Auteur Topic: John is de MOL  (gelezen 24440 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: John is de MOL
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2002, 12:19:25 »

Citaat

Ik vind 'ik sta bij een school' niet de meest effectieve en behulpzame manier om aan te duiden waar je bent, beetje verdacht

Bovenaan in de poule staat ene gjhv, nog steeds 1000 punten heeft. In het profiel zag ik dat het hier om een man uit Eindhoven gaat. GJhv (John Guntlisbergen?). Zegt natuurlijk niets over een eventueel molschap, maar opvallend is het wel.

Die GJhv heeft 986 punten, wel erg hoog natuurlijk. Maar als 't John zou zijn, zou hij tot nu toe alles goed kunnen hebben. Hij zou namelijk de afvallers goed hebben kunnen invullen en hij weet dat deze afvallers in ieder geval niet de mol, verliezer of winnaar gaan worden.

Logischer zou dus zijn dat hij dan 1000 punten zou hebben, maar van de andere kant kan hij (als 't John echt is) dus ook extra 'n fout gemaakt hebben om zo niet te veel op te vallen. Wat dan toch niet geholpen heeft, want we bespreken 'm nu hier.  ;)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2002, 14:36:37 »
Ik neem aan dat als er deelnemers of insiders meedoen met de pool, dat ze zich voor het einde melden....

Maar op op het bellen terug te komen: Na het benzinestation belde John met Jantien om te vragen of zij soms een vrijstelling konden verdienen. Hierdoor kon Jantien George niet (op tijd) bellen die dus de opdracht niet snapte. John stijgt met stip op mijn mollenlijstje naar no.1 !!

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2002, 15:11:51 »

Citaat

Ik neem aan dat als er deelnemers of insiders meedoen met de pool, dat ze zich voor het einde melden....

Maar op op het bellen terug te komen: Na het benzinestation belde John met Jantien om te vragen of zij soms een vrijstelling konden verdienen. Hierdoor kon Jantien George niet (op tijd) bellen die dus de opdracht niet snapte. John stijgt met stip op mijn mollenlijstje naar no.1 !!

Ik geloof niet dat 't telefoontje van John met Karen echt de oorzaak is geweest van 't niet op tijd bellen van George. De opdracht heeft natuurlijk veel langer geduurd dan wat wij te zien krijgen. (als ik Jantien moeten geloven wel uren lang!). Wij krijgen alleen 'n korte compilatie te zien, waarin we niet eens weten of de volgorde waarin wij alles te zien krijgen ook de daadwerkelijke volgorde was.

Bovendien weten we nog steeds niet zeker of John wel Jantien gebeld heeft. Ze laten niet zien dat hij de nummers intoetst op z'n telefoon, dus 't kan nog altijd dat Jantien hem gebeld heeft.

Offline WCEend

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #43 Gepost op: 24-02-2002, 15:32:25 »
Dat lijkt me logischer, want de overige kandidaten mochten Jantien onder geen beding bellen, dacht ik mij te herinneren :).

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2002, 15:54:28 »
Wij hebben alleen kunnen zien dat Jantien John verbood haar te bellen. Ik kan me nog steeds niet voorstellen onder welk excuus Jantien John gebeld zou hebben, maar omdat zij in mijn top 2 van mollen staat, is er best een kans dat zij hem gebeld heeft. Zij rekte sowieso tijd aan de telefoon, door bijvoorbeeld uitgebreid haar excuses aan Prince aan te bieden.
Ik weet et, ik val in herhaling, maar ik ben niet de enige!!!  ;D
Dat is nou net het irritante van dit programma: omdat ze bepaalde delen niet laten zien of manipuleren, weet je bijna nooit precies wat er nou wel of niet gebeurd is.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2002, 18:31:47 »
Citaat

Ik geloof niet dat 't telefoontje van John met Karen echt de oorzaak is geweest van 't niet op tijd bellen van George. De opdracht heeft natuurlijk veel langer geduurd dan wat wij te zien krijgen. (als ik Jantien moeten geloven wel uren lang!). Wij krijgen alleen 'n korte compilatie te zien, waarin we niet eens weten of de volgorde waarin wij alles te zien krijgen ook de daadwerkelijke volgorde was.

Bovendien weten we nog steeds niet zeker of John wel Jantien gebeld heeft. Ze laten niet zien dat hij de nummers intoetst op z'n telefoon, dus 't kan nog altijd dat Jantien hem gebeld heeft.

Jawel, het is wel duidelijk dat John Jantien heeft gebeld; John vroeg:"Ja, is dit Jantien??" Of, in iedergeval, zoiets. En dat vraag je niet als je door haar word gebeld!!!! Maar wat heeft dit te maken met of John de mol zou zijn of niet  ::)  John kon toch ook niet weten dat George de opdracht nog niet begreep  :-/ ? Dus deze discussie slaat nergens op!!

One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2002, 19:02:18 »
en dat fietsen van hem? in een team van vijf personen toch langzamer zijn (met ellen en harry erbij?) no way.

john heeft een bijzonder hoog mollen gehalte!

heike
[/quote]

SHIT, NU HEB IK EEN BERICHT GESCHREVEN, DRUK IK PERONGELUK OP BACKSPACE, EN FLOEP ALLES WEG! :-[ :'( >:( >:( >:( >:( >:( :o ??? Goed ik schrijf het wel zo'n beetje opnieuw:
Dat vind ik trouwens wel oneerlijk, van die fietsopdracht, dat het ene team 5 personen had, en het andere team maar 4. Dan hadden ze moeten wachten met die opdracht, totdat er weer een gelijk aantal personen was, vind ik. Kerstin was trouwens ook behoorlijk verdacht, ze zegt dat ze in de zomermaanden zo'n 60 km. per dag fietst, ze wordt als een van de eersten gekozen en dan geeft ze het na een paar meter al weer op, die zal dus nooit meer als eerste worden gekozen... :P.
Ik heb trouwen ook niet voldoende bewijs ('k moet even naar de WC, momentje... zo, ben ik weer...O nou ben ik de WC-eend vergeten hihi  ;D ;), bedoel ik niks meehoor, goed verder met de tekst) dat John de mol zou zijn. Ja wel een aantal flut aanwijzingen, maar 'daar valt geen pijl op te trekken' (ofzo).
MENSEN, GEEF ME NOU EEN 1 GOEIE, WATERDICHTE AANWIJZING, WAARMEE IK ZEKER WEET DAT JOHN HET IS!!! ::). Ik wacht af...
greetzzzz...

One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Penelope

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 24-02-2002, 19:27:19 »
Even over dat zogenaamde korte afstanden fietsen. van John of wie dan ook..:
Je weet niet of ze lang of kort op die fiets zitten. Dat lijkt maar zo, dat weet je niet. Je ziet inderdaad iemand opstappen en twee shots erna weer afstappen, maar dat kan ook na een kilometer zijn, na een kwartier fietsen bijvoorbeeld. De makers doen er alles aan om de verdenking niet op de MOl te schuiven, kortom, ze wekken de indruk dat die en die wel errug kort op de fiets zat. NIET intrappen. Mijn mening is dat je van deze opdracht niks aan moet trekken.

Verder weet ik ook nog steeds niks meer..

Groet,

Penelope

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2002, 17:46:02 »
Nog ff wat over John:

Ik heb gisteren aflevering 1 nog eens bekeken en daar viel me nog iets op. Aan het begin, als ze nog boven op de stuwdam staat zegt Angela iets van 'Pas op, want 1 van jullie is de Mol', waarbij ze waarschuwend in de rondte wijst.
Als dan (een gedeelte) van de deelnemers in beeld komt, staat iedereen gespannen naar Angela te kijken, behalve John. Die kijkt een beetje lachend over de rand van de dam.

Tja, het hoeft niks te zeggen natuurlijk, maar het viel me wel op.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #49 Gepost op: 28-02-2002, 20:04:02 »
de_mol: als we een goede waterdichte aanwijzing zouden hebben voor wie dan ook dan zouden we niet meer op dit forum zitten speculeren. Tot die aanwijzing komt sluiten we niks uit en alles wat maar enigszins verdacht is (dus ook John die opbelt terwijl hem dat uitdrukkelijk is verboden) gaan we uitgebreid bespreken...... ;-)

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #50 Gepost op: 28-02-2002, 20:09:06 »
Wel, in 't begin verdacht ik ook George. Maar van één ding ben ik echter overtuigd : bij de opdracht met denkers, doeners en dromers moet de mol zeker en vast bij de denkers hebben gezeten. De denkers, daar kan tenminste subtiel gesaboteerd worden. Dus zijn er voor mij 3 kandidaten : George, Karen en Jantien. In Jantien geloof ik niet als Mol, dus blijven George en Karen over.
Forget about John... He's just a funny guy

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #51 Gepost op: 28-02-2002, 21:15:29 »
bedoel je ipv george niet john de eerste keer wie je eerst verdacht?
:-* Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 28-02-2002, 23:10:49 »

Citaat

bedoel je ipv george niet john de eerste keer wie je eerst verdacht?
:-* Doris

Sorry, goed opgemerkt, John uiteraard

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2002, 12:10:49 »
ik wil dit topic toch graag eens omhoog halen  :P  ik blijf namelijk geloven in john als mol, en alle aanwijzingen veschijnen nu elders op het forum.

(afgezien van de aanwijzingen in de vorige afleveringen)

*john gedroeg zich nogal verdacht in de driehoek opdracht daar de deelnemers zagen dit niet. alleen wij weten was hij met angela besprak. hij wist donders goed dat als de telefoon ging bellen de opdracht mislukt was. mission accomplished.

*bij de toestanden over rugzakken opdracht kon hij zich wat afzijdig houden, zo nodig wat olie op het vuur gooien, maar verder maakte hij zich er niet als te druk om. wist hij dat het niet nodig was zich druk te maken. ondertussen bespeelt hij pince die hem helemaal lijkt te vertrouwen. ik vrees het ergste voor prince volgende week. :(

* duizend euro is niet veel, het saboteren van de opdracht zou beter lukken vanuit de positie van john en prince (dat is te zeggen... 3000 euro niet winnen). dat de opdracht zou kunnen mislukken leek plausibel, met al die deelnemers die gingen voor de vrijstelling. een heerlijke opdracht waar anderen zichzelf verdacht konden maken, en prince en john 'toevallig' 3000 euro door hun vingers lieten glippen. mission accomplished (hoewel in dit geval meer geluk dan wijheid)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 2-03-2002, 12:16:01 »
Citaat

* duizend euro is niet veel, het saboteren van de opdracht zou beter lukken vanuit de positie van john en prince (dat is te zeggen... 3000 euro niet winnen). dat de opdracht zou kunnen mislukken leek plausibel, met al die deelnemers die gingen voor de vrijstelling. een heerlijke opdracht waar anderen zichzelf verdacht konden maken, en prince en john 'toevallig' 3000 euro door hun vingers lieten glippen. mission accomplished (hoewel in dit geval meer geluk dan wijheid)

volgens mij is het onmogelijk te saboteren vanuit de positie van john bij die opdracht, je kunt toch niet weten hoeveel van de kandidaten gaat lukken?? ik zie dat dus niet als mols gedrag, als hij de mol is dan had hij hier het geluk aan z'n zijde.

mvg
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 2-03-2002, 12:18:19 »

Citaat

volgens mij is het onmogelijk te saboteren vanuit de positie van john bij die opdracht, je kunt toch niet weten hoeveel van de kandidaten gaat lukken?? ik zie dat dus niet als mols gedrag, als hij de mol is dan had hij hier het geluk aan z'n zijde.

Neen, de mol zat bij het parallellen - en kreeg misschien wel te horen op een of andere manier, wat John en Prince als aantal opgaven.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 2-03-2002, 12:25:20 »
Citaat

Neen, de mol zat bij het parallellen - en kreeg misschien wel te horen op een of andere manier, wat John en Prince als aantal opgaven.

yeppers imka, dat is ook mijn vermoeden.....

als dit het geval is dan zal de Mol aan 't eind gegaan zijn , als er anderen voor hem gefaald hadden, dan kon hij ook falen, in het andere geval (and this was the case) moest hij OOK lukken in de hoop dat het iedereen zou lukken (6/6) (dit is eigenlijk MOLS gedrag voor George)

groetjes
vlaming

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 2-03-2002, 12:26:03 »
ja jullie zouden wat dat betreft weleens gelijk kunnen hebben, is het mislukken van de opdracht meer geluk dan wijsheid.  :)

hoe zou de mol bij de parallers dan hebben doorgekregen hoeveel deelnemers eroverheen moesten. en hoe beinvloed de mol dat dan? kan enkel zijn eigen poging doen slagen of mislukken en zou dan als een van de laatste aan de beurt moeten zijn?

het kan ook zo zijn dat de makers tegen de mol gezged hebben dat hij zich maar op de achtergrond moest houden omdat de kans op mislukken groot was door het winnen van eventuele vrijstellingen. ( wat je al niet gaat bedenken he, als je er zeker van bent dat je weet wie de mol is... hihi)

he getver, ik kan er nog niet echt mee uit de voeten. ik ga zo nog maar eens kijken.
ciao,
heike

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 2-03-2002, 12:30:19 »
Citaat

hoe zou de mol bij de parallers dan hebben doorgekregen hoeveel deelnemers eroverheen moesten.

geen idee, met hulp vd redaktie wellicht......

Citaat

en hoe beinvloed de mol dat dan? kan enkel zijn eigen poging doen slagen of mislukken en zou dan als een van de laatste aan de beurt moeten zijn?

zie boven  ;)

Citaat

het kan ook zo zijn dat de makers tegen de mol gezged hebben dat hij zich maar op de achtergrond moest houden omdat de kans op mislukken groot was door het winnen van eventuele vrijstellingen.

het is een feit dat de mol had hoe-dan-ook an easy task had gister, hij werd geholpen door vele anderen die allemaal voor de vrijstelling hingen

cheers
vlaming

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 2-03-2002, 13:48:50 »
Sorry, John kan de Mol iet zijn.
Bij de excutievragen was er eentje bij : "Hoveel pogingen ondernam de Mol bij het paralellen : 1, 2 of 3"
Vermits het nog nooit is voorgekomen in een Mol programma dat één van de multiple choice antwoorden niet het correcte is, betekent dit dat de Mol meedeed aan het paralellen.
John en Prince zijn dus de Mol niet.