Auteur Topic: Koppel Rink & Jorien (nl)  (gelezen 156683 keer)

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #400 Gepost op: 23-05-2005, 10:12:49 »
Toen Krieke Rinck twee-drie keer (eerlijk) een oor aannaaide, zaten ze nog samen in de race. Nu was Rinck buiten de strijd en moest hij alleen een blok aan de been spelen. Om er dan direct geldelijk gewin uit te halen bevestigd mijn denken over Rinck.
Misselijkmakend !


Laten we niet vergeten dat toen Krieke & Nathalie al zeker van de finale waren en Rink& Jorien tegen Karla & Sophie streden
om de laatste plek,Krieke er ook alles aan heeft gedaan om Rink dwars te zitten!(Het moment in de bus)
Maar goed..
Ik vond het een super actie!!De beste en leukste manier om Krieke terug te pakken!
Ik persoonlijk geloof niet echt dat hij werkelijk het geld had opgeëist als  K&N Hadden gewonnen,maar goed we zullen het nooit weten!

Rink & Jorien bedankt voor de geweldig leuke tv van de afgelopen weken!! ::bravo:: ::bravo::

Offline dopey2244

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #401 Gepost op: 23-05-2005, 10:15:32 »
Wat valt er nog te zeggen over dit koppel?? Als je de PE site`s even langs surft zijn de discussies rond dit koppel het langst. In elk onderwerp komen ze weer terug! Wat voor mij betekend dat zij Peking express 2005 hebben gemaakt!!

In het begin was er vooral het respect voor de eenvoud en het genieten waar ik met plezier naar keek. Wel jammer dat Rink zo wordt afgebrand op basis van 1 uur uitzending per week! Ondanks 3 vertragingen/ omwegen, langer wachten bij de Tai Mahal
en een aantal strafminuten hebben ze het toch een eind geschopt.

Krieke en Rink waren misschien iets te fanatiek richting elkaar maar je moet niet vergeten dat de uitputting/ honger ook meespelen!

Ik moet iig zeggen dat ik flink genoten hebt van allebei en dat ik een hoop respect heb voor Rink.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #402 Gepost op: 23-05-2005, 10:18:16 »
Desalniettemin denk ik nog steeds niet dat dit zijn primaire drijfveer is/ was althans niet initiëel. Nogmaals over de ethiek van deze actie wil ik niets zeggen want ik heb daar zelf mijn vraagtekens bij - tegelijkertijd gaan meerdere kandidaten voor de gevoelsmatige beleving van anderen over onzichtbare grenzen, of dit nu ingegeven werd door competitie, omstandigheden of de eigen interpretatie van waar die grens ligt . Bovendien zie je vaak  mi bij de mannen onderling op dit vlak een toch beduidend fellere strijd dan tussen de vrouwen.
Hier kan ik in meegaan. Het lijkt me inderdaad waarschijnlijk dat hij het initieel niet van plan was, maar in de situatie daar wel naar is gaan handelen. :)

Dat vind ik trouwens in het algemeen gelden, het gedrag dat kandidaten tijdens een realityprogramma vertonen hoeft niet per definitie hetzelfde gedrag te zijn dat ze in Nederland in een voor hun normale situatie zouden vertonen. Dat is op zich voldoende reden om iemand niet als persoon te veroordelen uitsluitend op basis van tv-beelden.

Je ontkomt er echter niet aan te constateren, dat dit soort programma's ook een maatschappelijke boodschap geven. Hoewel ik er vanuit ga dat de meeste mensen een onderscheid kunnen maken tussen deze spelsituatie en de normale maatschappelijke context, sluit ik het zeker niet uit dat er toch invloed is op het gedrag van mensen in een soortgelijke situatie. Immers tv is een machtig medium.  ;)

Ik denk dan ook dat het zwaarst moet wegen in de afweging van alle belangen dat het voor iedereen duidelijk moet zijn dat een positie van in de schoot geworpen macht niet misbruikt mag worden.
« Laatst bewerkt op: 23-05-2005, 10:45:47 door Castor_en_Pollux »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #403 Gepost op: 23-05-2005, 13:21:59 »
Rink heeft zich in deze serie laten kennen als een principiele oude hippie die niet voor het geld meedeed maar voor de "mooie ervaringen".
Nou... Eerder een opportunistische ouwe hippie. ::tandpastasmiley::

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #404 Gepost op: 23-05-2005, 19:28:45 »
 :-\\ ik vind het wel heel wrang om te zien, dat Rink EN Jorien besloten hadden om de dames wel te gaan helpen maar Krieke en Natalie dwars te zitten. Hoe persoonlijk kun je het spelen?!?! Zelfs als ze niet meer actief in het spel zijn, kunnen ze het nog niet sportief spelen.

Ik vond het geen sympathieke actie  ::niet-ok::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #405 Gepost op: 23-05-2005, 19:30:25 »
:-\\ ik vind het wel heel wrang om te zien, dat Rink EN Jorien besloten hadden om de dames wel te gaan helpen maar Krieke en Natalie dwars te zitten. Hoe persoonlijk kun je het spelen?!?! Zelfs als ze niet meer actief in het spel zijn, kunnen ze het nog niet sportief spelen.

Ik vond het geen sympathieke actie  ::niet-ok::

Vergeet je er niet dat als Krieke en Natalie afgevallen waren ze EXACT hetzelfde hadden gedaan tegen Rink, misschien wel geen contract maar ze hadden zeker gedwarsboomd! En na de twee acties van Krieke is alles wel te begrijpen neem ik aan...

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #406 Gepost op: 23-05-2005, 19:31:23 »
 ::) ik vergeet niks.
Ik geef enkel mijn oordeel over de actie van het duo Rink en Jorien
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #407 Gepost op: 23-05-2005, 19:31:50 »
::) ik vergeet niks.
Ik geef enkel mijn oordeel over de actie van het duo Rink en Jorien

En ik geef mijn reactie daarop  ::jaja::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #408 Gepost op: 23-05-2005, 20:10:28 »
Hier kan ik in meegaan. Het lijkt me inderdaad waarschijnlijk dat hij het initieel niet van plan was, maar in de situatie daar wel naar is gaan handelen. :)

Maakt gelegenheid dan niet gewoon de dief? Het interessante van een programma als dit is dat iemand in omstandigheden geplaatst wordt die hem vreemd zijn en waarbij hij op allerlei vlakken 'uitgedaagd' wordt. Maar mensen reageren op die omstandigheden vanuit hun gevormde persoonlijkheid. Zet iemand onder druk... en je weet of ie een verzetsheld of een landverrader is.
 :P

Citaat
Dat vind ik trouwens in het algemeen gelden, het gedrag dat kandidaten tijdens een realityprogramma vertonen hoeft niet per definitie hetzelfde gedrag te zijn dat ze in Nederland in een voor hun normale situatie zouden vertonen. Dat is op zich voldoende reden om iemand niet als persoon te veroordelen uitsluitend op basis van tv-beelden.

Niet hetzelfde gedrag. Maar wel mooi een test om te zien of hun principes 'mooiweerprincipes' zijn. Het is makkelijk om in een welvarend Nederland waar je veilig bent een mooi sociaal wenselijk beeld van jezelf neer te zetten. Maar als deze zelfde persoon 'moreel' wordt uitgedaagd... hoe sterk is ie dan? 


Citaat
Ik denk dan ook dat het zwaarst moet wegen in de afweging van alle belangen dat het voor iedereen duidelijk moet zijn dat een positie van in de schoot geworpen macht niet misbruikt mag worden.

Ik haat het om mijn moeder te citeren maar zij zei hierover: Rink doet me denken aan de boeren die in de oorlog hun aardappels voor diamanten verkochten.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #409 Gepost op: 23-05-2005, 21:34:20 »
Ik vind de link naar de oorlog wel wat ver gaan, hoor. Het is beter op te passen met dat soort vette, ongefundeerde beschuldigingen.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #410 Gepost op: 23-05-2005, 22:30:11 »
ach, het gaat ook niet om de oorlog. Het gaat erom dat mensen met een fatsoenlijke reputatie onder bepaalde omstandigheden opeens bepaalde karaktertrekjes niet meer kunnen verbergen.

Overigens heb ik niemand beschuldigd. Je leest gewoon niet goed.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline derug

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #411 Gepost op: 23-05-2005, 22:54:53 »
Ik vond het een misselijke actie van Rink om Krieke geld af te troggelen.
Als je twee keer een straf krijgt dan hoort dat bij het spel. Je weet dat dit kan gebeuren, anders moet je niet mee doen. Ook vond ik het heel minnetjes om zo duidelijk de dames te helpen. ZEER onsportief

 

Offline dopey2244

  • Forumlid
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #412 Gepost op: 24-05-2005, 10:17:22 »
Stel je niet zo aan joh  ::ohno::

Stel je voor. Je neemt 3 maanden vrij van je werk. Je wordt door 1 persoon 2 a 3 maal bewust te kijk gezet en je mist net de finale.
Waardoor je ook nog eens minimaal 30.000 misloopt.

Daarna komt de productie naar je toe met de vraag of je in de finale wilt meedoen als blokker? Tuurlijk doe je dat!

Rink wil iets origineels doen waar hij zeker van weet dat hij Krieke mee stil krijgt. Maar tot zijn grote verbazing tekend Krieke en gaat akkoord.

En nu noem jij het bewust geld aftroggelen?? Pff hoe bedoel je tunnel visie... ::zwaai::

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #413 Gepost op: 24-05-2005, 12:25:59 »
Stel je niet zo aan joh  ::ohno::

Stel je voor. Je neemt 3 maanden vrij van je werk om de reis van je leven te maken. Je bent slecht geïnformeerd en de reis blijkt geen reis maar een race te zijn. Een race op het scherpst van de snede. Je bent in het bezit van een mondige avontuurlijke dochter en bezit zelf een middelmatig communicatief vermogen en denk dat de plaatselijke bevolking ook gewoon Nederlands spreekt (dat doen de mensen buiten Groningen toch ook). Je probeert je met sljmen en onderlinge eenzijdige afspraken richting de finale te praten. Je haalt het bloed onder de nagels vandaan van je medekandidaten door middelvingers op te steken, kinderachtig gedrag en grof taalgebruik en door je eigen schuld loop je de finale mis waardoor je ook nog eens minimaal 30.000 misloopt.

Daarna komt de productie naar je toe met de vraag of je in de finale wilt meedoen als blokker? Tuurlijk doe je dat! Je weet niet wat blokken is, maar ben nog steeds gepikeerd dat je de finale niet hebt gehaald, terwijl je jezelf toch allang op de voorpagina van het Groningsch Dagblad zag staan. Met wrok in je hele lichaam schrijf je doelbewust een contract en hoop je op zo'n slinkse manier toch nog om met een beetje geld terug te komen naar Nederland, waar je een heldendom verwacht en panelstatus bij WakuWaku

Pff hoe bedoel je een hele dikke plaat voor je kop !

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #414 Gepost op: 24-05-2005, 12:27:08 »
Overigens heb ik niemand beschuldigd. Je leest gewoon niet goed.
Nou, dan weet ik niet zo goed hoe ik "Rink doet me denken aan de boeren die in de oorlog hun aardappels voor diamanten verkochten" moet duiden kennelijk. Dat klinkt toch vrij beschuldigend, richting een bepaalde persoon.

Overigens snap ik je insteek wel, hoor. Vanaf aflevering 1 dacht ik al dat Rink bepaalde karaktertrekken verborg achter een façade van 'goedmoedige hippie'. Dat dat er later uitkwam, was voor mij alleen een bevestiging van mijn waanzinnige mensenkennis (hum...). Het enige is dat ik huiverig ben voor bruggetjes naar oorlogsituaties. Ik krijg dan toch algauw het 'beste stuurlui staan aan wal'-gevoel. Hetgeen overigens voor je moeder misschien niet geldt, dat zou kunnen.

P.s.: Dank voor je samenvatting, hAgAr. Zelden zo in een deuk gelegen ::rofl::.
« Laatst bewerkt op: 24-05-2005, 12:29:58 door Starry Night »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #415 Gepost op: 24-05-2005, 12:48:25 »
Zullen we discussies inhoudelijk houden en niet naar het persoonlijke trekken? Termen als tunnelvisie en dikke plaat voor je kop is niet nodig, lijkt me. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline gon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #416 Gepost op: 24-05-2005, 12:55:55 »
Stel je niet zo aan joh  ::ohno::

Stel je voor. Je neemt 3 maanden vrij van je werk. Je wordt door 1 persoon 2 a 3 maal bewust te kijk gezet en je mist net de finale.
Waardoor je ook nog eens minimaal 30.000 misloopt.

Daarna komt de productie naar je toe met de vraag of je in de finale wilt meedoen als blokker? Tuurlijk doe je dat!

Rink wil iets origineels doen waar hij zeker van weet dat hij Krieke mee stil krijgt. Maar tot zijn grote verbazing tekend Krieke en gaat akkoord.

En nu noem jij het bewust geld aftroggelen??  ::zwaai::

Helemaal mee eens!!!!!!!!
 ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #417 Gepost op: 24-05-2005, 23:13:59 »
Zullen we discussies inhoudelijk houden en niet naar het persoonlijke trekken? Termen als tunnelvisie en dikke plaat voor je kop is niet nodig, lijkt me. ::niet-ok::
Ga dan eens inhoudelijk in op wat hAgAr bedoelt, i.p.v. te struikelen over een paar wat vet uitgevallen uitdrukkingen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #418 Gepost op: 25-05-2005, 00:04:56 »
Ga dan eens inhoudelijk in op wat hAgAr bedoelt, i.p.v. te struikelen over een paar wat vet uitgevallen uitdrukkingen.

Pardon? Ga jij me nu vertellen wat ik moet doen? ???

Het lijkt me duidelijk wat mijn punt is. Is ook na te lezen in onze gedragregels. En als je dat niet bevalt ga je toch lekker ergens anders bijdehand lopen doen. ::niet-ok:: >:(
Geniet nooit met mate...

Offline Himalayaya

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Koppel Rink & Jorien (nl)
« Reactie #419 Gepost op: 25-05-2005, 11:17:04 »

hAgAr!
 ;D