Ok, ik heb dit vanavond dus even bekeken m.b.v. afleveringen 1 t/m 3. Het begin van afl. 4 heb ik helaas niet op band staan.
Ik heb geen geavanceerde apparatuur en heb ook geen post-it stickers gebruikt (wel een goeie tip overigens!), maar dit zijn mijn bevindingen:
Elke aankondiging van Angela bestaat dus uit een aantal 'shots' waarin ze een stukje tekst heeft en waarbij ze gebeamd wordt. De aankondiging van afl.1 bestaat uit vier shots en die van afl. 2 en 3 uit drie.
De beginshots van afl.2 en 3 zijn verschillend, namelijk 'Het eerste slachtoffer is gevallen' en 'er zijn er nog 8 over'. De twee daaropvolgende
shots zijn elke keer hetzelfde (want zelfde tekst). Dit zijn:
- die waarin ze vertelt dat de kandidaten elke 2 dagen een test doet en dat degene die het het slechts doet naar huis moet
- die waarin ze vertelt dat de uiteindelijk winnaar degene is die het antwoord weet op de vraag 'Wie is de Mol?'
Maar....ondanks dat de twee laatste shots hetzelfde zijn,
worden ze niet op dezelfde plek 'gebeamd'! (Volgen jullie me nog?) Wellicht dat dit vergeleken moet worden met de foto van de overgebleven kandidaten uit die aflevering? Hier heb ik me nog niet mee bezig gehouden.
Ik heb me vooral geconcentreerd op Angela's aankondiging uit aflevering 1, want die vond ik het interessantst vergeleken met de foto van de hele groep (zoals hierboven). Het is namelijk van de drie de enige waarbij De Mol expliciet aangeduid wordt! Ik hoop dat ik kan uitleggen wat ik bedoel...
Deze aankondiging bestond dus uit 4
shots.
- 'Het is een spel met opdrachten waarin geld kan worden gewonnen. Dit kan oplopen tot 250.000 Euro' (Angela wordt in de richting van Karen/Kerstin gebeamd)
- 'Er is echter een saboteur in het spel die er alles aan doet om de opdrachten te laten mislukken. De Mol!' (Angela wordt op de positie van George gebeamd!)
- 'De kandidaten doen elke 2 dagen een test. Degene die de test het slechtst maakt moet onmiddellijk naar huis.' (Angela wordt richting Kerstin gebeamd)
- 'Er is uiteindelijk maar één die wint en dat is degene die het antwoord weet op de vraag Wie Is De Mol?' (Angela wordt in het midden gebeamd, richting Harry/Jantien)
Conclusie: Áls hierin al een aanwijzing te vinden is, wijst deze n.m.m. richting George als Mol en niet naar Harry. Harry (Jantien?) is dan wellicht de winnaar en Kerstin de verliezer. (?)