuwelingen en de leuke activiteiten die hier georganiseerd wirden.

klaar voor de strijd

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #75 Gepost op: 13-02-2020, 20:10:34 »
Ik ben in 2013 begonnen met het kijken van WIDM, toen ontdekte ik ook al vrij snel dit forum. Na een tijdje meelezen, ben ik in 2015 ook zelf gaan posten en ontdekte ik ook andere delen van het forum. Waar het heel gezellig was. ::ok::

Toen de Klaashelaas-hint werd ontdekt, ben ik vrij snel en abrupt gestopt met het forum, omdat ik merkte dat ik op deze manier het programma niet meer leuk vond. Het hele forum heb ik toen gelaten voor wat het was.

De daarop volgende jaren ben ik langzaamaan toch weer voorzichtig mee gaan lezen (vooral het hintvrije topic). Sinds afgelopen zomer ben ik weer meer actief doordat ik veel thuis zit. Fijn om op deze manier de dag een beetje door te komen. Grote delen van het WIDM-forum lees ik niet meer, ik vind de sfeer al een paar jaar wat omgeslagen. Maar aan spelletjes en puzzels doe ik nog vrolijk mee. ;D
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Cleany

  • Forumlid
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2020, 12:04:55 »
Eigenlijk lurk ik hier al een paar jaar, maar mijn vrouw zei dat ik nog meer extra info hier kon vinden.
Ik kijk al sinds seizoen 1 naar WIDM en zoek alles qua theorie video's op en geschreven theorieën.
Alle extra video's bekijken we en soms kijk ik een aflevering 2x.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2020, 13:08:23 »
Eigenlijk door een keer perongeluk .com in plaats van .nl in te typen. Ja, dat gebeurt wel eens.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2020, 13:19:22 »
Ik zit ondertussen alweer sinds 09-09-09 op dit forum... Ik zat al een tijdje op .nl en was daar heel erg druk mee, toen iemand die al op deze site zat (vraag me niet meer wie, want dat zou ik echt niet meer weten) dat hier nog veel meer over WIDM werd gepraat! En dat is gebleken! Ik heb me hier de afgelopen 10 jaar geen moment verveeld ( ;D ::) :P ::hypocriet:: ) Mede ook door deze site ben ik ook intensiever andere programma's als ER gaan volgen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hoe zijn jullie op Realitynet beland?
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2020, 13:20:55 »
Eigenlijk door een keer perongeluk .com in plaats van .nl in te typen. Ja, dat gebeurt wel eens.
::rofl:: ::rofl::