Auteur Topic: [kandidaat Nl] Oscar  (gelezen 47359 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2005, 07:54:49 »
Ik kan Oscar dus ook niet helemaal volgen in wat hij zegt en denkt...ik vind hem af en toe heel eigenwijs overkomen en erg overheersend...maar ja dat zijn de beelden die wij krijgen en waar we het mee meoten doen...'t is altijd zo gemakkelijk te oordelen zonder de feiten te kennen... :-\\
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Jehny

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Proprio Marte
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2005, 10:29:21 »
Ik begin ook een beetje een raar gevoel te krijgen bij Oscar!!
Waarom schopte hij dat kistje van dat trekkarretje wat Mattieu trok...???
Hij had het idd over "ik " heb nog tig balken nodig...Waarop Nicolette antwoorde: ik zou graag willen dat je in de "wij " vorm sprak..

Verder komt het bij mij een beetje over alsof Oscar medekandidaten wil manipuleren...Zo gaf hij duidelijk aan dat Jeanette zijn verzorgster moest zijn, terwijl Mathieu het heel graag wilde doen, hij kapte Mathieu af,,Totdat Mathijs de beslissing nam dat het toch Mathieu werd en niet Jeanette.

Volgens hemzelf ( Oscar) heeft hij mensenkennis...Dus niet want Jeanette is hem liever kwijt dan rijk


Ik denk eerder dat Oscar juist even met haar alleen wilde zijn om te praten met haar, juist omdat zij het niet wilde. Om te proberen dingen op te lossen want mensen zijn totaal anders als ze een 1 op 1 gesprek hebben.
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten

Offline Jehny

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Proprio Marte
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2005, 10:33:06 »
Ik kan Oscar dus ook niet helemaal volgen in wat hij zegt en denkt...ik vind hem af en toe heel eigenwijs overkomen en erg overheersend...maar ja dat zijn de beelden die wij krijgen en waar we het mee meoten doen...'t is altijd zo gemakkelijk te oordelen zonder de feiten te kennen... :-\\

JUIST!
Wij zien en horen ook niet alles op de tv.
Ik kan datzelfde ook zeggen over een paar anderen in de farm, vorige week geloof ik, was er iemand die ging "gezellig" beppen met Oscar en 10 min later wordt ie door dezelfde persoon uitgekotst. Daar valt ook wat over te zeggen. OK we weten niet hoe het werkelijk is gegaan en of alles in de juiste volgorde wordt uitgezonden.

Ik sta helemaal achter Oscar!!
Iemand die alles op zo'n rustige manier verwerkt op die momenten, knap hoor!!
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten

Offline Patricia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • GO Oscar GO
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2005, 11:00:27 »
Ik begin ook een beetje een raar gevoel te krijgen bij Oscar!!
Waarom schopte hij dat kistje van dat trekkarretje wat Mattieu trok...???
Hij had het idd over "ik " heb nog tig balken nodig...Waarop Nicolette antwoorde: ik zou graag willen dat je in de "wij " vorm sprak..

Verder komt het bij mij een beetje over alsof Oscar medekandidaten wil manipuleren...Zo gaf hij duidelijk aan dat Jeanette zijn verzorgster moest zijn, terwijl Mathieu het heel graag wilde doen, hij kapte Mathieu af,,Totdat Mathijs de beslissing nam dat het toch Mathieu werd en niet Jeanette.

Volgens hemzelf ( Oscar) heeft hij mensenkennis...Dus niet want Jeanette is hem liever kwijt dan rijk

Dat was Oscar helemaal niet die dat kistje  van die kar afschopte dat was Bern.
Wel goed kijken  voor dat je wat schrijft.

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2005, 15:40:41 »
Ik weet dat het op tv anders over kan komen dan in het echt, maar 1 ding is zeker: Oscar heeft tot 2x toe gezegd dat hij niet op een jong meisje zou stemmen en zelfs de naam van NIcolette genoemd, als je dit dan toch doet vind ik dit een beetje laag....
SorrY Oscar je doet veel werk, maar dit vind ik wel laag!

Offline Jehny

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Proprio Marte
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2005, 15:44:09 »
Ben ik enigszins mee eens, maar is dat dan rede om iemand zo de grond in te trappen? Alleen omdat je terugkomt op je mening/besluit??? Hmmm...

Maar je weet waar je aan begint, dit soort programmas zijn er al jaren.
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten

Offline daf

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • pria tjakep sakali
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2005, 15:51:53 »
LIAR LIAR.
en nog een kus vragen ook, pfff playa playa ::trots:: kijk dan lekker machtsmisbruik!!
werken alleen is niet voldoende, bijdrage aan de sfeer en eerlijkheid telt ook. Oscar mag een harde werker zijn, hij past niet in de groep, zonder hem zou het ook goed gaan.
jammer dat de groep hem weer gaat accepteren, want hij flesht gewoon net zo hard door.

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2005, 15:53:03 »
Ben ik enigszins mee eens, maar is dat dan rede om iemand zo de grond in te trappen? Alleen omdat je terugkomt op je mening/besluit??? Hmmm...

Maar je weet waar je aan begint, dit soort programmas zijn er al jaren.

Het is zeker niet mijn bedoeling om hem de grond in te trappen hoor (als je mij bedoelde)
Ik vind het alleen een beetje laag als je zoiets eerst zeg en dan wat anders doet, maar ik zeg ook: Hij doet veel werk in dat opzicht is hij zeker goed bezig op de farm!
Ik probeer hem niet de grond in te trappen en vind het super van hem hoe hij doorgaat, terwijl hij toch niet echt geliefd is!
Ik doe het hem niet na hoor  ::bravo::!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2005, 15:56:53 »
LIAR LIAR.
en nog een kus vragen ook, pfff playa playa ::trots:: kijk dan lekker machtsmisbruik!!
werken alleen is niet voldoende, bijdrage aan de sfeer en eerlijkheid telt ook. Oscar mag een harde werker zijn, hij past niet in de groep, zonder hem zou het ook goed gaan.
jammer dat de groep hem weer gaat accepteren, want hij flesht gewoon net zo hard door.


 ??? ??? ??? machtmisbruik ??? ??? ??? Welke macht heeft Oscar dan? En op welke manier misbruikt hij die macht? Moet je me toch eens vertellen, misschien begrijp ik jouw post dan wat beter.
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2005, 15:59:54 »

 ??? ??? ??? machtmisbruik ??? ??? ??? Welke macht heeft Oscar dan? En op welke manier misbruikt hij die macht? Moet je me toch eens vertellen, misschien begrijp ik jouw post dan wat beter.

dat hij een duelist mag aanwijzen :P

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2005, 16:06:49 »
Ok, dat zou je een macht kunnen noemen, maar dan is een farmleider net zo machtig. En van de laatste heb ik meer machtmisbtuik gezien dan van Oscar.

Overigens je hebt dan wel de macht om je tegenstander te kiezen, maar in het duel kun je je toch vies vergissen. Oscar heeft maar nipt gewonnen van Nicolette ::jaja::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2005, 17:05:32 »
Ik denk dat het machtsmisbruik van oscar, slaat op; 'ik krijg van jou een kusje dan nomineer ik jou niet als duelist'...maar ach dat is gewoon uitdagen, dat heeft Oscar volgens mij nooit serieus gemeend en dat zegt hij zelf ook in een interview...

dus zeker geen sprake van machtsmisbruik volgens mijn bescheiden mening ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Iris77

  • Forumlid
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #52 Gepost op: 26-03-2005, 00:05:13 »
Ik denk ook niet dat Oscar Nicolette heeft aangewezen als duellist omdat hij dacht dat hij makkelijk van haar kon winnen (Sofie was een ander verhaal geweest). Volgens mij wist hij wel dat ze heel wat in haar mars heeft. Volgens mij heeft hij haar gekozen omdat zij heel erg met het hele gedoe rondom Oscar zat. Dus nu was het of hij of zij, en dat had ze zelf in de hand. Als ze verloor moest ze naar huis, dus was ze van het gedoe af. Als ze zou winnen was ze ook van het gedoe af, omdat Oscar dan naar huis moest. En dan had ze Oscar zelf naar huis gestuurd door van hem te winnen, dus een extra 'boost' voor haar voor de rest van het spel. En ik denk dat hij haar dat wel gunde...

Offline Jehny

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Proprio Marte
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #53 Gepost op: 26-03-2005, 10:38:54 »
Ben ik helemaal mee eens, net zoals hij zelf al zei hier ergens, het maakt niet uit wat je doet, het is toch niet goed. Geloof nooit dat er echt sprake is van machtsmisbruik. Het is een psychologisch spelletje. Vergeet niet dat iedereen de kans kan krijgen om leider te zijn.
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #54 Gepost op: 26-03-2005, 13:13:11 »
Waarom schopte hij dat kistje van dat trekkarretje wat Mattieu trok...???
Hmm, ik dacht dat dat Bernd was, maar hoe dan ook, dat kistje viel er al af en die persoon (of het nou Bernd of Oscar was) probeerde het nog tegen te houden met z'n voet... Niks afschoppen dus.

Citaat
Hij had het idd over "ik " heb nog tig balken nodig...Waarop Nicolette antwoorde: ik zou graag willen dat je in de "wij" vorm sprak..
Mja, maar dat vind ik dan ook zo'n gedoe. Maar heb al ervaren dat Nederlanders (ik wil niet veralgemenen, sorry, maar als het gebeurde, was het altijd met Nederlanders) héél erg over woorden struikelen. Het moet allemaal pietje precies verwoord worden of iemand voelt zich alweer oneer aangedaan of wat ook. Hij was dat ding aan't bouwen, dus als hij zegt 'Ik heb dit nog nodig.'... so what? Als hij gezegd had 'Wij hebben dit nog nodig en moeten nog balken halen.' was het óók niet goed want dan was het 'Ja hij zegt wel wij maar zelf sleept ie geen enkele balk!'  ::) ::) ::)
Het is gewoon niet meer goed, wat Oscar ook doet.



Verder snap ik eigenlijk neit wat hij misdaan heeft om het zo verkorven te hebben, maar soit. Vind dat de groep wel eens wat normaal kan doen. Hij doet ook normaal en loopt niet te schelden of te roddelen. Zij allemaal wel. Hij toont respect, zij allemaal niet.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2005, 23:48:27 »
Oeps sorry helemaal verkeerd gezien dus van het kistje  :-[ dacht dat het Oscar was maar blijkt dus Berndt te zijn geweest die het zelfs tegen wilde houden..

Dat het met de Nederlanders altijd pietje precies verwoord moet worden ben ik het niet geheel eens. Ik denk dat er veel irritatie ontstaan is door Oscar, en dat mensen zich gewoon aan alles wat hij zegt zich irriteren.

Vandaar dat ik ook denk dat er in de vorige afl. ( enkele mensen noemde het al) veel geknipt is m.b.t. Oscar.
Iemand kan toch niet zomaar ineens zo inpopulair zijn??

Er moet toch wel wat gebeurd zijn?? Of is het zo slecht met de mensheid gesteld dat er uit het niets zoveel haat komt??
Dit zou ik dan wel een heel trieste groep vinden  :-X

Gelukkig blijkt later alles wel uitgepraat te zijn.

Verder weet je ook niet wat hij buiten beeld gezegd heeft, iemand noemde zijn sterk wisselende stemmingen..Maar dat krijgen we niet te zien.

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Iloverobinson

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Peter eeuwig favoriet!
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #56 Gepost op: 28-03-2005, 09:50:50 »
Wat ik echt lullig vond was dat Oscar zei:

,,Old soldiers never dead'' toen hij van Nicolette had gewonnen en daarna haar gaat omhelzen!!! BAh zeg  >:D

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #57 Gepost op: 28-03-2005, 12:09:32 »
Hoezo?
Hij had geen hekel aan Nicolette en Nicolette niet aan hem (ze was alleen de ruzies rondom Oscar beu) en ik vond het juist wel getuigen van sportiviteit dat hij Nicolette nog even een knuffel gaf.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #58 Gepost op: 28-03-2005, 12:30:51 »
Ja ik ook. Maar zelfs dat was er weer teveel aan voor de rest, want die begonnen meteen als kleine puberkindjes te schelden van 'Flikker toch op!'  ::) ::) ::) ::) ::)

Bah wat een onvolwassen mensen zitten erbij.  ::ohno::

Offline Patricia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • GO Oscar GO
Re: [kandidaat Nl] Oscar
« Reactie #59 Gepost op: 28-03-2005, 12:37:40 »
Wat ik echt lullig vond was dat Oscar zei:

,,Old soldiers never dead'' toen hij van Nicolette had gewonnen en daarna haar gaat omhelzen!!! BAh zeg  >:D

Wat is daar nou lullig aan Oscar en Mathieu zijn de oudste van de groep.
Wat de rest van de groep doet is zeker niet lullig.
Vooral die wijven daaro.
het zijn een stel zieke kleuters daaro.