Poll

Onvoorwaardelijke liefde, bestaat dat wel?

::jaja:: ::love::
10 (50%)
::ohno::
7 (35%)
???
1 (5%)
:-\\
2 (10%)

Totaal aantal stemmen: 20

Auteur Topic: Onvoorwaardelijke liefde  (gelezen 5017 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Onvoorwaardelijke liefde
« Gepost op: 5-02-2005, 13:13:18 »
bestaat onvoorwaardelijke liefde? kun je zoveel van iemand houden, dat hij of zij werkelijk alles kan maken, en dat je dan toch van hem/haar blijft houden?
of zijn er grenzen?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onvoorwaardelijke liefde
« Reactie #1 Gepost op: 5-02-2005, 13:20:13 »
Wat mij betreft is er een duidelijke grens!

Mijn mannetje zal van zijn levensdagen nooit vreemd moeten gaan want dan kan hij op zoek naar een ander huis...ik zou hem zonder pardon de deur uitzetten...ik ben ooit zo dom geweest om mijn toenmalige vriend maar te blijven geloven met alle gevolgen van dien...toen heb ik me voorgenomen om nooit meer bij een man te blijven die me kan voorliegen wat hij wil....

Mocht mijn man genoeg van me hebben en het ergens anders beter hebben dan bij mij, dan zij het zo...maar ik zou ook niet met hem kunnen samenleven in de wetenschap dat zijn hart niet meer bij mij ligt maar bij een ander....het zou me heel veel verdriet geven dat ik hem moet laten gaan, maar ik heb genoeg ongelukkige huwelijken rondom mij gezien.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onvoorwaardelijke liefde
« Reactie #2 Gepost op: 5-02-2005, 13:36:28 »
Hmm er zou een trieste ja knikkende smiley moeten zijn. Ik vrees namelijk dat het zeer zeker bestaat. Ik heb ongelooflijk veel van iemand gehouden voordat ik patrick leerde kennen. Dat zou inderdaad onvoorwaardelijke liefde geweest zijn. Ik ben gekwetst, emotioneel gechanteerd en nog meer van dat soort ellende en mijn gevoel veranderde niet. Het maakte niet uit wat er gebeurde, wat hij zei of wat hij deed, ik hield van hem ondanks dat hij mij kapot maakte.
Toen ik patrick leerde kennen kreeg ik gevoelens voor hem maar mijn gevoel voor die andere verminderde niet. Pas na een jaar kreeg ik een relatie met Patrick en probeerde ik een gezonde normale relatie te hebben waarin ik vast besloten ben me nooit meer te laten kwetsen en nooit meer zo emotioneel afhankelijk van iemand te worden.
Inmiddels 6 jaar later gaat het uitstekend met mij en Patrick maar mijn lijf reageert nog steeds met een mix van pijnlijk houden van en een vlaag van gekwetstheid zodra ik de naam van mijn ex hoor.

Onvoorwaardelijke liefde? Ja, helaas, dat bestaat. Het kan wel slijten.
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Onvoorwaardelijke liefde
« Reactie #3 Gepost op: 5-02-2005, 14:07:13 »
ik ben er ook bang voor, dat sommige mensen alles bij mij kunnen maken.. ;D maar idd bakkertje vreemdgaan-----> ::ohno:: dan zou voor mij de relatie stoppen. ik geloof wel in trouw en monogamie, heel ouderwets miss. maar punt is dat ik miss dan nog wel van die persoon zou houden.. ::) ook als zou ik 'de eer aan mezelf houden'.. ;)

Stamgast

  • Gast
Re: Onvoorwaardelijke liefde
« Reactie #4 Gepost op: 7-02-2005, 13:56:38 »
Hmm er zou een trieste ja knikkende smiley moeten zijn....

...Onvoorwaardelijke liefde? Ja, helaas, dat bestaat. Het kan wel slijten.

't Verleden is dood,
de toekomst te groot,
concluderend, wat hier staat vermeld:

Het heden
is het enige dat telt!
 ;)

Offline Dorine

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onvoorwaardelijke liefde
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2005, 14:37:47 »
Ja dat is ook wel zo, heb je gelijk in, klonk mss ook erg triest en zo maar ik ben erg gelukkig hoor :) Maar mooie woorden ::bravo::
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Onvoorwaardelijke liefde
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2005, 20:16:20 »
ja hoor, onvoorwaardelijke liefde bestaat! wat denk je van de liefde die een moeder voor haar kind(eren) voelt? of telt dat hier niet? onvoorwaardelijke liefde voor een levenspartner?....je zou wel stom zijn... :P
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Onvoorwaardelijke liefde
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2005, 22:23:38 »
ik denk het wel! :)
Some light in your eyes...