Auteur Topic: Cursus, hoe haal ik een CSC finale  (gelezen 5671 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Gepost op: 28-02-2005, 00:07:30 »
Cursus, hoe haal ik een CSC finale
Geschreven door Daisy

Eindelijk, het spel zit erop. Ik heb een geweldige tijd gehad. Voor het spel had ik met een aantal deelnemers een gevaarlijk verbond gesloten en uiteindelijk is het gelukt: mijn maatje Molcrazy won het spel en ik was tevens een finalist. Doel bereikt.

Het was een lastige periode, al die tijd moest je mensen voorliegen over je doelen. En je kon geen moment verslappen want het gevaar lag overal op de loer, zelfs intern. Het eerste gevaar was voormalig finaliste Annuh. Een toffe meid, maar in een spel als dit niet te vertrouwen. Zo kwam ik er vlak voor het spel achter dat zíj vorig jaar het complot had opgezet om mij eruit te werken. Er stond dus nog een rekening open. Daan, en later Test stemden sowieso mee, EIDM kende ik nog van vorig jaar op m'n eiland en Kolko vond alles goed zolang hij er maar inbleef. En zo moest Annuh al vrij snel het spel verlaten.

De week erna moest mijn team oppassen. Om Test niet als leider kwijt te raken, moest iedereen op hem stemmen om hem populair te houden. En zo geschiedde. Helaas betekende dit wel het einde van Daan als leider. Dit pakte achteraf gezien niet slecht uit. Daarna ging het wekenlang op rolletjes. Eenvoudig werden Lebon Simon, Elmar, Tijgertje, Giorgio en Kolko de Mangrove ingestuurd. En niemand had iets in de gaten. Het spel liep zoals we graag zouden willen. Niemand had iets in de gaten. Ik kon m'n geluk niet op.

En toen kwam de het derde deel van de eerste fase van het spel. Opnieuw moesten de teams worden opgedeeld. Ik had het lijstje voor Kamp Test gemaakt. Aangezien Test en ik prima samenwerkten besloot ik mezelf bovenaan de lijst te zetten. Maar aangezien de spelleider Chriz heet, had ik toch geen goed voorgevoel hierover. En mijn slechte voorgevoel bleek juist. Ik werd in Kamp Molice geplaatst. Ik moest de laatste weken te zien overleven met Molice, Grace, Ville, LC, EIDM en Molcrazy. Test, Lorelei, Daan en Gerard zaten met z'n 4tjes safe op een eiland met Dorine, Linda en Nelis.

Maar ik noemde zojuist Molcrazy. Ook Molcrazy zag de nieuwe eilandindeling. En na wat inventarisatie was deze niet zo superslecht. Ik onderhield goede contacten met EIDM en Molcrazy was maatjes met Grace en in zekere zin ook Molice. We zagen onze kansen op een plek bij de laatste 10 dus stijgen. Maar er moesten er nog 5 weg. De keuze was simpel, 2 uit Kamp Molice en 3 uit Kamp Test. Omdat te laten slagen moesten we flink wat stemmen binnenhalen. En zo kwam het dat Daisy, Molcrazy en Gerard de populariteitspoll bestormden. De eerste week werd Nelis weggestemd en de week erna was Ville aan de beurt. En toen kwam Chriz weer om de hoek kijken. Onze host, misschien nog wel onbetrouwbaarder dan ondergetekende, besloot opeens dat alle stemmen in het activatietopic gingen tellen. Natuurlijk kregen wij dit via Test te horen. Hoewel het de bedoeling was om Dorine weg te stemmen en Molcrazy en ik flink wat stemmen hadden gewonnen, waren we niet zeker. Ik liet EIDM weten van deze regel door een smoes en ze stemde braaf LC. Dat was wel nodig, want uit ons Kamp bleven de stemmen achterwegen van Grace, Molice en LC. Om te zorgen dat we niet teveel aftrekstemmen kregen, polste ik Test weer dat hij maar vooral moest 'vergeten' om te stemmen. En zo kreeg ook Kamp Test aftrekpunten en was het exit Dorine.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2005, 00:08:12 »
MC en ik kregen in de gaten dat het spel precies verliep zoals wij wilden. Dus besloten we wat verder te kijken dat de laatste 10: we wilden naar de finale. We besloten elkaar te gaan helpen om dit doel te bereiken. In eerste instantie met een pactgenoot van ons, maar als dat niet ging, was dat geen probleem, zolang wij er maar kwamen.

En toen de dubbele eilandraad. Molice besloot ineens dat we maar om het andere team moesten gaan stemmen. MC probeerde vanalles op Molice op andere gedachte te brengen, maar Molice hield voet bij stuk. Dat had hij niet moeten doen. Gerard praatte Linda om en zo stemde Kamp Test unaniem leider Molice weg. En toen de keuze van ons Kamp. MC en ik hadden in de gaten dat Gerard wel gevaar liep. Maar Gerard begon wel erg populair te worden. Toch besloten dat we ons eerste doel, met de S6 de laatste 10 halen, na moesten blijven streven en stemde ik op Linda. Mijn meesterstem bleek, tot grote vreugde van Gerard, doorslaggevend en zo zaten we met z'n 6en in de 2e fase!

Naast ons 6en kregen we gezelschap van Grace, EIDM, LC en mangrovequeen Lola. Door een verspreking van xmoix kregen MC en ik in de gaten dat er nog iets speelde. MC probeerde via Lebon Simon en ik via xmoix erachter te komen wat dit was. We dachten dat dit iets met Lola te maken had en het leek ons het beste Lola uit te spelen tegenover Linda op Chriz Rock. De rest was het met ons eens en Lola moest gaan. Later bleek er een ondergronds spel aan de gang te zijn, maar goed.

En toen kwam de grote klap. MC en ik zagen dat het niet zo verder kon. Het spel werd saai, maar wel gevaarlijk voor ons. We zaten nog met 9 waarvan 4 maatjes. Daarnaast kon MC het nog goed vinden met Grace en ik met EIDM. We besloten dat het tijd werd voor een gevaarlijk plan: Gerard moest gaan. Eerder in het spel had ik Test al eens gepolst hoe hij tegenover een vertrek van Gerard stond en dat was positief. Dus besloot ik deze contacten aan te halen en Test over te halen voor dit gewaagde plan. Test reageerde positef. Hij wist echter niet dat MC en ik dit samen bedacht hadden. Het leek hem wel een goed idee om MC over te halen. Dus ging Test een MSN gesprek aan met MC en hij hield mij op de hoogte. En ondertussen hadden MC en ik in een ander scherm de grootste lol. We haalden nog wat andere mensen binnen en vrijdag zagen we dat het gelukt was: Gerard werd weggestemd op de eilandraad.

De weken erna liepen gesmeerd. Mede door de extra verdiende stemmen verlieten EIDM, Test, Grace en LC het spel. En zo zaten er 4 S6ers bij de laatste 4. We wisten al 1 finalist, Linda. Dit was een grote concurrente, maar we konden verder niks doen. Dus samen de sociale proef gemaakt. MC was echter wat sneakier dan ik dacht. Hij stuurde de antwoorden eerder in dan ik en weerhield mij ervan om de antwoorden aan Lorelei te sturen. Later bleek echter dat hij haar stem voor de CSC raad al binnen had, dus had een eventueel actie van mij daar niks aan veranderd. En ik was sowieso kansloos op de CSC raad. Daan liet mij weten dat hij op mij zou stemmen en van de rest hoefde ik ook niet veel te verwachten. EIDM en Gerard had ik verraden, Grace en Lola trokken naar Molcrazy en ik verwachte dat Mangrovers xmoix en Eck op Heinz zouden stemmen. Ik was blij met mijn finaleplaats. Hoeveel mensen zouden dat van tevoren voorspeld hebben, na mijn verraad in de 1e editie? Niet veel denk ik.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2005, 00:08:36 »
En zo kwam de finale. En ik hoopte dat Molcrazy zou winnen en dat geschiedde gelukkig. Ik kreeg nog 2 stemmen, van Daan en oud blauw maatje LC. De stemmen van Eck en xmoix gingen verrassenderwijs naar Linda, maar de stemmen van Lorelei en Lola gaven de doorslag en zo won Molcrazy, meesterstrateeg, de 2e CSC editie.

En zo blijkt maar weer: met een goed uitgedokterd plan kan je ver komen. Hoewel ik van tevoren wist dat ik dit spel nooit zou winnen, ik ben tenslotte niet te vertrouwen, wilde ik wel graag de finale halen. Met Molcrazy bleek dit mogelijk. Maar de mensen kunnen mij wel overschatten. Ik heb sinds ik bij de laatste 10 zat elke week gedacht, gaat MC mij verraden? Dit gebeurde niet. Dus voor toekomstige deelnemers, mocht er nog een editie komen: een gedegen voorbereiding kan je ver brengen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2005, 00:08:51 »
Tenslotte wil ik nog een aantal mensen bedanken.

Allereest natuurlijk Molcrazy, voor ons geweldige plan en me niet verraden. Je was me te slim af bij de sociale proef maar dat neem ik je niet kwalijk. Het is tenslotte maar een spelletje.

Test, veel te goed van vertrouwen. Ik heb die avond ontzettend veel lol gehad. Maar ontzettend bedankt voor je support, we hadden het nodig!

Xmoix, bedankt voor al je stemmen in de populariteitspoll. Volgens mij heb jij het ook vrij slim gespeeld. En bedankt dat jij die ene PM niet goed las. Voor degenen die het niet meer begrijpen: Tijdens de 2e fase heb ik per ongeluk een PM die voor Molcrazy bestemd was naar xmoix gestuurd. Gelukkig kon ik deze blunder corrigeren.

Chriz, voor een geweldige editie. Ondanks dat je flink aan het stoken was, heb je mij en Molcrazy niet omver gekregen.

Alle fans die mijn fantopic tot een succes hebben gemaakt. Zonder dit was het een stuk moeilijker om de finale gehaald te hebben. Dankzij dit topic kreeg ik de mooie bonusstemmen.

En tenslotte natuurlijk alle deelnemers aan de CSC 2 editie: Bedankt dat jullie je 1 voor 1 lieten afslachten, zonder jullie was het nooit gelukt!  :P

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2005, 07:37:26 »
 ::rofl:: ::rofl:: GEWELDIG leuk geschreven en wat een strijdlust zeg!!! ::bravo:: ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2005, 18:40:39 »
Mooi geschreven Daisy! ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #6 Gepost op: 1-03-2005, 10:48:56 »
Erg leuk om te lezen Daisy :D

En tja het spijt me..op het laatst moest ik wel een keuze maken, al had ik die natuurlijk liever niet hoeven te maken ;) Maar zo is helaas het spel ;)

Evengoed erg gefeliciteerd met je tweede plaats  ::bravo:: (toch een hele prestatie) en uiteraard gefeliciteerd aan Andreas met zijn winst ;)  :-*
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lola

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • _X_
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #7 Gepost op: 1-03-2005, 19:42:27 »
Goed gedaan hoor!!!!!!
Petje af ..... ::ok::
back again..

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Cursus, hoe haal ik een CSC finale
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2005, 17:05:19 »

Xmoix, bedankt voor al je stemmen in de populariteitspoll. Volgens mij heb jij het ook vrij slim gespeeld. En bedankt dat jij die ene PM niet goed las. Voor degenen die het niet meer begrijpen: Tijdens de 2e fase heb ik per ongeluk een PM die voor Molcrazy bestemd was naar xmoix gestuurd. Gelukkig kon ik deze blunder corrigeren.


Graag gedaan hoor, en tsja in het begin in de mangrove ben ik er in gegaan zonder complotten, maar toen we door mochten spelen in de geheime mangrove denk je toch niet dat ik weer de zelfde fout zou maken :P ...

En ach ja, soms moet je net doen of je iets niet begrijpt, maarja ik ben ook niet op mijn achterhoofdje gevallen he  ;) .... (Tis dat ik niet bij je in het team zat of op een andere manier meteen iets met je te maken had, maar anders had ik met die info zeker iets kunnen doen)


En DaisY, voortaan beetje oppassen naar wie je welke pm stuurt he  ;)~!...
Meisje je hebt het super gedaan....  ::bravo::

En tsja ik denk dat je het niet verwacht had he dat ik op Linda zou stemmen, ik denk trouwens dat veel mensen dachten dat ik op Heinz zou stemmen.... of heb ik het nu mis  ??? ...