Auteur Topic: De Oplossing!!, verwerkt in de INTRO.  (gelezen 21920 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: De Oplossing!!, verwerkt in de INTRO.
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2002, 20:18:59 »

Citaat

ik heb shots uit aflevering 4 gebruikt en kreeg dit als resultaat:

dat is precies hetzelfde als migo. ik bedoelde met een foto van een andere aflevering een groepsfoto waar geen afgevallen kandidaten meer opstaan, ook niet als geest ofzo...
waarom heb je dit eigenlijk nog een keer gedaan? zonde van de moeite
Doris

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Erik TKS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2002, 20:36:24 »
Als je met je video dit soort aanwijzingen zelf wil controleren zonder al die technische poespas, dan kun je ook van die gele post-itbriefjes op je tv plakken op de hoofden van Kerstin, Harry en George, en kijken of Angela op dezelfde plekken terecht komt.

Ik heb dat net gedaan voor aflevering 3 en Angela komt inderdaad op die plekken terecht op de horizontale as gezien maar verticaal klopt het niet.

Alsjeblieft geen andere dingen dan post-itbriefjes gebruiken anders zou dat je tvkijkplezier wel eens kunnen schaden.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2002, 20:40:42 »

Citaat

Als je met je video dit soort aanwijzingen zelf wil controleren zonder al die technische poespas, dan kun je ook van die gele post-itbriefjes op je tv plakken op de hoofden van Kerstin, Harry en George, en kijken of Angela op dezelfde plekken terecht komt.

Goede tip.....ga ik zelf dadelijk ook maar 'ns proberen.

Citaat
Alsjeblieft geen andere dingen dan post-itbriefjes gebruiken anders zou dat je tvkijkplezier wel eens kunnen schaden.  

En 'n nog betere tip....anders kan je de mol ook niet meer bekijken en dat zou toch doodzonde zijn.  ;D

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2002, 23:05:47 »

Citaat

ik heb shots uit aflevering 4 gebruikt en kreeg dit als resultaat:

tsja.....da's precies hetzelfde als wat eerder gepost werd.....

ik ben zeker dat het niet klopt voor aflevering 2, dus probeer die maar es, zelf heb ik helaas nog geen tijd gehad om met gele post-itbriefjes te experimenteren (bedankt voor de tip Erik TKS)

groeten
vlaming

ik geloof er niet echt in

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 4-03-2002, 00:18:14 »
Ok, ik heb dit vanavond dus even bekeken m.b.v. afleveringen 1 t/m 3. Het begin van afl. 4 heb ik helaas niet op band staan.

Ik heb geen geavanceerde apparatuur en heb ook geen post-it stickers gebruikt (wel een goeie tip overigens!), maar dit zijn mijn bevindingen:

Elke aankondiging van Angela bestaat dus uit een aantal 'shots' waarin ze een stukje tekst heeft en waarbij ze gebeamd wordt. De aankondiging van afl.1 bestaat uit vier shots en die van afl. 2 en 3 uit drie.
De beginshots van afl.2 en 3 zijn verschillend, namelijk 'Het eerste slachtoffer is gevallen' en 'er zijn er nog 8 over'. De twee daaropvolgende shots zijn elke keer hetzelfde (want zelfde tekst). Dit zijn:
  • die waarin ze vertelt dat de kandidaten elke 2 dagen een test doet en dat degene die het het slechts doet naar huis moet
  • die waarin ze vertelt dat de uiteindelijk winnaar degene is die het antwoord weet op de vraag 'Wie is de Mol?'

Maar....ondanks dat de twee laatste shots hetzelfde zijn, worden ze niet op dezelfde plek 'gebeamd'! (Volgen jullie me nog?) Wellicht dat dit vergeleken moet worden met de foto van de overgebleven kandidaten uit die aflevering? Hier heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Ik heb me vooral geconcentreerd op Angela's aankondiging uit aflevering 1, want die vond ik het interessantst vergeleken met de foto van de hele groep (zoals hierboven). Het is namelijk van de drie de enige waarbij De Mol expliciet aangeduid wordt! Ik hoop dat ik kan uitleggen wat ik bedoel...

Deze aankondiging bestond dus uit 4 shots.
  • 'Het is een spel met opdrachten waarin geld kan worden gewonnen. Dit kan oplopen tot 250.000 Euro' (Angela wordt in de richting van Karen/Kerstin gebeamd)
  • 'Er is echter een saboteur in het spel die er alles aan doet om de opdrachten te laten mislukken. De Mol!' (Angela wordt op de positie van George gebeamd!)
  • 'De kandidaten doen elke 2 dagen een test. Degene die de test het slechtst maakt moet onmiddellijk naar huis.' (Angela wordt richting Kerstin gebeamd)
  • 'Er is uiteindelijk maar één die wint en dat is degene die het antwoord weet op de vraag Wie Is De Mol?' (Angela wordt in het midden gebeamd, richting Harry/Jantien)

Conclusie: Áls hierin al een aanwijzing te vinden is, wijst deze n.m.m. richting George als Mol en niet naar Harry. Harry (Jantien?) is dan wellicht de winnaar en Kerstin de verliezer. (?)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #25 Gepost op: 4-03-2002, 00:23:45 »

Citaat

Ok, ik heb dit vanavond dus even bekeken m.b.v. afleveringen 1 t/m 3. Het begin van afl. 4 heb ik helaas niet op band staan.

Ik heb geen geavanceerde apparatuur en heb ook geen post-it stickers gebruikt (wel een goeie tip overigens!), maar dit zijn mijn bevindingen:

Elke aankondiging van Angela bestaat dus uit een aantal 'shots' waarin ze een stukje tekst heeft en waarbij ze gebeamd wordt. De aankondiging van afl.1 bestaat uit vier shots en die van afl. 2 en 3 uit drie.
De beginshots van afl.2 en 3 zijn verschillend, namelijk 'Het eerste slachtoffer is gevallen' en 'er zijn er nog 8 over'. De twee daaropvolgende shots zijn elke keer hetzelfde (want zelfde tekst). Dit zijn:
  • die waarin ze vertelt dat de kandidaten elke 2 dagen een test doet en dat degene die het het slechts doet naar huis moet
  • die waarin ze vertelt dat de uiteindelijk winnaar degene is die het antwoord weet op de vraag 'Wie is de Mol?'

Maar....ondanks dat de twee laatste shots hetzelfde zijn, worden ze niet op dezelfde plek 'gebeamd'! (Volgen jullie me nog?) Wellicht dat dit vergeleken moet worden met de foto van de overgebleven kandidaten uit die aflevering? Hier heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Ik heb me vooral geconcentreerd op Angela's aankondiging uit aflevering 1, want die vond ik het interessantst vergeleken met de foto van de hele groep (zoals hierboven). Het is namelijk van de drie de enige waarbij De Mol expliciet aangeduid wordt! Ik hoop dat ik kan uitleggen wat ik bedoel...

Deze aankondiging bestond dus uit 4 shots.
  • 'Het is een spel met opdrachten waarin geld kan worden gewonnen. Dit kan oplopen tot 250.000 Euro' (Angela wordt in de richting van Karen/Kerstin gebeamd)
  • 'Er is echter een saboteur in het spel die er alles aan doet om de opdrachten te laten mislukken. De Mol!' (Angela wordt op de positie van George gebeamd!)
  • 'De kandidaten doen elke 2 dagen een test. Degene die de test het slechtst maakt moet onmiddellijk naar huis.' (Angela wordt richting Kerstin gebeamd)
  • 'Er is uiteindelijk maar één die wint en dat is degene die het antwoord weet op de vraag Wie Is De Mol?' (Angela wordt in het midden gebeamd, richting Harry/Jantien)

Conclusie: Áls hierin al een aanwijzing te vinden is, wijst deze n.m.m. richting George als Mol en niet naar Harry. Harry (Jantien?) is dan wellicht de winnaar en Kerstin de verliezer. (?)

Geroge begint toch wel een superverdachte te worden.
Lees even de nieuwe topic "iedereen gelijke kansen". Daarin wordt niet uitgegaan van geld vediend, verputste opdrachten, geheieme clues ed. Het is een totaal andere manier van denken die daar door mij naar voren is gebracht, namelijk dat de Mol zoveel mogelijk aanwezig moet zijn bij de grotste groep mededkandidaten indien ze gesplitst worden. We zouden de Mol dus kunnen vinden door die persoon te vinden die het minst afgezonderd wordt van de groep.
Ook daar kom ik uit op (de zo weinig mogelijk afgezonderde) George.
We hebben hem.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 4-03-2002, 00:29:33 »

Citaat

soundz good to me !!!  ;)

heel erg bedankt voor het speurwerk Jayne (ik heb zelf afl 1 niet op video staan)

btw, ik ben m'n topic "gewaagde voorspellingen" kwijt, maar het is dus een feit dat Kerstin/Karen geen koppeltje vormen met een andere kandidaat in de intro-filmpjes, vandaar dat ik ook een vermoeden had dat ze de finale konden halen.

voorlopig lijkt dit overeen te komen met deze theorie, maar je weet het nooit.....maar ik begin meer&meer te geloven in een finale met jantien&george , awesome

groetjes
vlaming

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 4-03-2002, 00:33:02 »

Citaat

...
btw, ik ben m'n topic "gewaagde voorspellingen" kwijt, maar het is dus een feit dat ...

groetjes
vlaming

Hey Vlaming,

Bizar, ik ben net ook een topic kwijt "Bewijs : Jantien of George is de Mol".
Kan jij, behorende tot de crew, niet even mijn topic terug te voorschijn toveren ?

Tia,
Regi.

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 4-03-2002, 00:41:15 »
Citaat

Bizar, ik ben net ook een topic kwijt "Bewijs : Jantien of George is de Mol".

mijn topic staat er vast nog wel, maar ik kan em ff niet vinden. ik merkte net wel dat de zoekfunctie het nu doet  :)

Citaat

Kan jij, behorende tot de crew, niet even mijn topic terug te voorschijn toveren ?

sorry , ik ben geen forum moderator.....stuur compuart es een berichtje. suc6

groeten
vlaming

Offline Gotcha

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 4-03-2002, 00:52:24 »

Citaat

mijn topic staat er vast nog wel, maar ik kan em ff niet vinden. ik merkte net wel dat de zoekfunctie het nu doet  :)

sorry , ik ben geen forum moderator.....stuur compuart es een berichtje. suc6

groeten
vlaming

Welke functie heb jij dan als crew-lid ?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 4-03-2002, 10:11:20 »

Citaat

Welke functie heb jij dan als crew-lid ?

Ja, Vlaming. Sinds wanneer ben je ineens crew lid?  ???

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 4-03-2002, 10:41:54 »
Citaat

Ja, Vlaming. Sinds wanneer ben je ineens crew lid?  ???

eh...sinds gister  ;)

ik ben eens bezig geweest met de plakkertjes, en hier zijn de resultaten. er worden per aflevering 2 groepsfoto's getoond, één net na de intro filmpjes en één helemaal aan het einde, beide foto's zijn verschillend, je krijgt dus ook verschillende resultaten. ook de plaatsen waar angela naar toe gebeamd wordt is per aflevering steeds anders......

positie 1 = wanneer Angela zegt "slachtoffer is gevallen"
positie 2 = wanneer Angela zegt "slecht doen = huis"
positie 3 = wanneer Angela zegt "winnaar = de mol"

aflevering 1 (heb ik zelf niet op video)
zie berichtje van jayne (hier is sprake van 4 shots en het is de enige keer de dat Mol wordt aangeduid, dit zou wel 'ns de belangrijkste kunnen zijn!)

afvering 2
met foto na introfilmpje
positie 1 = george
positie 2 = dick
positie 3 = harry

met foto op het einde
positie 1 = erik
positie 2 = kerstin
positie 3 = harry

afvering 3
met foto na introfilmpje
positie 1 = prince
positie 2 = john
positie 3 = harry

met foto op het einde
positie 1 = harry
positie 2 = prince
positie 3 = george

afvering 4
met foto na introfilmpje
positie 1 = harry
positie 2 = kerstin
positie 3 = ellen

met foto op het einde (en deze werd bij de start in dit topic gepost)
positie 1 = kerstin
positie 2 = george
positie 3 = harry

besluit moet zijn dat er geen logica in zit, en als er al iets inzit zal het misschien bij aflevering 1 zijn omdat er dan ook sprake is van een shot naar De Mol. overigens komt de plaats waar Angela naar toe gebeamd wordt niet steeds exact overeen met de plaats van een hoofd.

groeten
vlaming

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 4-03-2002, 10:46:41 »
Dat heb je weer netjes op een rijtje gezet voor ons  :) en inderdaad lijkt er geen enkele logica in te zitten.

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Mido

• Forumlid
  • De mol? PRINCE! NO DOUBT!!!!!
« Reactie #33 Gepost op: 4-03-2002, 10:47:53 »
als angela de zi zegt 'WIDM?' staat ze duidelijk bij harry, jantien staat onder haar. Bolgens mij staat angela bij kerstin als ze iets zegt over opdrachten en 'geld'....

Harry=DE mol
Kerstin=De winnaar ??

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #34 Gepost op: 4-03-2002, 13:38:14 »
mijn comlimenten! jullie zijn allemaal fantastisch!

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 4-03-2002, 13:45:21 »
Goed werk, vlaming! Ik kan er helaas ook nog geen patroon in ontdekken.

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 7-03-2002, 15:09:57 »
't enige wat me opvalt Vlaming, is dat Harry de enige is die in elk rijtje voorkomt.... Maar hij is ook zo breed!
Mariek

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #37 Gepost op: 7-03-2002, 15:34:34 »
Ik denk eigenlijk wel dat de aanwijzing in aflevering 1 een goede hint in de jiste richting is.. ik zal binnenkort mijn website even goed updaten zodat ik alle hints weer bij elkaar heb ..

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline woestijnvis

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 7-03-2002, 15:45:18 »
Alle beginzinnen van Angela( bij de eerste positie) heb ik opgeschreven, misschien hebben jullie er wat aan.
De zinnen zijn

afl. 1 elf Nederlanders op avontuur in Portugal
afl. 2 Het eerste slachtoffer van de mol is gevallen
afl. 3 Ze worden tot het uiterste gedreven, psychisch en fysiek
afl. 4 Zeven kandidaten en een mol

In de mol be 2 vormden het eerste woord van de zin van elke aflevering een nieuwe zin waaruit je kon opmaken wie de mol was.

Wel knap gevonden met die posities van Angela, Harry is de enige die elke keer voor komt. (alhoewel ik Kerstin nog verdenk)

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2002, 15:49:18 »
Knudde voelt zich wat down, verweesd, uitgeblust.
Niet één keer heeft hij deze week een mollegaatje gevonden om die duivelse video ook maar één seconde te laten terugspoelen. Geen moment heeft hij kans gezien om eens zijn kop onder aarde te stoppen en gretig te woelen.
Het geeft een raar gevoel, vol ontwenningsverschijnselen en neiging tot asociaal gedrag. Zelfs deze regels ontstaan in het geniep en tussen twee bedrijven door...

Gelukkig is er licht aan het eind van de mollepijp. Verademing wacht, de zon priemt door het venster, de noorderwind blaast het Knuddig kopje fris hier aan de kust. Even diep ademhalen en turen naar de einder. Benieuwd wie er uit de boot valt...

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat