Auteur Topic: Molcrazy's Memoires  (gelezen 7199 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Molcrazy's Memoires
« Gepost op: 27-02-2005, 22:17:57 »
THE WAY TO VICTORY ... BETRAYAL TO THE HIGHEST DEGREE

Het revolutionaire meestercomplot

Officieel startte het grote CSC-avontuur op 29 oktober, maar voor mij begon het allemaal reeds een maand eerder. Op een goeie namiddag zat ik in de Chat met Gerard en Eirc. Het onderwerp kwam op de CSC terecht en Gerard stelde voor om een complot te smeden. Dit meestercomplot zou zo revolutionair zijn dat al onze tegenstanders door middel van een tactisch steekspel geëlimineerd zouden worden. Eirc zou doen alsof zijn neus bloedde. Gerard knutselde hiervoor een amusante trailer in elkaar die hij ook aan Chriz liet zien en waarop Chriz later dan ook zou terugkomen, gelukkig via subtiele hints – nou eigenlijk vrij letterlijke hints – waar niemand zich vragen bij stelde. “Dat doet hij immers alleen maar om zijn spel interessanter te doen lijken dan het is.”

We hadden bijgevolg nood aan betrouwbare medecomplotters. Er gingen heel wat namen over de toonbank, zo onder meer Castor en Pollux, Molice, … maar uiteindelijk werd al snel beslist dat Test en Lorelei onontbeerlijk zouden zijn voor het complot. Na wat onderhandelingen stemden ze beiden in. Daan werd als volgende gecontacteerd en ook hij zag er wel iets in. Oorspronkelijk was het plan 5 mensen doch in laatste instantie werd de teller op 6 gebracht met de komst van Daisy.We waren compleet: het Geheime Genootschap ofwel de Secret Six “S6” was een feit.

De eerste fase

Het spel ging van start. De relaties waren nog wankel met de niet-S6’ers. Ik voelde me absoluut niet zeker in mijn eerste groep. Met Molice en Giorgio sloot ik een pact om samen op Elmar te stemmen in geval van eilandraad. Ik wist niet in welke mate zij te vertrouwen waren. Het was een gok, maar beter dit dan zelf afgeslacht te worden. Op dit moment speelde ik het spel nog zuiver: we hadden afgesproken de lijstjes voor het leiderschap zo op te stellen dat of Molice of ik leider zou worden. Ik deed wat we afgesproken hadden. De eer ging naar Molice. Had hij geknoeid met zijn lijstje of stond ik gewoon laag op de lijstjes van Elmar en LC? De onwetendheid was lastig, je hebt geen idee! Nog een geluk dat ik van andere dingen wel meer afwist en achteraf was ik blij dat ik geen leider was. Pas op, ik had graag leider geworden maar een switch naar de Killerqueens had ik niet zien zitten. Zij zouden me zo unaniem weggestemd hebben. Goed, de eerste lijnen waren uitgezet. Alle andere S6’ers zaten bij minstens 1 ander S6-lid. Natuurlijk moest Chriz reeds roet in het eten strooien door de leiders te verwisselen. Ik was in feite zeer blij met deze ontwikkeling. Grace aan mijn zijde gaf me meer zekerheid en zij zou in de toekomst nog een sleutelrol vervullen in mijn weg naar de top. Zij nam de plaats in van Molice in het verbond tussen Giorgio en mij. Overigens wist Chriz al voordat het spel van start ging van ons complot. Uiteraard kon hij niet nalaten ons zoveel mogelijk tegen te werken.

Na de eerste week was het duidelijk: dit spel is hard. Zowel de onervaren Mangrovevrouw werd uit het mangrove-spel gebonjourd als ook Annuh. De finaliste van vorig jaar werd meedogenloos weggestemd door Daan, Daisy, EIDM en Kolko. Dit was in principe niet zo moeilijk: Daan en Daisy speelden reeds samen en EIDM en Kolko waren zeer gewillig in het volgen van onze plannen.

De tweede week werd besloten in Team Blauw op Lebon Simon te stemmen. Dit was voor mij wat minder. Simon was buiten mij de enige Belg en ik zou beter met hem kunnen samenwerken dan met Linda als het ging over het volgen van mijn ideeën. In week 1 zou Linda van het strijdtoneel verdwenen zijn maar dat gebeurde dus niet, integendeel, Linda geraakte tot in de finale. Het was idd Team Blauw dat naar de eilandraad moest: Simon kreeg een enkeltje richting Mangrove en het leiderschap van Daan waren we kwijt. Gelukkig had Test zijn leiderschap weten te behouden door een meerderheid aan populariteitsstemmen ten opzichte van Daan. Test niet meer als leider zou enorm zuur geweest zijn. Feit was wel dat wij niet 2 vd 3 teams onder controle hadden, maar slechts 1. Team Groen moest gelukkig nooit naar de eilandraad, want ik voelde mij niet zeker over mijn positie. Dit kwam omdat Elmar via een “achterpoortje” op de hoogte was gekomen van het complot. Hij was zo vriendelijk om het de andere teamgenoten te laten weten, maar Grace, Giorgio en LC geloofden er geen knijt van. Giorgio vroeg me zelf nog op MSN of ik in een ander complot zat. “Ik? Ik heb toch een complot met jou en Grace?” Nee hoor, ik zat niet in een ander complot.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2005, 22:18:55 »
De tweede fase

Tijd voor het serieuzere werk. De S6 maaktte een derde uit van de Originals. Ik kwam terecht in het team van Grace. Dit keer zat ik gelukkig met een S6-lid: Lorelei. Zodra het team bekend was, wist ik met wie ik een verbond moest sluiten: Grace, Nelis & Lorelei. Lorelei was evident, met Grace had ik een goede band uit de tijden van Team Groen en Nelis was goed bevriend met Grace, dus het zou heel dom zijn om daar tegen in proberen te gaan. Met andere woorden, Elmar en Kolko waren degenen die – indien nodig – moesten vertrekken. Ik wilde als eerste Elmar weg omdat hij op de hoogte was van het complot. Grace liet zijn mail over het complot aan Nelis lezen en ook zij vond het totaal niet geloofwaardig. De zaak was afgehandeld: Elmar werd er de volgende week uitgestemd. Dat was mooi geregeld. Gelukkig had Grace  er voor gezorgd dat we een week later de eilandraad zouden ontlopen. Ons team had niet echt “populariteitstrekkers” dus het zou moeilijk genoeg worden om ons te handhaven. Onze vrijstelling ging echter gepaard met een pretpakket ten voordele van 1 vd andere teams. Die moest natuurlijk naar TEST gaan, waar zowel Test, Daisy als Daan zaten. Als volgende zag ik het liefst Giorgio vertrekken. Niets persoonlijks, maar kwestie van zoveel mogelijk ex-groenen te liquideren. Misschien gek omdat zij mijn beste maatjes zouden moeten zijn, maar ik dacht aan de tandem Giorgio-LC en bovendien had ik maatjes genoeg.

Week 4 liep echter anders. Wie naar de eilandraad ging, maakte niet zoveel uit want zowel TEST als Charlie’s Angels zouden allebei moeten gaan. Het werd TEST en zo viel het eerste slachtoffer van de Killerqueens: Tijgertje. Niet veel later zouden in de Mangrove de leden van het Gele Verbond van vorig jaar systematisch uitgeroeid worden, alleen Cora zou nog een heel eind komen. Bertha531, Intikker en Kîm zouden nooit het parelwitte zand onder hun voeten voelen.

De volgende week was het spannend: nu moesten de Angels naar de raad, anders werd het risico dat de Cobra’s 3 keer zouden moeten gaan erg groot. Het was een close call, maar de Angels moesten naar de eilandraad. Gerard zat alleen maar wist zich mooi in te likken en met Dorine en Molice een pact te sluiten om niet op elkaar te stemmen. Iedereen wilde EIDM weg maar Molice toonde zich reeds een spelbreker door haar een wraakstem te geven. Er werd geshifted naar Giorgio en hij moest gaan. Ondertussen wreef ik in mijn handen, want degenen die ik het liefst zag vertrekken, vertrokken ook.

In de tussentijd had ik van Grace zelf een wraakstem bekomen. Een zéér gul cadeau van haar want ik was eigenlijk zo goed als immuun. In week 6 moesten de Cobra’s echter weer naar de eilandraad. Kolko vertrok.

De tweede fase was een succes. De S6 was praktisch de helft van de overgebleven Survivors. Je had weliswaar een boel Mangrovers, maar de meesten zouden nooit een bedreiging vormen. Alles liep volgens plan: we zagen elke week dat team naar de raad gaan en die persoon vertrekken zoals we het wilden zien. Het ging heel easy, soms iets té zelfs. Uiteraard werd er gedurende het hele spel door velen druk gePM’ed naar andere mensen om toch vooral hun team te steunen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2005, 22:20:09 »
De derde fase

Weer tijd voor een nieuwe fase. Opnieuw zat ik in de groep met het minst aantal S6-leden maar kwantiteit is niet alles, het is de kwaliteit die telt. Test, Gerard, Daan en Lorelei kwamen samen, maar ik zat met Daisy. Omdat wij met 2 zaten en er nog 5 mensen moesten vertrekken, zou Kamp Test 3 keer naar de eilandraad gaan en Kamp Molice 2 keer. Ondanks de weinige S6-leden in Kamp Molice zag ik deze fase helemaal zitten: Grace was nog steeds mijn maatje, met Molice sta ik op goede voet en Daisy had EIDM mee. Nu de finale langzaam maar zeker in het vizier begon te komen, was strategie enorm belangrijk. Met Daisy aan mijn zijde – een tacticus eerste klasse – kon ik me niemand beter wensen. Vanaf toen zijn wij heel goed gaan samenwerken, wat later bij Chriz voor raadsels zorgde. Waarom steunen 2 concurrenten elkaar? Eigenlijk was het heel simpel: op je eentje haal je de finale nooit maar een intensief samenwerkingsverbond tussen 2 mensen kan wonderen doen. We zagen het al helemaal zitten, maar uiteraard moest eerst die derde fase doorstaan worden.

Week 7. Kamp Test moest naar de eilandraad en het was nipt Nelis die ten gunste van Daan moest vertrekken. Zij snapte natuurlijk niet hoe het kwam dat Lorelei, die toch niet geïnteresseerd was in het spel, er maar in bleef zitten. Gek he? Chriz kon het rond deze tijd weer niet laten om een biecht aan ons complot te schenken. Hij strooide kwistig met speciale stemmen rond en schreef stukjes waarin enkel S6-leden voorkwamen. Overigens heb ik zelf in de biechthut ook wel eens subtiele hints achtergelaten. Ik sprak wel eens van ‘evenwicht’ en ‘overwicht’ zogezegd betrekking hebbend op de interne samenstelling van de teams. Dit verwees natuurlijk naar de leden van de S6 in verhouding tot de totaalbalans van kandidaten.

Een week later was de derde Killerqueen aan de beurt. Ville moest het veld ruimen wat eigenlijk totaal onlogisch was: zij werkte immers mee aan de opdrachten en was ook heel populair. Spijtig voor haar dat wij niet met logica rekening hielden.

Killerqueens elimineren voelde goed, dus waarom niet Dorine laten vertrekken nu? Deze week was er echter een addertje onder het gras: je zou stemmen op de persoon op wie je geactiveerd had in plaats van gestemd. Dit bericht werd enkel kenbaar gemaakt aan de leiders van de beide kampen evenals van de Mangrove. Natuurlijk was dit geen punt: de S6 wist het meteen. Test maaktte het in zijn kamp uiteindelijk ook bekend en Dorine baalde natuurlijk. Onze leider was niet zo vriendelijk. Molice hield het lekker voor zichzelf, weer spelbreker. Ik vond het geweldig dat hij dacht iets geheims te hebben. Ik stuurde hem daaromtrent nog een vage PM dat hij mij ervan beschuldigde dat ik iets zou verbergen maar dat hij het zelf deed. Toen hij daarop terugkwam, heb ik me er uit kunnen praten door te zeggen dat dat maar om te lachen was. Hij moest maar eens voelen hoe het was om “vals beschuldigd” te worden. In ons team wisten enkel hij, Daisy en ik het. Ik maakte dit bij Grace bekend onder het voorwendsel dat Daan zich verraden had op MSN. Daisy maakte dit kenbaar bij EIDM. Uiteindelijk maakte het allemaal niet uit, want Kamp Test ging naar de eilandraad en het was “bye bye Dorine”.

Week 10 zou voor een klapper van formaat zorgen: de dubbele eilandraad en mogelijk zelfs een omgekeerde eilandraad! Mogelijk? Zeker natuurlijk met spelbreker Molice! Ik waarschuwde hem nog zo: “misschien moet je voor een eilandraad op ons eigen team gaan, tenzij je liever weggestemd wordt”. Hij bleef koppig en wie niet horen wil, moet voelen. Kamp Test kon natuurlijk makkelijk voor Molice gaan: 4 vd 5 mensen behoorden tot de S6. Het leek Linda een hele opgave om iedereen op Molice te zetten, maar daar zou Gerard wel ff voor zorgen. Gerard heeft toen geluk gehad dat hij de samensmelting haalde: natuurlijk had Molice zijn zwarte stem op hem ingezet en zelf was ik zo goed om Grace ook met haar zwarte stem op Gerard te zetten. Wat was ik toch loyaal aan de S6. Na die actie dacht ik echter dat ik toch best loyaal kon blijven dus heb ik nog contact opgenomen met LC om op Linda te stemmen en reserve niet op Gerard. Al dat reservegedoe was achteraf niet belangrijk omdat Daisy nog een meesterstem had die het lot van Linda bij een 4-4 stand zou bezegelen. Ik was toch tevreden dat de S6 bij de L(aatste)10 zat.

Ondertussen heeft u vast gemerkt dat mijn principe van bij de start – zuiver mijn lijstje inleveren zoals afspraak – niet echt meer van toepassing was in het latere verloop. De dingen moesten gebeuren zoals ik het wilde. Daisy en ik hadden in feite vanaf fase 3 het hele spel onder controle, maar niemand had iets door. Zelfs Chriz niet.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2005, 22:21:23 »
De samensmelting

De groep zou nu snel kleiner worden en ik wist ook dat als ik alles zijn gangetje zou laten gaan, ik niet in de finale zou komen maar eerder Test en Gerard. Als we het systeem gevolgd zouden hebben, verdwenen eerst Lorelei en Daan. Een halve finale met Daisy, Test en Gerard zou voor mij wat te veel problemen opleveren. We zijn dan wel een team, maar iedereen wil in de finale komen en ik had nou toch echt geen zin om mij te laten offeren dus wat doe je dan? Juist, je manipuleert.

Lola was de gelukkige (en terechte) winnares van de Mangrove. De Mangrove zou uitgespeeld zijn. Hoewel Daisy en ik aanvankelijk nog berichten kregen dat er nog iets gaande zou zijn, dacht ik dat na het vertrek van Lola de Mangrove definitief had afgedaan. Niet dus, maar eigenlijk toen totaal irrelevant. Zoals gezegd was Lola bij de groep gekomen. Al snel kon ze het goed vinden met Grace, nog een reden om Gerard in plaats van Linda binnen de samensmelting te krijgen: een band Grace-Linda-Lola zou heel sterk kunnen zijn. Heel de S6 was het erover eens: Lola was te populair met haar mangrove-aanhang en zou vertrekken. Ondertussen hadden Daisy en ik ff geïnventariseerd en alles op een rijtje gezet. We wisten precies welke 5 we als eersten weg wilden: Lola, Grace, Gerard, Test en EIDM. Dit zou uiteindelijk lukken ook. Met het vertrek van Lola, was er nog een bijkomstigheid waar ik op kon rekenen: een extra populariteitsstem van haar. Natuurlijk werd de totaalstand van de Popi-Poll vakkundig door Daisy bijgehouden. Alles in die stand was perfect, behalve 1 ding: de persoon op plaats 1.

Die persoon was uiteraard Gerard, Mr Populair. Al snel na het vertrek van Lola, groeide het idee om Gerard weg te stemmen. Verraad? Ja. Met voorbedachten rade? Of course, maar niet op lange termijn. Op korte termijn dus: Gerard haalde bakken stemmen binnen. Ik zou later die Sociale Proef nooit winnen, dus moest ik via de Fysieke Proef. Alleen Gerard moest weg om het pad te effenen. Ondertussen was hij niet de enige die werd beetgenomen. Daisy en ik hadden het plan om hem weg te stemmen, maar Test had reeds eerder aan Daisy aangegeven dat hij het wel zag zitten om Gerard weg te stemmen. Bijzonder hilarisch dat Test mij polstte wat ik daarvan vond, dat wel. “Nou Test, ik ga jou, een voormalig groot leider, toch niet voor de voeten lopen?” Het was echt geweldig om met Daisy dubbelspel te spelen. Zowel Test als ik gaven haar dezelfde quotes uit het “privé-gesprek” tussen Test en mij. Uiteraard had hij schrik dat ik niet zou durven stemmen op Gerard en ervan zou afzien. Maar zou ik nu echt mijn eigen plan niet uitvoeren? Lorelei werd ook overtuigd en zo geschiedde: Gerard moest gaan.

Het plan liep gesmeerd, nu was het enkel kwestie zo snel mogelijk van de meest vervelende tegenstanders afkomen. We voorzagen een moeilijkheid om Test eruit te krijgen, maar eerst hadden we onze pijlen op EIDM gericht. Waarom? Zij is altijd zo fanatiek in de opdrachten, zij mocht de laatste 4 absoluut niet halen. Het was natuurlijk een koud kunstje om haar weg te stemmen: de S6 was in de meerderheid, het enige wat niet mocht gebeuren, was dat EIDM immuniteit zou halen. Dit gebeurde niet en het was EIDM die moest gaan.

Ze ging echter niet alleen. Chriz organiseerde die avond een feest. Na al dat gefuif, moesten we ons wagen aan de alombekende slaapproef uit ER. De eerste die in slaap viel, moest zonder pardon het spel verlaten. Test werd het slachtoffer.

Nog 6 kandidaten en het was duidelijk wie er weg moest. Nog 1 échte concurrent weg te spelen. Uiteraard waren we voorzien op mogelijke immuniteit. Dankzij mijn immuniteitsblokkeringsstem, konden we er zeker van zijn dat Grace zou vertrekken. Dat was wel ff ‘kicke’ om haar immuniteit op te heffen en haar eruit te spelen. Met Grace verdween de allerlaatste Killerqueen van het strijdtoneel. Op dit moment was bekend geworden dat Linda de finale zou spelen.

Het schema werd prachtig gevolgd: de 5 die er als eersten uit moesten, waren eruit. Nu waren het nog wat formaliteiten. Praktisch geen bedreigingen meer. Het was dan ook simpel wie het volgende slachtoffer was: als enige niet-S6-lid maakte LC geen kans. Spijtig voor hem dat het weer vlak voor de finale was. Hij is toch ver geraakt, ‘low profile’ kan wonderen doen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2005, 22:22:08 »
De halve finale was een feit: 4 S6-leden. Al snel kregen we de vragen van de Sociale Proef voorgeschoteld. Daisy had ze al snel opgelost. Gelukkig was ze zo vriendelijk om ze nog niet door te sturen naar Chriz. Ik loste ze ook op en we besloten te vergelijken. Ik denk dat Daisy mij nog 3 goede antwoorden heeft gegeven en ik haar slechts 1. Ze had dus evengoed haar antwoorden al naar Chriz kunnen sturen. Dat deed ze echter niet en dat betekende dat zij de Sociale Proef niet zou winnen. Ik was zeker van vraag 20 en de bonusvraag. Daisy had mij het antwoord op de bonusvraag eerder al gegeven dus ik wachtte op de controle van vraag 19 en toen drukte ik met veel plezier op ‘verzend’. We handelden vraag 20 en de bonusvraag nog ‘officieel’ af en een onduidelijkheidje van een andere vraag maar het pleit was al beslist. Natuurlijk was het ook duidelijk op wie we zouden stemmen: Daan. Lorelei steunde ons en ik was zo goed om haar de antwoorden op de Sociale Proef door te sturen. Ik had Daisy verteld dat ik het niet zo’n goed idee vond, maar dacht later dat het me nog goed van pas zou komen om de stem van Loor in de Raad der CSC te krijgen. Die kreeg ik sowieso want die had Loor me al lang beloofd, maar de antwoorden konden gezien worden als een symbolische tegenprestatie. Uiteraard zond ik haar de antwoorden pas dagen later toe, zodat Daisy en ik samen naar de finale zouden doorgaan. We wisten immers dat we allebei zoveel populariteitsstemmen hadden dat als de ene ging met de Sociale Proef, de andere met de Fysieke Proef zou doorgaan. Die aflevering vernam ik dat ik de Sociale Proef gewonnen had. Daan werd weggestemd op de Raad en Daisy versloeg Lorelei op de balk. Het doel was bereikt: de finale.

De finale

De finale begon met een verrassing om U tegen te zeggen: niet 3 maar 4 finalisten. De Mangrove was in het geheim verder gespeeld en het was Heinz die gewonnen had. Xmoix en Eck werden bij de Raad gevoegd. Dit was natuurlijk minder. Langs de ene kant kon je met minder stemmen op je naam de winnaar worden, maar langs de andere kant bestond de kans dat ik de stem van Lola zou ontlopen. Gelukkig kon ik Lola met een charme-offensief overtuigen toch op me te stemmen. Voor Xmoix vulde ik gewillig haar vragenlijstje in wat er op neerkwam de andere kandidaten een beetje zwart te maken en jezelf te promoten, maar goed, als zij er wat mee kon, waarom niet? Ik kon er ten slotte alleen maar iets mee winnen.

Ik kreeg echter nog een idee. Iedereen kon nog een plekje in de Raad der CSC winnen door de vragen van de Sociale Proef op te lossen. Ik wist dat Guikie 1 van mijn grootste fans was, dus stelde ik voor of ik hem mijn antwoorden op de Sociale Proef kon geven. Hij kon deze naar Chriz PM’men en ik zou er nog een stem op mijn konto bij hebben. Guikie stemde in. Ik wist dat er een goede kans zou bestaan dat hij het zou halen: de Sociale Proef win je immers niet zomaar. Met een beetje geluk had ik dus al een stem van Lola, Lorelei en Guikie. Ik besloot om mezelf niet bij EIDM en LC te promoten omdat ik het gevoel had dat dit bij hen een averechts effect kon hebben. Het enige wat ik kon doen, was de aflevering afwachten.

Na lang wachten kwam de aflevering eindelijk online. Vooraf dacht ik dat het tussen Linda en mij zou gaan. Daisy dacht dat zij te veel vijanden had. Ik wist dat ik op ongeveer 3 stemmen kon rekenen. Na 7 stemmen had iedereen er 2, behalve Heinz. Linda kreeg de stem van Eck. Met alleen nog Lorelei en Lola te gaan, wist ik dat de winst binnen was als zij zich daadwerkelijk aan hun afspraak gehouden hadden om op mij te stemmen. Zo geschiedde en ik bekwam de titel waar ik aanvankelijk alleen maar van kon dromen: ULTIEME CSC-SURVIVOR 2005! Ik hoop dat ik een waardige opvolger ben van Bertha531. Ik vind het een hele eer om als Belg met de winst te gaan lopen. En welk scenario was er nu beter? Het complot is geslaagd EN persoonlijke winst! Beter kan niet!
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2005, 22:25:49 »
Daisy

Hoe je het ook draait of keert, zonder maatjes kom je er niet. Daisy is vanaf fase 3 mijn beste maatje geworden, mijn ‘partner in crime’. Volgens Test zelfs “Bonny en Clyde”. Het is ongelooflijk hoe makkelijk we iedereen naar onze hand konden zetten, zelfs de S6-leden. Niemand stond ons in feite ook maar een duimbreed in de weg. Moeiteloos overleefden we alle eilandraden. Het blijft ongelooflijk ook dat Chriz geen beweegredenen zag in onze samenwerking, zelfs niet in de finale waar we samenwerkten aan de Sociale Proef. Ik heb echt genoten van al de MSN-uurtjes met haar over de CSC waar we onze nieuwe strategie en tactiek bespraken.  Ons doel was de finale halen en dat doel hebben we bereikt: eind goed, al goed.
 
Tot slot

Ik heb me echt rot geamuseerd met het manipuleren van het spel. Het ging allemaal zo makkelijk, iedereen was zo volgzaam. Het ging beter dan ik had verwacht. Valse PM’s, valse gesprekken op MSN, … De max gewoon.

Ik wil langs deze weg allereerst Chriz bedanken voor alle tijd, moeite en energie die hij in deze CSC gestoken heeft. Verder ook nog iedereen bedankt voor de flexibele medewerking: dat jullie je zo makkelijk in de luren lieten leggen en zo gewillig lieten afslachten. >:D

Ik heb de CSC op mijn eigen manier gespeeld. Mijn motto was: verraad anderen voor zij de kans hebben jou te verraden. Uiteraard is mijn relatie tot niemand IRL veranderd: in dit spel is de volledige anti-pool van de MC in realiteit naar de oppervlakte gekomen. Dat is namelijk het leuke van de CSC: het is het enige spel waar liegen, bedriegen en verraden legaal zijn. Ik heb zowat iedereen wel in meer of mindere mate verraden: al mijn loze beloften aan niet-S6’ers, maar ook de S6 zelf moest eraan geloven. Gerard en Daan werden weggestemd, Test werd beetgenomen door Daisy en mij, Lorelei kreeg pas de antwoorden op de Sociale Proef toen ze eigenlijk geen waarde meer hadden en Daisy heeft ervoor gezorgd dat ik de Sociale Proef won.
It really was … betrayal to the highest degree.
2024: wie is de Mol?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2005, 23:29:46 »
Kortom, Molcrazy wilde even vertellen dat ie totaal onbetrouwbaar is in spelletjes. :P

De titel van het bovenstaande werkje had dus ook kunnen luiden:

How to dig your own grave as for future games on Reality Net.


Maar gefelkiciteerd hoor MC. Het zei je gegund.
Geniet nooit met mate...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2005, 23:33:32 »
How to dig your own grave as for future games on Reality Net.

Ach Rob, daartegen zijn al jullie Nederlanders dat toch allang weer vergeten. :P

Ik moet eerlijk zeggen dat ik getwijfeld heb om dit te posten vanwege de reden die je zo mooi in de titel aangeeft, maar ik dacht, tis de laatste CSC, waarom niet?
2024: wie is de Mol?

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2005, 23:39:16 »
Buddy you deserved it >:D

Als ik zelf niet kan winnen (daar was ik al vrij snel achter), dan maar iemand die net zoals ik het spel levend wil houden en durft gewaagde stappen te zetten. MC, het was geweldig ::ok::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2005, 07:39:22 »
Wow wat geweldig zeg...

MC nogmaals van harte gefeliciteerd joh!!! :-* ::bravo:: :-*
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2005, 15:49:17 »
Het blijft ongelooflijk ook dat Chriz geen beweegredenen zag in onze samenwerking, zelfs niet in de finale waar we samenwerkten aan de Sociale Proef.

 Dat is namelijk het leuke van de CSC: het is het enige spel waar liegen, bedriegen en verraden legaal zijn. Ik heb zowat iedereen wel in meer of mindere mate verraden

@eerste stukje: Ik zag de beweegredenen wel. De s6 ging op hele sluwe wijze te werk en deed goed hun best te profiteren. Maar er moet ook wel gezegd worden dat anderen supernaief waren en zich lieten meeslepen in een val. (Sukkels, lees mijn biechten dan ook.) Maar goed, s6 heeft totaal legaal gespeeld via de regels van dit spel dus het is hun eigen schuld. Ik was wel blij dat op een gegeven moment Gerard verraden werd, want het begon een beetje saai en voorspelbaar te worden. Zodra ik de eerste stem van een s6-er kreeg, kon ik de eilandraad al uit gaan schrijven (in principe). Tot aan de finale snapte ik de beweegredenen wel, maar dan de sociale proef. Ik had wel gedacht dat vooral Daisy fanatiek ging zoeken naar de antwoorden. Ze was alleen niet slim genoeg om deze voor Molcrazy in te leveren. Op een gegeven moment is een complot gespeeld en sta je tegenover elkaar als concurrenten. Daisy bracht zichzelf in een lastige situatie. Als Molcrazy nog meedogenlozer was geweest, had hij natuurlijk zijn grootste concurrent genaaid en Daisy op de allerlaatste eilandraad eruit gestemd. Lorelei en D**n vertoonden veel minder inzet in het spel en waren in principe al kansloos, mochten ze in de finale komen. Hij had met Lorelei en D**n (imo) het complot moeten uitspelen.

@tweede stukje: This game is just the mirror of my soul. A real Chriz-game I assume.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2005, 18:18:28 »
Ik had Daisy idd kunnen verraden, maar dat wilde ik niet. We hadden met 2 in feite het spel onder controle en ik wilde het ook met haar uitspelen. Bovendien had ik met Lorelei en Daan minder contact over de CSC en als ik met Lorelei in de finale kwam, zou ik een stem mislopen in de finale.

Maar uiteindelijk heb ik de winst - hoe nipt ook - op zak, dus ik heb niet te klagen.
2024: wie is de Mol?

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #12 Gepost op: 1-03-2005, 18:24:33 »
MC...gefeliciteerd met je sluwe overwinning.

Echt...ik ben er compleet ingestonken   :-X  ;D
That's all

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #13 Gepost op: 1-03-2005, 19:31:24 »
Tja..wat zal ik zeggen..... ::ohno::...GEFELICITEERD natuurlijk!!!!!!! ::bravo::


Je bent de beste!!!!!!!!!! ::ok::
back again..

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Molcrazy's Memoires
« Reactie #14 Gepost op: 2-03-2005, 00:10:07 »
Dank voor jullie felicitaties! ::bravo::
2024: wie is de Mol?